Fotoğrafları görünce kendi aracımın başına gelmiş kadar üzüldüm. Ufak tefek sıyrıklar ile atlatmış nazar artık yapacak birşey yok.
Lastiklerinizi bir an evvel değiştirin.
Lastiklerinizi bir an evvel değiştirin.
Hacım geçmiş olsun ya, Valla çok üzüldümGüncelleme - Ucuz Kaza
Madem burası günlük gibiydi, malum durumu da paylaşma gereği hissettim. Zonguldak - İstanbul arası 75-80 kilometre arası viteste seyir halinde giderken; viraja henüz varmadan tatlı dönüşte sağ arka lastiğim kendisini bıraktı. Korkutmadı, hafif direksiyon hareketi ile rayına soktum ve bu defa sol arka geldi. Hemen ardından karşı yöne yönelen aracımı ters direksiyon hareketliyle içeriye soktum, tam sağ ve tam sol hareketini en az 10 defa yapmışımdır fakat spin atmaktan kurtulamadım. Tam kurtarıyordum ki virajın ortasında aracım yolun dışına dikey şekilde yöneldi, o an kafadan girmek istemedim ve el freni ile aracımı paralel olarak aşağı attım. Attığım anda sol iki teker havalandı ve tekrar yerine oturdu.
Lastiklerimden bu yıl şikayetçiydim, İstanbul’a döndüğümde değiştirmeyi istiyordum şikayet ederek. Aynı yolda beraber ilerlediğim önümde ve arkamda olanlar sorun yaşamadı. Her zaman gittiğim yol diyerek hafife almadan dikkat etmeme rağmen beni yüz üstü bıraktı lastiklerim. Arabama teşekkür edebilirim, direksiyon tepkilerine ve spin konusunu mümkün olduğunca yavaşlatacak kadar istikrarlı kafasını içeriye sokmasına.
Çekicimiz geldi, 2 saatlik çalışma ile yerinden çıktı arabamız. Aks, direksiyon kutusu gibi ön takımda var olan her parça kazadan önce ki gibi sağlıklı bir şekilde duruyor. Şanzıman kitlendi, onu küçük bir hamle ile çözdük. Şimdi milim hataları tespit emek için fren, rot testine gideceğiz. Kaportamızda ise 1.000 TL civarı bir masraf bizi bekliyor, revizyon ustamız tekrar aynı özenle hasarlı bölgeleri onaracaktır... Ön tampon, sağ arka, sağ alt kısım..
Kartepe yolda kalması 1, bu 2 oldu. Ve son, 3.olmayacak.
Ekli dosyayı görüntüle 16468
Ekli dosyayı görüntüle 16461 Ekli dosyayı görüntüle 16462 Ekli dosyayı görüntüle 16463 Ekli dosyayı görüntüle 16464 Ekli dosyayı görüntüle 16465 Ekli dosyayı görüntüle 16466 Ekli dosyayı görüntüle 16467
Geçmiş olsun.
Çok geçmiş olsun neyseki size bir zarar gelmemiş. Gerisi hallolur...
Geçmiş olsun
Geçmiş olsun. Umarım bir daha sorun yaşamazsınız.
Geçmiş olsun @FurkanKarka
Uuu geçmiş olsun. İyi bari ucuz atlatmışsın devirmeden takla attırmadan.
7Çok geçmiş olsun @FurkanKarka , sen de bir şey yok ya gerisi hallolur, masraf olarak ise ucuz atlatmış gibi görünüyorsun araba yan yatmaya ramak kalmış, keza burundan girmediğin içinde ön taraf sağlam kalmış, çok geçmiş olsun tekrardan Allah bir daha yaşatmasın, ben yaşayalı neredeyse 1 ay oldu daha hala etkisini üzerimden atamıyorum, senin bu konuda daha rahat olmanı temenni ederim.
Aboov geçmiş olsun. İnsan keşke diyor işte bu olayı yaşayacağıma artı masraf edeceğime düzgün lastik alsaydım diye. Sen deme hocam boşver olacağı varmış olmuş takılmaya gerek yok. Aslanlar gibi atlatmissin. Takladan kurtarmissin bunları düşün
Fotoğrafları görünce kendi aracımın başına gelmiş kadar üzüldüm. Ufak tefek sıyrıklar ile atlatmış nazar artık yapacak birşey yok.
Lastiklerinizi bir an evvel değiştirin.
Büyük geçmiş olsun sende bir sey olmaması sevindirdi. Aracın masraflari da inşallah kolay ve ucuz şekilde hallolur.
Çok geçmiş olsun gerçekten çok üzüldüm. Cana zarar gelmemesi de sevindirici ama. Yapılan hamleler olası masrafları da baya düşürmüş gibi. Tekrardan geçmiş olsun
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@FurkanKarka çok geçmiş olsun yaa. Ama ucuz atlatmışsın diyebiliriz, arabayı da kısa sürede tekrar toplarsın umarım..
Bu olaydan sonra da gerçekten vazgeçtim kötü lastik almaktan..
Kazanın olabilecek en iyi senaryoda gerçekleşmesi büyük şans olmuş. Tekrar çok geçmiş olsun Furkan
Geçen gün Petlas hakkında konuşmuştuk hocam acı bir şekilde dediklerim gerçekleşmiş ama sizde bir şey olmaması araçta çok bi şey görünmemesi teselli verici umarım gönlünce olur ve keyifle kullanmaya devam edersin aracını çok çok geçmiş olsun
Furkan bugün sanırım ilk duyanlardan olduk, tekrar çok geçmiş olsun. Neyse ki otomobilleri takip, forumlardan, sosyal medyadan bir şeyler öğreniyoruz da kriz zamanlarında soğuk kanlı kalıp elimizden geldiğince minimuma indirme şansımız oluyor. Takla atmadan atlattığına çok sevindim. Fotoğrafları ilk gördüğümde bi an paniklemiştim. Umarım en büyük kazan bu olur ve bir daha yaşamazsın. Nazara geldi, lastik gerçekten tasarruf edilmemesi gereken bir konu. Gerçi petlas evet düşük seviye olsa da böyle bir hareket yapmamalıydı diye düşünüyorum. Saklama koşulları yüzünden bozulan bir şeyler oldu diye düşünüyorum.
Petlası yıllardır kullanırım bu güne dek böyle bir sorun yaşamadım. Ama belki de bana denk gelmedi. Araban kalem gibiydi nazara geldin kardeşim. Ama şükür önemli bişey yok. Bir kurban kes etini dağıt fakir fukaraya. Canına birşey olmadıya gerisi boş.
Hacım geçmiş olsun ya, Valla çok üzüldümKaportasına nazarımız mı değdi nedir, Maşallah da diyorum içimden ama
Allah beterinden korusun, ucuz atlatmışsın Valla. Kazadır, can sağlığın yerindeyse gerisi kolay. Sonuçta metal bir şey yani, yerine gelir ki seninkinde çok şükür bir şey yok. Bu yıl bu forumdan kaza siftahını ben yaptım, sonra @Mt.Akina ve şimdi de sen. 2018 berbat bir yıl oldu. Başka kazalar da olmuştur illaki de bu yaş grubunda ve lift off yapanlar olarak ne bileyim, bela çekiyoruz galiba.
Valla başkasına gelmesin ya, bendeki hasar sizin ikinizin toplamının 2 katı falandır, bendeki teselli demir karterin kurtarması olmuştu, motoru ve şanzımanı korumuştu. Tavsiyem sen de götür o plastiği Pulat abinin dediği gibi yaptırıp demir yaptır, tedbirin de tam olsun. Araba için de kafana hiç hiç takma, alt takımdaki değişen parçalar eskisinden çok daha güzel oluyor, arabanın yürüyüşü, viraj alması falan çok daha keyifli oluyor. Zaten metal yorgunluğu başladığından ötürü değişmek bir yerde iyi oluyor aslında. Kaportanda da hasar çok yok şükür, alt takımı yenilemişsin ve kaportada birkaç faça olmuş da onu düzeltmişsin gibi düşün. Kafana da çok takma, kazadır yani herkes kaza yapıyor. Çok fazla sorgulama kendini de, ders al ama kendini de sıkma, zamanla düzelirsin. Bir süre çekinerek kullanırsın falan ama merak etme düzelecek hepsi.Pulat abi Petlas'ın ilk sezonu lastiğimden çok memnundum, ıslak zeminde de hiç fena değildi. Hatta ilk sezon bol karlı yerlere rahat rahat girdim. İkinci sezonda Kartepe'ye gittik, orada yolda bıraktı zaten. Hafif karda bile doğru düzgün kalkamadı, belki de saklama koşulu belki de benim lastiğime özel bir durumdu bu. Bu yazıları yazarken kayan lastiğin olduğu çamurlukta mazot lekesi bulduk fazlasıyla. Mazot olsada yolda toplamama hiç müsaade etmedi.. Çok teşekkür ederim abi, haklısın. En önemlisi can sağlığı. Kaportayı da ben yine kalem gibi çıkartırım artık.. :9
Dostum çok teşekkür ederim, daim ol. Bu yıl üçümüzün başına gelmeyen kalmamış cidden.Ben de son hareketlerle atlattım diyerek moral veriyorum kendime, en azından takla atmadan ve kafadan girmeden kurtardım. Tecrübe diyerek yatıştırıyorum kendimi. Dediğin gibi en önemlisi can sağlığı, en en önemlisi. Şöyle 1 haftada kaportadan çıkar, yine eskisi gibi olur. Fakat lastik sinirim hala daha geçmedi. :/ İlk sen, sonra Mt.Akina, sonra ben.. Üçümüzü geçmesin artık, bir başka arkadaşımızın başı ağrımasın. Üstüne düştüğümüzden çekiyoruz belki de belayı anlamıyorum ki. Bu kadar ilgili ve bilgiliyiz, ama kazayı çekiyoruz
![]()
Hemşerim geçmiş olsun allah beterinden saklasın.Geçen sene o yolu kullanırken hoşuma giden virajlar olduğu gibi ne kadar tehlikeli oldukları da aklımdan geçmişti.Mazot+yağmur+petlas 3 lüsünde kazayı bu kadar hafife indirmek ciddi bir iş ilk kopma da direk kafadan patlar standart bir sürücü.Çoğu zaman zevk için yapsak da bizim için eğlence olan ''koparma veya limit-limit üstü kullanım becerisi'' aslında her insanın sahip olması gereken bir beceri olmalı ve kurslarda ehliyet vermeden öğretilmesi gerekli olduğu düşüncesindeyim.Yaşanan kötü olaylara tecrübe gözüyle bakmak lazım hayatta.Çok daha büyük sonuçları olabilirdi bu kazanın hiçbir şey candan önemli değil buda ayrı bir gerçek.Seviyoruz ediyoruz ilgileniyoruz ama dünyevi bir mal sonuçta zaman geçirmemiz için üretilmiş beşeri bir oyuncak çok anlam yüklemenin çok bir manası yok.Çalışılır yine kazanılır elbet.O yüzden canını sıkmaya değmez.Bu örnek sana ve bir çok insanın hayatına farklı bir bakış açısı katabilir her bulunduğum ortamda lastiğin önemini anlatmaya çalışırım, sanıyorum ki bu anı seninde sosyal çevrende yeni bir düşünce yapısı oluşturacaktır,özellikle insanların lastiğe karşı olan tutumlarında. Her ne kadar bu örnekte iyi olmasada bir müsibet bin nasihat diyelim. Yakın zamanda megane coupeyi hem altyapı hem estetik olarak daha dinamik bir şekilde görmenin beklentisi içindeyizGüncelleme - Ucuz Kaza
Madem burası günlük gibiydi, malum durumu da paylaşma gereği hissettim. Zonguldak - İstanbul arası 75-80 kilometre arası viteste seyir halinde giderken; viraja henüz varmadan tatlı dönüşte sağ arka lastiğim kendisini bıraktı. Korkutmadı, hafif direksiyon hareketi ile rayına soktum ve bu defa sol arka geldi. Hemen ardından karşı yöne yönelen aracımı ters direksiyon hareketliyle içeriye soktum, tam sağ ve tam sol hareketini en az 10 defa yapmışımdır fakat spin atmaktan kurtulamadım. Tam kurtarıyordum ki virajın ortasında aracım yolun dışına dikey şekilde yöneldi, o an kafadan girmek istemedim ve el freni ile aracımı paralel olarak aşağı attım. Attığım anda sol iki teker havalandı ve tekrar yerine oturdu.
Lastiklerimden bu yıl şikayetçiydim, İstanbul’a döndüğümde değiştirmeyi istiyordum şikayet ederek. Aynı yolda beraber ilerlediğim önümde ve arkamda olanlar sorun yaşamadı. Her zaman gittiğim yol diyerek hafife almadan dikkat etmeme rağmen beni yüz üstü bıraktı lastiklerim. Arabama teşekkür edebilirim, direksiyon tepkilerine ve spin konusunu mümkün olduğunca yavaşlatacak kadar istikrarlı kafasını içeriye sokmasına.
Çekicimiz geldi, 2 saatlik çalışma ile yerinden çıktı arabamız. Aks, direksiyon kutusu gibi ön takımda var olan her parça kazadan önce ki gibi sağlıklı bir şekilde duruyor. Şanzıman kitlendi, onu küçük bir hamle ile çözdük. Şimdi milim hataları tespit emek için fren, rot testine gideceğiz. Kaportamızda ise 1.000 TL civarı bir masraf bizi bekliyor, revizyon ustamız tekrar aynı özenle hasarlı bölgeleri onaracaktır... Ön tampon, sağ arka, sağ alt kısım..
Kartepe yolda kalması 1, bu 2 oldu. Ve son, 3.olmayacak.
Ekli dosyayı görüntüle 16468
Ekli dosyayı görüntüle 16461 Ekli dosyayı görüntüle 16462 Ekli dosyayı görüntüle 16463 Ekli dosyayı görüntüle 16464 Ekli dosyayı görüntüle 16465 Ekli dosyayı görüntüle 16466 Ekli dosyayı görüntüle 16467
Valla başkasına gelmesin ya, bendeki hasar sizin ikinizin toplamının 2 katı falandır, bendeki teselli demir karterin kurtarması olmuştu, motoru ve şanzımanı korumuştu. Tavsiyem sen de götür o plastiği Pulat abinin dediği gibi yaptırıp demir yaptır, tedbirin de tam olsun. Araba için de kafana hiç hiç takma, alt takımdaki değişen parçalar eskisinden çok daha güzel oluyor, arabanın yürüyüşü, viraj alması falan çok daha keyifli oluyor. Zaten metal yorgunluğu başladığından ötürü değişmek bir yerde iyi oluyor aslında. Kaportanda da hasar çok yok şükür, alt takımı yenilemişsin ve kaportada birkaç faça olmuş da onu düzeltmişsin gibi düşün. Kafana da çok takma, kazadır yani herkes kaza yapıyor. Çok fazla sorgulama kendini de, ders al ama kendini de sıkma, zamanla düzelirsin. Bir süre çekinerek kullanırsın falan ama merak etme düzelecek hepsi.
Hemşerim geçmiş olsun allah beterinden saklasın.Geçen sene o yolu kullanırken hoşuma giden virajlar olduğu gibi ne kadar tehlikeli oldukları da aklımdan geçmişti.Mazot+yağmur+petlas 3 lüsünde kazayı bu kadar hafife indirmek ciddi bir iş ilk kopma da direk kafadan patlar standart bir sürücü.Çoğu zaman zevk için yapsak da bizim için eğlence olan ''koparma veya limit-limit üstü kullanım becerisi'' aslında her insanın sahip olması gereken bir beceri olmalı ve kurslarda ehliyet vermeden öğretilmesi gerekli olduğu düşüncesindeyim.Yaşanan kötü olaylara tecrübe gözüyle bakmak lazım hayatta.Çok daha büyük sonuçları olabilirdi bu kazanın hiçbir şey candan önemli değil buda ayrı bir gerçek.Seviyoruz ediyoruz ilgileniyoruz ama dünyevi bir mal sonuçta zaman geçirmemiz için üretilmiş beşeri bir oyuncak çok anlam yüklemenin çok bir manası yok.Çalışılır yine kazanılır elbet.O yüzden canını sıkmaya değmez.Bu örnek sana ve bir çok insanın hayatına farklı bir bakış açısı katabilir her bulunduğum ortamda lastiğin önemini anlatmaya çalışırım, sanıyorum ki bu anı seninde sosyal çevrende yeni bir düşünce yapısı oluşturacaktır,özellikle insanların lastiğe karşı olan tutumlarında. Her ne kadar bu örnekte iyi olmasada bir müsibet bin nasihat diyelim. Yakın zamanda megane coupeyi hem altyapı hem estetik olarak daha dinamik bir şekilde görmenin beklentisi içindeyiz![]()
Çok geçmiş olsun, mazot tüm işin fitilini ateşlemişÜlkemizin yollarına yağmurda çok dikkat etmek lazım, yolların kenarlarında hep yağ ve mazot kalıntıları yüzmeye başlıyor. Yolun açısı da suyu yanlara doğru tahliye etmek yerine şeritte gölet yaratmaya yaradığı için sıkıntı oluyor, hep emniyetli olmak şart maalesef
![]()
Maşallah hiç öyle hasarı yok hala kordon. Jant için bence orjinal ekipman bak Furkan Hocam misal clio rs 172 jantı gibiGecelerin yargıcıyız bir süre.
Jant ve lastiklerimiz satış için verildi. Goodyear Ultragrip kalmadığından Lassa Snoways alındı.
185 60 15 orijinal saç jantlara takıldı.
Yaz geldiğinde O.Z gibi markalarla 195 50 16’ya döneceğiz.![]()
Ekli dosyayı görüntüle 16521
Ekli dosyayı görüntüle 16518 Ekli dosyayı görüntüle 16519