HABER Türkiye fiyatı açıklandı; Karşınızda Yeni Toyota Corolla

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Türkiye’de üretilecek olan Yeni Toyota Corolla, tanıtımının yapılmasının ardından merakla beklenen Türkiye fiyatlarını da açıkladı.

1966 yılında ilk kez banttan indirilen ve bugüne kadar 46 milyon
adetlik satışa ulaşarak kırılması zor bir rekorun sahibi olan Toyota Corolla yenilendi. Yeni Corolla dış tasarımındaki yeni ayrıntıları ve
kabinindeki köklü değişikliklerle dikkat çekiyor. TNGA platformu
üzerinde üretilecek olan Yeni Corolla, güvenlik özellikleri,
teknolojisi ve artırılan sürüş dinamikleriyle şimdi segmentinin çok
üzerinde prestijli bir görünüm sergiliyor.​

WhatsApp-Image-2019-02-13-at-23.30.37.jpeg


Türkiye’de üretilecek olan 12’nci nesil Corolla kendi kendini şarj eden 4’ncü jenerasyon
1.8 lt’lik hibrit ve 1.6 lt’lik benzinli motorlara sahip.​

Corolla-Sedan-11.jpg


Yeni Corolla’nın, hibrit versiyonu 137 bin 500 TL’den, benzinli versiyonları ise hurda teşviği ile 95 bin 700 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

Yeni Corolla; Vision, Dream, Flame ve Passion versiyonlarıyla tüm Toyota plazalarda yerini alacak.

İlginizi çekebilir​



Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
Hibritler 1.8 motor olduğu için hurda teşviği kapsamına girmiyor onu da not olarak düşeyim. En son kaça olur diye düşünecek arkadaşlara duyurulur. Hibritlerde ÖTV teşviği olduğu için liste fiyatından çok bir şey yapmıyorlardı (Auris'te öyleydi). 100 bine yeni kasa otomatik benzinli Corolla bu piyasa şartlarında mantıklı duruyor.
 
Son düzenleme:
1.2 Turbo ile gelecek deniyordu sanki demek ki ben yanlış duymuşum, Hibrit'in fiyatı piyasa koşullarında iyi gibi.
MTV'de de bir şeyler yapsalar keşke, o zaman hibrit daha alınası olur.
 
IMG_5707.PNG IMG_5708.PNG
Hibritin karşılığı ne kadar dizel olmasa da fiyat bandı ve az yakan olarak rakip sayılırlar şehir dışı hariç.Corolla'nın en büyük rakibi her piyasda Civic olmuştur.Duruma bakılırs servis kalitesi dahil Civic'in elinde avantajlı olarak 1,5 182 hp kalmış görünüyor.Bir de uzun yol yapan için dizel+oto.
IMG_5709.PNG

IMG_5710.PNG
Focusa baktığımızda benzinli motor olarak geride olduğu halde hp/güç olarak.Fiyat bandında arada hurda teşvikiyle 35k liralara çıkacak fak oluşuyor.Focusun son kasasında focus ruhunu yansıtmayan detayları da görünce kemik kitlesi, kafalar ford tarafında çok çalkantılı olacağa benziyor satış olarak.Dizel ünite ise Civic de olduğu gibi uzun yol yapanların hibrite göre avantajı olacağı bir konu.En dolu focus dizel otomatik 185k tl iken alt yapısı ve hibrit teknolojili yeni ürün gamıyla corolla 175k tl ye en dolu paketi alabiliyorsunuz ki bu ayıp da focusa yeter.

IMG_5711.PNG
Pek bişey demek istemiyorum.Alacağınız paket opsiyon ve donanım motor seçeneğine bakınız.Ben flame donanım listesiyle megane ı aynı şekilde doldurduğumda dizel+oto yu 10k tl fark çıktı arasında hibrit ile


IMG_5712.PNG
Bu da hemen teslim fiyatlı comfortline manuel golf.Orta-Üst donanım corolla hibrit otomatik araba parasına.

lq4Qzb.png

Bu da egea paraları.Corollayla ortak paydası olan tek motor 110luk 1,6 atmosferik at6.Orda da 132 ilk boş corolla hurda teşviğiyle aynı paraya geliyor.Dizel motorlarda ise egea avantajlı hibrite göre
 
Son düzenleme:
b segmenti clionun fiyatlari bile belliyken bence fiyatlar uygun acaba batarya fiyati ne kadar
Ekli dosyayı görüntüle 17303

Batarya her gün lazım olan bir şey değil ki. En kötü ihtimalle 10 yıl sonraki mesele o, Türkiye şartlarında bile 10 yıldan önce batarya değişen duymadım. Yurtdışında kullanım tarzı ve kullanılan yere göre 15 yıl kullananlar varmış. O güne kadar fiyat değişecektir.

Ekli dosyayı görüntüle 17295 Ekli dosyayı görüntüle 17296
Hibritin karşılığı ne kadar dizel olmasa da fiyat bandı ve az yakan olarak rakip sayılırlar şehir dışı hariç.Corolla'nın en büyük rakibi her piyasda Civic olmuştur.Duruma bakılırs servis kalitesi dahil Civic'in elinde avantajlı olarak 1,5 182 hp kalmış görünüyor.Bir de uzun yol yapan için dizel+oto.
Ekli dosyayı görüntüle 17297

Ekli dosyayı görüntüle 17298
Focusa baktığımızda benzinli motor olarak geride olduğu halde hp/güç olarak.Fiyat bandında arada hurda teşvikiyle 35k liralara çıkacak fak oluşuyor.Focusun son kasasında focus ruhunu yansıtmayan detayları da görünce kemik kitlesi, kafalar ford tarafında çok çalkantılı olacağa benziyor satış olarak.Dizel ünite ise Civic de olduğu gibi uzun yol yapanların hibrite göre avantajı olacağı bir konu.En dolu focus dizel otomatik 185k tl iken alt yapısı ve hibrit teknolojili yeni ürün gamıyla corolla 175k tl ye en dolu paketi alabiliyorsunuz ki bu ayıp da focusa yeter.

Ekli dosyayı görüntüle 17299
Pek bişey demek istemiyorum.Alacağınız paket opsiyon ve donanım motor seçeneğine bakınız.Ben flame donanım listesiyle megane ı aynı şekilde doldurduğumda dizel+oto yu 10k tl fark çıktı arasında hibrit ile


Ekli dosyayı görüntüle 17301
Bu da hemen teslim fiyatlı comfortline manuel golf.Orta-Üst donanım corolla hibrit otomatik araba parasına.
Üstteki mesajımda mantıklı duruyor demiştim ama rakiplerinin bu seviyelere geldiğini bilmiyordum. Çok çok mantıklı duruyor, direkt alıp geçerdim.
 
Son düzenleme:
Bence fiyatları piyasa koşullarında normal duruyor çünkü en üst donanımları baya doldurmuşlar acc, hud vs vs hoşuma gitti. Benim asıl merak ettiğim hybrid-1.6atmo arasında 16bin lira fiyat farkı var. 1.8'in mtv dezavantajı da var. Bu parayı ne kadar sürede amorti eder? Verilen fabrika verilerine ne kadar yakın bi tüketim sağlar? @DouglasAdams sen bu konulara hakimsin bizi aydınlatsan keşke :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bence fiyatları piyasa koşullarında normal duruyor çünkü en üst donanımları baya doldurmuşlar acc, hud vs vs hoşuma gitti. Benim asıl merak ettiğim hybrid-1.6atmo arasında 16bin lira fiyat farkı var. 1.8'in mtv dezavantajı da var. Bu parayı ne kadar sürede amorti eder? Verilen fabrika verilerine ne kadar yakın bi tüketim sağlar? @DouglasAdams sen bu konulara hakimsin bizi aydınlatsan keşke :D
Hesabı yapan manyak bir adama denk geldim Toyota sayfalarında.Bulup paylaşım yapıcam az sonra ayıpsın:)
 
Bence fiyatları piyasa koşullarında normal duruyor çünkü en üst donanımları baya doldurmuşlar acc, hud vs vs hoşuma gitti. Benim asıl merak ettiğim hybrid-1.6atmo arasında 16bin lira fiyat farkı var. 1.8'in mtv dezavantajı da var. Bu parayı ne kadar sürede amorti eder? Verilen fabrika verilerine ne kadar yakın bi tüketim sağlar? @DouglasAdams sen bu konulara hakimsin bizi aydınlatsan keşke :D
Hybrid modeller, direk olarak şehir içi kullanılacak arabalarda makbul. Ticari taksiler ufaktan hybrid'e geçmeye başlasa fena olmaz mesela
 
TOYOTA C-HR FACEBOOK GRUBUNDAN ALINTIDIR:

Katalog verilerini dikkate alarak 1.6 ile Hybrid karşılaştırması yaptım.
- Her iki modelin de 2019 model, otomatik vites ve Flame donanımını seçtim.
- 2. El değeri farkını ilk alımda verilen hurda teşvikli 1,6 atmosferik ile birlikte; 27.000 TL’nin %75 i olan 20.000 TL civarı öngördüm.

Bu durumda;
- Yılda 10.000 km yapan için Hybrid her yıl artan zarar yazar.
- Yılda 15.000 km yapan için Hybrid her yıl artan zarar yazar.
- Yılda 20.000 km yapan tahmini amorti yılı 13 yıldır.
- Yılda 30.000 km yapan 39. ayında amorti eder sonra hep kar eder.
- Yılda 40.000 km yapan 26. ayında amorti eder sonra hep kar eder.
- Yılda 50.000 km yapan 15. ayından başlayarak sürekli kar eder.

Not: Bakım masrafları dikkate alınmamıştır. Muhtemelen itiraz gelecektir. İtiraz edecek olanlardan ricam hazırlayacakları tabloda bakım giderlerini de göstersinler.

@DouglasAdams ' ın yorumu: Evet hesaplar doğru gibi duruyor. Yani 3 yılda arabanız 100.000 km ye geldiğinde hibrit artık ikinci el satış durumuyla birlikte ancak amorti etmiş oluyor.Bu da bir dizel kombinasyonu alınırken benzinliye oranla yapılan hesaplamalarda; aslında dizele göre hibritin avantajlı olduğunu ancak maliyet olarak hala benzinlinin daha karlı olduğunu gösteriyor.
 
Son düzenleme:
Bunun hibriti belli kilometreye kadar içten yanmalı motora ihtiyaç duymadan batarya ile gidebiliyor mu? Benim bindiğim RAV4 öyleydi mesela.
 
O zaman yukarıdaki hesapta ciddi sapmalar olur. İstanbul şehir içinde daha düşük kilometrelerde amorti eder kendini.
Orda ilginç bir mesele var. O yüzden özellikle yazdım full şarj diye.Full şarj elde edebilmen için doldurman gerekiyor.Bunu da uzun mesafe kullanımla bir kaç kez(sayısını bilmiyorum) 50-60 lara çıkıp fren yapmadan durman tek defada kalkman ve dur kalk trafiğe girmemen gerekiyor.Hibritin en aktif çalıştığı durumlar trafikte dururken yakıt harcamaması ve dur kalk trafikte her bastığın frenle ucu ucuna bir sonraki kalkışına rejenaratif enerji sunması.
 
Son düzenleme:
Derin hesaplara girmedim ama bu şartlarda bence hybrid yerine 1.6 oto + lpg en mantıklısı. Ben hâlâ hybridin bu fiyat farkıyla kendini amorti edecek kadar etkili çalışacağını düşünmüyorum. He keşke etse de her yer tüp yerine hybrid olsa.

Ayrıca performans değerlerini merak ediyorum. Hatchback YouTube' da izlediğim bir 0-100 testinde 12.92 saniye sundu. Hybrid motor toplamda 122 bg diye biliyorum, benzinli 136 sanırım. Torkla kapatsa bile arada hâlâ güç farkı var hybrid olduğu halde, bu bana saçma geldi açıkçası. Verdiğim hiçbir değerden emin değilim bu arada.
 
Son düzenleme:
Hibrit motorlar içinde 15 puanlık otv indirimi ya da Mtv yarı yarıya indirilmesi lazım madem bu kadar çevreciler (!) bunu yaparak teşvik etmeleri lazım elektrikli araçlar içinde aynı şekilde olması lazim
 
Hibrit motorlar içinde 15 puanlık otv indirimi ya da Mtv yarı yarıya indirilmesi lazım madem bu kadar çevreciler (!) bunu yaparak teşvik etmeleri lazım elektrikli araçlar içinde aynı şekilde olması lazim
Zaten 1,8 yerine 1,6 ötv diliminde.Devlet desteğini bu yönde yapıyor.Ancak dediğin şeyi mtvde de 1,6 gibi alıyor olması gerekir
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37