SUV'ların Kapışması (Segment Sorunu)

Juke için kim büyük diyormuş. :D Nissan en çok taktir ettiğim yanı araçlarını öne çıkacağım diye gereksiz büyük yapmaması. Premium olmayan markalar öne çıkacam diye kocaman kocaman arabalar yapıyor ve arabalar gereksiz büyüyüp ağırlaşıyor.
Yani ne diyim :D arka yasam onemsiz bagaj onemsiz diyemem bir arabanin kendini nasil tanittigi degil benim acimdan sundugu pratiklik onemlidir.
Mazda cx3 gibi. Araba guzel mazda 2 alt yapisina sahip bagaj minnak araba b suv.ozellikle her markanin hakim olmak istedigi bir segmentte zaten b mi c mi diye karar verilecek en onemli sey bagaj ve kullanislilik. Kimsenin gidipte lastik genisligi ,uzunlugu , yukseklik vs bakacagini dusunmuyorum.hacim genis ise genelde aileler yapistiriyor bu devirde.

Kendi acimdan istanbulda yasayan birinin onemli tercihleri konfor ve yasam alani olur. O yuzden en cok satan qq ve 3008.
Qq ucuz olmasa net 3008 alirdim o baska konu.
 
Son düzenleme:
Sanırım 2 seneyi geçti, bahsettiğim chr'da hala trim sesi yok.
Markanın fikri, ürettikleri aracın konfor ve rafinelik olarak bahsettiğin C-suv'ların yanına yaklaşamadığı yönünde mi? Eğer öyle bir fikir beyan etmişlerse kaynağını paylaşır mısın? Böyle ezik bir yorumu ne şekilde yapmışlar çok merak ediyorum. =)

Çok şükür testi yaparken tek başıma değildim @Ugur yanımdaki arkadaş konuşsun. Zaten dediğim gibi arabaya öz bir şey olabileceği için ilk yazımda söylemedim 2. yazımda da belirttim.

105-110 gibi hızlara çıkmışken yol tutuşunu değerlendiremiyorsan kaymak gibi düz yolda filan gittin herhalde diyorum, zira gerçekten farklı koşullarda deneyimlesen süspansiyon konforunu da, konfor/yol tutuş dengesini de fark ederdin.

105-110 değil 150-160 kadar çıktım ama yolda herhangi bir viraj yoksa ama kasis,boya,ufak dalgalanma varsa o durumda yol tutuş deneyimlemek imkansız oluyor ama süspansiyon konforu hakkında ufak bir fikriniz oluyor.

İç hacim ve arka yaşam alanını karıştırmadım. Öne, arkaya ve bagaja ayrı ayrı değindim. Yazı uzun geldi herhalde, pek okumamışsın. Sadece bagajı dar diye bir araç yine rakiplerden geri bırakılmaz. Yine focus mk3 hb ile örnekliyorum, Fiesta kadar bagajı var.

İç hacimi gelelim rakamlarla kıyaslayalım.
Toyota C-HR: 1164 lt
Renault Kadjar: 1478 lt
Peugeot 3008: 1482 lt
Arada neredeyse 300 lt fark var. Hadi benim gözler yanıldı. Sayılarda mı yalan söyleyecek. Arada 50-60 lt fark olsa neyse diyeceğim.


Markanın fikri, ürettikleri aracın konfor ve rafinelik olarak bahsettiğin C-suv'ların yanına yaklaşamadığı yönünde mi? Eğer öyle bir fikir beyan etmişlerse kaynağını paylaşır mısın? Böyle ezik bir yorumu ne şekilde yapmışlar çok merak ediyorum. =)

Her yerde SUBCOMPACT SUV diye geçiyor. Bu yetmez mi. Hadi ben hiç bir şey bilmiyorum yabancı kaynaklarda bile böyle geçiyor. Marka C segmentini hedeflese bunu yabancı basın anlamaz mı.

Toyota is entering the highly competitive yet lucrative subcompact SUV segment with the C-HR that was officially revealed today at the Geneva Motor Show.
The brand’s rival to the Honda HR-V, Nissan Juke and Mazda CX-3, remains fairly true to last year’s C-HR Concept with a distinctive, albeit overly busy design with cuts and creases, featuring a sloping, coupe-like roofline and hidden rear door handles.

https://www.carscoops.com/2016/03/new-toyota-c-hr-gets-12l-turbo-20l-and/

Bütün bu yazıların hepsini geçtim. Arabanın tutuş,konfor,yalıtım,hacim bunların da hepsini unuttum. Şu forumdan rastgele biri bile gelip bu araba B suv değil mi diye soruyor ya da tam tersi bakın Toyota Yeni B suv yapıyor bundan dolayı C-HR C suvdur diye kanıtlamaya ihtiyaç duyuluyorsa bile burada bir sıkıntı vardır. Piyasaya çok yeni çıktı insanlar karıştırıyor veya sizin gibi yanlış bilgileniyor diyorsanız piyasa da hiç geçmişi olmadan C5 Aircross,Grandland X,Karoq,Ateca gibi hangi segment olduğu belli oluyorsa burada da bir sıkıntı vardır.

Benim bu konu ile ilgili diyeceklerim bu kadar yoksa dışarıdan kıskançlık besliyor gibi gözükeceğim hiç gerek yok :) Herkesin arabası kendine güzeldir. Benim beğenmediğimi başkası beğenir benim sevdiğimi başkası sevmez. Herkese kazasız belasız iyi sürüşler dilerim.


Yani ne diyim :D arka yasam onemsiz bagaj onemsiz diyemem bir arabanin kendini nasil tanittigi degil benim acimdan sundugu pratiklik onemlidir.
Mazda cx3 gibi. Araba guzel mazda 2 alt yapisina sahip bagaj minnak araba b suv.ozellikle her markanin hakim olmak istedigi bir segmentte zaten b mi c mi diye karar verilecek en onemli sey bagaj ve kullanislilik. Kimsenin gidipte lastik genisligi ,uzunlugu , yukseklik vs bakacagini dusunmuyorum.hacim genis ise genelde aileler yapistiriyor bu devirde.

Kendi acimdan istanbulda yasayan birinin onemli tercihleri konfor ve yasam alani olur. O yuzden en cok satan qq ve 3008.
Qq ucuz olmasa net 3008 alirdim o baska konu.

Yeni Mazda 2 kullandım ve ülkemiz için ciddi bir kayıp. Gelse iyi bir satış politikası ile sınıfını dağıtabilirdi Mazda 2 altyapısı deyince aklıma geldi cidden çok beğenmiştim.
Markalar sizin bagaj ihtiyacınızı dinlemiş olacak ki yeni gelen B suvlar da artık 400 lt barajına ulaştı. Yeni 2008 405 lt Opel Crossland X 410 lt Vw Troc 445 lt bagaj hacmi sunuyor. :)
 
Son düzenleme:
Sanırım 2 seneyi geçti, bahsettiğim chr'da hala trim sesi yok.

105-110 gibi hızlara çıkmışken yol tutuşunu değerlendiremiyorsan kaymak gibi düz yolda filan gittin herhalde diyorum, zira gerçekten farklı koşullarda deneyimlesen süspansiyon konforunu da, konfor/yol tutuş dengesini de fark ederdin.

İç hacim ve arka yaşam alanını karıştırmadım. Öne, arkaya ve bagaja ayrı ayrı değindim. Yazı uzun geldi herhalde, pek okumamışsın. Sadece bagajı dar diye bir araç yine rakiplerden geri bırakılmaz. Yine focus mk3 hb ile örnekliyorum, Fiesta kadar bagajı var.

Focus'taki konfor ve tutuş dengesini yakalayabilecek bir suv varsa o da chr'dır. (Varsa belki Kuga'da filan vardır onu da denemedim.) Aradığın kriterler bunlarsa keşke biraz daha detaylıca inceleseymişsin, alsan çok memnun kalırdın. Paran da cebinde kalırdı. Yazık olmuş.

Gevşeyen cıvata meselesi de, ön düzende rot başında veya direksiyon kutusunda oluşan boşluk kadar etkisi olan bir sıkıntı. Hassas olmayan sürücü fark edemiyor bile. Bakımlarına düzenli gittiğinde hayati bir sorun yaşatmadan serviste ücretsiz olarak giderilebilen bir sorun. Tempra'ların, İtalyan üretimi Marea'ların da ön düzenlerinde kronik olarak boşluk oluşur ve parça değişimiyle çözülür, ama tekerleri fırlamaz. Benzer bir boşluk olan direksiyon kutusu için kendi arabamda 3 yılda bir 700-1000 arası bir para cebimden çıkıyor. Aynı sorun için Fiesta'da da onarım titizliğine göre 1000-3000 arası bir masraf çıkıyor. Keşke benim de arabamın cıvataları gevşiyor olsaydı da kronik direksiyon kutusu derdi olmasaydı... Çoğu kişi bilmez: Focus'un ControlBlade arka süspansiyonu da iyi ihtimalle 40-50 binde bir ayar ister. Kompleks tasarlanmış mekanik aksamların maalesef benzer sorunları oluyor. (gerçi benim arabada kompleks bir sistem de yok ama neyse, konumuz değil)

Markanın fikri, ürettikleri aracın konfor ve rafinelik olarak bahsettiğin C-suv'ların yanına yaklaşamadığı yönünde mi? Eğer öyle bir fikir beyan etmişlerse kaynağını paylaşır mısın? Böyle ezik bir yorumu ne şekilde yapmışlar çok merak ediyorum. =)
Şahsi yorumlarımı belirtmek istedim ben de.

Aynı yolda grandland ile dümdüz giderken chr ile aaaa burada yolda dalgalanma mı varmış dedirtti bizzat bana. Düz bir yol ama öyle pek de kaymak olduğunu söyleyemeyiz.

Arabanın arkası çok klostrofobik öncelikle, c segmenti kadar bir genişlik de açıkçası bence yoktu, bagaj konusuna değinmeye gerek yok herhalde, zaten dar. Geriye başka bir şey kalmadı herhalde. Gayet belli segmenti.

İşin açıkçası süspansiyon ile ilgili tutuş olarak bir şey söylemek doğru olmaz çünkü zorlamadım ama kesin olarak söyleyeceğim şey konforu yönünden hiç beğenmedim, zayıf. Beklentimi de düşük tutarak binmeme rağmen hem de.
Ekleme yapayım, konfor tutuş olarak iyi denilebilmesi için tutuşla birlikte konfor da iyi olmalı ya hani, konfor yok bunda 😀
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve inzfatih
Çok şükür testi yaparken tek başıma değildim @Ugur yanımdaki arkadaş konuşsun. Zaten dediğim gibi arabaya öz bir şey olabileceği için ilk yazımda söylemedim 2. yazımda da belirttim.



105-110 değil 150-160 kadar çıktım ama yolda herhangi bir viraj yoksa ama kasis,boya,ufak dalgalanma varsa o durumda yol tutuş deneyimlemek imkansız oluyor ama süspansiyon konforu hakkında ufak bir fikriniz oluyor.



İç hacimi gelelim rakamlarla kıyaslayalım.
Toyota C-HR: 1164 lt
Renault Kadjar: 1478 lt
Peugeot 3008: 1482 lt
Arada neredeyse 300 lt fark var. Hadi benim gözler yanıldı. Sayılarda mı yalan söyleyecek. Arada 50-60 lt fark olsa neyse diyeceğim.




Her yerde SUBCOMPACT SUV diye geçiyor. Bu yetmez mi. Hadi ben hiç bir şey bilmiyorum yabancı kaynaklarda bile böyle geçiyor. Marka C segmentini hedeflese bunu yabancı basın anlamaz mı.

Toyota is entering the highly competitive yet lucrative subcompact SUV segment with the C-HR that was officially revealed today at the Geneva Motor Show.
The brand’s rival to the Honda HR-V, Nissan Juke and Mazda CX-3, remains fairly true to last year’s C-HR Concept with a distinctive, albeit overly busy design with cuts and creases, featuring a sloping, coupe-like roofline and hidden rear door handles.

https://www.carscoops.com/2016/03/new-toyota-c-hr-gets-12l-turbo-20l-and/

Bütün bu yazıların hepsini geçtim. Arabanın tutuş,konfor,yalıtım,hacim bunların da hepsini unuttum. Şu forumdan rastgele biri bile gelip bu araba B suv değil mi diye soruyor ya da tam tersi bakın Toyota Yeni B suv yapıyor bundan dolayı C-HR C suvdur diye kanıtlamaya ihtiyaç duyuluyorsa bile burada bir sıkıntı vardır. Piyasaya çok yeni çıktı insanlar karıştırıyor veya sizin gibi yanlış bilgileniyor diyorsanız piyasa da hiç geçmişi olmadan C5 Aircross,Grandland X,Karoq,Ateca gibi hangi segment olduğu belli oluyorsa burada da bir sıkıntı vardır.

Benim bu konu ile ilgili diyeceklerim bu kadar yoksa dışarıdan kıskançlık besliyor gibi gözükeceğim hiç gerek yok :) Herkesin arabası kendine güzeldir. Benim beğenmediğimi başkası beğenir benim sevdiğimi başkası sevmez. Herkese kazasız belasız iyi sürüşler dilerim.




Yeni Mazda 2 kullandım ve ülkemiz için ciddi bir kayıp. Gelse iyi bir satış politikası ile sınıfını dağıtabilirdi Mazda 2 altyapısı deyince aklıma geldi cidden çok beğenmiştim.
Markalar sizin bagaj ihtiyacınızı dinlemiş olacak ki yeni gelen B suvlar da artık 400 lt barajına ulaştı. Yeni 2008 405 lt Opel Crossland X 410 lt Vw Troc 445 lt bagaj hacmi sunuyor. :)
Yeni 2008 e italyada bindim. Bagaja verip arkadan calmislar :D bunlari yapmalarinin en buyuk sebebi fiyatlarinin eski c suv fiyatlarina cikmis olmasi. C suvlarda inanilmaz pahalandi.
 
Yeni 2008 e italyada bindim. Bagaja verip arkadan calmislar :D bunlari yapmalarinin en buyuk sebebi fiyatlarinin eski c suv fiyatlarina cikmis olmasi. C suvlarda inanilmaz pahalandi.

Bizim burada fiyatlar arttı yurtdışında bir şey olduğunu sanmıyorum. Peugeot arkadan çalma gibi bir olayı var. Mesela 308 inde arkası çok dardır ama bagaj 400 lt. Belki Crossland gibi koltuk öne ve arkaya hareket ediyordur. Baktınız mı o mekanizmaya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bizim burada fiyatlar arttı yurtdışında bir şey olduğunu sanmıyorum. Peugeot arkadan çalma gibi bir olayı var. Mesela 308 inde arkası çok dardır ama bagaj 400 lt. Belki Crossland gibi koltuk öne ve arkaya hareket ediyordur. Baktınız mı o mekanizmaya.
Yani normalde geminin yanastigi yer italyanin kucuk kasabasi. Kucuk bir alisveris merkezinde alisveris yapinca cekilisine katilmistim. İcine oturdum motoruna baktim suruse cikamadim. Ama arkaya bindigimde klostrofobik ve bacak bacak ustune atamayacak bir yer vardi arkada. On koltuk kendime gore ayarliyken. Ama arka koltuklarin one arkaya hareket edebilecegini dusunmemistim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
RAV4 ise neden bu araçların arasında karşılaştırmaya giriyor o da belli değil, bu araçlar RAV4'ün dengi değil.

Kusura bakmayın burayı görmemişim az önce aracın sahibi ile konuştum ve haklıymışsınız rav4 ü sahibi ile beraber Ç sınıfı olduğunu belirledik.

IMG_20200130_140507.jpg
 
Son düzenleme:
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Ugur
Yani normalde geminin yanastigi yer italyanin kucuk kasabasi. Kucuk bir alisveris merkezinde alisveris yapinca cekilisine katilmistim. İcine oturdum motoruna baktim suruse cikamadim. Ama arkaya bindigimde klostrofobik ve bacak bacak ustune atamayacak bir yer vardi arkada. On koltuk kendime gore ayarliyken. Ama arka koltuklarin one arkaya hareket edebilecegini dusunmemistim :D

Çok dar da olabilir. 308 örneği gibi. Bir ara bayileri gezip yeni arabalara bakmam lazım ama fiyatları görünce neye göre yorum yapabileceğimi düşünemiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Geyik başlığında kalamayacak kadar uzun uzadıya tartışılan bir konu olduğu için ayrı bir konu açma kararı aldık.

Efendim bu seviyeli tartışmanın devamını gelmesini diliyorum, Allah konuyu kilitlemeye nasip etmesin inşallah.
 
Ayrı başlığa taşımak nefis oldu, bu tür seviyenin zirve yaptığı tartışmanın geyik başlığında kaybolmasına gönlümüz tabi ki razı olmazdı 😁 @Berkin
 
Geyik başlığında kalamayacak kadar uzun uzadıya tartışılan bir konu olduğu için ayrı bir konu açma kararı aldık.

Efendim bu seviyeli tartışmanın devamını gelmesini diliyorum, Allah konuyu kilitlemeye nasip etmesin inşallah.

Ayrı başlığa taşımak nefis oldu, bu tür seviyenin zirve yaptığı tartışmanın geyik başlığında kaybolmasına gönlümüz tabi ki razı olmazdı 😁 @Berkin

Başlığın taşınması iyi oldu bende de bu kadar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Berkin
Suv ve crossover segmentinde cok tecrubem yok. Cunku bana hitap etmiyorlar pek. Yorumlarda nesnel olarak konusulanlar haricinde oznel karsilastirmalarin da cok oldugunu goruyorum. Ford forumlarinda mk3.5 Focus'un konforunu pek begenmedigimi soyledigimde bazilari bana hak vermisti, bazilari vermemisti. Bu forumda da keza oyle. Focus'un kisa ve yuksek bozukluklara hassasiyeti cok. Patir kutur sesler fazla oluyor. Arac sert degil ama amortisorlerin de kaliteli oldugunu dusunmuyorum. Calisma araliklari cok dar. Bu benim icin konforda buyuk eksidir. Baskasi icin pek bir sey ifade etmeyebilir. Yani araclarin surusleri konusunda ortak nokta bulmak guc olabiliyor.
 
Son düzenleme:
Suv ve crossover segmentinde cok tecrubem yok. Cunku bana hitap etmiyorlar pek. Yorumlarda nesnel olarak konusulanlar haricinde oznel karsilastirmalarin da cok oldugunu goruyorum. Ford forumlarinda mk3.5 Focus'un konforunu pek begenmedigimi soyledigimde bazilari bana hak vermisti, bazilari vermemisti. Bu forumda da keza oyle. Focus'un kisa ve yuksek bozukluklara hassasiyeti cok. Patir kutur sesler fazla oluyor. Arac sert degil ama amortisorlerin de kaliteli oldugunu dusunmuyorum. Calisma araliklari cok dar. Bu benim icin konforda buyuk eksidir. Baskasi icin pek bir sey ifade etmeyebilir. Yani araclarin surusleri konusunda ortak nokta bulmak guc olabiliyor.
Mazda 3 te ayni amortisoru kullaniyordu hemfikirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Çok şükür testi yaparken tek başıma değildim @Ugur yanımdaki arkadaş konuşsun. Zaten dediğim gibi arabaya öz bir şey olabileceği için ilk yazımda söylemedim 2. yazımda da belirttim.



105-110 değil 150-160 kadar çıktım ama yolda herhangi bir viraj yoksa ama kasis,boya,ufak dalgalanma varsa o durumda yol tutuş deneyimlemek imkansız oluyor ama süspansiyon konforu hakkında ufak bir fikriniz oluyor.



İç hacimi gelelim rakamlarla kıyaslayalım.
Toyota C-HR: 1164 lt
Renault Kadjar: 1478 lt
Peugeot 3008: 1482 lt
Arada neredeyse 300 lt fark var. Hadi benim gözler yanıldı. Sayılarda mı yalan söyleyecek. Arada 50-60 lt fark olsa neyse diyeceğim.




Her yerde SUBCOMPACT SUV diye geçiyor. Bu yetmez mi. Hadi ben hiç bir şey bilmiyorum yabancı kaynaklarda bile böyle geçiyor. Marka C segmentini hedeflese bunu yabancı basın anlamaz mı.

Toyota is entering the highly competitive yet lucrative subcompact SUV segment with the C-HR that was officially revealed today at the Geneva Motor Show.
The brand’s rival to the Honda HR-V, Nissan Juke and Mazda CX-3, remains fairly true to last year’s C-HR Concept with a distinctive, albeit overly busy design with cuts and creases, featuring a sloping, coupe-like roofline and hidden rear door handles.

https://www.carscoops.com/2016/03/new-toyota-c-hr-gets-12l-turbo-20l-and/

Bütün bu yazıların hepsini geçtim. Arabanın tutuş,konfor,yalıtım,hacim bunların da hepsini unuttum. Şu forumdan rastgele biri bile gelip bu araba B suv değil mi diye soruyor ya da tam tersi bakın Toyota Yeni B suv yapıyor bundan dolayı C-HR C suvdur diye kanıtlamaya ihtiyaç duyuluyorsa bile burada bir sıkıntı vardır. Piyasaya çok yeni çıktı insanlar karıştırıyor veya sizin gibi yanlış bilgileniyor diyorsanız piyasa da hiç geçmişi olmadan C5 Aircross,Grandland X,Karoq,Ateca gibi hangi segment olduğu belli oluyorsa burada da bir sıkıntı vardır.

Benim bu konu ile ilgili diyeceklerim bu kadar yoksa dışarıdan kıskançlık besliyor gibi gözükeceğim hiç gerek yok :) Herkesin arabası kendine güzeldir. Benim beğenmediğimi başkası beğenir benim sevdiğimi başkası sevmez. Herkese kazasız belasız iyi sürüşler dilerim.




Yeni Mazda 2 kullandım ve ülkemiz için ciddi bir kayıp. Gelse iyi bir satış politikası ile sınıfını dağıtabilirdi Mazda 2 altyapısı deyince aklıma geldi cidden çok beğenmiştim.
Markalar sizin bagaj ihtiyacınızı dinlemiş olacak ki yeni gelen B suvlar da artık 400 lt barajına ulaştı. Yeni 2008 405 lt Opel Crossland X 410 lt Vw Troc 445 lt bagaj hacmi sunuyor. :)
Çok şükür Uğur gibi bir arkadaşın var da şu forumda sen ne desen hemen gelip sorgusuz sualsiz seni destekler. Kıymetini bil böyle arkadaşların.

Tahmin ettiğim gibi iç hacmin sayısal verilerini koymuşsun. Buradan gerçekten aracı kullanıp deneyip gözlemlemekten çok katalog verilerine itibar ediyorsun. Demişim ki bagaj hakikaten küçük. Sonra sen yaşam alanı ispatı için iç hacim litrelerini koyuyorsun. E coupe formlu bagaj kapağını sw formlu klasik tasarımlarla litre bazında nasıl karşılaştırabilirsin? Pandizot üstü hacim tabii ki chr'da çok daha küçük olacak.

Benim sorum marka yetkililerinin "aracımız şu rakiplerle şu disiplinlerde rekabet edebilecek bir araç değil" tarzı bir yorumuydu. Sen yine bana Carscoops'un baş editörünün yazısını atmışsın. Aradığım cevap değildi.

Son yıllarda piyasaya sürülen araçların sınıflandırmaları konusunda sıkıntı olduğunu daha ilk mesajımda zaten belirttim, onun hakkında söyleyeceğim bir şey olmadığını zaten en başta belirttim. Hala ben arabanın sınıfı şudur budur demişim gibi bana sınıfı anlatıyorsun.

Kusura bakmayın burayı görmemişim az önce aracın sahibi ile konuştum ve haklıymışsınız rav4 ü sahibi ile beraber Ç sınıfı olduğunu belirledik.

Ekli dosyayı görüntüle 23471
E ben ciddi ciddi RAV4 vs. karşılaştırmadaki diğer araçların iç hacmi diye bir şeyler de açıklayacaktım ama daha nasıl ciddiye alayım ki şimdi bu konuyu? Ç sınıfı karşılaştırmalarınızda başarılar diyeyim o zaman :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Araştırma yaptım;

Üzgünüm ama, SUV'lerin hiçbiri ne B segmenti ne C segmenti ne de D segmenti. Hepsi J segmenti olarak geçiyor.

Avrupa'da resmi olarak harf segmentasyonu yapılmıyor. A, B, C ,D harfleri sadece 99 yılındaki bu Avrupa Birliği belgesinde kullanılmış;

A, B, C ve D; SUV'ler için kullanılmıyor. Bu harfler daha çok sedan, Hatchback ve SW araçlar için kullanılıyor.

ABD ve Birleşik Krallık, J segmenti dediğimiz tüm SUV'leri 4'e ayırıyor;

İngiltere'de SUV segmentleri: Mini 4x4 (U.K.), Compact 4x4 (U.K.) , Large 4x4 (U.K.) ve Full-size 4x4 (U.K.)
ABD'de SUV segmentleri: Mini SUV (U.S), Compact SUV (U.S), Large SUV (U.S), Full-size SUV (U.S)

İngiltere SUV segmentlerinde 4x4 yazdığına bakmayın, zamanında öyle demişler o yüzden halen öyle kullanılıyor.

Bu segmentasyona göre;

Toyota C-HR ve Peugeot 2008 ---> Mini 4x4 / Mini SUV
Peugeot 3008, Toyota RAV4 ve Honda CR-V ---> Compact 4x4 / Compact SUV
Volkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe ve Jeep Grand Cherokee ---> Large 4x4 / Large SUV
Toyota Land Cruiser, Mercedes-Benz GLS ve Chevrolet Suburban ---> Full-size 4x4 / Full-size SUV

olarak geçiyor.

Evet, bana kalsa 3008 ile CR-V asla aynı segmentin araçları değil. RAV4'ün de kesinlikle 3008 ile aynı segmentte olmaması gerekiyor. (bence)

Ama resmi bir segment bilgisi istiyorsanız, İngiltere ve ABD'de böyle sınıflandırılmış. A, B, C ve D dediğim gibi SUV araçlar için kullanılmıyor.
 
Mazda 3 te ayni amortisoru kullaniyordu hemfikirim
Senin kasadan sonra ki mazda'nin bu konularda daha iyi oldugu soyleniyor mesela. Hatta daha iddiali bir sey diyeyim; torsiyonlu, 18 jantli, spor suspansiyonlu mk4 Focus, 16 jantli normal mk3.5 Focus'tan darbe emisi konusunda belirgin olarak daha iyi. Torsiyon + 18 jant + spor suspansiyonla bunu kaliteli amortisor koyarak, burclari daha iyi ayarlayarak v.s halledebilmisler ki bagimsiz suspansiyonlu olani da bu anlattigimdan bir tik daha iyi. Bunu dedigimde de bana gulerek bakanlar oldu.

Ek olarak guncel Kuga, Focus'la ayni sasi, ayni suspansiyon sistemini kullanmasina ve hatta daha yuksek inc degerine sahip jantlar kullaniyor olmasina ragmen ki suvlarin bineklere oranla daha sert oldugunu cogu kisi bilir, darbe emis konforu biraz daha iyi mk3.5'a gore.

Yani bu konular gercekten beklentiyle de alakali. Ozellikle konfor konusu birbirine yakin, rakip araclarda daha bir tartisma haline donebiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Çok şükür Uğur gibi bir arkadaşın var da şu forumda sen ne desen hemen gelip sorgusuz sualsiz seni destekler. Kıymetini bil böyle arkadaşların.
Sizin by chr ile dostluğunuz gibi değil bizim aramızdaki dostluk, sorgusuz sualsiz destekleme sizde var bizde değil :)

Tıpkı şu an onun savunmasını senin yapman gibi :)

Berkay ile bazı konularda da ters düşeriz, videolarda da görülür bazen hatta aklıma şimdi geldi en son dsg başlığına girip bakabilirsin abi :)

Chr için geri dönecek olursak eğer, en baştan beridir benim araba hakkındaki fikrim zaten belli, hatta kimse kırılmasın diye hafifletip söylüyorum emin olabilirsiniz :)
 
Segmentinden bağımsız tüm crossoverların AWD seçeneği ile satılması gerekiyor. Yol tutuş açısından deneyimlediklerim kadarıyla ciddi pozitif etkisi var. 2 çekerinde tedirgin eden araç AWD versiyonunda son derece güven veriyor. Yerden yüksek yapısının dezavantajını bununla kapatıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Berkin