O kadar cok patladinki bende stock yapar binerdim artik bi ara sayende forum canlandi bak yalan yok
Cvt yerine bendeki eski tip 4 ileri tork konv. Secenegini tercih ederim net. Secimleri net en azindan sapitmasi yok .Valla arkadaşlar, sizin yazıları okuduğumda, burdaki tek şanzıman meraklısı kişinin ben olduğumu farkettim. Böyle her hızlda minimum motor devrinde yürüten sarsmayan , motoru bağırtmayan hangi gücte olduğu muhim değil, güzel şanzımanlı bir araba iyi olurdu.
Nissan SUV cvt şanzımanları ve Opel tam otomatikleride bu istediğim hazı gördüm. Diğerlerine yorum yapamıyorum
Valla arkadaşlar, sizin yazıları okuduğumda, burdaki tek şanzıman meraklısı kişinin ben olduğumu farkettim. Böyle her hızlda minimum motor devrinde yürüten sarsmayan , motoru bağırtmayan hangi gücte olduğu muhim değil, güzel şanzımanlı bir araba iyi olurdu.
Nissan SUV cvt şanzımanları ve Opel tam otomatikleride bu istediğim hazı gördüm. Diğerlerine yorum yapamıyorum
Yahu annene almadinizmi onu bir rahat birak artik su arabalari nolur bak minik cupra falan al b serisi mercedesin yapisi hiza uygun degilDur mercedes e yazin stage 1 yapcam, rahat duramiyorum
Cvt yerine bendeki eski tip 4 ileri tork konv. Secenegini tercih ederim net. Secimleri net en azindan sapitmasi yok .
Tabii ki değil.. Volvo'da ki 8 ileri şanzımanı mazda 6'ya koysan burada kimse mazda'nın performansını tartışmazdı bile. Dediğim gibi motoru oldukça güzel. Ama tabii sağlamlık, sorun çıkarma oranı, turbo v.b konular işin bambaşka boyutu. Ama burada sağlamlık konusu 2.planda kalıyor. Çünkü sende 10 bin km'nin altında bir sürüş gerçekleştiren kişinin 150 bin km yapması için bile 15 sene aracı kullanması gerek. Volvo'da ki dizel motor, diğer çoğu dizeller gibi bakımını düzenli yaptığın müddetçe yüksek km'lerde turbo ve enjektör değişimi haricinde masraf açmaz kolay kolay. Bunların değişimi de en az 150 bin km'den sonra başlar. Mazda'nın motor zaten evladiyelik. Yani sağlamlık hususu bu başlığı açan arkadaşın konusu için bu iki araç dahilinde 2.planda olmalı diye düşünüyorum.Hem sanziman hemde turbosu yok hali hazirda turboya gecmeyen mazda dan baska kimse kalmadi inat etti adamlar gecmeyiz diye .neyse yeni motorla toparlarlar herhalde.
Valla ozgur kac kere sunda hata bunda bir yerde patlak sorun diye baslik acti ben hatirliyorum ozellikle isin icine turbo girince bmw de olsa baska markada olsa yazilim vs dinlemez gider butun caba.
Mazda 6 en iyi motora kesinlikle sahip degil ama en kotusu de degil. Ozellikle motoru bu kadar basarili iken .
Valla tüketim değeri dikkatimi çekti. Mazda 3'te uzun dönem tüketimi İstanbul dışında 8'e çıkarabilmek bir başarı hikayesidir. Ya İstanbul ş. içinden çıkmadan sürekli işe gidiş - işten çıkış trafiğinde kullanılacak, ya da insanlık dışı sürüş benimsenecek. Başka yolu yok. Otm. vitesli Mazda 3 bizde de var, benim arabadan yarım litre fazla yakıyorBen basari meselesini cozemedim, benim onerdigim volvo onden ceker ve 0-100 degeri 7.6, yakit ise fabrika verisi 4 litre. Elbette o kadar az yakmaz, realitede 6 litre civari diyorum. Mazda ise 0-100 10.1 ve yakit kombine 5.9, uzun donemde 9 un altina dusecegini hic sanmiyorum, 2 arkadasimda da mazda 3 var 1.5 skyactiv, uzun donemleri 7-8 arasi. Ben kotu motor demiyorum ama bir yanda volvo 2.0 dizel 190 hp 8 ileri tork konv. motoruyla dururken gidip de atmosferik yurumeyen ve cok daha fazla yakan motora sahip bir araba alinmaz. Ha mazdanin 2.0 dizel guclu bir motoru olur karsilastiririz.
Kesinlikle katılıyorum. İkisi de beğendiğim alınası araçlar. Ek olarak Mazda'nın bakım aralıklarının 6ay/10000km olduğunu tekrar hatırlatayım. Bizimkiler bunu tutturmak için ciddi çaba sarf ediyor. Evin diğer arabası Leon iyice şehir içi arabası oldu....
S60 - Mazda 6 ikilisine gelince de karar vermesi güç...
...Bana kalırsa bu iki araçtan birini seçecek olan kişinin araçların içine oturup, iyice gözden geçirip, mümkünse test sürüşü yapıp hangisini beğenirse onu almasının daha mantıklı olacağı fikrindeyim. Burada tek bir doğru yok. Herkesin fikri ve zevki farklı olacağı için ortak noktada buluşmak güç.
Motor hacmi kalktı 200.000 TL ye kadar araba alinabiliyorötv muafiyeti 2 litreye kadar zaten ve vergili 200 bin tl sınırlı..
Ben mesela çok km yaptığım için erken bakım benim belimi bükerdi. Arkadaşın durumunda da muhtemelen km'yi değil de 1 seneyi doldurduğu için bakıma gider diye tahmin ediyorum. Senede 10 bin km'nin altı veya 10 bin km demek en azından 10-12 ay arası bir zamanda bakıma götürmek demek. Artık o şartlarda ne olur bilemiyorumKesinlikle katılıyorum. İkisi de beğendiğim alınası araçlar. Ek olarak Mazda'nın bakım aralıklarının 6ay/10000km olduğunu tekrar hatırlatayım. Bizimkiler bunu tutturmak için ciddi çaba sarf ediyor. Evin diğer arabası Leon iyice şehir içi arabası oldu.
Hacim gittikçe artıyor, en sonunda yok mu arttıran deyip 3.0 litreyi de göreceğiz gibi geliyorEn son chr dı ne ara 2,2 mazda 6 oldu ahaha
Bu aralarda araba alacak olsaydım kesinlikle düşünürdüm rav 4 çok iyi fiyat daha geçen aylarda kardeşim @Yakup♤34 de aklıma soktu zaten.Umarim hayırlısı olur arkadaşın icinKonu cok sapti, ben bir sey daha bildirecegim, rav 4 4x4 hibrit 2.5 litrede 100 bin liraya alinabiliyor, arkadas bugun s60 ve rav4 icin kapora vermis. S60 in hissiyat olarak pek yurumuyormus, rav 4 e bayilmis baya, hayirlisi artik.
3.0 v 6 Amarok a kadar gider bu konuHacim gittikçe artıyor, en sonunda yok mu arttıran deyip 3.0 litreyi de göreceğiz gibi geliyor
Bana da öyle geliyor. Hadi hayırlısı3.0 v 6 Amarok a kadar gider bu konu
Mazdayı bence sürmeyen içine oturmayan anlayamaz bence en kısa sürede test edeceğim