KAPALI Son Karar - Golf TDI DSG - Ceed CRDI DCT

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan atoprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

atoprak

Aydın
Panpa
1,589
Marka
Yok
Hadi sıkın dişinizi.. az kaldı alacam arabayı :)

Arkadaşlar,

Burada güzel güzel, bazen hararetli hararetli tartışıyoruz lakin benim aracı alma vaktim geldi.
Aklımda iki araç var, (iki tanede yedek model var, onlarıda en son yazıcam).

Öncelikle hafta içi sabah akşam ortala günde 120km yol yapacağım için dizel olmalı diye düşünüyorum. İstanbulda yaşadığım, trafikle cebelleştiğim içinde tıpkı eşimin şirket arabası gibi (Polo TDI DSG) otomatik vites var aklımda.

Diğer olası modelleri çeşitli nedenlerden ötürü eledim (V40, 308 ve Astra).
Tercihlerimde ilk önceliğim sürüş konforu, izolasyon, ikinci önceliğim, yol tutuş (özellikle yüksek hızlarda güven vermesi, biraz da çeviklik), performans, son önceliğim ise teknolojik oyuncaklar. Ceed in 0.5lt fazla yakması çok problem değil. Neticede biraz daha iyi gideceğini düşündüğümden o açığı kapatıyor diye düşünüyorum.

Otopark testinde And her iki aracıda öncelikli kriterlerime oldukça beğenmişti ancak karşılaştırma yapılmadığı için benim için havada kaldı biraz bu konular.

Tabiki VW nin ölüsü bile daha kıymetli 2nci elde ki bende 2nci el düşünüyorum. Bütçeyi düşürdüm malum koşullarda
Baktığım modeller 2015 VW Golf TDI DSG (euro 6 motor olanlar), 2015 - 2016 Kia Ceed Concept Plus veya denk gelirse Premium. Aralarında çok ciddi bir donanım farkı ve çokta az olmayan (ancak araç değerini koruduğundan çok takılmıyorum) bir fiyat farkı var. Premium Ceed zaten donanım olarak başka boyutta. Golf ise malum.. fakir resmen...

Çılgın kartlar ise Skoda Octavia ve Renault Megane. Octavia yı düşünüyorum çünki Style donanım ile çok dolu ve arka taraf ve bagaj devasa... Polodan sonra küçük araba istemiyorum ama bahsettiğim araçlarında arka bölümü Poloya göre oldukça geniş olduğundan devasa büyüklüğe ihtiyacım ne kadar olur bilemiyorum. Megane ise test etmediğim bir araç (hoş ben testlerden pek birşey çıkaramıyorum, çok kısa oluyorlar) çok fazla söven yok... sadece biraz ağır olduğu için hantal deniyor... şirket aracı olarak Fluance EDC kullandığım için performansını kestirebiliyorum ... ama Fluance kadar ruhsuz, kopuk ve leylek bir sürüş deneyimi olma olasılığı beni korkutuyor.

Evet, siz ne dersiniz ?
"Golf den şaşma, dünya şaşmıyor...",
"Sürüden kurtul Ceed candır, gırtlak dolu, garantiside uzun"
"Aile babası ve kocaman bir adamsın(öyleyim), al Octavia püfür püfür gez"
veya
"Sadece farları için bile alınır bu Megan"

Şimiden youmlarınız için teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Açıkçası Ceed düşünürdüm ama Golf'ün ikinci el değeri kalitesi falan çok iyi fakat makyajlı versiyonu 1 2 aya gelecek. Octavia'da makyajlanacak. Megane ise çok sexy ve yeni fakat malzeme kalitesi ve işçiliği saydıgınız 3 model kadar iyi değil. Mantık Ceed diyor ama kalp Megane'dan yana bende. Ha bana kalsa Golf ama dediğim gibi makyajlısı gelecek ve alacağıniz Golf eski görunecek her ne kadar çok iyi bir araba olsada.
 
Golf çok sıkı,tok araç gerçekten sürüşü vs kemikli bu sebeple keyif veriyor.Ama ceed'de bir kore aracından beklenmeyecek kadar sınıfı için çoğu disiplinde güzel bir araç.Ben Ceed alırdım sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Açıkçası Ceed düşünürdüm ama Golf'ün ikinci el değeri kalitesi falan çok iyi fakat makyajlı versiyonu 1 2 aya gelecek. Octavia'da makyajlanacak. Megane ise çok sexy ve yeni fakat malzeme kalitesi ve işçiliği saydıgınız 3 model kadar iyi değil. Mantık Ceed diyor ama kalp Megane'dan yana bende. Ha bana kalsa Golf ama dediğim gibi makyajlısı gelecek ve alacağıniz Golf eski görunecek her ne kadar çok iyi bir araba olsada.

Evet, Golf ve Octavia makyajlanacak ama ben zaten 2nci el alacağım için onların makyajlanmış, yeni döviz kuruna endekslenmiş süper astronomik 0 fiyatlarını vermek gibi bir niyetim yok .. :) yani makyaj konusu beni çok üzmüyor, tabiki olmasa biraz daha iyiydi ama en azından şasi değişmiyor diyip kendimi avutuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
hocam golf her koşulda daha iyi ve daha ruhu olan araba. fakat yenisi gelecek dendiği gibi. ben olsam ceed den önce megane düşünürdüm. yenisi gerçekten motor şanzımanlarıyla çok güzel oldu.
ya Megan oldu olmasında ... 12 küsür sn 0-100km si yahu.. bizim Polo dan yavaş .. zaten dizel araçların gidişleri ile ilgili sıkıntılarım var, (Polo 1.4 tdi dsg, Passat 1.6 tdi dsg, Toyota corolla d4d gibi araçlar benim nazarımda gitmiyor... sadece günü kurtarıyor) .. birde Polo ya karşı bile üzülürsem yakarım gibi geliyor o arabayı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Evet, Golf ve Octavia makyajlanacak ama ben zaten 2nci el alacağım için onların makyajlanmış, yeni döviz kuruna endekslenmiş süper astronomik 0 fiyatlarını vermek gibi bir niyetim yok .. :) yani makyaj konusu beni çok üzmüyor, tabiki olmasa biraz daha iyiydi ama en azından şasi değişmiyor diyip kendimi avutuyorum.
O zaman size Golf önerebilirim. Golf ile herhangi bir sorunuz olursa zevk ile cevaplayabilirim :).
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Ceed de 2018 de kasa yenileyecek bunu da düşünün ayrıca o paralar bir kaç parça boyalı edition elegance insignialarda var ona da bakabilirsiniz üst segment her zaman daha iyidir diye düşünüyorum :)

Evet ceed de kasa değiştirecek önümüzdeki yıl..2nci elinde Vw kadar hareketli değil ve muhtemelen gelen araba çok iyi olacak ..tek handikapı ise fiyatı olacak ... şu anda premium ceed ile highline golf aynı fiyat :) ... Zaten aklımdaki soru işareti ceed i daha sonra nasıl satacağım... vw de böyle bir dert yok ...

Sadece Astra yı görüp yakından bür kez daha incelemk için geçen gün odak otomotive gittim.. hemde toplu taşıma kullanarak :) .... büyük hala kırıklığı oldu Astra... neredeyse her testte izolasyon sıkıntısı olduğu söyleniyordu.. daha test sürüşüne öıkmadan ayrıldım başından... adamlar ön çamurluk davlumbazının kabin ile temes ettiği nokta olan, ön kapı menteşelerinin olduğu bölümü kapatmamışlar... bütün astralara baktım duru m aynı, corsa larda da aynı.. diğer marklarda buraları hep kapatılmıştır... Ulen Opel, ucuza kaçmışım dedim ve Insignia ya baktım... evet güzeldi..ancak sanki biraz kapalı ve klostorofobik bir ortam gibi geldi içi, arkasıda sanki diğer araçlar kadar geniş değil di ..ama hata yapmışta olabilirim... biraz mıncıkladım, inceledim insignia yı.. geneli iyi olmasına rağmen... örneğin torpidoyu açınca direk torpido içinden motor ön konsolun arkası görünüyor.. torpido içi ve aslında elin genellikle gitmediği yerledeki plastik kalitesi kötü gelmişti..tabiki fiyatıda uygun bir D segmentine göre... ama ısınamadım desem yeri var..

Son olarak evet skoda da büyük ama ben biraz low profile görünmeyi seven biriyim... yani birilerinin "Opelin büyüğünü almış" falan filan demesini sevemem pek :) az olsun, ama öz olsun isterim :) Insignia biraz fazla kaçabilir, insanların algısı bakımından ... bilmem anlatabildimmİ :)
 
Evet ceed de kasa değiştirecek önümüzdeki yıl..2nci elinde Vw kadar hareketli değil ve muhtemelen gelen araba çok iyi olacak ..tek handikapı ise fiyatı olacak ... şu anda premium ceed ile highline golf aynı fiyat :) ... Zaten aklımdaki soru işareti ceed i daha sonra nasıl satacağım... vw de böyle bir dert yok ...

Sadece Astra yı görüp yakından bür kez daha incelemk için geçen gün odak otomotive gittim.. hemde toplu taşıma kullanarak :) .... büyük hala kırıklığı oldu Astra... neredeyse her testte izolasyon sıkıntısı olduğu söyleniyordu.. daha test sürüşüne öıkmadan ayrıldım başından... adamlar ön çamurluk davlumbazının kabin ile temes ettiği nokta olan, ön kapı menteşelerinin olduğu bölümü kapatmamışlar... bütün astralara baktım duru m aynı, corsa larda da aynı.. diğer marklarda buraları hep kapatılmıştır... Ulen Opel, ucuza kaçmışım dedim ve Insignia ya baktım... evet güzeldi..ancak sanki biraz kapalı ve klostorofobik bir ortam gibi geldi içi, arkasıda sanki diğer araçlar kadar geniş değil di ..ama hata yapmışta olabilirim... biraz mıncıkladım, inceledim insignia yı.. geneli iyi olmasına rağmen... örneğin torpidoyu açınca direk torpido içinden motor ön konsolun arkası görünüyor.. torpido içi ve aslında elin genellikle gitmediği yerledeki plastik kalitesi kötü gelmişti..tabiki fiyatıda uygun bir D segmentine göre... ama ısınamadım desem yeri var..

Son olarak evet skoda da büyük ama ben biraz low profile görünmeyi seven biriyim... yani birilerinin "Opelin büyüğünü almış" falan filan demesini sevemem pek :) az olsun, ama öz olsun isterim :) Insignia biraz fazla kaçabilir, insanların algısı bakımından ... bilmem anlatabildimmİ :)

Torpido çevresinin kalitesini bende beğenmiyorum zaten bide arkası bir çok kişi için klostrofobik ayrıca konsolun dizaynı eskidi biraz yani arabayı kendi düşüncemi söylemem gerekirse aslında öyle rakipleri gibi iç mekan olarak göz boyayamıyor ama boş paket olmasına rağmen donanımları (golf highline a 8 inç ekran,18 inç jant,anahtarsız giriş çıkış çalıştırma,arka yan hava yastıkları,metalik renk), yol tutuş/konfor,dengesi,sürüş hisleri,yalıtımı ile bir çok şeyi unutturuyor. Açıkcası kia ceed ben insignia nın hb i olarak görüyorum ikisininde rakiplerine göre benzer artıları ve eksileri var :) Bide bir mekanda kimse ooo kardeşimmm insignia yapmışsın diyeceğini sanmam öyle bir imajı yok benim gözümde
 
berkay engelledi beni kutsal insignia ya laf ettim diye :D

he anladım şimdi oldu :))

isteyen alır isteyen almaz eğer biri bana 85k ya dizel otomatik araba sorarsa ilk sıraya boş donanım superb (nasılsa bulamadım fiyatları artmış) ve insignia öneririm üst segment almak her zaman iyidir diye düşünüyorum :)

Yo yo ben neden insignia diye değil sadece komik geldiği için güldüm yanlış anlama lütfen :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...