Para sıkıntınız olmadan aracınızı kişiselleştirmek isteseydiniz...

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,224
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba forumdaşlar bugün yine çok garip ve farklı bir konu üzerinden, forumun fikrini merak ediyorum.
Sorumuz şu eğer ki para sıkıntınız olmasa ama halihazırda kullandığınız aracı da satmadan, nasıl kişiselleştirirdiniz.

Örneğin kimisi, yalıtım, yaptırır kimisi sportif hale çevirir, kimisi eksikliklerini giderir stock hale çevirir, kimisi ...

İlk olarak örnek tescil etmesi açısından ben yazayım istedim.Siz uzun uzadıya yazmak zorunda değilsiniz, aklınıza ne geliyorsa.
  • Aracın eksikliklerinin giderilmesi(Mekanik,kozmetik ne kadar eksiği varsa orjinal OEM parçalarla değiştirilmesi.
  • Aracın dashboard'unun, göstergelerinin, kokpitinin Clio 1 RSi'lerde de olan orta göstergeler(yağ basıncı, yağ sıcaklığı, yağ seviyesi), sportif direksiyon, sportif vites topuzu, pedalların vs. montajlamasını yapmak isterdim.:)Örneğin:
  • renault-clio-16s.jpg
  • Tabii ki koltuklarımdan çok şikayetçiyim, sportif değiller kesinlikle onları orijinal Clio 1 RSi koltukları ile değiştirirdim.Örneğin
mycar011medium-1-jpg.236218

  • Arabamızı bu hale getirdikten sonra, swaplamadan olur mu?:D;) kesinlikle, K4M kodlu 1.6 16v 110 bg güçteki Renault Clio 2 motoru ile swaplardım(şu an sıfırı 10 bin tl). Yürüyen aksamında da süspansiyon, frenler, şanzıman olarak Clio RSi'inin orijinal düzenini tercih ederdim.

k4m-a606-d059979-13-r.JPG

  • Son olaraksa kar beyaz renginde O.Z Compomotive rally spec. jantlarımızı da araca alırdım.
  • images
  • Bitti mi bitmedi.:p
  • Paçalıkları her zaman bir araçta vahşi olarak görmüşümdür, içimdeki apaçiyi de çıkararak böyle bir uygulama yapardım.
  • s-l300.jpg
Trafikte aşık atmak istemeyeceğiniz, güzel bir 5 kapılı ''Sleeper'' olurdu yani.:D:D:D Gerçekte yapmaya kalksam, işçilik hariç malzeme olarak bu günün kuru ile 15 bin tl'yi bulurdu herhalde.:)

Hayali olarak uçmuş olabilirim, konu tutmazsa yönetimden silinmesini talep ediyorum.:)
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Orijinal kalmasi taraftariyim.
Ama param olsa virtual cockpit, ortaya navigasyon buyuk ekran, serit takip, adaptif cruise gibi donanimlari eklemek isterdim. Ha buna deger mi ? Bence degmez, cunku onlari ekledigin paraya cok daha farkli otomobiller alinabilir..
Kisisellestirme dedikten sonra insanin aklinda daha farkli seyler beliriyor. Mesela custom bir tampon tamamen kisisellestirmedir. Ama yazdiklarin modifiyeden baska bir sey degil :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,051
45,588
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Fazla oynanmış araç sevmem. Ama sürüş zevkimi arttırmak için öncelikle;

Rs'de kullanılan kısa yollu gear shifter alırdım
ford-focus-rs-gear-shifter.jpg


Peşine kendi aracım için üretilmiş 3,5'luk Vogtland yay

alfa-romeo-145-14-20-qv-35mm-400x400.jpg

Ve kendi 16'lık jantıma benzeyen çok kollu karartılmış 17'lik jant

maxresdefault.jpg


Car play & Android auto olduğu için aracımda ki sync 2'yi sync 3'le değiştirirdim.
ford-focus-rs-sync-3.jpg
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,224
5,670
Ankara
Marka
Ford
Orijinal kalmasi taraftariyim.
Ama param olsa virtual cockpit, ortaya navigasyon buyuk ekran, serit takip, adaptif cruise gibi donanimlari eklemek isterdim. Ha buna deger mi ? Bence degmez, cunku onlari ekledigin paraya cok daha farkli otomobiller alinabilir..
Kisisellestirme dedikten sonra insanin aklinda daha farkli seyler beliriyor. Mesela custom bir tampon tamamen kisisellestirmedir. Ama yazdiklarin modifiyeden baska bir sey degil :)
Aslında fabrika hariç ek olarak eklenen her şeyi kişiselleştirme olarak düşünerek yazdım, ama donanım açısından düşündüğünüz de dediğiniz de haksız sayılmazsınız.:)Ama hani aracınızı değiştirmemeniz kuralı olduğu için neler eklenebilir onları merak edenler olabilir yoksa dediğiniz gibi satıp donanımlısını almak daha mantıklı.:)
 
Son düzenleme:

goktug.alp

Profesör
Destekçi
16 Nis 2018
574
495
1,020
ZONGULDAK-KKTC
Marka
Jeep
öncelikle stock bir jeep grandcherokee 3.0 crd 218 hp 510nm ye, srt jant ve p zero lastikleri takalım, mat army green kaplayalım, frenleri büyütelim ve güçlendirelim,turboyu büyütelim yazılım yapıp 300 hp 650-700 tork yapalım, akrapoviç 2 çıkış egzoz sistemi...
jjjj.jpg
j.jpg
jjj.jpg


bi tane de aynı stock araçtan alıp ağır arazi odaklı modifiye etmek lazım,
aracın stock haliyle arazi kaabiliyeti çok çok iyi ama bunu mükkemmel yapmak lazım :)
30ee49255801afc5af1f9220c79c71d1.jpg
 

boris-M5

Profesör
30 Eki 2016
803
1,219
2,270
istanbul
Marka
Peugeot
-Ferrari kırmızısı boya (baştan soyup)
-enkei jant
-3.5 yay
-golf gti Burberry tarzı sparco koltuklar ve type r vites topuzu
-Ön konsol,direksiyon ve tavan alcantra
-Bir de ucuz yollu era 110 luk crdi motoru swaplarsam benim için yeterli
 
Son düzenleme:

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,716
6,732
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Arabayı seviyorum da ben buna nasıl bir kişileştirme yapayım şimdi :D
Matrixlere krom ön koruma, yan basamak vs. gibi şeyler yapıyorlar ben çok yakıştırıyorum mesela öyle şeyler olabilir :D
Matrix şekil olarak bir tık daha uygun tabi buna ama doğru işçilikle picassoyada çok güzel olur bence
bV56rd.png
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Donanım yükle, havalı süspansiyonlar, Renault Vel Satis V6 Swap...:):D

O zaman ilk önce arka süspansiyona bağımsız ekleyip bide opsiyon havalı süspansiyonu yaparım. Sonra öne far-müzik çalara bluetooth-jantları 16 dan 17 çıkarırım,bir de yalıtım uygularım tamamdır :D

Motor-şanzıman ikilisi bu arabadaki en çok sevdiğim şey ondan dokunmam :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,257
3,847
4,070
İstanbul
Marka
Ford
İlk olarak arabada ki eksiklikler olarak
- Vites kolu değişimi
- Orta konsolda bulunan multimedya ekranı daha güzel bir çerçeve ve kullanışlı bir multimedya ekranı.
- Direksiyon güzel bir deriye kaplatırım ya da değiştiririm.
- Park sensörleri metalleri değişimi ve daha iyi çözünürlüklü bir kamera.
- Biraz basmak adına araca ait üretilmiş olan 3.5 yay.
- 17inc focus st jantı ve kaliteli 4 adet lastik.
- Orjinal xenon far.
- @bt abimizin geçen paylaştığı bagajın açılıp arkadakinin gözüne sokacağım bir miktar ışık..
- Cam filmleri yenileme.
- Araba detaylı iç temizlik sonrasında dış için güzel bir detaylı boya düzeltme ve en son şeffaf folyo kaplama.
- Turbo timer. Arabayı park ettikten sonra beklemek ölüm gibi bir şey.
- Kısa süreliğine dp + düz boru bir egsoz.
- Yazılım. Muhtemelen kendime en yakin hissetiğim firma olan 2cr.
- Güzel hali ve kauçuk paspaslar.
Başka da bir şey yok heralde ben arabamızı sevmiyorum djcjdjjfksnfk
Eksiğimiz çok yavaş yavaş tamamlıyoruz inşallah.
Unuttum bir de arka stoplarımı değiştirirdim..

Edit : Basta eksiklikler yazmisim da içimde ki apacinin isteklerini yazmışım djcjskfk
 

Alper45

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,061
3,040
4,070
26
Oo tam aradığım türde bir konu :) . Benim kendi arabam yok fakat aile aracımız olan Vectra A'yı ara ara kullanıyorum.Öncelikle temsili bir fotoğrafla başlayayım :
opel_vectra_1988_pictures_4.jpg

Temsili bir fotoğrafla açılışı yaptıktan sonra başlıyorum.
-Öncelikle yapacağım işlemlerin tamamını aracın orijinalliğine sadık kalacak şekilde yapardım. Yapacağım herhangi bir işlem aracın orijinalliğini bozacaksa o işlemi yapmazdım.
-Klima taktırırdım.Klima olduğu zaman sessiz bir şekilde aracın içinin sıcacık olması da ayrı bir artı.Klimasız halinin kaloriferi zayıf,aracın içinin ısındığını en azından hissedebilmeniz için en aşağı ikinci kademeye getirmeniz gerekiyor, bu da ses yapıyor.
-Eğer olabiliyorsa cam otomatiklerine el sıkışma önleyici taktırırdım. Orijinal donanım olarak bulunan Vectra'lar var. Sanırım zamanında opsiyonmuş.
-Orijinal ön sis farı taktırırdım.
-Eğer sorunsuz bir şekilde monte edilebiliyorsa koltuk ısıtma taktırırdım(Yine orijinalinden koltuk ısıtmalı Vectra'lar mevcut.).
-En azından ön cam kontrol tuşlarını sürücü kapısı üzerine de yaptırırdım. Saçma sapan bir şekilde arka kapıların üzerinde cam kontrol tuşu varken ön kapıların üzerinde cam kontrol tuşu yok. Senelerdir aynı arabaya biniyorum, hala tek seferde cam kontrol tuşunu bulamadığım oluyor. Böyle anlattın anlattın, bunların yeri ne kadar kötü olabilir ki diye soracak olursanız,çoğu araçta ön kol dayama komple iki koltuğun arasını kaplar ya,hah işte orada. Yemin ediyorum Dacia'lardaki cam butonları daha ergonomik.
dugme.jpg

-Orijinal far yükseklik ayarı taktırırdım.
-Silecek suyu azaldı uyarı ışığını aktif hale getirirdim.(Kullanma kılavuzuna göre araçta bulunuyor fakat bizdeki çalışmıyor nedense.).
-Emniyet kemeri uyarı ışığını aktif hale getirirdim(Yine aynı şekilde kullanma kılavuzuna göre araçta bulunuyor fakat bizdeki çalışmıyor nedense.).
-Yapılabiliyorsa, CD ve GT donanımlarında bulunan yol bilgisayarını taktırırdım.
TC-2.jpg

-Arka koltuklardaki emniyet kemer kilitleme mekanizmasının çerçevesini taktırırdım.
-Aynaları elektrikli hale çevirtirdim.
-İç mekanı elimden geldiğince sıfır kondisyonuna getirmeye çalışırdım.
-Son olarak,arka kafalıkları taktırırdım.Çoğu Vectra'da bulunmuyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, şu anda farkettim de, elime para geçerse bizim koca oğlana yapmak istediğim bayağı bir şey varmış :D .
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım