taklit edılenmı ? bendekı donanımlar bıle 2 sene sonra geldı vw ye. ıste ınsanlar bunlara sinirleniyor yoksa vw oldugu ıcın degıl. bırı gelıp ford ıcınde bunları dese gene sınırlenırım. bu her marka ıcın gecerlı. her sefer orneklıyorum satıs adetı belırlıyor olsaydı nıssan gtr dunyanın en kotu arabası olurdu herhalde. madem en ıyısı golf ve bunu en cok satması belırlıyor o zaman dıger her marka kapanmalı . hanı rakamları bılmesem arada mılyonlarca satıs adetı farkı var derdım.komik işte sonra gelip vw ye catıyorlar tabıı canım bız cekemıyoruz ondan
Bugün b ve c segmentindeki markaların ne zaman çift kavrama otomatik şanzımana geçtiğini araştırınca anlarsın taklit edilenin ne olduğunu. Benim taklit edilen donanım dediklerim herhangibir oto elektrikçide takılamayan şeyler.
Çift kavrama 2003 yılında porsche'de kullanılıp 2008'de vw modellerine uygulanmış, diğer büyük markalar 2010'da ilk örneklerini bu segmentte kullanmaya başlamış. Bugün hala daha yeni yeni buna geçen ama sorun yaşayan veya geçemeyen veya geliştirmeye devam eden markalar var.
Far muhabbeti de aynı, led farları ilk audi kullandı diye hatırlıyorum, b-c segmentine de ilk vw grubu adapte etmiştir.
Şimdi sıra ghost display'de. D segmentinden C'ye aktaran yine vw grup oldu golf ile, birkaç yıl sonra hız göstergeleri arasında navigasyonu diğer markalarda da görürüz.
Bunların yanında focus rs / golf r drag videosunda motor hacmi,beygir,tork avantajına rağmen rs'in durumu ortada.