HABER Volkswagen Grubu yeni Golf, Leon ve Octavia modellerini tanıttı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dün akşam karterlere baktım bir çok kişi plastik olduğu için koruma taktıralım mı diye sormuş ve plastik olmasınında sebebi sanırım kaza anında motorun daha çabuk dağılmasını sağlamak.
Karter koruması, yani o alt kısımda yola en yakın duran, genişçe yapılan muhafazalar plastik malzemedir. Çünkü önden sağlam darbe yediğinizde motor kabinin içine girmesin diye kendini salıyor ve alt boşluktan doğru kendini bırakıyor. Metal alt muhafaza olunca bunu yapması zorlaşıyor, dolayısıyla kabinin içine girme riski doğuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Karter koruması, yani o alt kısımda yola en yakın duran, genişçe yapılan muhafazalar plastik malzemedir. Çünkü önden sağlam darbe yediğinizde motor kabinin içine girmesin diye kendini salıyor ve alt boşluktan doğru kendini bırakıyor. Metal alt muhafaza olunca bunu yapması zorlaşıyor, dolayısıyla kabinin içine girme riski doğuyor.
Birazdan gideceğim arabaya bi bakayım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Karter koruması, yani o alt kısımda yola en yakın duran, genişçe yapılan muhafazalar plastik malzemedir. Çünkü önden sağlam darbe yediğinizde motor kabinin içine girmesin diye kendini salıyor ve alt boşluktan doğru kendini bırakıyor. Metal alt muhafaza olunca bunu yapması zorlaşıyor, dolayısıyla kabinin içine girme riski doğuyor.

Korumasından bahsetmiyorum hocam forumlara göre karterin kendisi plastikmiş ve yarı korumalıymış zaten.
 
Korumasından bahsetmiyorum hocam forumlara göre karterin kendisi plastikmiş ve yarı korumalıymış zaten.
Hocam karteri o zihniyetle yapsalardı, motorun ana gövdesi dahil önce başka parçalarını da plastik yaparlardı ki karterin yüksek ısılara dayanması gerekiyor ve ısıyı ileten bir yapıda olması gerekiyor. Hani diğer parçaları metal, çelik, döküm gibi malzemelerden üretip güvenlik için sadece karteri plastik üretmek saçma bir mantık oluyor. Deseler ki ağırlıktan kazanmak için plastik ürettik tamam. Ama motorun içinde onca metal ve hacimsel olarak çok daha büyük parçalar varken bir tek karteri güvenlik için plastikten üretmiş olmak bana saçma geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve GARAJ TV
Hocam karteri o zihniyetle yapsalardı, motorun ana gövdesi dahil önce başka parçalarını da plastik yaparlardı ki karterin yüksek ısılara dayanması gerekiyor ve ısıyı ileten bir yapıda olması gerekiyor. Hani diğer parçaları metal, çelik, döküm gibi malzemelerden üretip güvenlik için sadece karteri plastik üretmek saçma bir mantık oluyor. Deseler ki ağırlıktan kazanmak için plastik ürettik tamam. Ama motorun içinde onca metal ve hacimsel olarak çok daha büyük parçalar varken bir tek karteri güvenlik için plastikten üretmiş olmak bana saçma geliyor.
Belki ben yanlış anladım veya baktığım forum yanlış bilgi verdi sizde haklısınız o konuda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Belki ben yanlış anladım veya baktığım forum yanlış bilgi verdi sizde haklısınız o konuda.
Teknik açıdan yeni bir plastik malzeme üretilmediyse yahut bir açıklaması yoksa aklıma yatan tek şey, ya maliyet kısmak istediler ya da ağırlıktan kazanç elde etmeye çalıştılar. @motorsinann belki bir açıklama yapabilir. Plastik karter kullanımı varsa elbet denk gelmiştir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
karter koruma dediniz de.. Mercedes A serisinde (diğer serileri bilmiyorum) aleminyum karter koruma var. nasıl olduysa karter korumanın oraya taş geliyor ve deliyor.deldiği yere sıkışıp kalıyor akıntı yaratmıyor. kaç gün sonra o taş oradan düşüyor bu bilinmiyor ancak taş kırımızı ışıkta dudurken tak diye düştükten 20 metre ileride sağda stop etme. arabanın altına doğru bir bakış? her yer yağ ve arabanın altında easfalta doğru süzülüyor.. çekici.. servis.. sonuç: torbo yağsızlıktan güm. masraf: 8000tl. tşk saç gibi koruma yapan mercedes.l
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
karter koruma dediniz de.. Mercedes A serisinde (diğer serileri bilmiyorum) aleminyum karter koruma var. nasıl olduysa karter korumanın oraya taş geliyor ve deliyor.deldiği yere sıkışıp kalıyor akıntı yaratmıyor. kaç gün sonra o taş oradan düşüyor bu bilinmiyor ancak taş kırımızı ışıkta dudurken tak diye düştükten 20 metre ileride sağda stop etme. arabanın altına doğru bir bakış? her yer yağ ve arabanın altında easfalta doğru süzülüyor.. çekici.. servis.. sonuç: torbo yağsızlıktan güm. masraf: 8000tl. tşk saç gibi koruma yapan mercedes.l
Alüminyum tek başına maalesef fazla dayanıklı değil, alaşımı da bu mevzuda önemli. Demek ki kalitesiz bir alüminyum alaşım kullanmışlar hocam yazık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Alüminyum tek başına maalesef fazla dayanıklı değil, alaşımı da bu mevzuda önemli. Demek ki kalitesiz bir alüminyum alaşım kullanmışlar hocam yazık.
tüm köprüleri atan bu olaydan sonra (daha önce de mengerler'in rezalet hizmetlerinden dolayı bu araba için birçok kavga gürültü olmuştu. örn: otobanda karşı şeritten sunta uçtu panjuru kırdı. orijinal panjur elmas idi adamlar çift çizikli takıp utanmadan araba hazır diye aradılar. gidince manzara ne? panjur yanlış. hayda 2 hafta daha araba esir. panjur değişimi 4 hafta) turboyu orijinali ile değiştirip arabayı sattık. çünkü artık abimin sinir sistemi mengerler ile baş etmeye daha fazla dayanamaz olmuştu. maalesef hiçbir işe yaramayan kasko yine işe yaramadı ve 8000tl gibi inanılmaz bir turbo parası verdi ve arabayı sattı. şükür allah'a şuan mutlu.
 
Son düzenleme:
tüm köprüleri atan bu olaydan sonra (daha önce de mengerler'in rezalet hizmetlerinden dolayı bu araba için birçok kavga gürültü olmuştu. örn: otobanda karşı şeritten sunta uçtu panjuru kırdı. orijinal panjur elmas idi adamlar çift çizikli takıp utanmadan araba hazır diye aradılar. gidince manzara ne? panjur yanlış. hayda 2 hafta daha araba esir. panjur değişimi 4 hafta) turboyu orijinali ile değiştirip arabayı sattık. çünkü artık abimin sinir sistemi mengerler ile baş etmeye daha fazla dayanamaz olmuştu. maalesef hiçbir işe yaramayan kasko yine işe yaramadı ve 8000tl gibi inanılmaz bir turbo parası verdi ve arabayı sattı. şükür allah'a şuan mutlu.
Çok geçmiş olsun hocam. Allah kimseyi bu ülkede yetkili servislerin eline düşürmesin. Premium bile olsa aracın her türlü uğraştırıyorlar, mağdur ediyorlar, kazıklıyorlar. Kasko olayı Türkiye'de zaten tam bir facia. Açıkçası, Allah göstermesin çok büyük bir kaza olur, aracım perte falan çıkarsa yahut başka şekilde kullanılamaz hale gelirse en azından elim boş kalmasın diye yaptırdığım bir şey. Onun haricinde biz de pek faydasını görmedik. Sizin de satıp kurtulmanız iyi olmuş.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...