Skoda Scala 2. ele düşmüş!-Genel 2. ele tepki.

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Sıkıntı tam da bu aslında, her şeyi Allah'a havale et, bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın süslümancılığı, toplumu/bizi bu hale getirdi.

Dediğiniz gibi şahsi mücadeleniz varsa sizi elbette tenzih ediyorum.
Biz yüzyıllardır tam da bunu kaybettiğimiz için sırayla İnsanı, toplumu, Topraklarımızı kaybettik. 2.el araç piyasası Toplumun bu sıkıntılı halinin sıradan bir tezahürü. Sadece biz değil tüm gönül coğrafyamız tam da bu sebeple sürünüyor.

Toplumları, Devletleri veya Aileyi yani İnsanın olduğu her yeri Huzurlu ve Güçlü kılan tek şey Adalet
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,544
2,719
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Screenshot_2020-06-07-21-31-15-363_com.sahibinden.jpg



Şu ilan kredi indiriminden önce 450 bindi. Önce 485bine hemen sonrasında 525 bine çıkartıldı. 430 bine pazarlığını yapıp bitirmiştik ertesi gün 495 bin tl istedi benden. Pişkin pişkin "valla yapcak bişey yok, SERBEST PİYASA" dedi.

Cimere şikayet ettim, ne mi oldu? O günden beri(5 Haziran) şikayetim maliye bakanlığında bekliyor. (adam tüm daireleri sattı bitirdi)

Allah'a havale edelim demedim ama devletim bana destek çıkmıyor ki.
Düzen ve düzülen meselesi ne yazık ki sığ mantık değişmedikçe, bir şeylerin değişmesini beklemek her şeyi Allah'a havale etmeye benziyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve bt

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,810
1
4,133
3,770
İstanbul
Marka
MINI
cimere de yazsanız bimere de yazsanız, interpole de şikayet etseniz, serbest piyasa. satan pişkin de, alan da var. bu koşullarda kimi kime ne sebeple şikayet edeceksiniz? adam diyor bayide bekleyip, fiyat artışını da yiyeceğime, peşin peşin alayım. alıcı buldukça, bu şekilde satışlar devam edecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve bt

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kimi kime şikayet ettiğinizi ben anlamadım. Bu ülkede otomobilden alınan vergi %70-200 arasında. Motor hacmine göre %200'ün de çok üstüne çıkabiliyor. Galericilerin yaptığı zor durumu kullanıp fırsatçılık yaparak etik davranmamaktir. Lakin galerici yapınca fırsatçı, karaborsacı olurken devlet yapınca legal mi oluyor ? İthal mala ikame, uygun fiyatlı bir yerli ürün sunamayıp vatandaşın tek tercihi olan ithal malın fiyatını bu denli yükselttiğinde en ala fırsatçı devlet oluyor. Galericiler de ilk defa bu işi yapmıyor. Kendimi bildim bileli her daim piyasa fiyatının üzerinde rakam istiyorlar. Ama şu aşamada bizim gözümüze bu kadar batıyor olmasının ve fahiş fiyat politikasını iyice abartmış olmalarının tek sebebi araçların sıfır fiyatlarıdır. Bunun da sorumlusunun kim/kimler olduğu bellidir.

Bugün galericilere düzenleme getirilsin ve fiyatlar kastedilen seviyelere dönsün. Ne olacak ? Ne değişecek ? Bayide 250 bin lira olan araç 2 yıl sonra bu gidişle 300 küsür bin lira olacak. 2.el fiyatı da o oranda yükselecek. Nihai olarak galericinin fahiş fiyat politikasının önünü kestik ama gidip uygun fiyattan ya da olması gereken fiyattan araba satın olabiliyor mu olacağız ? 2.el piyasasını bu denli yükselten tek veya en büyük engel galericilermiş gibi davranmayın lütfen. He ben zaten araba alamıyorum, piyasanın durumu zaten konuşulacak gibi değil maksat galericiler fahiş fiyatlarla kazanç sağlamasın mevzusuysa kesilsin önleri olsun bitsin.

Emlak, tekstil, gıda v.b piyasalarda yapılan soygunu, serbest piyasa diye elde edilen haksız kazançları hiç saymıyorum bile. Velhasıl şikayetlerimiz ortak olsa da kimden şikayetçi olmamız ve ne yapılması gerektiğini de iyi bilmemiz gerekiyor.
 
Son düzenleme:

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Kimi kime şikayet ettiğinizi ben anlamadım. Bu ülkede otomobilden alınan vergi %70-200 arasında. Motor hacmine göre %200'ün de çok üstüne çıkabiliyor. Galericilerin yaptığı bakıldığında yasal olarak yanlış değil ama zor durumu kullanıp fırsatçılık yapmak da etik değil. Lakin galerici yapınca fırsatçı, karaborsacı olurken devlet yapınca legal mi oluyor ? İthal mala ikame, uygun fiyatlı bir yerli ürün sunamayıp vatandaşın tek tercihi olan ithal malın fiyatını bu denli yükselttiğinde en ala fırsatçı devlet oluyor. Galericiler de ilk defa bu işi yapmıyor. Kendimi bildim bileli her daim piyasa fiyatının üzerinde rakam istiyorlar. Ama şu aşamada bizim gözümüze bu kadar batıyor olmasının ve fahiş fiyat politikasını iyice abartmış olmalarının tek sebebi araçların sıfır fiyatlarıdır. Bunun da sorumlusunun kim/kimler olduğu bellidir.

Bugün galericilere düzenleme getirilsin ve fiyatlar kastedilen seviyelere dönsün. Ne olacak ? Ne değişecek ? Bayide 250 bin lira olan araç 2 yıl sonra bu gidişle 300 küsür bin lira olacak. 2.el fiyatı da o oranda yükselecek. Nihai olarak galericinin fahiş fiyat politikasının önünü kestik ama gidip uygun fiyattan ya da olması gereken fiyattan araba satın olabiliyor mu olacağız ? 2.el piyasasını bu denli yükselten tek veya en büyük engel galericilermiş gibi davranmayın lütfen. He ben zaten araba alamıyorum, piyasanın durumu zaten konuşulacak gibi değil maksat galericiler fahiş fiyatlarla kazanç sağlamasın mevzusuysa kesilsin önleri olsun bitsin.

Emlak, tekstil, gıda v.b piyasalarda yapılan soygunu, serbest piyasa diye elde edilen haksız kazançları hiç saymıyorum bile. Velhasıl şikayetlerimiz ortak olsa da kimden şikayetçi olmamız ve ne yapılması gerektiğini de iyi bilmemiz gerekiyor.
Devletin aldığı meşru Vergi ile Karaborsayı aynı paragrafta kullanmak Karaborsacı Mafyaların işine gelmekten başka hiçbir şeye yaramaz. İkisi bambaşkadır

Ayrıca bu ülkede karaborsacıların yarattığı fahiş köpüğü saymazsak otomobil her daim böyleydi.
Yıl 2006:
Golf 1.9tdi 105hp midline triptronik 48.950 YTL Asgari ücret 531 YTL yani 90 asgari ücret
En ucuz versiyon Polo 46 Asgari ücretmiş
Yıl 2020:
Golf 1.5 TSi ACT Comfortline DSG 246.000 TL
46 Asgari ücret 106.000TL
Yani öyle pek değişen bir durum yok. Ben bu ülkede Otomobilin ucuz olduğunu görmedim

Bayilerde araç olsa ve Karaborsa haline gelmese %55 ÖTV asla sorun olmaz kapış kapış satılır. Hele ÖTV olmasın bu ülkede Otomobil satışları PATLAR Cari açığı düşünemiyorum

Otomobil Satışları:
2002: 91,000
2017: 723,000

Beyaz Eşya Satışları:
2002: 2,500,000
2017: 8,500,000

Traktör Satışları:
2002: 6,322
2017: 72,909

TÜFE: %15.85. ÜFE: %25
Bu, Üretici maliyetini fiyatına yansıtabiliyor, hatta kar marjını arttırabiliyor, piyasa alıyor demektir.
 
Son düzenleme:

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,067
6,945
5,020
github.com
Marka
BMW
Haksızlık karşısında sırasıyla el,dil kalp ile mücadele etmek müslümana farzdır bu sebeple Allahın adını ananlar sadece anmakla zaten kalmıyor. Fakat Dünyada Güç sahibi de yalnızca Allahtır ve Dua en güçlü silahtır bunu kullanıyoruz.
Ve Allah sandığınızın ötesinde belalarını verdi veriyor. Ben Orta ve Üst, Süper Üst gelir grubunda çok insan tanıyorum bu şekilde ticaret yapıp abad olanı görmedim mutlaka haram bir yerden çıkıyor. Dünya her ne kadar hukuksuz olsada Allah cezayı mutlaka veriyor.
Allah bana böyle bir adiliği nasip etmesin doğal bir cümle ben de insanım nefsime yenilmemek için dua etmem lazım.

Ben elimden gelen mücadeleyi Cimerin ötesinde de verdim veriyorum. Adaletsizliğe karşı her türlü haklı mücadeleyi sonuna kadar destekliyorum
Bu ülkede Allah'ı olmayan, Allah'a inanmayanlar da var. Dolayısıyla toplumun kuralları serbest alan bırakılmaksızın anayasayla net olarak belirlenmeli ki böyle fırsatçılar haddini bilmeli. Ancak tabi bide gerçekler var. Yasa olsa denetim yok, denetim olsa görünürde her şey yasal uygulamada illegal hale geliyor. Dolayısıyla devlet eli olmadan bu işi çözmenin pek yolu yok gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve bt

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Bu ülkede Allah'ı olmayan, Allah'a inanmayanlar da var. Dolayısıyla toplumun kuralları serbest alan bırakılmaksızın anayasayla net olarak belirlenmeli ki böyle fırsatçılar haddini bilmeli. Ancak tabi bide gerçekler var. Yasa olsa denetim yok, denetim olsa görünürde her şey yasal uygulamada illegal hale geliyor. Dolayısıyla devlet eli olmadan bu işi çözmenin pek yolu yok gibi.
Kesinlikle. Bir Devlet Herkes için Adalet inşa etmeli. Bizim medeniyetimizin yıllarca Avrupadan kaçan Hıristiyanından Yahudisine, Bizans Ortodokslarına kadar beraber huzurlu yaşayabilmesinin sebebi budur. Latin Külahı yerine Osmanlı Sarığını tercih ederiz dedirten budur.
Devletin Dini Adalettir. İşte o Adalet nasıl Yalnızca Allaha kul olanlar tarafından Geçmişte nasıl inşa edildiyse bugün de inşa edilmeli. Fakat bu toplumla mümkün değil önce Toplum değişmeli.
Biz Allah için, Allaha inanmayanlara da adaleti tesis etmeye çalışıyoruz. Allah zulmedenlerden olmayı nasip etmesin İnşAllah
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Yıl 2012 asgari ücret 886 TL, orta donanım 1.6 TDI Passat 75 bin'e alındı. ÖTV oranı %37, yıllık MTV 768 TL. 84 asgari ücret ile alınabiliyor.

Yıl 2020 asgari ücret 2324 TL, orta donanım 1.6 TDI Passat 365 bin TL. ÖTV oranı %60, yıllık MTV 2014 TL. 157 asgari ücret ile alınabiliyor.

Vergi artmış, üstüne fakirleşmişiz ama tek sorumlu galericiler.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Devletin aldığı meşru Vergi ile Karaborsayı aynı paragrafta kullanmak Karaborsacı Mafyaların işine gelmekten başka hiçbir şeye yaramaz. İkisi bambaşkadır

Ayrıca bu ülkede karaborsacıların yarattığı fahiş köpüğü saymazsak otomobil her daim böyleydi.
Yıl 2006:
Golf 1.9tdi 105hp midline triptronik 48.950 YTL Asgari ücret 531 YTL yani 90 asgari ücret
En ucuz versiyon Polo 46 Asgari ücretmiş
Yıl 2020:
Golf 1.5 TSi ACT Comfortline DSG 246.000 TL
46 Asgari ücret 106.000TL
Yani öyle pek değişen bir durum yok. Ben bu ülkede Otomobilin ucuz olduğunu görmedim

Bayilerde araç olsa ve Karaborsa haline gelmese %55 ÖTV asla sorun olmaz kapış kapış satılır. Hele ÖTV olmasın bu ülkede Otomobil satışları PATLAR Cari açığı düşünemiyorum

Otomobil Satışları:
2002: 91,000
2017: 723,000

Beyaz Eşya Satışları:
2002: 2,500,000
2017: 8,500,000

Traktör Satışları:
2002: 6,322
2017: 72,909

TÜFE: %15.85. ÜFE: %25
Bu, Üretici maliyetini fiyatına yansıtabiliyor, hatta kar marjını arttırabiliyor, piyasa alıyor demektir.
Devletlerin aldığı verginin meşruluğu tartışılır. Devlet vergi miktarını hesaplarken kimseyle anlaşma yapıp rızasını almıyor. Razı olana meşru gelir, razı olmayana gayri meşru gelir. Sen devlet olarak dersin ki kardeşim ben sana yerli mal sunuyorum, üstelik bunu da düzgün fiyattan sunuyorum. Yani almak istediğin ithal malın bir alternatifi var. İster daha pahalı fiyattan ithali alırsın, ister uygun fiyattan yerliyi alırsın demiyor. Alabileceğin tek mal var o da ithal. Onun da fiyatını ben yükseltiyorum diyor. Bunun fırsatçılıktan başka bir adı yoktur.

Ben otomobil geçmiş yıllarda uygundu demedim. Bu ülkede otomobil hep pahalıydı. Dün de bunu eleştirdim, bugün de eleştirdim. 1980'lerde murat 124 mü alayım ev mi alayım sorusu vardı. Murat 124 almak isteyen 1 yıl sıra beklerdi. Bugün de durum pek farklı değil. O yüzden otomobil hiç bir zaman uygun olmadığı gibi bugün de değil. Bunun da tek sorumlusu ekonomik sistemin sağlayacılarıdır.

Ayrıca yıllar içinde bir ürünün satış miktarını fiyat kadar etkileyen en önemli faktörlerin bazıları nüfus, üretim hacmi, üretim çeşitliliği ve ihtiyaç analizidir. X malının yıllar içindeki satış miktarını belirlerken fiyat eğrisiyle beraber bu tarz faktörlerin de hesaplanması gerekmektedir.

Ben demiyorum ki ötv olmasın. Vergi her ülkede olduğu gibi bu ülkede de olacak. Ama ilk paragrafta belirttiğim gibi ithal malın yerine, onun dengi bir yerli ürün sunarsın, fiyat rekabeti olur, o zaman dersin ki ben devlet olarak sana ithal malın yerlisini sunuyorum. İthal malın da vergisi haliyle yüksek. Ama sen alternatifini sunmadan seçebileceğim tek tercihi bana yüksek vergi oranıyla sunduğun vakit iş başka noktaya kayıyor. Tabi fiyat artışının tek kalemi vergiler değil. 7-8 birim dövizin, 1 birim TL'ye denk gelmesi de almak zorunda olduğumuz ithal malın fiyatını vergilerle beraber uçuruyor. Tıpkı vergi meselesinde olduğu gibi döviz - TL dengesi de ekonomik sistemin yönetiminden geçiyor.

Benim ilk yorumumda da bahsettiğim üzere 2.el fiyatları galericiler yüzünden bu halde değil. Bunu önce iyi anlamak gerekiyor. Galericilerin önü kesilse de vatandaş hiç bir zaman olması gereken fiyattan otomobil sahibi olamayacak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve g.c.

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Devletlerin aldığı verginin meşruluğu tartışılır. Devlet vergi miktarını hesaplarken kimseyle anlaşma yapıp rızasını almıyor. Razı olana meşru gelir, razı olmayana gayri meşru gelir. Sen devlet olarak dersin ki kardeşim ben sana yerli mal sunuyorum, üstelik bunu da düzgün fiyattan sunuyorum. Yani almak istediğin ithal malın bir alternatifi var. İster daha pahalı fiyattan ithali alırsın, ister uygun fiyattan yerliyi alırsın demiyor. Alabileceğin tek mal var o da ithal. Onun da fiyatını ben yükseltiyorum diyor. Bunun fırsatçılıktan başka bir adı yoktur.

Ben otomobil geçmiş yıllarda uygundu demedim. Bu ülkede otomobil hep pahalıydı. Dün de bunu eleştirdim, bugün de eleştirdim. 1980'lerde murat 124 mü alayım ev mi alayım sorusu vardı. Murat 124 almak isteyen 1 yıl sıra beklerdi. Bugün de durum pek farklı değil. O yüzden otomobil hiç bir zaman uygun olmadığı gibi bugün de değil. Bunun da tek sorumlusu ekonomik sistemin sağlayacılarıdır.

Ayrıca yıllar içinde bir ürünün satış miktarını fiyat kadar etkileyen en önemli faktörlerin bazıları üretim hacmi, üretim çeşitliliği ve ihtiyaç analizidir. X malının yıllar içindeki satış miktarını belirlerken fiyat eğrisiyle beraber bu tarz faktörlerin de hesaplanması gerekmektedir.

Ben demiyorum ki ötv olmasın. Vergi her ülkede olduğu gibi bu ülkede de olacak. Ama ilk paragrafta belirttiğim gibi ithal malın yerine, onun dengi bir yerli ürün sunarsın, fiyat rekabeti olur, o zaman dersin ki ben devlet olarak sana ithal malın yerlisini sunuyorum. İthal malın da vergisi haliyle yüksek. Ama sen alternatifini sunmadan seçebileceğim tek tercihi bana yüksek vergi oranıyla sunduğun vakit iş başka noktaya kayıyor. Tabi fiyat artışının tek kalemi vergiler değil. 7-8 birim dövizin, 1 birim TL'ye denk gelmesi de almak zorunda olduğumuz ithal malın fiyatını vergilerle beraber uçuruyor. Tıpkı vergi meselesinde olduğu gibi döviz - TL dengesi de ekonomik sistemin yönetiminden geçiyor.

Benim ilk yorumumda da bahsettiğim üzere 2.el fiyatları galericiler yüzünden bu halde değil. Bunu önce iyi anlamak gerekiyor. Galericilerin önü kesilse de vatandaş hiç bir zaman olması gereken fiyattan otomobil sahibi olamayacak.
Devletler meşruiyetini Sandıktan alır yani vergilerin meşruiyeti vardır.
Sıfır fiyatlarına göre 2.eldeki fahiş fiyatların sebebi Karaborsadır ve Galerilerdir bu Net. Fakat 285 yerine 200 de Scala için yüksektir diyorsak ve 200 üzerinden konuşuyorsak bunun sebebi vergi değil Kurdur diye düşünüyorum.
Daha önce de yazmıştım katılıyorum otomobil ihtiyaçtır ve bana göre B - C segmentlerinde Yerli Üretim otomobillerden ÖTV çok düşük miktarda alınmalı fakat yapılmıyor. Bu süreçte yapmanında zaten hiçbir faydası yok zira otomobil Yok yine Karaborsaya düşecek fiyat fahiş hale gelecek.

Şuan Karaborsa ile mücadele edilmeli. Bu Ülkede 2 şeyle mücadeleden taviz verilmemeli.
1. Karaborsa
2. Aracılar
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Devletler meşruiyetini Sandıktan alır yani vergilerin meşruiyeti vardır.
Sıfır fiyatlarına göre 2.eldeki fahiş fiyatların sebebi Karaborsadır ve Galerilerdir bu Net. Fakat 285 yerine 200 de Scala için yüksektir diyorsak ve 200 üzerinden konuşuyorsak bunun sebebi vergi değil Kurdur diye düşünüyorum.
Daha önce de yazmıştım katılıyorum otomobil ihtiyaçtır ve bana göre B - C segmentlerinde Yerli Üretim otomobillerden ÖTV çok düşük miktarda alınmalı fakat yapılmıyor. Bu süreçte yapmanında zaten hiçbir faydası yok zira otomobil Yok yine Karaborsaya düşecek fiyat fahiş hale gelecek.

Şuan Karaborsa ile mücadele edilmeli. Bu Ülkede 2 şeyle mücadeleden taviz verilmemeli.
1. Karaborsa
2. Aracılar
Aldigin malin vergisi %5 eksik %10 fazla uzerinden mesruiyet tartisiyor olsaydik sandik kararina cok laf etmezdim. Ama kendine aldigin malin aynisindan, hatta x2 fazlasindan baskasina da almak zorunda birakilip agir bir maddi magduriyete boyun egdirildin vakit bunun degil mesruiyetini, Allah katinda ki hakkaniyetini bile tartismak gerekli. Ama kusura bakmayin insanlar bu teslimiyette oldugu surece biz daha cok kendimize aldigimizin aynisindan devlete de alma comertligini gostermeye devam ederiz. Sonra da galericilerin fazladan istedigi 20 30 bin lirayi tartisiriz. Benim bunlar ustune daha diyecek bir lafim yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: aaygen

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Aldigin malin vergisi %5 eksik %10 fazla uzerinden mesruiyet tartisiyor olsaydik sandik kararina cok laf etmezdim. Ama kendine aldigin malin aynisindan, hatta x2 fazlasindan baskasina da almak zorunda birakilip agir bir maddi magduriyete boyun egdirildin vakit bunun degil mesruiyetini, Allah katinda ki hakkaniyetini bile tartismak gerekli. Ama kusura bakmayin insanlar bu teslimiyette oldugu surece biz daha cok kendimize aldigimizin aynisindan devlete de alma comertligini gostermeye devam ederiz. Sonra da galericilerin fazladan istedigi 20 30 bin lirayi tartisiriz. Benim bunlar ustune daha diyecek bir lafim yok.
Hocam vergilerden rahatsız olmanızı yadırgamıyorum fakat emin olun haklı sebepler olduğunu düşünen çok fazla insan var bu ortak dert değil yani. Otomobilden alınan verginin toplam bütçe içindeki payı çok az. Hele hele düşen fiyatlar ile artacak olan satışların getirisi ile bugün ÖTV %25 e düşse Devletin kaybı olacağını sanmıyorum. Kayıp olsa dahi Sigaraya gelecek 50krş luk bir vergi veya Akaryakıta 10krş vergi bile telafi eder aksine Oy olarak kazandıracakları daha da fazla olur. Ben Devletin satışları frenlemek istediğini düşünüyorum. Bu Ülkede Otomobile para akması yerine Konut yoluyla paranın piyasaya akması stratejisi izleniyor. Keşke Sanayiye aksa fakat Otomobile akan paradan kat be kat daha iyi olduğu da bir gerçek

Vergiler her seçim Halka sandıkta sorulur. Halkın tercihini Teslimiyet diye nitelendirmek Ayıptır. Aksine Ben Devletin Bekası için elini taşın altına koyan bir Millet görüyorum.
Ben Ekonomik nedenlerle Ülkeyi Düşmana Teslim etmeyi meşru görüyorlar desem nasıl üslubum doğru olmazsa sizin söylediğiniz de doğru bir cümle değil benim fikrim de bu.
 
Son düzenleme:

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,066
3
15,352
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Konu başlığı: Skoda Scala 2. ele düşmüş!-Genel 2. ele tepki.

Konu içerisinde alım gücünü tartışabilirsiniz ama işin içine ekonomik sebepleri etkileyen etkenleri yazıp siyasete girerseniz, daha önceden de ÇOK KEZ belirttiğimiz gibi yazılan tüm mesajları silmek zorunda kalırız beyler.

Siyaset, yasak.

Konuyu tekrardan açıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Yıl 2012 asgari ücret 886 TL, orta donanım 1.6 TDI Passat 75 bin'e alındı. ÖTV oranı %37, yıllık MTV 768 TL. 84 asgari ücret ile alınabiliyor.

Yıl 2020 asgari ücret 2324 TL, orta donanım 1.6 TDI Passat 365 bin TL. ÖTV oranı %60, yıllık MTV 2014 TL. 157 asgari ücret ile alınabiliyor.

Vergi artmış, üstüne fakirleşmişiz ama tek sorumlu galericiler.
Konu 2.ele tepki yoksa sıfır fiyatları bambaşka bir mevzu.
Bir otomobilin pahalı olması başkadır. Sıfırı 230 olan arabanın Karaborsa yapılıp 2.elde 285 e satılmaya çalışılması başka
 
Son düzenleme:

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,072
4,358
4,220
varsova
Marka
Porsche
devlet bu firsatciligi cozmek isterse bunun bircok yolu var, satis icin kilometre/yas/fiyat limiti koyar. limitlere ulasmayan satisini gerceklestiremez. Limitin ne olacagi da cok onemli degil aslinda, en azindan piyasa biraz torpulenmis olur. Bunun cozume ulasmasi icin birkac yol var
1-rahatsiz olan herkes kendi araciyla devam etsin, araba almasin.
2-rahatsiz herkes bunu heryerde hermevkide bilhassa secim doneminde dile getirsin

Bu fiyatlara ragmen pazar avrupada kuculurken Turkiye'de satislar artti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım