Uzun yolda sürmesi en keyifli ve kullanırken yormayan araç

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

BurakKose

Asfalt Kurutucu
6
Başlığı biraz açmam gerekirse 10 saat üzeri yolculuklarda direksiyon başındaki kişinin belini ağrıtmayan, mola verme ihtiyacını çok uzun sürelerde minimum düzeyde hissettirmeye başlayan, konfor bakımından iyi, sürdükçe yol bitmesin hislerine sokan ve keyif veren birkaç araç tavsiyesi istiyorum sizlerden.Kısa bir hikaye ile de ne tür keyiften bahsettiğimi açmak istiyorum.

toyota-corolla-yeni.jpg
otonomi_oerq7jl9.JPG

İlk uzun yolculuğumu daha yeni İstanbul-Bodrum arasında Toyota Corolla dizel 90 beygir gücünde yeni kasa bir araçla yaptım. Uzun yolculuğu da çok sevdim fakat yolda Mercedes E180 Elite 156 beygir gücündeki araçla aşık atmaya kalktım. Dümdüz yolda tamponundan ayrılmamaya çalışıyor ve sellektör atmadan ona üstünlük kurmaya çalışıyordum,sonunda yol verdi ve önünde gitmeye başladım, ben sanıyorum ki beni artık geçemez, ilk uzun yol tecrübem çünkü 180 le geçilmek de neymiş diyorum.Geçtim sağ şeride o da benim rüzgarım olmadan(Nascar yarışlarındaki rüzgar mevzu)beni geçerse daha iyi olduğunu kabullenecek takip mesafesini koruyarak devam edecektim yoluma.Sağ şeritten giderken hala beni sol şeritten geçemeyen E180 e şaşırarak aynamdan bakıyordum, aramızda sadece bir araba boyu vardı ve hiç değişmiyordu,daha sonra ilerde kamyon olduğunu ve tekrar sol şerite geçmem gerektiğini biliyordum,ama ilk uzun yol tecrübem, olmayan tecrübemle sola geçmeyip olduğum şeritte frene basarak 100 km ye düşürdüm hızımı,onu sıkıştırmak tehlikeye atmaktansa kaybeden ben olurum dedim, Tekrar sol şeride geçmek için hazırlanırken o da ne E180 önümde değil arkamda bana yol veriyor o da fren yapmış meğerse benimle oynuyormuş. Gururum nasıl kırıldı anlatamam.
O arkadaş benden daha çok mu zevk almıştır uzun yolda ? En az onun kadar zevk almak benimde hakkım bu yüzden tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Uzun yolda benim tercihim profil fotoğrafımdan anlaşılacağı üzere bir 750d olurdu. Genelinde arkada model yazısı iptali olduğu için sizin örneğinizde ki gibi sol şeridin fatihlerine güzel şakalar yapılabiliyor :D

Arada böyle eğlenceler iyi oluyor uzun yolda uykuyu açıyor :) Mercedes'çi reiste sizinle beraber yolculuk etmek istemiş, biraz da kendine eğlence arıyorsa demek ki bir gidişinizi görmek istemiş :D Sonuç olarak araç farkı ortada hocam kendi kullandığınız aracın limitleri belli keyif almaya bakın kafa tutacağınız araçları da iyi tayin edin :D
 
Sen aslında tabiri caizse bir yerlerini yırtarken, aslında diğer sürücü belki seni hiç fark etmeden keyifle yoluna devam ediyordu.
Araç bağımsız benim tercihim hız sabitleyiciyi açıp 90-110 bandında kendimi hiç yormadan uygun şeritlerde ilerlemektir. Eğer tempolu kullanım yapılırsa uzun süreli yolculuklarda çok fazla yorucu oluyor. Tavsiyem hiç bir aracı kafanıza takmadan güvenli bir şekilde yolunuza devam etmenizdir. Kışkırtmaları saf dışı bırakıyorum :D
 
Başlığı biraz açmam gerekirse 10 saat üzeri yolculuklarda direksiyon başındaki kişinin belini ağrıtmayan, mola verme ihtiyacını çok uzun sürelerde minimum düzeyde hissettirmeye başlayan, konfor bakımından iyi, sürdükçe yol bitmesin hislerine sokan ve keyif veren birkaç araç tavsiyesi istiyorum sizlerden.Kısa bir hikaye ile de ne tür keyiften bahsettiğimi açmak istiyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 15008
Ekli dosyayı görüntüle 15010

İlk uzun yolculuğumu daha yeni İstanbul-Bodrum arasında Toyota Corolla dizel 90 beygir gücünde yeni kasa bir araçla yaptım. Uzun yolculuğu da çok sevdim fakat yolda Mercedes E180 Elite 156 beygir gücündeki araçla aşık atmaya kalktım. Dümdüz yolda tamponundan ayrılmamaya çalışıyor ve sellektör atmadan ona üstünlük kurmaya çalışıyordum,sonunda yol verdi ve önünde gitmeye başladım, ben sanıyorum ki beni artık geçemez, ilk uzun yol tecrübem çünkü 180 le geçilmek de neymiş diyorum.Geçtim sağ şeride o da benim rüzgarım olmadan(Nascar yarışlarındaki rüzgar mevzu)beni geçerse daha iyi olduğunu kabullenecek takip mesafesini koruyarak devam edecektim yoluma.Sağ şeritten giderken hala beni sol şeritten geçemeyen E180 e şaşırarak aynamdan bakıyordum, aramızda sadece bir araba boyu vardı ve hiç değişmiyordu,daha sonra ilerde kamyon olduğunu ve tekrar sol şerite geçmem gerektiğini biliyordum,ama ilk uzun yol tecrübem, olmayan tecrübemle sola geçmeyip olduğum şeritte frene basarak 100 km ye düşürdüm hızımı,onu sıkıştırmak tehlikeye atmaktansa kaybeden ben olurum dedim, Tekrar sol şeride geçmek için hazırlanırken o da ne E180 önümde değil arkamda bana yol veriyor o da fren yapmış meğerse benimle oynuyormuş. Gururum nasıl kırıldı anlatamam.
O arkadaş benden daha çok mu zevk almıştır uzun yolda ? En az onun kadar zevk almak benimde hakkım bu yüzden tavsiyelerinizi bekliyorum.
Aynı kasa e250 cdi, yokuş yukarı (ki çok diktir) 160-165 gibi bir hızla yanımdan uçarak geçti.
Uzun yolda en iyisi en konforlu olanıdır, kısacası s serisi, 7 serisi, a8.
 
Bana göre uzun yolda sürmesi en keyifli 110 120 bandında hafif rampada bi alt vitese geçirmeyen arabadır :D 120 cruise koy sürekli devam et keyif al fakat astrada 5.vitese düşmen gerekiyor sıkıcı hale geliyor buda. Ama onun harici şöyle bir sleeper araç baya keyif verir uzun yolda :D 1.6 tdi golf'e 2.0 turbosu ve dumansız yazılım atarak baya aracı üzebilirsin.
 
Oynayıp oynamadığını anlamak zor.. Sizin önünüzde kamyon olduğunu fark etmiş ve sol şeride geçebileceğiniz ihtimalini düşünmüşse frene basıp bilerek geçmemiş olabilir. Bunu ben de defalarca yaptım. Sağımdaki aracın önüne ondan yavaş giden bir araç çıktığında önüme geçebileceği hesabını her daim yapar ve geçmek yerine yavaşlarım.

Uzun yolda konforlu, yapılan hızı hissettirmeyen, viraj kabiliyeti yüksek, yalıtımı iyi, gayette iyi kaçan, yormayan bir otomobil istiyorsanız direkt D segmente bakmanız gerek. C segmentte bunların bazılarını sağlayan araçlar olsa da hepsini sağlayan bir araç yok. En azından E serisine yakın şekilde sağlayan yok.
 
Son düzenleme:
Geçtim sağ şeride o da benim rüzgarım olmadan(Nascar yarışlarındaki rüzgar mevzu)beni geçerse daha iyi olduğunu kabullenecek takip mesafesini koruyarak devam edecektim yoluma.Sağ şeritten giderken hala beni sol şeritten geçemeyen E180 e şaşırarak aynamdan bakıyordum, aramızda sadece bir araba boyu vardı ve hiç değişmiyordu,daha sonra ilerde kamyon olduğunu ve tekrar sol şerite geçmem gerektiğini biliyordum,ama ilk uzun yol tecrübem, olmayan tecrübemle sola geçmeyip olduğum şeritte frene basarak 100 km ye düşürdüm hızımı,onu sıkıştırmak tehlikeye atmaktansa kaybeden ben olurum dedim, Tekrar sol şeride geçmek için hazırlanırken o da ne E180 önümde değil arkamda bana yol veriyor o da fren yapmış meğerse benimle oynuyormuş. Gururum nasıl kırıldı anlatamam.
O arkadaş benden daha çok mu zevk almıştır uzun yolda ? En az onun kadar zevk almak benimde hakkım bu yüzden tavsiyelerinizi bekliyorum.

Hava koridoru etkisi gündelik kullandığımız araçlarda göremeyeceğiniz bir olay :) O yüzden çok fazla Nascar veya F1 hissiyatına kapılmanıza gerek yok :)..
İkinci bir husus da anladığım kadarıyla Mercedes sürücüsü sizinle oynamamış. Tam tersi yaptığınız riskli hareketlerden dolayı kendini korumak istemiş olacak ki geçmenizi beklemiş. Şahsen yolda giderken bana aynısı yapılsa belasını arıyor herhalde diyerek yol veririm, münakaşaya girmem
 
Son düzenleme:
Oynayıp oynamadığını anlamak zor.. Sizin önünüzde kamyon olduğunu fark etmiş ve sol şeride geçebileceğiniz ihtimalini düşünmüşse frene basıp bilerek geçmemiş olabilir. Bunu ben de defalarca yaptım. Sağımdaki aracın önüne ondan yavaş giden bir araç çıktığında önüme geçebileceği hesabını her daim yapar ve geçmek yerine yavaşlarım.

Uzun yolda konforlu, yapılan hızı hissettirmeyen, viraj kabiliyeti yüksek, yalıtımı iyi, gayette iyi kaçan, yormayan bir otomobil istiyorsanız direkt D segmente bakmanız gerek. C segmentte bunların bazılarını sağlayan araçlar olsa da hepsini sağlayan bir araç yok. En azından E serisine yakın şekilde sağlayan yok.

Ben Abanta gitmek için hız sabitleme sistemli, Ford fiesta 1,5 tdci kiralamıştım. Araba 120 km hızın üstünde inanaılmaz gürültü çıkarıyordu. hanımla kabinde birbirimizi duyamazdık. Araba daha 10 bin kmde bir araçtı. Bu normalmi 2014 fiesta
 
  • Beğeni
Tepkiler: BurakKose
Ben Abanta gitmek için hız sabitleme sistemli, Ford fiesta 1,5 tdci kiralamıştım. Araba 120 km hızın üstünde inanaılmaz gürültü çıkarıyordu. hanımla kabinde birbirimizi duyamazdık. Araba daha 10 bin kmde bir araçtı. Bu normalmi 2014 fiesta
B segment otomobillerin yalıtımları zaten genel olarak öyle tatmin edici seviyede değildir. Buna bir de fiesta'nın bulunduğu segmentin en iyi yalıtım sağlayan araçlarından biri olmaması da eklenince normal denebilir. 2010 kasa fiesta ile 120'nin üzerine çıkınca otobanda ben de rüzgar sesini fazlasıyla alıyordum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BurakKose
Ben bi kere otobanda 140 ile giderken benim aracın aynısı denk geldi (rengi,motoru vs hep aynı) ben sağ şeritteydim o da sol şeritte az ileride,neyse şunu bi geçim dedim bi şakalaşim felan dedim,yetişemedim,basıyorum basıyorum basıyorum 160 oluyo,önümdeki araç yardırdı gidiyo,yanına bile yaklaşamadım.Sonra kendi çıkışıma girdim.
O gün çok şaşırmıştım
He bi de megane 1le kafa kafaya gidiyoduk ikimizde geçemedi.O da üzdü
Tabi bi de bunların hepsi mazot 4 lirayken oldu.
 
Son düzenleme:
Ortalama seviyede yalıtımı olan 250üstü torklu her araç diyebilirim. Yıldım rampalarda vites düşmekten
 
  • Beğeni
Tepkiler: BurakKose
Uzun yolda benim tercihim profil fotoğrafımdan anlaşılacağı üzere bir 750d olurdu. Genelinde arkada model yazısı iptali olduğu için sizin örneğinizde ki gibi sol şeridin fatihlerine güzel şakalar yapılabiliyor :D

Arada böyle eğlenceler iyi oluyor uzun yolda uykuyu açıyor :) Mercedes'çi reiste sizinle beraber yolculuk etmek istemiş, biraz da kendine eğlence arıyorsa demek ki bir gidişinizi görmek istemiş :D Sonuç olarak araç farkı ortada hocam kendi kullandığınız aracın limitleri belli keyif almaya bakın kafa tutacağınız araçları da iyi tayin edin :D
alpina B7 :D
 
Uzun yolda D segment üstü arabaların çoğu keyiflidir. Yol ve rüzgar sesinin az duyulması konforu da keyfi de arttırır.
Özellikle dişli oranı da çok önemli. Kısa oranlı şanızmanlar 120 ile giderken 3000 devirleri geçiyorsa baş ağrısı yapıyor bi süre sonra. Daha önceki Fiesta'da bu sıkıntıyı çok yaşadım. 1.6tdci olmasına rağmen Fiesta şanzıman oranı konusunda başarısız maalesef. Focus daha konforlu olsa da, onda da downpipe ve spor susturucu etkisi ile yüklendiğimde motor sesi alıyorum biraz. Sabit giderken rahat ama .
 
Hep duymuşumdur Transporter ve Caravelle ayrı bir sürüş hissiyatı verir diye. D segmenti aracı olan biri Transporter sahibi arkadaşına adeta yalvarıyormuş ben süreyim gideceğimiz yere kadar diye her seferinde. Duyuyorum ama ne derece doğru bilmiyorum.
Yeni kasa 102’lik Transporter kullandım. Yalıtımı olsun, yol tutuş ve konfor olsun Caravelle çok daha başka. Kullandığım Transporter’ın arka makastı. O yüzden de kasislerde çok zıplıyordu. Caravelle ile 9 kişi dağa tırmandım. Herkesin söylediği çok rahat olduğuydu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BurakKose
Buyrun benim ayten. Benle uzun yola giden herkes uyur. Bunu son assos seferindede gordum.. hizim en optimum ses ve hiz orani olan modunda

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...