HABER VW Arteon 4Motion vs Opel Insignia GSI | DRAG & YARIŞ

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Bu videomuzda Villa Demirkıran ve Yaman Yılmaz’ın sunduğu Test Drive’a konuk olduk. VW Arteon 4Motion ve Opel Insignia GSI ile güzel vakit geçirmekle yetinmedik. İki otomobili kapıştırdık ve drag denemesi yaptık! İyi seyirler​

Lütfen, videoyu izledikten sonra BEĞEN tuşuna basarak kitlemizi büyütmemize destek olun! Videolarımıza YORUM yaptığınız her öneriyi, eleştiriyi ve bilgilendirmeyi dikkate alıyoruz!
Diğer testlerimiz için BURAYA tıklayabilirsiniz.​

VW Arteon 4Motion teknik özellikler için BURAYA tıklayabilirsiniz.​

Opel Insignia GSI teknik özellikler için BURAYA tıklayabilirsiniz.​

 
  • Beğeni
Tepkiler: BavarianEngineer
bence arteon ağır kazanmış. insignianın güçlü bir dizeli olarak karşılaştırma yapılsaydı iki araç için birbirine yakın diyebilirdik fakat birine gsi takısı geliyorsa öyle ya da böyle körfez pisti gibi bir yerde arteonu geçebilmeliydi(üstelik Sinan Koç otomobili kullandı). sonuçta arteona gti veya r gibi bir dokunuş yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
30 beygir 20 tork ve 1.3 sn 0-100 avantajına rağmen pist yarışının saliseler kadar yakın olması her şeyin güç olmadığı göstergesi olmuş. Opel i tebrik etmek lazım. Keşke 3.6 litrelik motoru ile gerçek Gsi gelse ama bu vergilerle tabiki de imkansız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve TSIDSG
insignia nın yol tutuşu arteondan daha iyi gibi limitlerde,golf r videosundaki gibi viraj içinde sürüklenerek düz gitme eğilimi var arteon un. gsi ise biraz daha yolu tırmalıyor gibi, bence gsi ın güç değerleri arteon ile eşit olsa gsi çok çok iyi süreler yapabilir.
 
Son düzenleme:
G
arteon daha güçlü diye geçmiş olması istanbul parkta olsa mantıklı fakat körfez pisti gibi bir yerde 30 hp nin acayip fark yaratacağına inanmıyorum. bu sebepten bence gsi fena çuvallamış. ayrıca dizel gsi mı olur yahu :D
GSi'ın altyapısı çok güzel iyi hoş ama "GSi" takısına motorları yakışmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve spartacus
İnsignia daha özgün bir otomobil kesinlikle. Sırf bunun için bile tercih edilebilir.
 
G

GSi'ın altyapısı çok güzel iyi hoş ama "GSi" takısına motorları yakışmıyor.
Hocam ben altyapının da yakıştığını düşünmüyorum. Standart insignia için iyi denilebilir fakat gsi öyle ya da böyle daha iyi süre çıkarmalıydı. Haa belki de arteon aşırı iyi onu bilemem. Ayrıca yukarıda 30 hp farka rağmen denilmesi de mantıklı değil. 30 hp fark gökten mi iniyor. Madem gsi diyorsun kapatsın o zaman o beygir farkını motor olarak da
 
Hocam ben altyapının da yakıştığını düşünmüyorum. Standart insignia için iyi denilebilir fakat gsi öyle ya da böyle daha iyi süre çıkarmalıydı. Haa belki de arteon aşırı iyi onu bilemem. Ayrıca yukarıda 30 hp farka rağmen denilmesi de mantıklı değil. 30 hp fark gökten mi iniyor. Madem gsi diyorsun kapatsın o zaman o beygir farkını motor olarak da

Gerçek gsi da 3.6 litrelik V6 atmosferik motorlu. O bizim ülkemize gelse fiyatı 1 milyonu bulur.
 
Gerçek gsi da 3.6 litrelik V6 atmosferik motorlu. O bizim ülkemize gelse fiyatı 1 milyonu bulur.
İşte daha önce bahsettiğim şeylerden biri de bu. Bunlar algıyı çok düşürüyor ve marka değerine aslında zarar veriyor. Öyle ya da böyle yol tutuşun daha önemli olduğu pistte bile gsi geçilmiş bir model olarak kalıyor
 
İşte daha önce bahsettiğim şeylerden biri de bu. Bunlar algıyı çok düşürüyor ve marka değerine aslında zarar veriyor. Öyle ya da böyle yol tutuşun daha önemli olduğu pistte bile gsi geçilmiş bir model olarak kalıyor

Gsi Arteon’dan daha iyi yol tutuyor. Virajdaki tepkileri cok daha saglam. Tek problemi urettigi gucu yola aktaramamasi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
İşte daha önce bahsettiğim şeylerden biri de bu. Bunlar algıyı çok düşürüyor ve marka değerine aslında zarar veriyor. Öyle ya da böyle yol tutuşun daha önemli olduğu pistte bile gsi geçilmiş bir model olarak kalıyor

Arteon da da çok ciddi bir güç farkı var yalnız. Mesela kalkış noktasından ilk düzlüğe kadar arteon 100 çıkabiliyorsa aynı şeyi insignia nın yapması için 1.3 sn daha ihtiyacı var. Şimdi böyle bakınca virajlar ile 1.3 sn kapatmak ciddi başarı. Güç konusunda gerçek bir spor arabadan çok warmhatch kıvamında kalmış. Açıkcası bende astra opc de 2.0 280 bg lik motor varken bunda da 2.0 300 bg bekliyordum ama o da 260 bg olarak kalmış.
 
gsi' a bi stage 1 yazılım yap, arteonu rahat tokatlar.
arteon ilk kalkışta yavaş kalıyor dsg den ötürü, launch control yapmak tork konvertörlüde sorun çıkarmıyor.
 
gsi' a bi stage 1 yazılım yap, arteonu rahat tokatlar.
arteon ilk kalkışta yavaş kalıyor dsg den ötürü, launch control yapmak tork konvertörlüde sorun çıkarmıyor.

Arteon launch control yapmıyor, o yüzden yavaş kalkıyor. GSI'da (2 litre dizel) bildiğim kadarıyla launch control yok
DSG'den ötürü yavaş kalkma gibi bir durum yok, launch yapmak dsg icin sorun cikarmaz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve Porsche