Sportif Fare - 2023 Opel Corsa F Ultimate

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Cenk diğer başlıkta hayırlı olsun demiştim ama burada da mesajım olsun isterim.
Kazasız belasız kullan kardeşim. Sıkılmadan sonun kadar okudum aracı güzel tanıttığını düşünüyorum.

Bu araç özelinde değil ama genel olarak en büyük eleştirim piano black olayına olacak, ilk çıktığında parlak albenili yapısı cazip gelmişti ama sonra görüldü ki malzemenin albenili ömrü çok kısa, en ufak darbede çiziliyor ve elinin altına konulacak bir kaplama hiç değil. Elimizin en çok temas ettiği yüzeylere bu malzemeyi koca koca kullanmak niye?

Telefona bile şeffaf folyo kaplatırken ulen diyorum bu mühendisler bu ekran geri bildirim hissi için o kadar emek veriyorken biz 20 tllik folyo ile hissiyatın içine ediyoruz. Şimdi senin araçta da görüldüğü üzere çizilmesin diye ppf ile çözüm üretmeye çalışıyorsun. Üreticiler ne zaman bu eziyetten vazgeçecek çok merak ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Cenk diğer başlıkta hayırlı olsun demiştim ama burada da mesajım olsun isterim.
Kazasız belasız kullan kardeşim. Sıkılmadan sonun kadar okudum aracı güzel tanıttığını düşünüyorum.

Bu araç özelinde değil ama genel olarak en büyük eleştirim piano black olayına olacak, ilk çıktığında parlak albenili yapısı cazip gelmişti ama sonra görüldü ki malzemenin albenili ömrü çok kısa, en ufak darbede çiziliyor ve elinin altına konulacak bir kaplama hiç değil. Elimizin en çok temas ettiği yüzeylere bu malzemeyi koca koca kullanmak niye?

Telefona bile şeffaf folyo kaplatırken ulen diyorum bu mühendisler bu ekran geri bildirim hissi için o kadar emek veriyorken biz 20 tllik folyo ile hissiyatın içine ediyoruz. Şimdi senin araçta da görüldüğü üzere çizilmesin diye ppf ile çözüm üretmeye çalışıyorsun. Üreticiler ne zaman bu eziyetten vazgeçecek çok merak ediyorum.
Çok teşekkürler hocam Allah razı olsun. Daha iyileri de sizlerin olsun inşaallah :)

Bu piano olayını hiç ama hiç sevmiyorum. Tahminimce görüntü kalitesi / maliyet ikilisinde en uygun fiyatlı olarak bu çıktığı için böyle bir yol izliyorlar. Değil aracın içine, dış bölgede B sütunlarına bile bundan koyuyorlar üstelik kapıyı açarken en çok tuttuğun bölge de orasıdır. Piano'nun çizilmesi için pek bir şey yapmana gerek yok. Abartmıyorum temiz elle dokunduğunda bile çiziliyor. Gözlük camı temizleme mendiliyle bile çiziliyor. Üstünde duran ufak tefek tozlar çizmeye yetiyor. Hadi şimdi yiyorsa bu aracı iç dış yıkamaya ver. Nasıl vereceksin ? Hayatımda bu kadar saçma bir malzeme daha görmemişimdir. Bir de bunu B segmente de koyuyorlar E segmente de koyuyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Merhabalar Cenk Bey bende 2023 ultimate yeni Corsayı 1 hafta önce alarak aranıza katıldım ön park sensörleri geç devreye giriyor veya girince ses gelmiyor sizde de aynı sorun oluyor mu bu bir sorun mudur
 
Merhabalar Cenk Bey bende 2023 ultimate yeni Corsayı 1 hafta önce alarak aranıza katıldım ön park sensörleri geç devreye giriyor veya girince ses gelmiyor sizde de aynı sorun oluyor mu bu bir sorun mudur
Hayırlı olsun hocam. Allah kaza bela vermesin size de inşaallah.

Hayır sorun değil genel olarak hepsinde böyle. İnceleme yazısında da bahsetmiştim bu durumdan. Park yaparken veya bir yere yaklaşırken ağır şekilde yavaşça yanasmaya calisin. Ön sensörler o zaman biraz daha iyi çalışıyor sadece. Ama sesli uyarıyı görebildiğim kadarıyla sadece cisme aşırı yaklaşıp vurmaya az kalınca veriyor. Onun dışında ortadaki sensör ekranından sarı, kırmızı şeklinde renkleri takip etmeye çalışın. Yani ön sensorler öyle çok da hassas çalışmıyor. Biraz alışmak lazım. Bakım için servise gideceğiniz zaman bu durumu sorabilirsiniz. Belki bir guncelleme falan da yapabilirler varsa.
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun hocam. Allah kaza bela vermesin size de inşaallah.

Hayır sorun değil genel olarak hepsinde böyle. İnceleme yazısında da bahsetmiştim bu durumdan. Park yaparken veya bir yere yaklaşırken ağır şekilde yavaşça yanasmaya calisin. Ön sensörler o zaman biraz daha iyi çalışıyor sadece. Ama sesli uyarıyı görebildiğim kadarıyla sadece cisme aşırı yaklaşıp vurmaya az kalınca veriyor. Onun dışında ortadaki sensör ekranından sarı, kırmızı şeklinde renkleri takip etmeye çalışın. Yani ön sensorler öyle çok da hassas çalışmıyor. Biraz alışmak lazım. Bakım için servise gideceğiniz zaman bu durumu sorabilirsiniz. Belki bir guncelleme falan da yapabilirler varsa
Amin inşallah hepimiz kazasız belasız güzel günlerde kullanalım. Değerli görüş ve deneyiminiz için teşekkür ederim anlattığınız şekilde kullanmaya dikkat edeceğim. Servise gittiğimde sorayım. Diğer araçlarda sensörler ortalığı yıkıyor😄 şaşırdım açıkçası
 
Amin inşallah hepimiz kazasız belasız güzel günlerde kullanalım. Değerli görüş ve deneyiminiz için teşekkür ederim anlattığınız şekilde kullanmaya dikkat edeceğim. Servise gittiğimde sorayım. Diğer araçlarda sensörler ortalığı yıkıyor😄 şaşırdım açıkçası
Amin hocam. Bana kasıtlı böyle yapılmış gibi geldi. Çünkü arka sensörlerde böyle bir durum söz konusu değil. Onlar bayağı ses de çıkarıyor. Hani sensörlerde sorun olsa hepsinin öyle çalışması gerekirdi. Muhtemelen bilerek böyle ayarlanmış. Yine de servise gidince ben de bir soracağım :D
 
Aracı alalı tam 1 yıl / 14 bin km oldu. Araca dair bir güncelleme yapmam gerekirse;

Geçen hafta yetkili serviste 6500 liraya ilk bakımı yapıldı. Triger kontrolü için ufak bir aparat var. Kayışın şişip şişmediğini ölçüyor. Tedbiri önceden alıp her bakım bunu yaptırınca sorun ortadan kalkıyor. Tabi müşteri istemediği sürece bunun kontrolünü yapmıyorlar. Bunu özellikle belirtip iş emrine kayışın durumunu eklettiğiniz zaman kafanız rahat olacaktır.

Uzun kullanımda ise herhangi bir sorun şimdilik yaşamadım çok şükür. Sol a sütunu kısmından bazen trim sesi gelmesi dışında araçta bir problem yok. Çift renk modellerde tavanda boya atması, dökülmesi yaşayan olabiliyor. Bunlar olmasa bile en kaliteli bezle bile silseniz çiziliyor. Bu sebeple ben bir kaç ay önce 5 yıl korumalı PPF kaplama yaptırdım. Kafam bu açıdan da rahat etti.

Uzun sürüş değerlendirmesi olarak sonda diyeceğimi başta diyeyim; iyi ki bu aracı tercih etmişim. Gerçi bu segmentte rakibi clio dışında bir aracı kullanmadım ama kullansam da yine de fikrim değişmezdi. Çünkü totalde bir paket olarak benim için hiçbir eksiği olmayan bir araç diyebilirim. Focus'tan bile daha çok memnun etti beni her yönüyle. Bazı zamanlar aracın segmentini unutup b segment bu o kadarını da bekleme dedirttiği bile oluyor. Tek eksik olarak görebileceğim nokta sürüşün %90'ında benim istediğim konforda olabilirken, bozuk yollarda öyle umarsızca gidemezsiniz. Çukurlardan, tümseklerden dikkat ederek yavaşça geçmeniz gerekiyor. Çok keskin bozukluklarda ancak pat küt ediyor ama dediğim gibi dikkatsiz girmeniz lazım ki 45 yanak lastikte balon ya da yarılma riskini göze alıp bunu zaten yapmak istemezsiniz. Yoldaki enine ve ardı ardına gelen sert boyaların üstünden geçmeyi sevmiyor. Buna benzer bozuklukları da sevmiyor. Aslında kısa aks mesafesinden ötürü bundan hoşlanmıyor diyebilirim. Ama dediğim gibi sürüşün %90'ında segmentinden beklenmeyecek güzel karşılıklar veriyor. O yüzden bu %10'luk kısma dikkat eder, bilerek kullanırsanız çok iyi anlaşırsınız.

Araç B segment olduğu için ve bu segmentteki araçların da gücü, performansı belli olduğu için buna ayrı değinmek istiyorum. Clio 1.33 artık kalktı. 150'lik Fabia çok iyi ama trafikte pek görünmüyor. Genel olarak fabia zaten görünmüyor. Dolayısıyla ara hızlanmaları falan geçtim, otobanda bile gönül rahatlığıyla kullanabileceğiniz bir performansı var. Ne ara 180-200'lere çıktığını anlamıyorsunuz. Trafikteki araçlarımızın kasa ağırlığı / gücü düşünüldüğünde 5.20i'ler 170-180 hp'lik suvlar falan bunların arasından sıyrılabiliyor. Ayağınızda her zaman güç olması çok güzel hissettiriyor. Üstelik bu hızlarda tedirgin de etmiyor. Sabit 170-180'le gittiğinizde bile içiniz rahat sürebiliyorsunuz.

Tüketim olarak uzun yolda, yolu okursanız 4 litre altını da görebilirsiniz. Kasmam, normal kullanırım derseniz 5,5 litre. Sürekli basarım derseniz içiyor tabi ki. Ama otobanda arada bir 180 ve genel olarak 120-130 giderseniz 6 litreyi geçmez. 8 ileri şanzıman oranları sayesinde 2-3 bin devir aralığında 110-150 kmh arası hızlarda hem yakmadan, hem zorlanmadan ilerleyebiliyorsunuz. Şehir içinde 20-22 kmh gibi düşük ortalama hızlarda 8,5-9,5 arası yakıyor. 30 kmh civarı şehir içi ortalama hızınız varsa 7 litre civarında gezinir. Motor müsrif değil sadece şartlarınız ve kullanım tarzınız önemli.

Normalde B segment araçların durumu bellidir. Bunların gücü de bellidir. Tavsiye verilirken şöyle sürerseniz üzmez, böyle yaparsanız üzer gibi yorumlar döner. Bu araçta bunları hiçbirini yaşamadan yolda ilerleyebiliyorsunuz.

Özetle ihtiyaçlarınızı ve beklentilerinizi iyi belirlemeniz lazım. Hacim ve konfor beklentisi konusunda ne istiyorsunuz bunu sormanız lazım. Karşıladığı takdirde her yönüyle çok memnun eden bir araç. Bugün yine B segment bir araç alacak olsam kesinlikle bunu alırdım diyebilirim.
 
Segmentinde yeni nesil tasarıma / hayalet kadrana geçen ilk model sanırım. Ya da bu kadar tabana indiren.

Güç / ağırlık oranı ve EAT8 eklenince ; kafamda B segment G20 yakıştırması yapmıştım 🤓

Görünen o ki hakkını veriyor 😎
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Segmentinde yeni nesil tasarıma / hayalet kadrana geçen ilk model sanırım. Ya da bu kadar tabana indiren.

Güç / ağırlık oranı ve EAT8 eklenince ; kafamda B segment G20 yakıştırması yapmıştım 🤓

Görünen o ki hakkını veriyor 😎
Dijital bir ekranı var. Aslında tam hayalet de sayılmaz. Ben ilk günden beri seviyorum wrc araçlarının ekranını hatırlatıyor ama daha iyileri de var. 208 ve Polo daha gösterişli. Aslında bu aracın genel olarak olayı gösterişten uzak, daha sade ama çoğu şeyi doğru yapıyor olması. Beni cezbeden de bu yönü oldu.

Motor - şanzıman - ağırlık uyumu ise gerçekten hakkını veriyor. Hatta aracın üstünde primacy 4 lastikler geliyor. Bunlar fena değil ama aracın hızına ve viraj performansına pek fazla yetişemiyorlar. Yol tutuyorlar ama üstüne binilmesini sevmiyorlar. Yani ben her gazladığımda ah keşke daha iyi bir lastik olsaydı diyorum. İleride conti ya da goodyear tercihi ile bunu halledeceğim. O halini de merak ediyorum açıkçası bakalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven