boris-M5

Profesör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
674
Panpa puanı
1,044
Konum
istanbul
Marka
Peugeot
Selam
Bu aralar araba bakarken 2006 model 1.5 dci 85lik dizel bir clio 3 dikkatimi çekti,araba 202 binde ama rektifiye motor yapılmış.Sizce sıfır motor yapılmış bir araç alınır mı?
Özellikle nisbeten az km li dizel bir araç bu.Yani ne oldu da 200 binde motor yapıldı,hiç bir zaman doğrusunu öğrenemeyiz belki de.Güvenilir mi?
Ne kadar dikiş tutar bu motor ? Ya da rektefiye işinde daha farklı olaylar dönebilir mi ?
 

Munferit

Profesör
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
740
Panpa puanı
2,231
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Fiat
Selam
Bu aralar araba bakarken 2006 model 1.5 dci 85lik dizel bir clio 3 dikkatimi çekti,araba 202 binde ama rektifiye motor yapılmış.Sizce sıfır motor yapılmış bir araç alınır mı?
Özellikle nisbeten az km li dizel bir araç bu.Yani ne oldu da 200 binde motor yapıldı,hiç bir zaman doğrusunu öğrenemeyiz belki de.Güvenilir mi?
Ne kadar dikiş tutar bu motor ? Ya da rektefiye işinde daha farklı olaylar dönebilir mi ?
Ben bu gibi durumlarda ilk motorun ne zaman yapıldığını sorguluyorum. Eğer yeni yapıldıysa daha da şüpheli yaklaşıyorum. Uyduruktan satilsin diye yapılıp toplanmış olma ihtimali daha yüksek.

En nihayetinde ben şahsen tercih etmezdim. Bugün sadece adam conta değiştiriyor motor yapıldı diyor. Sizinde dediğiniz gibi tam doğrusunu öğrenme imkanımız pek olmuyor.
 

Akn_3462

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
1,703
Panpa puanı
2,875
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Doğru düzgün yapılmışsa alınır ancak 1.5 dci motor için 200.000 km de fazla değil. Rakam biçmek pek doğru değil ama bu motorlar düzgün kullanıldıkça 400-500 bin km'leri rahatça görebiliyor.
 

Toprak38

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,506
Panpa puanı
3,947
Yaş
20
Konum
Angara
Marka
Skoda
Eğer o fiyatta alternatif yoksa eşe dosta haber salıp tanıdık bir usta bulunup baktırıp eğer usta uygun derse alırdım ben. Ama 200bin bi dci nin kötü kullanıldığını gösterir. Enjektör vs yaptırıp sıfır motor diyorlarsa normal ama motoru çıp sekman falan attılarsa motorun geçmişi pek parlak olmayadabilir
 

TuncYcl

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
581
Panpa puanı
813
Yaş
23
Konum
İstanbul
Marka
BMW
200bin dci icin az gibi, olani biteni arayip sorun derim. Omrunu tamamlamaktan cok bir kaza olmus gibi geliyor bana.
 

AlkanExclusive

Profesör
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,388
Panpa puanı
2,416
Konum
Ankara
Marka
BMW
Bir ben takmıyorum herhalde bu işleri kafaya. Düzgün rektefiye yapılmış motorlu araçta alınır, sandık motor ya da şanzıman gelmiş, yetkili serviste değiştirilmiş araçta alınır. Boyalı arabada alınır. Ha bir tek şasisi işlem görmüş araç almam, onun dışında vız gelir tırıs gider.

Yeterki kayıtları belli olsun, işçiliği iyi olsun.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,813
Panpa puanı
34,291
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Neden alınmasın ki ? geçen hafta opelim rektefe oldu, çöp mü oldu yani araba :)
Tüplü Ecotec motora yapılan rektifiye, Yıldız Tilbe'ye yapılan sahne makyajı gibi bir şey. Yapılmaması söz konusu olamaz. Yapıldıktan sonra da işte... :) Benzinle binmeye devam edersen kıymetini korursun müdür.

dci motorda 200k rektifiyesine ancak soğutma sistemindeki bir arızadan ötürü yaşanan hararet sebep olabilir. Çünkü motorun kendisi çok sağlam, ama soğutma sistemleri zaman içerisinde sinsi arızalar yapabiliyor. Arabanın termostatı bozulsa, sürücünün duman tütene kadar hararetten haberi olmayabilir. (bu, fluence ile yaşayan 1. ağızdan dinlediğim bir senaryo) Motorla birlikte turbo ve soğutma sistemlerinin de iyice incelenmesi gerekir.
 

nacker

Asfalt Kurutucu
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
96
Panpa puanı
169
Konum
İstanbul
Motor iyi güzel rektifiye edilmiş ama kullanılan parçalar ne durumda? Yan sanayi parçalarla toplanmış motor ile orjinal motorun bir olması mümkün değil. Bu açıdan büyük bir risk söz konusu. Aşina olduğumdan bir örnek vereyim, piyasada motoru yapılmış volvolar var. Dışarıdan bakıldığında çok güzel, sıfır ayarında tertemiz motor. Ama ben bugüne kadar orjinal volvo parçalarıyla motor toplayan görmedim. Çünkü çoğu İsveç'ten geliyor ve pahalı. O masrafa girecek adam da genelde sandık motor takıp geçiyor zaten.
Hepsi yan sanayi (özellikle uzak doğu üretim) parça kullanıyor. Ondan sonra bu motorların ömrü sıfır km olmalarına rağmen, 200-300 bin km yapmış ama orjinal motorlara göre daha az oluyor.
Bu tür durumları da hesaba katmak lazım.

Tabii yapılan işlemin ve kullanılan malzemelerin fiyatı, markası bellidir o zaman sorun kalmaz.
 
Son düzenleme:

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
658
Panpa puanı
528
İyi bir üst aya gösterin ve normalde araç alırken yapılan prosedürü aynen uygulayın bu kadar basit. Sonuçta araçta problem olduğu için rektefiye olmuş olabilir mi? Evet yüksek ihtimal hararet sonucu olmuş olabilir fakat bu sorular her araç için geçerli ve ustasının bakıp size cevabını verebileceği sorular. Eğer sorun olmadan rektefiye yapılmışsa da hangi parça kullanıldı nasıl yapıldı sorusu sorulur bunu da ustası cevaplar yani iyi bir ustaya gösterin eğer temiz derse alın ne güzel işte parçalar yenilenmiş.
Bizde iş amaçlı 2000 model Transit var 350.000 civarında rektefiye oldu en az 100.000 daha kullanıldı tık demiyor yağ su koy devam et biz parçaları Otosan dan aldık tertemiz yaptırdık hala tertemiz bineriz piyasadaki çoğu düşük km yazan araçlardan daha iyidir nasıl kullanıldığı bellidir en azından km düşürülmediği açıktır
 
Son düzenleme:

Munferit

Profesör
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
740
Panpa puanı
2,231
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Fiat
Neden alınmasın ki ? geçen hafta opelim rektefe oldu, çöp mü oldu yani araba :)
Sayın müdürüm çünkü o aracın motorunu siz yaptırdınız ve biliyorsunuz neyin ne yapıldığını elbette çöp değil, hatta tercih sebebi olması lazım ama dışarıda hiç tanımadığınız biri komple motor yapıldı dese güvenebilir misiniz? Hangi parçaları değişti, ne kullanıldı, parçalar yan sanayimi takıldı başka bir markadanmi uyduruldu, maliyet kismak için hangi değişmesi gereken parçalar değişmedi gibi gibi bir sürü soru gelir benim aklıma. Tanıdığım bildiğim birinin aracıysa ancak öyle güvenebilirim aksi durumda hep risk. Motor yapılmamış arabada da aynı riskler var tabi.

Ilave olarak bu aralar çok karşılaşıyorum motor yapıldı diye satılan araçlarda çok fazla katkı kullanımı oluyor. Geçen gözlerimin önünde neler yapıldı yani iyice midem bulandı. Adam motor yapıldı araca diyor, yapilan motorda sadece kapak açılıp conta değiştirilmiş, sonra basıyor yağa katkıyı, duman atma vs.'de yok. Expertizler zaten anlamıyor bir şey, çoğunun baktığı sadece duman atma ve güce gore saçma sapan verilen bir yuzdelik. Sonra hop 1 ay sonra motor kucakta.

Ben bunları gördükten sonra bütün her şey tamam arabayı alacağım diyelim son bir de gider bir benzinlige arabanin yağını bir bosalttirir bakarım. Katkılı yağ zaten akarken kendini belli ediyor, balçık gibi tuhaf bir halde oluyor. Baktım yağ katkılı bırakır arabayı orda askıda dönerim, yeni yağ alıp doldursun orda.


Son olarak, motoru yapan ustayı sorun, arabayla oraya gidin ve yaptığı işlemleri anlattirin ustaya, yaptığı motorun arkasında mı değil mi, bu detayları öğrenmek gerek. Her 2.el riski kadar risk alındığını bilerek alınır neden alınmasın ama ekstra kıllatarak alınır. Ulkedeki insanların yaptıkları bu hale getirdi maalesef.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,009
Panpa puanı
31,117
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bu fiyatlar yuzunden zaten ilerleyen yillarda hepimiz motoru rektifiye gormus araclari 2.el olarak alacagimiz icin simdiden hakli / haksiz on yargilarimizi bir kenara birakip bu duruma kendimizi alistirmak ve rektifiye gormus arac alinirken nelere dikkat edilmesi gerektigi hususunu konusmak gerekiyor.

Rektifiye edilmis arac alinir. Ama araba bilgisinden emin oldugum, mal kiymeti bilen duzgun ve tanidigim kisiden alma taraftariyim. Onun haricinde tanidik olmamasi durumunda rektifiye yerine faturali, kayitli kuyutlu sekilde sandik motor yapilmis araci tercih ederim.
 

GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
296
Panpa puanı
523
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
dCi motorda 4. pistonun erimesi ve enjektör problemç olduğunu duymuştum,buna bağlıdır belki 200 bin de rektefiye olması.Düzgün kullanılan bakımları tam herhangi bir dizel motor en az 300 bin km gitmeli bence,lakin 2. elde ne düzgün kullanıldığı bilinebilir,ne de bakımlarının tam olduğu.Dolayısıyla elinizde servis kayıtlarının tamamı varsa güvenip alabilirsiniz.
 

boris-M5

Profesör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
674
Panpa puanı
1,044
Konum
istanbul
Marka
Peugeot
Ben bu gibi durumlarda ilk motorun ne zaman yapıldığını sorguluyorum. Eğer yeni yapıldıysa daha da şüpheli yaklaşıyorum. Uyduruktan satilsin diye yapılıp toplanmış olma ihtimali daha yüksek.

En nihayetinde ben şahsen tercih etmezdim. Bugün sadece adam conta değiştiriyor motor yapıldı diyor. Sizinde dediğiniz gibi tam doğrusunu öğrenme imkanımız pek olmuyor.
Yazdıklarınıza katılıyprum aryıca ustaya bile gittiğimizde motorun durumunu bilemiyor,ya şansına güveniceksin ya adama diyor.Haklı da çünkü motorun tamamını açıp bakmadan anlayamaz doğrusu
Neden alınmasın ki ? geçen hafta opelim rektefe oldu, çöp mü oldu yani araba :)
Yok müdür @Munferit benim yazacaklarımı yazmış zaten,tamamen katılıyorum yazdıklarına.Sonuçta sen yaptın motoru,gördün ettin yapılırken.Bi nebze bizde sana inanırız,aracın da alınır hatta.Ama ya başkası?
Motor iyi güzel rektifiye edilmiş ama kullanılan parçalar ne durumda? Yan sanayi parçalarla toplanmış motor ile orjinal motorun bir olması mümkün değil. Bu açıdan büyük bir risk söz konusu. Aşina olduğumdan bir örnek vereyim, piyasada motoru yapılmış volvolar var. Dışarıdan bakıldığında çok güzel, sıfır ayarında tertemiz motor. Ama ben bugüne kadar orjinal volvo parçalarıyla motor toplayan görmedim. Çünkü çoğu İsveç'ten geliyor ve pahalı. O masrafa girecek adam da genelde sandık motor takıp geçiyor zaten.
Hepsi yan sanayi (özellikle uzak doğu üretim) parça kullanıyor. Ondan sonra bu motorların ömrü sıfır km olmalarına rağmen, 200-300 bin km yapmış ama orjinal motorlara göre daha az oluyor.
Bu tür durumları da hesaba katmak lazım.

Tabii yapılan işlemin ve kullanılan malzemelerin fiyatı, markası bellidir o zaman sorun kalmaz.
Evet benim korktuğumda yazdıklarınızdı zaten.Yan sanayi,cartı curtu eksik yaptılarsa diye.Şimdi motoru toplayıp kapattığında ustanın elinde fazladan bi vida kalsa bile bunu düşünürüm.hAHah
Sayın müdürüm çünkü o aracın motorunu siz yaptırdınız ve biliyorsunuz neyin ne yapıldığını elbette çöp değil, hatta tercih sebebi olması lazım ama dışarıda hiç tanımadığınız biri komple motor yapıldı dese güvenebilir misiniz? Hangi parçaları değişti, ne kullanıldı, parçalar yan sanayimi takıldı başka bir markadanmi uyduruldu, maliyet kismak için hangi değişmesi gereken parçalar değişmedi gibi gibi bir sürü soru gelir benim aklıma. Tanıdığım bildiğim birinin aracıysa ancak öyle güvenebilirim aksi durumda hep risk. Motor yapılmamış arabada da aynı riskler var tabi.

Ilave olarak bu aralar çok karşılaşıyorum motor yapıldı diye satılan araçlarda çok fazla katkı kullanımı oluyor. Geçen gözlerimin önünde neler yapıldı yani iyice midem bulandı. Adam motor yapıldı araca diyor, yapilan motorda sadece kapak açılıp conta değiştirilmiş, sonra basıyor yağa katkıyı, duman atma vs.'de yok. Expertizler zaten anlamıyor bir şey, çoğunun baktığı sadece duman atma ve güce gore saçma sapan verilen bir yuzdelik. Sonra hop 1 ay sonra motor kucakta.

Ben bunları gördükten sonra bütün her şey tamam arabayı alacağım diyelim son bir de gider bir benzinlige arabanin yağını bir bosalttirir bakarım. Katkılı yağ zaten akarken kendini belli ediyor, balçık gibi tuhaf bir halde oluyor. Baktım yağ katkılı bırakır arabayı orda askıda dönerim, yeni yağ alıp doldursun orda.


Son olarak, motoru yapan ustayı sorun, arabayla oraya gidin ve yaptığı işlemleri anlattirin ustaya, yaptığı motorun arkasında mı değil mi, bu detayları öğrenmek gerek. Her 2.el riski kadar risk alındığını bilerek alınır neden alınmasın ama ekstra kıllatarak alınır. Ulkedeki insanların yaptıkları bu hale getirdi maalesef.
Tamamen katılıyorum
dCi motorda 4. pistonun erimesi ve enjektör problemç olduğunu duymuştum,buna bağlıdır belki 200 bin de rektefiye olması.Düzgün kullanılan bakımları tam herhangi bir dizel motor en az 300 bin km gitmeli bence,lakin 2. elde ne düzgün kullanıldığı bilinebilir,ne de bakımlarının tam olduğu.Dolayısıyla elinizde servis kayıtlarının tamamı varsa güvenip alabilirsiniz.
Evet sorunu yazmışsınız.Sonraki postta yazıcam
 

boris-M5

Profesör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
674
Panpa puanı
1,044
Konum
istanbul
Marka
Peugeot
Evet bugün arkadaşı bir daha aradım,motorun ne zaman,niye,nerde,kim tarafından yapıldığını sordum.

Motordan 5 bin km öncesine kadar randıman alamıyorumuş,sorunu ise enjektörler işeme yapmış,motor iflas etmiş.Bu nedenden dolayı abisinin tamirci dükkanında orjinal parçalarla 6 bin lira harcanarak turbo,enjektör ve sıfır motor yapılmış.Şu an hiç bir sorunu yokmuş. vs.vs.
Ama hala bir kuşkudayım.Bir de bunun tekrar satması var.Var da var
 

Munferit

Profesör
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
740
Panpa puanı
2,231
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Fiat
Evet bugün arkadaşı bir daha aradım,motorun ne zaman,niye,nerde,kim tarafından yapıldığını sordum.

Motordan 5 bin km öncesine kadar randıman alamıyorumuş,sorunu ise enjektörler işeme yapmış,motor iflas etmiş.Bu nedenden dolayı abisinin tamirci dükkanında orjinal parçalarla 6 bin lira harcanarak turbo,enjektör ve sıfır motor yapılmış.Şu an hiç bir sorunu yokmuş. vs.vs.
Ama hala bir kuşkudayım.Bir de bunun tekrar satması var.Var da var
Kuşkulanmakta çok haklısın hocam,
Varan 1 - Motor yeni yapilmis ve satılıyor. Motoru sıfırlanmış bir aracı kim neden satsın kafası rahat mis gibi 0 km motorla biner.
Varan 2 - Adamlar tamirci :D :D :D

Siz arabayı almaya karar verirseniz o yağı muhakkak boşalttırın bir bakın.

--
Edit : Ya şimdi görmeden etmeden de sıkıyoruz burdan tabi belkide gerçekten samimilerdir ama piyasa belli cakalliklar belli. Bizi bu hale getirenler utansın.
 
Son düzenleme:

nacker

Asfalt Kurutucu
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
96
Panpa puanı
169
Konum
İstanbul
Evet bugün arkadaşı bir daha aradım,motorun ne zaman,niye,nerde,kim tarafından yapıldığını sordum.

Motordan 5 bin km öncesine kadar randıman alamıyorumuş,sorunu ise enjektörler işeme yapmış,motor iflas etmiş.Bu nedenden dolayı abisinin tamirci dükkanında orjinal parçalarla 6 bin lira harcanarak turbo,enjektör ve sıfır motor yapılmış.Şu an hiç bir sorunu yokmuş. vs.vs.
Ama hala bir kuşkudayım.Bir de bunun tekrar satması var.Var da var
6 bin tl'ye orjinal parçalarla turbo, enjektör ve motor? Sadece enjektörlerin orjinali 6 bin lirayı bulur bence. Veya motor, motorun ne kadarı yenilendi? Pistonlara-yataklara kadar girildiyse orjinal parçalarla en az 4-5 bin tutar. Sadece parça fiyatı. Daha turbo falan demiş. Bence bir iş dönüyor burada.
 
Üst