Renault Megane 2001 Coupe.

Trim parçalar, farlarımız, sislerimiz, sunroof ve orijinal teyip bittiğine göre ayrılık vaktimiz geldi. Sokak müziğinin alın teriyle aracımı ustaya teslim ediyorum. Mayıs 10’da 17 yaş gençleşmiş kaportanla tekrar görüşmek üzere makina!

Ekli dosyayı görüntüle 12251 Ekli dosyayı görüntüle 12252 Ekli dosyayı görüntüle 12253 Ekli dosyayı görüntüle 12254
Hayırlı uğurlu olsun :) Mayıs 10'a kadar sadece kaporta için kalması çok uzun bir süre değil mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Hayırlı uğurlu olsun :) Mayıs 10'a kadar sadece kaporta için kalması çok uzun bir süre değil mi?

Çok teşekkür ederim :) Bu hafta sonu memlekete bırakıyorum, Nisan 10’da başlanıp Mayıs 10’a 1 ay sürüyor. Titizlikle ve doğru sıralama ile yapılan bir işlem için 1 ay gayet normal. Sadece kaporta için harcanacak zaman bile çok fazla. :)
 
Çok teşekkür ederim :) Bu hafta sonu memlekete bırakıyorum, Nisan 10’da başlanıp Mayıs 10’a 1 ay sürüyor. Titizlikle ve doğru sıralama ile yapılan bir işlem için 1 ay gayet normal. Sadece kaporta için harcanacak zaman bile çok fazla. :)
Doğrudur o zaman, gerçi kolay iş de değil komple zımparalanıp soyulacak sökülecek falan uzun iş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Gelin olmuş gidiyorsun, uzaktan haberlerin geliyormuş. Duydum ki ön takımın sorunsuz, gayet iyiymiş, hatta karter contalarını değiştirmişler. Kaportaya almadan önce genel kontrolünü yapıyorlarmış.. Umarım sana iyi bakıyorlardır, umarım kimse kaputuna çay bardağı koymuyordur.. Bana geri geldiğinde sana bujiler alacağım..

1.png
2.JPG
 
Son düzenleme:
Güncelleme 1- Yenilemeye Başlayış.

Bir önceki aracın kaporta süreci biraz aksadığından dolayı yavaş fakat sağlam adımlarla ilerleme sağlıyoruz. Bir hafta geç kaportaya girdik. Fotoğraflar gelmeye başladı ve fotoğraflara baktığımda açıkcası garip, üzgün, mutlu, heyecanlı olarak dengesiz duygular yaşıyorum. Arada ki bağ duygusal olduğundan olsa gerek. :) Aldığım fotoğraf, video ve bilgilere göre bozuk bölgeler sağlam bölgelerden alınan ölçülere göre ölçülerek yapılıyor. Sol arkada ki göçüğün tamiri için sağ tarafta temiz bulunan bölgeden ölçü alınıyor. Araca elektrik verilerek çekme işlemi uygulanıyor. 3-4 santimetre olan hasarlı bölgelere yaklaşık 30-40 arası çekme uygulaması yapılıyor. Aramızda kaporta işçiliğinden anlayan arkadaşlarımız varsa onların yorumlarını merakla bekliyorum. Verdiğim parayı çok görüp “yeaa bizim orada 2.000’e yapıyorlar” denilen yerlerde aracı teslim etmediğim için iyi hissediyorum. Zaman geçtikçe daha fazla fotoğrafı paylaşacağım. @Cenk ‘in işi Acılık Sanayi’ye düşerse belki kendisinden yeni fotoğraflar gelir. Hem bizim dükkandan kahve ikramı olur. :) Eminim boya tamamen soyulduğu noktaya geldiğinde daha keyifli görseller olacaktır. Bu duygularımı sizlerle paylaşmak için fotoğrafları konuya ekliyorum. :)

21648FD7-4074-43B0-8762-750A6E7A7061.jpeg
9FEE6B3D-B4B8-4C14-A8B6-1465D0D12D92.jpeg
 
Son düzenleme:
Güncelleme 1- Yenilemeye Başlayış.

Bir önceki aracın kaporta süreci biraz aksadığından dolayı yavaş fakat sağlam adımlarla ilerleme sağlıyoruz. Bir hafta geç kaportaya girdik. Fotoğraflar gelmeye başladı ve fotoğraflara baktığımda açıkcası garip, üzgün, mutlu, heyecanlı olarak dengesiz duygular yaşıyorum. Arada ki bağ duygusal olduğundan olsa gerek. :) Aldığım fotoğraf, video ve bilgilere göre bozuk bölgeler sağlam bölgelerden alınan ölçülere göre ölçülerek yapılıyor. Sol arkada ki göçüğün tamiri için sağ tarafta temiz bulunan bölgeden ölçü alınıyor. Araca elektrik verilerek çekme işlemi uygulanıyor. 3-4 santimetre olan hasarlı bölgelere yaklaşık 30-40 arası çekme uygulaması yapılıyor. Aramızda kaporta işçiliğinden anlayan arkadaşlarımız varsa onların yorumlarını merakla bekliyorum. Verdiğim parayı çok görüp “yeaa bizim orada 2.000’e yapıyorlar” denilen yerlerde aracı teslim etmediğim için iyi hissediyorum. Zaman geçtikçe daha fazla fotoğrafı paylaşacağım. @Cenk ‘in işi Acılık Sanayi’ye düşerse belki kendisinden yeni fotoğraflar gelir. Hem bizim dükkandan kahve ikramı olur. :) Eminim boya tamamen soyulduğu noktaya geldiğinde daha keyifli görseller olacaktır. Bu duygularımı sizlerle paylaşmak için fotoğrafları konuya ekliyorum. :)

Ekli dosyayı görüntüle 12608
Ekli dosyayı görüntüle 12609
jantlar güzelmiş reis. varex yakışır <3
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Güncelleme 2- İlerleme Gözle Görülür Noktaya Geliyor.

Her gün bir adımdan daha fazla ilerleme sağlamaya çalışıyoruz. Bu gün yapılan işlemlerde henüz camlar çıkartılmadı. Aslında yapılan işlemlerde camların çıkartılması çok daha iyi olabilirdi, olası kazaları engellemiş olurduk. Aracın kaba olarak görülen kusurları çekiç kullanılarak ve çekilerek düzeltildi. Macunu fazla kullanmamak için olabildiğince saçları düzeltmeye çalıştık. Tatmin edici bir şekilde ilerleyiş sağlıyoruz. İleri ki süreçlerde camlar sökülecek ve detaya inmeye başlanacak. Ön çamurluklara, aracın sağ kısmına ve tavanına geçilecek. Araç soyulması ilerledikçe rahatlıyoruz, altından tahmin ettiğimiz gibi kötü durumda kaporta çıkmıyor.

Kısacası genelden detaya ilerliyoruz! :)

WhatsApp Image 2018-04-19 at 14.55.41.jpeg

WhatsApp Image 2018-04-19 at 14.58.08.jpeg
 
Son düzenleme:
Güncelleme 2- İlerleme Gözle Görülür Noktaya Geliyor.

Her gün bir adımdan daha fazla ilerleme sağlamaya çalışıyoruz. Bu gün yapılan işlemlerde henüz camlar çıkartılmadı. Aslında yapılan işlemlerde camların çıkartılması çok daha iyi olabilirdi, olası kazaları engellemiş olurduk. Aracın kaba olarak görülen kusurları çekiç kullanılarak ve çekilerek düzeltildi. Macunu fazla kullanmamak için olabildiğince saçları düzeltmeye çalıştık. Tatmin edici bir şekilde ilerleyiş sağlıyoruz. İleri ki süreçlerde camlar sökülecek ve detaya inmeye başlanacak. Ön çamurluklara, aracın sağ kısmına ve tavanına geçilecek. Araç soyulması ilerledikçe rahatlıyoruz, altından tahmin ettiğimiz gibi kötü durumda kaporta çıkmıyor.

Kısacası genelden detaya ilerliyoruz! :)

Ekli dosyayı görüntüle 12622

Ekli dosyayı görüntüle 12623

Camları ilk aşamada söktürmek söküldükten sonra da doğru yerde muhafaza etmek en doğrusu.Bizim taunus toplanırken bütün camlar söküldü. Ama dükkanın içinde özensiz bi yerde saklandı, ön cama kaynak çapağı gelmiş. Silecek çalıştırdığımızda o çapaklara sürtüyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Camları ilk aşamada söktürmek söküldükten sonra da doğru yerde muhafaza etmek en doğrusu.Bizim taunus toplanırken bütün camlar söküldü. Ama dükkanın içinde özensiz bi yerde saklandı, ön cama kaynak çapağı gelmiş. Silecek çalıştırdığımızda o çapaklara sürtüyor :)

Seninle aynı fikirdeyim. Çıkartılmasını ve düzgün bir bölgede saklanmasını tercih ederdim lakin saklanacak yer yok. Sanırsam şuan o yüzden çıkartılmıyor, en sona saklanıyor. Tahminen 1 hafta içinde araçta cam kalmayacak. O çapaklar çok sinir bozar, umarım başıma o tarz bir durum gelmez. :)
 
Komple boyayı kazıtıp tekrar boyatmak en temizi. Ama bu şekilde yapıldığında hata affetmez. Çünkü fabrikasyon astar müthiş şekilde çürüme ve paslanmaya karşı koruyucu oluyor. Boyadan ziyade astarın çok çok kaliteli olmasına özen göster.
 
Komple boyayı kazıtıp tekrar boyatmak en temizi. Ama bu şekilde yapıldığında hata affetmez. Çünkü fabrikasyon astar müthiş şekilde çürüme ve paslanmaya karşı koruyucu oluyor. Boyadan ziyade astarın çok çok kaliteli olmasına özen göster.

Çok haklısınız, aşırı hassasiyet isteyen bir nokta. Yapılan araçlara, daha önce yaptırdığımız araçlara baktığım zaman bu konuda güvenerek kazıma konusunda karar verdim. Daha önce polyester astar kullanılmış, çok kaliteli bir astar olduğunu söylüyorlar. Boyacıyla konuştuğumuzda en kaliteli ürünleri seçtik, kendisi de çok iyi bir usta. Umarım güvenimi kıracak bir sonuç olmaz. Astar konusunda uyarmanız çok iyi oldu.