2019 agustos ayında hyundai i30 umu sattıktan sonra yıllardır hayalim olan ve bir türlü cesaret edip alamadıgım vw scirocco almaya karar verdim. Sahibindende yattım kalktım 10larca araca baktım lakin kriterlerim su sekildeydi ; kesinlikle hatasız boyasız olacak, km si düsük olacak, makyajlı kasa olcak, cam tavan led far ve dsg olcaktı. Renk onemli degildi, satılan ilde onemli degildi yeterki istedigim kombinde olsun dedim. Ha kesinlikle 160 lık cift besleme CTH Motorlu olacaktı. Renk önemli degil pembede olurdu 
3 4 Tane araca baktım maalesef hepsi hosaf apacilerin elinde mahvolmus araclardı en son bi sabah suan sahip oldugum aracım cıktı karsıma ve hemen sahibini aradım aracı aksam gittim kutsal mekan merter mc'de gordum Boyle kara kara bakıyordu ve bana al beni yanına yanına yanına yakısırız ama cok coook diyordu
bende kaporasını verdim ertesi gün expertize soktum ve allaha sükür ne boya ne hata ne degişen ne tramer ne sorun ne sıkıntı hiç bişey cıkmadı ve aracı 2019 agustos ayında 109.500 gibi bi komik rakama aldım. KM'si 54.000 'deydi ve arac yetkili servis tamaş bakımlıydı.
Ve simdi asıl olaya baslıyoruz bu arac stoktu benden evvelki sahibi sadece jantları siyaha boyamıs ve eibach spor yay takmıstı ama bu boyle olmazdı bu araba ates etmeliydi, evrim gecirmeliydi.
Kutsal poz
Hayırlı olsunumuzu dedik ve aracı teslim aldık ve hemen memleketim kastamonu cideye yola cıktık deneyelim su aslanı dedik
Cideden istanbula döndük ve her arabada düstügüm tufayı bundada dusup önce ön ek, yan marspiyel, arka ek ve r cup spoiler taktırdık , 18 inc amg jant ve 225 40 18 lastik sıfır aldık taktırdık, Ön cam ve cam tavan dahil 3 numara cam filmimizi cektirdik. ilk 1 2 ay araba gözüme güzel geliyordu fakat artık gelmemeye basladı ve ondan sonra evrime basladık. Önce yaptıgımız eklerdeki halini paylasıyorum baslıyoruz
evet artık arac gozume hiç güzel gelmemeye basladı. Dedikki bu boyle olmayacak bu aracı ya tam yapacaz ya hiç yapmayacaz. En son bi gece sabaha kadar düsünüp aracı komple r line a cevirmeye karar verdim.
Önce Komple Makyajlı R Bodykit kit, Air süspansiyon sarttı. ve hemen r bodykit siparisimizi verdik akabinde dynamicair e aracı bırakıp 4 bagımsız cift kompresorlu airimizi yaptırdık.
Daha Sonra ic detaylara gectik direksiyonumuzu Orjinal alcantra ve deri kaplama, vites korugumuzu alcantra kaplama, air gosterge yerimizi alcantra kaplama yaptırdım. Hepsi orjinal vw alcantrasından ve derisinden yapıldı gri f1 kulakcıklarımızı taktırdık. Ve androidli double teypimizi taktırdık.
aracımızın r kiti takıldı ufak tefek incik boncuk yapıldı, ama hala icimde bi burukluk eksiklik vardı arac hala istedigim gibi asırı dikkat cekici haşin gaddar boyun kıran cinsten olmuyordu sebebi belliydi rengi. Rengi siyah oldugu icin araba ne yaparsak yapalım kendini göstermiyordu cunku siyah cok agır ve mafyavari bi renkti. Yolda dikkat cekiyordu lakin ben asırı bir sekilde dikkat cekmesini istiyordum ve benim begenmem gerekiyordu. En son gene uzun bi düsünme süresi gecirdim ve aracı cafcaflı bi renge kaplatmaya karar verdim.
Aklımda 3 renk vardı, ya nardo gri, ya Mat Krom mor, yada Elma şekeri kırmızı bir cok arkadastan fikir aldım ve Herzamanki gibi kırmızı sevdam agır bastı ve aracı elma sekeri kırmızına kaplatmaya karar verdim. Bir cok firmayla gorustum fiyat aldım yaptıkları aracları inceledim ve en sonunda FOLYOMAX Firmasıyla irtibata gecip aracı kendilerine bıraktım. Sagolsunlar muhtesem bir işcilikle aracımı kapladılar ruhsatada yeni rengini işletip aracı teslim ettiler aracı teslim aldıgımda önünde diz coktum ve sevinc goz yası doktum
İşte arac tam bir boyun kıran olmustu.
evet artık arac istedigim gibi olmustu, bi bakanın bidaha baktıgı muhtesem bir arac olmustu. renk efsane derecede dikkat cekiyordu. Simdi dedik bu araca cok iyi bi bakım yapalım ve memleketim kastamonu cideye gidelim artık piyasaya cıkartalım aracı dedik. Normalde her 5000 de yada 6 ayda bir bakım yaptırırım hangisi evvel gelirse. Önce bakım listemizi hazırladık ve malzemeleri tedarik ettik Ve esenyurt otoportta bulunan bakımdayiz.com a goturduk. Kendisi arkadasımın yeridir kesinlikle ordan baska yere gitmem. Malzeme listemiz sunlar ;
* Motul 5w30 8100 XClean Motor Yag (Tavsiye etmiyorum Daha sonra Liqui Molyle degiştirdim)
* Motul Motor İç Temizleyici Engine Flush
* Hengst Yag,Hava,Benzin ve Polen filtresi
* Motul G13 Antifriz
* Motul Dot 5.1 Fren hidroligi
* Hella Pagid Ön Disk, Ön Balata, Arka Disk, Arka Balata
* Castrol Edge Motor Yag (Engine Flush Durulama İçin) + Yan sanayi Yag Filtresi
* Beru R8 Bobinler ve NGK BKR7 Bujiler
* Continental V Kayısı
Önce motor iç temizleyici yaptık , Eski yagın icine engine flush sıvısını doktuk aracı calıstırdık 15 dk sonra stop edip yagını bosaltıp yag filtresini soktuk, Daha sonra Yan sanayi yag filtresini ve Castrol motor yagını koyup bi 15 dk daha calıstırıp iyice motor icindeki kurumu pisligi devirdaim yaptırtıp tekrar bu yagı ve filtreyide bosaltıp asıl yagımız motulu ve hengs filtremizi taktık. Daha sonra diger degişim işlemlerine gecildi ve arac zımba gibi oldu rot balans ayarınıda yaptırıp memleketimize dogru yola cıktık.
Bakımdan 1 gun evvel stage 1 chip tuning yazılımıda yapıldı arac 160 ps den 210 psye cıkartıldı.
Korona dolayısıyla evden calısıyorduk dedimki ne gerek var istanbulda durmaya yazda geldi zaten gideyim memleketime. bakımımız bitti ve topladım bilgisayarı vs yola zımbı gibi cıktım memleketim olan kastamonu cideye geldim Haziran ayında. yaklasık 2.5 3 ay yaz ayı boyunca korona dolayısıyla evden calıstıgımız icin cideden calıstım hem tatil yaptım hem memleketimden calıstım. Memleketimden bir kac poz..
Evet memleketimizde 3 aya yakın zaman gecirip istanbula eylülde döndük (2020 eylül) Hemen aracımıza tekrar bakım yaptırdık ve filtrelerin hepsini mahle marka, Motor yagınızda Liqui Moly Toptec 4200 LL 5W30 Yag ile degiştirdim. Bir daha Liqui Molyden baska yag asla kullanmam.
İstanbula döndük ve dedikki bu araca güzel bir egzoz sistemi yaptıralım yeri gögü yırtsın. Bayrampasa gözde egzoza gittim ve araca Downpipe, Orta ve Son Susturucu İptali, Ortaya Kumandalı Warex Egzoz uygulattım. Daha sonra Yazılımı yaptırdıgım Gforce Motorsportsa gidip yazılımı Stage 2 ye güncellettirdim. 210 Psden 230 Ps'ye Cıkarttık. Araba Roket oldu. Ayrıca saglı sollu 120 lik egzoz kafalarımızda r tampona cok yakıstı.
Bu arada arkadaslar yazılımdan önce aracın kavramasını keyfi olarak degiştirttip Orjinal Almanyadan Luk'tan yeni tip kavrama getirtip taktırdım Aracın DSG sinde vites gecislerinde En ufak sapma yok tak tak tak diye atıyor vites araba.
Egzoz sistemimiz yapıldı, Arac felaket bagırıyor yeri gögü yırtıyor desem yeridir, Özellikle r8 bobin ve bkr7 bujiler oldugu için vites gecislerindeki pırtlamalar, silah gibi patlıyor. Popcorn efecktini orjinalde yazılımsız yapıyor arac. Gaza basmak hiç bu kadar zevkli olmamıstı.
Ve simdi asıl degişmesi gereken jant lastike geldi sıra, kafamda sürekli 19 inc savannah jant modeli vardı lakin replikası olmamasından mütevellit fiyatıda asırı pahalı oldugundan dolayı bi türlü alamamıstım ve en sonunda replikasının üretildigini görünce hemen bi takım sıfır savannah jant 1 takımda sıfır 225 35 19 lastik takımı alıp taktırdım ve aracın kaderi degişti<
Jant lastik işimiz bitti ve aklımda acık hava filtresi ve sesli tip dumpwalve adaptör taktırmak vardı gazladıgımda Tıslama pıslama catırtı patırtı gürültü kıyamet koparsın araba istedim ve carpediem garajın yolunu tuttum. Araca KN'nin acık hava filtresini ve sesli dumpwalve adaptorunu taktırdık.
evet aracım hem daha iyi nefes alıyor hemde catırtı patırtı kıyamet kopartıyordu lakin sizinde göreceginiz gibi acık hava filtresi maalesef motor sıcaklıgında kalmıstı. Ne yapalım ne edelim nasıl bir ısı kalkanı yapalım diye düsünürken Aklıma fiberden yaptırma fikri geldi, aradım hemen daha evvel i30 un modifiyesini yaptırdıgım bursa polsan dizaynı dedim abi boyle boyle yapabilirmisin arabayı getir buraya yapalım dedi. Bastım gittim bursaya hem gezdim hemde Koruma kalkanını yaptırdım.
Önce mukavvadan kalıp aldık ve fibere döktük daha sonra bana kargoyla yolladı ve ben ısı yalıtıp malzemesiyle icini ve dısını kapladım. Simdi hiç sıcak cekmiyor ve hissedilir derecede performans artısı var.
Evet bu islemimizide halledip arabamıza cok daha iyi nefes aldırdık ve hikayemizin sonuna geldik. Aracım gercekten cok güzel oldu keyifle biniyorum yapılması gereken hersey yapıldı ve gazlama keyfi bambaska bişey.
Aracımıza turtle waxın cilasınıda yaptık ve artık kışa hazırız
Konumun sonuna geldik, umarım keyifle okumusunuzdur. Araca bir cok ıvır zıvırda yapıldı fakat onların fotolarını vs almaya gerek duymadım. Begenen begenmeyen herkese cok teşekkür ederim saygı ve sevgi cercevesinde her türlü yoruma acıgım..

3 4 Tane araca baktım maalesef hepsi hosaf apacilerin elinde mahvolmus araclardı en son bi sabah suan sahip oldugum aracım cıktı karsıma ve hemen sahibini aradım aracı aksam gittim kutsal mekan merter mc'de gordum Boyle kara kara bakıyordu ve bana al beni yanına yanına yanına yakısırız ama cok coook diyordu

Ve simdi asıl olaya baslıyoruz bu arac stoktu benden evvelki sahibi sadece jantları siyaha boyamıs ve eibach spor yay takmıstı ama bu boyle olmazdı bu araba ates etmeliydi, evrim gecirmeliydi.
Kutsal poz



Cideden istanbula döndük ve her arabada düstügüm tufayı bundada dusup önce ön ek, yan marspiyel, arka ek ve r cup spoiler taktırdık , 18 inc amg jant ve 225 40 18 lastik sıfır aldık taktırdık, Ön cam ve cam tavan dahil 3 numara cam filmimizi cektirdik. ilk 1 2 ay araba gözüme güzel geliyordu fakat artık gelmemeye basladı ve ondan sonra evrime basladık. Önce yaptıgımız eklerdeki halini paylasıyorum baslıyoruz



evet artık arac gozume hiç güzel gelmemeye basladı. Dedikki bu boyle olmayacak bu aracı ya tam yapacaz ya hiç yapmayacaz. En son bi gece sabaha kadar düsünüp aracı komple r line a cevirmeye karar verdim.
Önce Komple Makyajlı R Bodykit kit, Air süspansiyon sarttı. ve hemen r bodykit siparisimizi verdik akabinde dynamicair e aracı bırakıp 4 bagımsız cift kompresorlu airimizi yaptırdık.


Daha Sonra ic detaylara gectik direksiyonumuzu Orjinal alcantra ve deri kaplama, vites korugumuzu alcantra kaplama, air gosterge yerimizi alcantra kaplama yaptırdım. Hepsi orjinal vw alcantrasından ve derisinden yapıldı gri f1 kulakcıklarımızı taktırdık. Ve androidli double teypimizi taktırdık.



aracımızın r kiti takıldı ufak tefek incik boncuk yapıldı, ama hala icimde bi burukluk eksiklik vardı arac hala istedigim gibi asırı dikkat cekici haşin gaddar boyun kıran cinsten olmuyordu sebebi belliydi rengi. Rengi siyah oldugu icin araba ne yaparsak yapalım kendini göstermiyordu cunku siyah cok agır ve mafyavari bi renkti. Yolda dikkat cekiyordu lakin ben asırı bir sekilde dikkat cekmesini istiyordum ve benim begenmem gerekiyordu. En son gene uzun bi düsünme süresi gecirdim ve aracı cafcaflı bi renge kaplatmaya karar verdim.
Aklımda 3 renk vardı, ya nardo gri, ya Mat Krom mor, yada Elma şekeri kırmızı bir cok arkadastan fikir aldım ve Herzamanki gibi kırmızı sevdam agır bastı ve aracı elma sekeri kırmızına kaplatmaya karar verdim. Bir cok firmayla gorustum fiyat aldım yaptıkları aracları inceledim ve en sonunda FOLYOMAX Firmasıyla irtibata gecip aracı kendilerine bıraktım. Sagolsunlar muhtesem bir işcilikle aracımı kapladılar ruhsatada yeni rengini işletip aracı teslim ettiler aracı teslim aldıgımda önünde diz coktum ve sevinc goz yası doktum




evet artık arac istedigim gibi olmustu, bi bakanın bidaha baktıgı muhtesem bir arac olmustu. renk efsane derecede dikkat cekiyordu. Simdi dedik bu araca cok iyi bi bakım yapalım ve memleketim kastamonu cideye gidelim artık piyasaya cıkartalım aracı dedik. Normalde her 5000 de yada 6 ayda bir bakım yaptırırım hangisi evvel gelirse. Önce bakım listemizi hazırladık ve malzemeleri tedarik ettik Ve esenyurt otoportta bulunan bakımdayiz.com a goturduk. Kendisi arkadasımın yeridir kesinlikle ordan baska yere gitmem. Malzeme listemiz sunlar ;
* Motul 5w30 8100 XClean Motor Yag (Tavsiye etmiyorum Daha sonra Liqui Molyle degiştirdim)
* Motul Motor İç Temizleyici Engine Flush
* Hengst Yag,Hava,Benzin ve Polen filtresi
* Motul G13 Antifriz
* Motul Dot 5.1 Fren hidroligi
* Hella Pagid Ön Disk, Ön Balata, Arka Disk, Arka Balata
* Castrol Edge Motor Yag (Engine Flush Durulama İçin) + Yan sanayi Yag Filtresi
* Beru R8 Bobinler ve NGK BKR7 Bujiler
* Continental V Kayısı
Önce motor iç temizleyici yaptık , Eski yagın icine engine flush sıvısını doktuk aracı calıstırdık 15 dk sonra stop edip yagını bosaltıp yag filtresini soktuk, Daha sonra Yan sanayi yag filtresini ve Castrol motor yagını koyup bi 15 dk daha calıstırıp iyice motor icindeki kurumu pisligi devirdaim yaptırtıp tekrar bu yagı ve filtreyide bosaltıp asıl yagımız motulu ve hengs filtremizi taktık. Daha sonra diger degişim işlemlerine gecildi ve arac zımba gibi oldu rot balans ayarınıda yaptırıp memleketimize dogru yola cıktık.
Bakımdan 1 gun evvel stage 1 chip tuning yazılımıda yapıldı arac 160 ps den 210 psye cıkartıldı.








Korona dolayısıyla evden calısıyorduk dedimki ne gerek var istanbulda durmaya yazda geldi zaten gideyim memleketime. bakımımız bitti ve topladım bilgisayarı vs yola zımbı gibi cıktım memleketim olan kastamonu cideye geldim Haziran ayında. yaklasık 2.5 3 ay yaz ayı boyunca korona dolayısıyla evden calıstıgımız icin cideden calıstım hem tatil yaptım hem memleketimden calıstım. Memleketimden bir kac poz..





Evet memleketimizde 3 aya yakın zaman gecirip istanbula eylülde döndük (2020 eylül) Hemen aracımıza tekrar bakım yaptırdık ve filtrelerin hepsini mahle marka, Motor yagınızda Liqui Moly Toptec 4200 LL 5W30 Yag ile degiştirdim. Bir daha Liqui Molyden baska yag asla kullanmam.
İstanbula döndük ve dedikki bu araca güzel bir egzoz sistemi yaptıralım yeri gögü yırtsın. Bayrampasa gözde egzoza gittim ve araca Downpipe, Orta ve Son Susturucu İptali, Ortaya Kumandalı Warex Egzoz uygulattım. Daha sonra Yazılımı yaptırdıgım Gforce Motorsportsa gidip yazılımı Stage 2 ye güncellettirdim. 210 Psden 230 Ps'ye Cıkarttık. Araba Roket oldu. Ayrıca saglı sollu 120 lik egzoz kafalarımızda r tampona cok yakıstı.
Bu arada arkadaslar yazılımdan önce aracın kavramasını keyfi olarak degiştirttip Orjinal Almanyadan Luk'tan yeni tip kavrama getirtip taktırdım Aracın DSG sinde vites gecislerinde En ufak sapma yok tak tak tak diye atıyor vites araba.

Egzoz sistemimiz yapıldı, Arac felaket bagırıyor yeri gögü yırtıyor desem yeridir, Özellikle r8 bobin ve bkr7 bujiler oldugu için vites gecislerindeki pırtlamalar, silah gibi patlıyor. Popcorn efecktini orjinalde yazılımsız yapıyor arac. Gaza basmak hiç bu kadar zevkli olmamıstı.
Ve simdi asıl degişmesi gereken jant lastike geldi sıra, kafamda sürekli 19 inc savannah jant modeli vardı lakin replikası olmamasından mütevellit fiyatıda asırı pahalı oldugundan dolayı bi türlü alamamıstım ve en sonunda replikasının üretildigini görünce hemen bi takım sıfır savannah jant 1 takımda sıfır 225 35 19 lastik takımı alıp taktırdım ve aracın kaderi degişti<


Jant lastik işimiz bitti ve aklımda acık hava filtresi ve sesli tip dumpwalve adaptör taktırmak vardı gazladıgımda Tıslama pıslama catırtı patırtı gürültü kıyamet koparsın araba istedim ve carpediem garajın yolunu tuttum. Araca KN'nin acık hava filtresini ve sesli dumpwalve adaptorunu taktırdık.


evet aracım hem daha iyi nefes alıyor hemde catırtı patırtı kıyamet kopartıyordu lakin sizinde göreceginiz gibi acık hava filtresi maalesef motor sıcaklıgında kalmıstı. Ne yapalım ne edelim nasıl bir ısı kalkanı yapalım diye düsünürken Aklıma fiberden yaptırma fikri geldi, aradım hemen daha evvel i30 un modifiyesini yaptırdıgım bursa polsan dizaynı dedim abi boyle boyle yapabilirmisin arabayı getir buraya yapalım dedi. Bastım gittim bursaya hem gezdim hemde Koruma kalkanını yaptırdım.
Önce mukavvadan kalıp aldık ve fibere döktük daha sonra bana kargoyla yolladı ve ben ısı yalıtıp malzemesiyle icini ve dısını kapladım. Simdi hiç sıcak cekmiyor ve hissedilir derecede performans artısı var.




Evet bu islemimizide halledip arabamıza cok daha iyi nefes aldırdık ve hikayemizin sonuna geldik. Aracım gercekten cok güzel oldu keyifle biniyorum yapılması gereken hersey yapıldı ve gazlama keyfi bambaska bişey.
Aracımıza turtle waxın cilasınıda yaptık ve artık kışa hazırız



Konumun sonuna geldik, umarım keyifle okumusunuzdur. Araca bir cok ıvır zıvırda yapıldı fakat onların fotolarını vs almaya gerek duymadım. Begenen begenmeyen herkese cok teşekkür ederim saygı ve sevgi cercevesinde her türlü yoruma acıgım..
Moderatör tarafında düzenlendi: