Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

MaşAllah MaşAllah, iki kez piston eritmek üzücü olsa da acayip bir şeye vesile olmuş. Güle güle gazlayın, kazasız belasız sürün.. 🧿
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Buraya sanırsam ilk defa yazıyorum fakat konuyu bir tanesi yakın zamanda olmak üzere baştan sona 3-4 kere okumuşluğum vardır. Yapılanlar harikulade, elinize emeğinize sağlık. Çok şanslı bir otomobil 👌
Çok teşekkürler.
MiTo'nun şansı da bakış açısına göre değişebilir. Kimisi senin gibi şanslı der, kimisi de ne çektin be MiTo der :D
Ama bence de şanslı :D

MaşAllah MaşAllah, iki kez piston eritmek üzücü olsa da acayip bir şeye vesile olmuş. Güle güle gazlayın, kazasız belasız sürün.. 🧿
Amin, çok teşekkürler.
Piston eritme işleri gerçekten tatsızdı. Maddi tarafı illa can sıkıyor, manevi olarak yaşananlar da baya tatsızdı. Ama biraz benim hızlı karar vermemden kaynaklandı ikinci durumu. Sonuçta sorun olduğu, OEM pistonların bu gücü beli durumlarda (kullanılan yazılımdaki korumalar ve kullanılan yakıtın kalitesi gibi parametreler) kaldıramadığı belliydi. Daha ilk motor gidişinde forged işine girmem lazımdı. Ama o gün için kimden, nereden alınır bu pistonlar bilemediğimden ve arabyı yatırmak istemediğimden, daha da fazla yatırmak zorunda kaldım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Çok teşekkürler.
MiTo'nun şansı da bakış açısına göre değişebilir. Kimisi senin gibi şanslı der, kimisi de ne çektin be MiTo der :D
Ama bence de şanslı :D


Amin, çok teşekkürler.
Piston eritme işleri gerçekten tatsızdı. Maddi tarafı illa can sıkıyor, manevi olarak yaşananlar da baya tatsızdı. Ama biraz benim hızlı karar vermemden kaynaklandı ikinci durumu. Sonuçta sorun olduğu, OEM pistonların bu gücü beli durumlarda (kullanılan yazılımdaki korumalar ve kullanılan yakıtın kalitesi gibi parametreler) kaldıramadığı belliydi. Daha ilk motor gidişinde forged işine girmem lazımdı. Ama o gün için kimden, nereden alınır bu pistonlar bilemediğimden ve arabyı yatırmak istemediğimden, daha da fazla yatırmak zorunda kaldım.

Manevi tarafı tahmin edebiliyorum. Kişinin kendisinde oluşan baskı ve aileden gelen sorular..
Peki şöyle bir soru sorayım, OEM piston ve kol fiyatları ile forgedların arasında ne kadar bir fiyat farkı oldu sizin araç için Rahmi Bey?

Bir çok kişi böyle bir durumda OEM parçalar ile devam ediyor hatta 0,5'lik bir büyüme de oluyor. Tecrübeleriniz bu konuda meraklılara yol gösterebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Manevi tarafı tahmin edebiliyorum. Kişinin kendisinde oluşan baskı ve aileden gelen sorular..
Peki şöyle bir soru sorayım, OEM piston ve kol fiyatları ile forgedların arasında ne kadar bir fiyat farkı oldu sizin araç için Rahmi Bey?

Bir çok kişi böyle bir durumda OEM parçalar ile devam ediyor hatta 0,5'lik bir büyüme de oluyor. Tecrübeleriniz bu konuda meraklılara yol gösterebilir.
Tahminimce 2,5-3 kat daha pahalıya gelmiştir Forged Setup
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Manevi tarafı tahmin edebiliyorum. Kişinin kendisinde oluşan baskı ve aileden gelen sorular..
Peki şöyle bir soru sorayım, OEM piston ve kol fiyatları ile forgedların arasında ne kadar bir fiyat farkı oldu sizin araç için Rahmi Bey?

Bir çok kişi böyle bir durumda OEM parçalar ile devam ediyor hatta 0,5'lik bir büyüme de oluyor. Tecrübeleriniz bu konuda meraklılara yol gösterebilir.

Tahminimce 2,5-3 kat daha pahalıya gelmiştir Forged Setup
Bugunku kur ile nural marka oem spek oiston ve segman takimi 6500₺ civari. Bunu yaparken kol takimina bir sey yapmaya gerek kalmiyor.

Wossner forge piston ise 600€. Tabi forge piston almisken, kol da almak lazim, o da 850€.

Bunlarin yaninda her motor acildiginda sorun olsun olmasin ana ve kol yataklar, kapak contasi (abarth kalin conta) , alt takim conta, ust takim conta, bujiler vesaire gibi masraflar da ek olarak geliyor.

Bir de ek olarak eski kapak bir kac kez temizlik icin cok ufak miktar traslandigindan, onu da cope atip sifir mopar etiketli dolu kapak da aldim.
 
Bugunku kur ile nural marka oem spek oiston ve segman takimi 6500₺ civari. Bunu yaparken kol takimina bir sey yapmaya gerek kalmiyor.

Wossner forge piston ise 600€. Tabi forge piston almisken, kol da almak lazim, o da 850€.

Bunlarin yaninda her motor acildiginda sorun olsun olmasin ana ve kol yataklar, kapak contasi (abarth kalin conta) , alt takim conta, ust takim conta, bujiler vesaire gibi masraflar da ek olarak geliyor.

Bir de ek olarak eski kapak bir kac kez temizlik icin cok ufak miktar traslandigindan, onu da cope atip sifir mopar etiketli dolu kapak da aldim.
Ciddi bir maliyet farkı varmış gerçekten, elinize emeğinize sağlık diyelim o zaman.

Tekrar güzel günlerde kullanmanız dileklerimi iletiyorum size ve Mito'ya :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Dun yine bir cumartesi ve yine bir sanayi gunu idi.

1 Nisan'da p4track ile Korfez'de olacagiz o sebeple lastikleri simdiden hazirladim. Teledial jantlarda kislik lastikler vardi, onlari ve cup 2 leri ayni anda mitoya sigdirmayi basardim ve sanayi yolunu tuttum:


Jant lastik degisimi yapilip rot ayarina da baktirdim. Kamber iki on tekerde de -1.4 derece imis. Rotta ise biraz kayiklik varmis, onu hallettik.


Pist icin yag, fren hidroligi, disk, balata ve buji degisimi de yapilacak. Hepsi stoklu ama pistten onceki cumartesi yapacagim bu isi.

Sonrasinda da yag sogutucusu icin ikinci fani ekledim. Onun icin de biraz diy tarzi braket ve vidalar falan bir seyler yaptik usta ile.




Bolca kirli davlumbaz ici, ki o davlumbaz sozde buralari korumali, montaj sonrasi fotomuz:


Burada icimi rahatlatan detay, sagdaki fan baya bir suredir zaten burada ve bunca yair camura ragmen bozulmadi ise, fan saticisinin iddia ettigi ip67 degeri demek ki dogruymus.

Kendime not: Kaliperleri bastan boyamaliyim, neredeyse 1 yildir oteledigim bir is haline geldi bu.
 
2 Nisan'da p4track ekibi ile Körfez'e open pit etkinliğine katıldım. Senenin ve forged motor sonrasının ilk pist etkinliği idi. Arabayı ilk kez tam anlamı ile deneme fırsatım oldu.

Mekanik anlamda hiç bir sorun yaşamamış olsam da, yazılımdaki motor suyu sıcaklığı temelli korumalarda fazla emniyetli davrandığımızdan tam bir hotlap atamadan İzmir'e döndüm. Pist üstünde aldığım log'da, motor su sıcaklığı 103C'ye geldiğinde güç tamamen kesiliyordu. Sonrasında doktor (maptune Ömer Faruk) ile kafa kafaya verip, fanın daha erken acması ve korumaların daha esnek değerlerde devreye girmesi üzerine bir kaç güncelleme yaptık.

Buraya bir es verip, pist fotolarını paylaşayım:








Motor sıcaklığı ile ilgili denemeleri yapmak için dün öğlen hava 30C iken Çukurköy'e gazlayarak çıktım. Bilmeyenler için 10 km'lik aralıksız bir tırmanma etabı ve toplamda 1km'lik yüksekliğe çıkmış oluyorsunuz. Bu esnada motor su sıcaklığı max 97C görüp, fanın devamlı çalışmasından ötürü orda sabit kaldı. Yağ sıcaklığı ise max 110C'yi gördü. Bu konuyu da aşmış olduğumuzu teyitledik yani. Çukurköy iniş yoluda kenarı çekip bir foto çekmeyi de ihmal etmedim tabi:


Sonrasında da yağ soğutucu fanının max verim ile çalışması için fan ile soğutucu arasında hava akışını düzenlemek için fanları bir nevi kafesledim. Bunun için alüminyum ısı yalıtım sacı kullandım, parça parça kesip, elle şekillendirip, acımadan dyson ile yapıştırdım. Faydasını inş göreceğim, henüz tam test edemedim ama işe yarıyor gibi.




Dün gece geç saatte Kuzey Ege otobanına çıkıp, 100-200 süresi aldım. Artık son setup ile hedeflediğim süreler geliyor. İnş bir yaramazllık yaşamaz isem, bu motor setup'ını ellemem diye düşünüyorum. Ki bu tune piste uygun hazırlandığı için yüksek AFR ve makul avanstan ötürü aslında süre anlamında istense daha da gidecek yer var. Ancak bu tune'un hem uzun süreli gazlamada ısınma yapmaması hem de pompa benzini ile de günlük rahatlıkla kullanılabilirliği benim ihtiyaçlarımı karşılayan önemli detaylar.

Uçurumdan attığımda gelen süre:


İnsan gibi eğimde aldığım süre:


Son iki haftada toplam 2k km yol yaptım. Assos'da çektiğim şu tatlı foto ile bugünlük noktayı koyalım:
 
23 Nisan'da çocuklar gibi şen olunca, daha önce Aliex'ten sipariş ettiğim silikon su borularını kapı önünde montajladım. Linki aşağıda bırakıyorum, aynı adamların Alfa, fiat ve Mini gruplarında bolca ürünleri var. Montaj sorunsuz oldu, sadece 2 adet hortumu 1cm kadar kesip kısaltmam gerekti. Malzeme kalitesi de oldukça iyi, 3 kat dikişli silikon hortumlar.
https://www.aliexpress.com/item/1005004323509704.html

Bazı borular fabrikanın taktıklarıydı hala. Bunlar artık gevrekleşmeye başlamış, başımıza bir iş gelmeden değiştirmiş olduk.






Bu da kapı önünde arabayı ne kadar dağıttığımın fotosu:


Gün sonunda toplamayı başardım :D
 
Yag sogutucusuna hava yonlendirme icin bugun tamponu sokup, aluminyum sac ve eser miktar dyson :) ile kazani yaptim. Sis fari bosluguna tam oturan 75mm caplik hortum ile de kazana direkt hava yonlendirmesini de yaptim. Yeni sistemin performansinda umitliyim, ilerleyen gunlerde tam anlamiyla test edince sonucu buradan paylasirim yine.

Tamponu ilk soktugum anda, oncesi fotosu:


Bunlar da sonrasi:




 
Yag sogutucusuna hava yonlendirme icin bugun tamponu sokup, aluminyum sac ve eser miktar dyson :) ile kazani yaptim. Sis fari bosluguna tam oturan 75mm caplik hortum ile de kazana direkt hava yonlendirmesini de yaptim. Yeni sistemin performansinda umitliyim, ilerleyen gunlerde tam anlamiyla test edince sonucu buradan paylasirim yine.

Tamponu ilk soktugum anda, oncesi fotosu:


Bunlar da sonrasi:




Yine çok başarılı bir uygulama olmuş, eline sağlık abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Gecen hafta yaptigim yag sogutucu hava yonlendirmeyi pazar günücukurkoy test guzargahimda test ettim.

Bir kac hafta once, sadece fanlar calisirken ve fan ile soguyucunun arka tarafindaki bosluklara yonlendirme yaptigim hali ile yag sicakligi 110C olmustu. Bu sefer fanlar calismazken, sadece sogutucunun on tarafina yaptigim hava yonlendirme sayesinde ayni parkurda, ayni ortam sicakliginda max 94C yag sicakligi gordum. Dogrusu 16C'lik farki ben de beklemiyordum. Bugune kadar bu modu yapmadigima da pisman oldum.

Test sonrasinda, tepeden inerken modun ise yaramasi keyfiyle su fotoyu da cektim:
 
Geçmiş olsun Rahmi... Yeni okudum motoru rektifiye ettiğini ve forumlara ara verdiğini. . Tekerine taş değmesin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
7 yildir zaman zaman pist icin OZ veya benzer kaliteli bir jant arayisim bazen aktif, cogu zaman pasif sekilde devam ediyordu.

Gecenlerde, is yerinde sikintidan sahibindene 17*7j 4*98 yazinca onume OZ crono ilani dustu. İlani aradigimda ise saticinin bir başka forumdan tanıdık oldugunu anlayinca, ertesi gun bursaya gidip, jantlari aldim. Gobek, ET ve bijon araligi tam uydugunu teyit edince Koray'la helallesip, jantlarla ailecek izmire donduk. O ilk yolculuk:


Jantlari hemen evde tartiya koydum, her birisi 8.9kg

Hemen ilk firsatta bir arkadasimin tavsiyesi ile 1. Sanayi tarafinda royal jantta ufak yamukluk duzeltmeleri ve beyaz toz boya islemi yapildi. Piyasanin istedigi rakamlarin yarisina oldukca iyi iscilik ile hizlica teslim ettiler. Dusunenlere tavsiye ederim.

Sonrasinda yine Koray'in jant yaninda teslim ettigi stickerlari yapistirip, stokta beklettigim Nankang AR1 215 40 17 lastikleri taktim:


Son montaj:


Ve sonuc:




Bunlari aslinda sadece pistte kullanacagim, en azindan hedef bu. Ama havalar guzelken, AR1lerin de keyfini cikarmak icin bana firsat oldu.
 
7 yildir zaman zaman pist icin OZ veya benzer kaliteli bir jant arayisim bazen aktif, cogu zaman pasif sekilde devam ediyordu.

Gecenlerde, is yerinde sikintidan sahibindene 17*7j 4*98 yazinca onume OZ crono ilani dustu. İlani aradigimda ise saticinin bir başka forumdan tanıdık oldugunu anlayinca, ertesi gun bursaya gidip, jantlari aldim. Gobek, ET ve bijon araligi tam uydugunu teyit edince Koray'la helallesip, jantlarla ailecek izmire donduk. O ilk yolculuk:


Jantlari hemen evde tartiya koydum, her birisi 8.9kg

Hemen ilk firsatta bir arkadasimin tavsiyesi ile 1. Sanayi tarafinda royal jantta ufak yamukluk duzeltmeleri ve beyaz toz boya islemi yapildi. Piyasanin istedigi rakamlarin yarisina oldukca iyi iscilik ile hizlica teslim ettiler. Dusunenlere tavsiye ederim.

Sonrasinda yine Koray'in jant yaninda teslim ettigi stickerlari yapistirip, stokta beklettigim Nankang AR1 215 40 17 lastikleri taktim:


Son montaj:


Ve sonuc:




Bunlari aslinda sadece pistte kullanacagim, en azindan hedef bu. Ama havalar guzelken, AR1lerin de keyfini cikarmak icin bana firsat oldu.
Mobilden görüp okuyup beğendim birde bilgisayardan şöyle büyük büyük bakmak için tekrar geldim hayırlı olsun çok yakışmış :)
 
renk falan çoook tatlı olmuş çok da güzel yakışmışşş

Başkan bu yakışıklı ile yapmayı hedeflediklerinin son noktası neresi ?

Gerçekten çok merak ediyorum ya :))
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve S.Asil
Mobilden görüp okuyup beğendim birde bilgisayardan şöyle büyük büyük bakmak için tekrar geldim hayırlı olsun çok yakışmış :)
Çok teşekkürler.

renk falan çoook tatlı olmuş çok da güzel yakışmışşş

Başkan bu yakışıklı ile yapmayı hedeflediklerinin son noktası neresi ?

Gerçekten çok merak ediyorum ya :))
Çok teşekkürler Hakan.
Bu arkadaş ile günlük kullanım devam ediyorum. Bu saatten sonra motora/turboya yeni bir setup girme ihtimalim çok düşük. Çünkü ne zaman setup'da bir şeyler değiştirsem, setup oturana kadar pek çok irili ufaklı arıza veya iyileştirme ile uğraşmak zornda kalıyorum. Eskisi kadar vakit ayıramadığımdan da bu işler dert oluyor.
Kafamda isteyip de yapamadığım yegane konu kaput havalandırma. O da çevirmelerde falan polislerin fazla dikkatini çekecek bir tipte olmaktan sakınıyorum. Yoksa apaçi olmayacak, fonksiyonel bir havalandırma hem sıcaklık hem de görsellik açısından çok şey katacaktır.

KM de 302.000'e geldi. Bu seviyede bir araba hazırlamak artık çok ciddi bir maliyet ve 302.000'de her hangi bir arabayı satmak yine maliyet açısından çok bir getirisi olmayacağı için, MiTo ile devam.
 
Jantlar yakışıklı olmuş abi, kazasız belasız :) 300 bin km yi görünce şoka girdim küçük çaplı ahahaha umarım ben de görürüm kendi aracımla 300 bin km yi, hedef 500 bin, 1 yılda 45 bin olduk.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan