Evet, başlıktaki ütopik soruyu forum ahalisine sormak istiyorum, şu an ki ya da ilerideki ihtiyaçlarınızı düşündüğünüzde sizin veya ailenizin ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayacak ideal bir araç örneğini oluşturmanızı istiyorum.
Yalnız bu araç örneği illa tek bir araç vererek geçiştirmek değil de ''konsept'' tarzında yepyeni bir araç tasarlayacağınızı onu da ömür boyunca kullanmak istediğinizi hayal ediniz bu araç nasıl bir araç olurdu?Güncel araçlardan seçerseniz daha mantıklı olur.
Segment-kasa tipi-, motoru, şanzımanı, iç malzeme kalitesi vb vb gibi özellikleri bir çok araçtan karma olarak belirtebilirsiniz.Örnek olması bakımından ilk olarak ben başlayayım.3 Örnekte bitireceğim.

BMW 2 Coupe-Kasa Tipi, Arkadan İtiş, İdeal Kompaktlık,Teknik Altyapı/Sürüş Dinamikleri)(Örnek 1)
Bu araçta zaten yeterli bagaj hacmimiz, 4 kişi için nispeten yeterli oturma alanımız var.
Fakat işin bu noktasında ekonomik nedenler devreye giriyor, aranızda ,illaki yahu arkadaş zaten düşündüğün araç belli bu niçin konuluk mevzu, der dediğinizi duyar gibiyim işte tam da burada BMW'nin lüks tüketimi, lüks donanım seviyesi ve gereksiz pahalı yapısı beni daha ekonomik olan araçlara yöneltiyor işte tam da bu noktada diğer taraf devreye giriyor.İç aksamda hiç bir lüks ve malzeme kalitesi arayışım yok ayrıca kalite yalıtım ve konfor anlamında da çok fazla beklentilerim mevcut değil.Bkz Örnek 2.
VW UP-İç Kokpit ve Malzeme Kalitesi-İç Yaşam Alanı-Konfor-Yalıtım(Örnek-2)
Evet aracın içi tam anlamıyla böyle sade gösterişsiz ama eğlenceli, gerekirse kapı içleri dahi çıplak metal olan, yalıtım ve konfor seviyesi olarak A segmentinin sınırları içerisinde olması kafii. Kısacası ucuz ekonomik ama kullanışlı bir yaşam alanı.
Mazda MX-5 ND-(Motor-Şanzıman-Uzun Ömürlülük(Örnek 3)
Konuyu ne zaman MX-5 e getireceğim diye bekliyordum, malumunuz BMW 2 Coupe'un üstüneki tüm ağırlıkları attık, artık VW UP gibi minimal bir iç alanımız minimal donanımımız var, peki bu kabuğumuzu kim yürütecek?Tabii ki de son atmosferik üstten çift egzantirikli 16v ekonomik 1.5 Skyactiv-G 131 bg lik 150nmlik mütevazi ünite ile aralıkları çokça kısaltılmış kilitli diferansiyelli manuel aktarma.
Tüketim olarak da rahatlamış olurduk, ayrıca ilerleyen dönemde illaki Skyactiv motora da LPG dönüşüm seçeneği çıkar çok sıkışırsak LPG bağlatırdık.

Evet bütün bunlarla birilikte muhtemelen araç A-B segmentine yakın konfor, iç malzeme kalitesi, donanım gibi özellikler verirken 2 Coupe'dan atılan fazla ağırlıklarla yaklaşık 1100 kg ağırlığında 0-100'ü 8.5-9 sn civarı olan manuel ''oldschool'' mütevazi bir makine çıkardı zannımca.
Haa bir de böyle bir araç üretilir satılırsa telif haklarımdan dolayı bir tane de bana üretilsin beleşe.
Bunu şu an üretebilecek tek firma Mazda bence.Sizce satılır mı?
Peki ya siz forum ahalisi bütün bu işsizliklerimi
bir kenara ayırıp hayalinizdeki ömür boyunca binebileceğiniz bir araç oluşturma fırsatınız olsaydı günümüz parçaları ve imkanları ile neler oluştururdunuz merak ediyorum.
Yalnız bu araç örneği illa tek bir araç vererek geçiştirmek değil de ''konsept'' tarzında yepyeni bir araç tasarlayacağınızı onu da ömür boyunca kullanmak istediğinizi hayal ediniz bu araç nasıl bir araç olurdu?Güncel araçlardan seçerseniz daha mantıklı olur.
Segment-kasa tipi-, motoru, şanzımanı, iç malzeme kalitesi vb vb gibi özellikleri bir çok araçtan karma olarak belirtebilirsiniz.Örnek olması bakımından ilk olarak ben başlayayım.3 Örnekte bitireceğim.


BMW 2 Coupe-Kasa Tipi, Arkadan İtiş, İdeal Kompaktlık,Teknik Altyapı/Sürüş Dinamikleri)(Örnek 1)

Bu araçta zaten yeterli bagaj hacmimiz, 4 kişi için nispeten yeterli oturma alanımız var.


Fakat işin bu noktasında ekonomik nedenler devreye giriyor, aranızda ,illaki yahu arkadaş zaten düşündüğün araç belli bu niçin konuluk mevzu, der dediğinizi duyar gibiyim işte tam da burada BMW'nin lüks tüketimi, lüks donanım seviyesi ve gereksiz pahalı yapısı beni daha ekonomik olan araçlara yöneltiyor işte tam da bu noktada diğer taraf devreye giriyor.İç aksamda hiç bir lüks ve malzeme kalitesi arayışım yok ayrıca kalite yalıtım ve konfor anlamında da çok fazla beklentilerim mevcut değil.Bkz Örnek 2.
VW UP-İç Kokpit ve Malzeme Kalitesi-İç Yaşam Alanı-Konfor-Yalıtım(Örnek-2)

Evet aracın içi tam anlamıyla böyle sade gösterişsiz ama eğlenceli, gerekirse kapı içleri dahi çıplak metal olan, yalıtım ve konfor seviyesi olarak A segmentinin sınırları içerisinde olması kafii. Kısacası ucuz ekonomik ama kullanışlı bir yaşam alanı.

Mazda MX-5 ND-(Motor-Şanzıman-Uzun Ömürlülük(Örnek 3)
Konuyu ne zaman MX-5 e getireceğim diye bekliyordum, malumunuz BMW 2 Coupe'un üstüneki tüm ağırlıkları attık, artık VW UP gibi minimal bir iç alanımız minimal donanımımız var, peki bu kabuğumuzu kim yürütecek?Tabii ki de son atmosferik üstten çift egzantirikli 16v ekonomik 1.5 Skyactiv-G 131 bg lik 150nmlik mütevazi ünite ile aralıkları çokça kısaltılmış kilitli diferansiyelli manuel aktarma.




Evet bütün bunlarla birilikte muhtemelen araç A-B segmentine yakın konfor, iç malzeme kalitesi, donanım gibi özellikler verirken 2 Coupe'dan atılan fazla ağırlıklarla yaklaşık 1100 kg ağırlığında 0-100'ü 8.5-9 sn civarı olan manuel ''oldschool'' mütevazi bir makine çıkardı zannımca.
Haa bir de böyle bir araç üretilir satılırsa telif haklarımdan dolayı bir tane de bana üretilsin beleşe.


Peki ya siz forum ahalisi bütün bu işsizliklerimi

Son düzenleme: