Öncelikle kısa vadede bence fiyatlarda sky is the limit

tüm ekonomik göstergeler gelişmekte olan ülkelerde daralma bekliyor hem de Türkiye bu ülkeler arasında da negatif olarak ayrışıyor. Faiz yüksek, döviz yüksek, korona her gün sıkıştırıyor ve yazın turizmi AB’nin aşı pasaportu görüşmelerine girmeyerek şimdiden kaybettik. Yani bir süre enflasyon ya da dövizde düşüş beklemek hayal olur. Bu ortam yatırımcıyı da kaçırıyor. Yatırımcı bu kadar riskli bir ülkede parasını işletmez. Tüsiad da zaten homurdanmaya başladı. Bu üretimin düşmesi ya da en iyi ihtimalle yerinde sayması demek. İşsizlik de cabası. Hal böyleyken cari açığı toparlamak imkansız. Cari açık toparlanmadıkça da vergi düşmez aksine artar. Çünkü devletin geliri giderini karşılamıyor, dolayısıyla borcu vergi yoluyla bölüştürüyor devlet. Arabalardaki vergi ise ithalatı dolaylı yoldan kesip cari açığı kapatma çabasının sonucu. Yılda 1 milyon adet yabancı araç satılsa 30bin Euro ortalamadan 30milyar Euro eder. Bunun karşılığında 30milyar Euro’luk satış yapacaksın ki denge olsun. Çok büyük bir kalem bu. Satışı ama 200bin adete düşürsen bu para 6 milyar Euro’ya düşüyor.
Vergiyi düzgün toplamamak da var bir yandan. Büyük şirketler dünyanın her yerinde olduğu gibi vergi muafiyetleri alıyor. Türkiye’de bu durum büyük şirketler lehine çok abartı, kantarın topuzu yok, o derece. Bu nedenle yeni ekonomik pakette ikinci ele dahi %0.5 vergi geleceği konuşuluyor. Benim gördüğüm tüm göstergeler en az 5-10 sene için çok kötü. Çok karamsar bir tablo çizdim ama umarım yanılan benimdir :/