Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Hachiroku
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,003
Beğeni Puanı
11,786
Marka
Toyota
Hiç bir somun civata fabrikanın attığı nizamda atılıp, sıkılıp, toplanamaz.İllaki yapılan rektefiye motor ömrünü azaltır, aksini iddia edenler evlerindeki laptop'ı ya da telefonu açıp geri toplatsınlar bakalım performansı aynı olacak mı ki o elektronik cihaz, mekanikte ki değişimi siz hayal edin... Fakat şöyle de bir durum var, bu mekanik parçadır, çalışır, çalışır, sonunda yorulur değiştirilmesi gerekir, bu mantıkla rektefiyeye bakılması gerekir, vesselam binlerce km yapmış araca rektefiye yapmak kadar normal bir durum yoktur, yukarıda @AlkanExclusive dediği gibi yeter ki kayıtları, faturaları neleri değiştiği belli olsun yoksa yukarıda @Munferit 'in de yazdığı gibi üst kapak açıp conta değiştiren adam da motor yaptım diyor.

Favorim sandık motordan yana onu da belirtmek istedim.hatatat
 
Son düzenleme:

TuncYcl

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
625
Beğeni Puanı
848
Yaş
24
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Abim tamirci, motor yatak sardi abime goturdum. Abime saticam zaten dersem kardesine ucuza halletmez mi? Cidden ulkede herkes etik algisi 100 uzerinden 120 mi olarak mi yasiyor? Satma lafi gecildigi an tehlika baslar tamir surecinde. Turbo motor yapilmis deniliyor. Motor yapmak var yapmak var. Neler tekrar kullanilmis vs. Yani piyasada baska araba mi yok yada cok cok alttan mi veriyor bilemedim ama bu kadar ustune dusunmezdim acikcasi.
 

boris-M5

Profesör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
726
Beğeni Puanı
1,129
Konum
istanbul
Marka
Peugeot
Kuşkulanmakta çok haklısın hocam,
Varan 1 - Motor yeni yapilmis ve satılıyor. Motoru sıfırlanmış bir aracı kim neden satsın kafası rahat mis gibi 0 km motorla biner.
Varan 2 - Adamlar tamirci :D :D :D

Siz arabayı almaya karar verirseniz o yağı muhakkak boşalttırın bir bakın.

--
Edit : Ya şimdi görmeden etmeden de sıkıyoruz burdan tabi belkide gerçekten samimilerdir ama piyasa belli cakalliklar belli. Bizi bu hale getirenler utansın.
Zaten bu yazdıkların hepten sıkıntı ve yeni öğrendim bunları da.Arkadaşların yazdıklarına bakarsak ta zaten tanıdık hariç bütün rektifiyelileri almaktan vazgeçerim
6 bin tl'ye orjinal parçalarla turbo, enjektör ve motor? Sadece enjektörlerin orjinali 6 bin lirayı bulur bence. Veya motor, motorun ne kadarı yenilendi? Pistonlara-yataklara kadar girildiyse orjinal parçalarla en az 4-5 bin tutar. Sadece parça fiyatı. Daha turbo falan demiş. Bence bir iş dönüyor burada.
Abisinin dükkanı olduğu için işcilik yok sayarsak,belki bi nevi olabilir ama şimdi adam bana fatura gösterse de ne anlıyacağım ki.Bir sürü parça var ee hepsi mais olmak zorunda mı ya da orjinal renault amblemli.Sonuçta bir sürü parça markaları var,onu bırakın bir de üstüne doğru yapılmış mı kısmı var,evet bir şey olmasa da kesin bir şey olmuştur kafasına girmeden çıkayım
Hiç bir somun civata fabrikanın attığı nizamda atılıp, sıkılıp, toplanamaz.İllaki yapılan rektefiye motor ömrünü azaltır, aksini iddia edenler evlerindeki laptop'ı ya da telefonu açıp geri toplatsınlar bakalım performansı aynı olacak mı ki o elektronik cihaz, mekanikte ki değişimi siz hayal edin... Fakat şöyle de bir durum var, bu mekanik parçadır, çalışır, çalışır, sonunda yorulur değiştirilmesi gerekir, bu mantıkla rektefiyeye bakılması gerekir, vesselam binlerce km yapmış araca rektefiye yapmak kadar normal bir durum yoktur, yukarıda @AlkanExclusive dediği gibi yeter ki kayıtları, faturaları neleri değiştiği belli olsun yoksa yukarıda @Munferit 'in de yazdığı gibi üst kapak açıp conta değiştiren adam da motor yaptım diyor.

Favorim sandık motordan yana onu da belirtmek istedim.hatatat
Katılıyorum,keşke sandık motor atsalardı da gözü kapalı alırdım,ama kim clio ya sandık atar ki?
 

boris-M5

Profesör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
726
Beğeni Puanı
1,129
Konum
istanbul
Marka
Peugeot
Abim tamirci, motor yatak sardi abime goturdum. Abime saticam zaten dersem kardesine ucuza halletmez mi? Cidden ulkede herkes etik algisi 100 uzerinden 120 mi olarak mi yasiyor? Satma lafi gecildigi an tehlika baslar tamir surecinde. Turbo motor yapilmis deniliyor. Motor yapmak var yapmak var. Neler tekrar kullanilmis vs. Yani piyasada baska araba mi yok yada cok cok alttan mi veriyor bilemedim ama bu kadar ustune dusunmezdim acikcasi.
Valla burda yazılanlar benim soğumama yetti bile,benim araçtaki ısrarım kaç aydır bu renk kombinasyon arıyor olmam.Hatta buraya da atmıştım.Fransız yapım,kırmızı,mercekli,sensörlü,dolu.Üstüne dci motor.Fiyatı da normal.
Hatta bundan önce de tavanı değişmiş aynı kombinasyon bir clioyu tartışmıştık.Herkes evlat olur dedi ama 2 hafta sürmedi satılması.
 

lokmanhakim

Takipçi
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
2
Beğeni Puanı
4
Yaş
31
Konum
Türkiye
maddi imkanı olan hiç kimse rektifiye yapılmış motora sahip bir araba almak istemez. ama yine maddi imkanı olan hiç kimse 200 bin km yol yapmış, on yaşında bir araba almak da istemez. burada cevaplanması gereken asıl soru şu: bir insanın maddi durumu ancak 200 bin km yol yapmış bir araba almaya yetiyorsa, bu arabalardan motoru rektifiye edilmiş olanın arıza yapma olasılığı mı daha fazladır yoksa edilmemiş olanın mı? Size başımdan geçen olayı anlatayım.

5 yıl önce aldığım ve çok da severek kullandığım aracım 3 ay önce termostat arızası yüzünden, hararet göstergesinde zerre yükselme olmadan hararet yaptı, radyatöre giden su hortumu patladı ve araç susuz kaldı. arabayı kenara çektim, kaputu açtım, aman allahım ortalık dumana karışmış. hala geceleri rüyama girer. neyse aracı ustaya gösterdik, usta önce silindir kapak contasını yaktığını söyledi ama rektifiyecinin yaptığı ölçümlerden sonra motorun rektifiye olması gerektiğini, bu haliyle kullanmam durumunda sürekli yağ yakacağını söyledi. mecbur kabul ettik ve yaklaşık 10 bin tl masraf yaptım. usta yağını suyunu düzenli kullanmak şartı ile motora 100 bin km garanti verdi, sözleşme yaptık. yaklaşık 3 bin km'dir kullanıyorum, motor eskisine nazaran çok çok iyi. ama gel gör ki ben kontağı her çevirdiğimde aklıma hep arızadan sonraki o manzara geliyor. resmen arabamdan soğudum, yıllardır severek kullandığım arabama artık binmek istemez oldum. şu anda istediğim tek şey arabayı satmak. ama motoru yaptırırken arabayı satmak zerre aklımda yoktu. bunları şunun için anlatıyorum. benim aracım tam 222.045 km'de rektifiye oldu. ben bu arabayı 220 bin km'de iken satsaydım -ki çok uzun süredir km'si yükseldiği için daha düşük km'li araba alma planı yapıyordum ama bir türlü o topa girmedim- bu arıza arabayı benden alan kişinin başına patlayacaktı. peki bunda benim bir suçum olacak mıydı? hayır. alan kişinin bir suçu olacak mıydı? hayır. peki ne olacaktı? rektifiye edilmemiş motor diye alınan araç, alanın başına daha büyük sorunlar açacaktı. rektifiyeli araba alınır mı alınmaz mı? imkanı olan kimse almaz, almasın da zaten. ama yukarıda dediğim gibi eğer bir insanın maddi gücü 200 bin km kullanılmış motora sahip bir araba almaya yetiyorsa, rektifiye yapılmamış o motorun arıza çıkarma olasılığı, rektifiye yapılmış bir motorun arıza çıkarma olasılığından daha az değildir. kimse kimseyi kandırmasın. bizim ülkemizde ben de dahil kimse aracının düzenli bakımını yapmaz. ben yapsa idim o termostat zamanında değişmiş olur, bu işler başıma gelmezdi. yüksek km'li arabalar her zaman patlamaya hazır bombadır, motoru ister rektifiye edilmiş olsun, ister edilmemiş olsun.
 

boris-M5

Profesör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
726
Beğeni Puanı
1,129
Konum
istanbul
Marka
Peugeot
maddi imkanı olan hiç kimse rektifiye yapılmış motora sahip bir araba almak istemez. ama yine maddi imkanı olan hiç kimse 200 bin km yol yapmış, on yaşında bir araba almak da istemez. burada cevaplanması gereken asıl soru şu: bir insanın maddi durumu ancak 200 bin km yol yapmış bir araba almaya yetiyorsa, bu arabalardan motoru rektifiye edilmiş olanın arıza yapma olasılığı mı daha fazladır yoksa edilmemiş olanın mı? Size başımdan geçen olayı anlatayım.

5 yıl önce aldığım ve çok da severek kullandığım aracım 3 ay önce termostat arızası yüzünden, hararet göstergesinde zerre yükselme olmadan hararet yaptı, radyatöre giden su hortumu patladı ve araç susuz kaldı. arabayı kenara çektim, kaputu açtım, aman allahım ortalık dumana karışmış. hala geceleri rüyama girer. neyse aracı ustaya gösterdik, usta önce silindir kapak contasını yaktığını söyledi ama rektifiyecinin yaptığı ölçümlerden sonra motorun rektifiye olması gerektiğini, bu haliyle kullanmam durumunda sürekli yağ yakacağını söyledi. mecbur kabul ettik ve yaklaşık 10 bin tl masraf yaptım. usta yağını suyunu düzenli kullanmak şartı ile motora 100 bin km garanti verdi, sözleşme yaptık. yaklaşık 3 bin km'dir kullanıyorum, motor eskisine nazaran çok çok iyi. ama gel gör ki ben kontağı her çevirdiğimde aklıma hep arızadan sonraki o manzara geliyor. resmen arabamdan soğudum, yıllardır severek kullandığım arabama artık binmek istemez oldum. şu anda istediğim tek şey arabayı satmak. ama motoru yaptırırken arabayı satmak zerre aklımda yoktu. bunları şunun için anlatıyorum. benim aracım tam 222.045 km'de rektifiye oldu. ben bu arabayı 220 bin km'de iken satsaydım -ki çok uzun süredir km'si yükseldiği için daha düşük km'li araba alma planı yapıyordum ama bir türlü o topa girmedim- bu arıza arabayı benden alan kişinin başına patlayacaktı. peki bunda benim bir suçum olacak mıydı? hayır. alan kişinin bir suçu olacak mıydı? hayır. peki ne olacaktı? rektifiye edilmemiş motor diye alınan araç, alanın başına daha büyük sorunlar açacaktı. rektifiyeli araba alınır mı alınmaz mı? imkanı olan kimse almaz, almasın da zaten. ama yukarıda dediğim gibi eğer bir insanın maddi gücü 200 bin km kullanılmış motora sahip bir araba almaya yetiyorsa, rektifiye yapılmamış o motorun arıza çıkarma olasılığı, rektifiye yapılmış bir motorun arıza çıkarma olasılığından daha az değildir. kimse kimseyi kandırmasın. bizim ülkemizde ben de dahil kimse aracının düzenli bakımını yapmaz. ben yapsa idim o termostat zamanında değişmiş olur, bu işler başıma gelmezdi. yüksek km'li arabalar her zaman patlamaya hazır bombadır, motoru ister rektifiye edilmiş olsun, ister edilmemiş olsun.
Vov böyle bir başlık açtığımı neredeyse unutmuşum,teşekkürler hocam görüşün için.
Benim o zamanlar diğer aklıma takılan ise rektefiyeli araçların rektefiye edilmemişe göre ucuz mu pahalı mı olması gerektiğiydi.
İnsanların kalpazanlığından,üstte söylediğim durumdan ve bir çok arabaya gidip motorun balçık içinde çıkmasından dolayı motosiklet aldım.
 

umitoz

Ümit Öz
Asfalt Kurutucu
Katılım
9 May 2019
Mesajlar
100
Beğeni Puanı
48
Yaş
28
Marka
Honda
3 kez dCi motor rektefiyesi yaptırdım. Bakım çok önemli dCi için.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
178
Beğeni Puanı
416
Konum
istanbul
Marka
Opel
usta bu motorun ince detaylarına acaba ne kadar hakim ? ... usta acaba ne marka parça kullandı ? .. usta acaba arabayı sadece yürüsün yeter diye mi topladı ? yoksa işinin hakkını vererekmi ? ... usta acaba ne kadar usta ??.. gibi gibi gibi...
 

lokmanhakim

Takipçi
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
2
Beğeni Puanı
4
Yaş
31
Konum
Türkiye
usta bu motorun ince detaylarına acaba ne kadar hakim ? ... usta acaba ne marka parça kullandı ? .. usta acaba arabayı sadece yürüsün yeter diye mi topladı ? yoksa işinin hakkını vererekmi ? ... usta acaba ne kadar usta ??.. gibi gibi gibi...
evet, bu soruların hepsi rektifiye yapılmış bir motor için sorulması gereken haklı sorular. araç sahibi olmama rağmen ben bile sürekli bu soruları soruyorum. benim arabam sivas'ta hararet yaptı; sivas'ta ve malatya'da aracın motorundan anlayan usta bulamadığımız için çekici ile elazığ'a götürdük aracı. sadece çekici için 1000 tl'den fazla para verdim. motoru, önceden yetkisi servis olan ancak şimdi özel servis olarak çalışan bir usta yaptı. parçaların tamamının orijinal olması noktasında anlaştık, ama dediğiniz gibi buna rağmen bu soruların hepsi benim için dahi bir soru işareti. dolayısı ile rektifiye yapılmış bir arabayı alacak kişinin aklına bu soruların gelme ihtimali çok normal. ama işte yukarıda yazdığım gibi aynı sorular rektifiye yapılmamış yüksek km'li motorlar için de geçerli.
 
Üst