Çok teşekkürler.Buraya sanırsam ilk defa yazıyorum fakat konuyu bir tanesi yakın zamanda olmak üzere baştan sona 3-4 kere okumuşluğum vardır. Yapılanlar harikulade, elinize emeğinize sağlık. Çok şanslı bir otomobil
Amin, çok teşekkürler.MaşAllah MaşAllah, iki kez piston eritmek üzücü olsa da acayip bir şeye vesile olmuş. Güle güle gazlayın, kazasız belasız sürün..
Çok teşekkürler.
MiTo'nun şansı da bakış açısına göre değişebilir. Kimisi senin gibi şanslı der, kimisi de ne çektin be MiTo der
Ama bence de şanslı
Amin, çok teşekkürler.
Piston eritme işleri gerçekten tatsızdı. Maddi tarafı illa can sıkıyor, manevi olarak yaşananlar da baya tatsızdı. Ama biraz benim hızlı karar vermemden kaynaklandı ikinci durumu. Sonuçta sorun olduğu, OEM pistonların bu gücü beli durumlarda (kullanılan yazılımdaki korumalar ve kullanılan yakıtın kalitesi gibi parametreler) kaldıramadığı belliydi. Daha ilk motor gidişinde forged işine girmem lazımdı. Ama o gün için kimden, nereden alınır bu pistonlar bilemediğimden ve arabyı yatırmak istemediğimden, daha da fazla yatırmak zorunda kaldım.
Tahminimce 2,5-3 kat daha pahalıya gelmiştir Forged SetupManevi tarafı tahmin edebiliyorum. Kişinin kendisinde oluşan baskı ve aileden gelen sorular..
Peki şöyle bir soru sorayım, OEM piston ve kol fiyatları ile forgedların arasında ne kadar bir fiyat farkı oldu sizin araç için Rahmi Bey?
Bir çok kişi böyle bir durumda OEM parçalar ile devam ediyor hatta 0,5'lik bir büyüme de oluyor. Tecrübeleriniz bu konuda meraklılara yol gösterebilir.
Manevi tarafı tahmin edebiliyorum. Kişinin kendisinde oluşan baskı ve aileden gelen sorular..
Peki şöyle bir soru sorayım, OEM piston ve kol fiyatları ile forgedların arasında ne kadar bir fiyat farkı oldu sizin araç için Rahmi Bey?
Bir çok kişi böyle bir durumda OEM parçalar ile devam ediyor hatta 0,5'lik bir büyüme de oluyor. Tecrübeleriniz bu konuda meraklılara yol gösterebilir.
Bugunku kur ile nural marka oem spek oiston ve segman takimi 6500₺ civari. Bunu yaparken kol takimina bir sey yapmaya gerek kalmiyor.Tahminimce 2,5-3 kat daha pahalıya gelmiştir Forged Setup
Ciddi bir maliyet farkı varmış gerçekten, elinize emeğinize sağlık diyelim o zaman.Bugunku kur ile nural marka oem spek oiston ve segman takimi 6500₺ civari. Bunu yaparken kol takimina bir sey yapmaya gerek kalmiyor.
Wossner forge piston ise 600€. Tabi forge piston almisken, kol da almak lazim, o da 850€.
Bunlarin yaninda her motor acildiginda sorun olsun olmasin ana ve kol yataklar, kapak contasi (abarth kalin conta) , alt takim conta, ust takim conta, bujiler vesaire gibi masraflar da ek olarak geliyor.
Bir de ek olarak eski kapak bir kac kez temizlik icin cok ufak miktar traslandigindan, onu da cope atip sifir mopar etiketli dolu kapak da aldim.
Yine çok başarılı bir uygulama olmuş, eline sağlık abiYag sogutucusuna hava yonlendirme icin bugun tamponu sokup, aluminyum sac ve eser miktar dyson ile kazani yaptim. Sis fari bosluguna tam oturan 75mm caplik hortum ile de kazana direkt hava yonlendirmesini de yaptim. Yeni sistemin performansinda umitliyim, ilerleyen gunlerde tam anlamiyla test edince sonucu buradan paylasirim yine.
Tamponu ilk soktugum anda, oncesi fotosu:
Bunlar da sonrasi:
Mobilden görüp okuyup beğendim birde bilgisayardan şöyle büyük büyük bakmak için tekrar geldim hayırlı olsun çok yakışmış7 yildir zaman zaman pist icin OZ veya benzer kaliteli bir jant arayisim bazen aktif, cogu zaman pasif sekilde devam ediyordu.
Gecenlerde, is yerinde sikintidan sahibindene 17*7j 4*98 yazinca onume OZ crono ilani dustu. İlani aradigimda ise saticinin bir başka forumdan tanıdık oldugunu anlayinca, ertesi gun bursaya gidip, jantlari aldim. Gobek, ET ve bijon araligi tam uydugunu teyit edince Koray'la helallesip, jantlarla ailecek izmire donduk. O ilk yolculuk:
Jantlari hemen evde tartiya koydum, her birisi 8.9kg
Hemen ilk firsatta bir arkadasimin tavsiyesi ile 1. Sanayi tarafinda royal jantta ufak yamukluk duzeltmeleri ve beyaz toz boya islemi yapildi. Piyasanin istedigi rakamlarin yarisina oldukca iyi iscilik ile hizlica teslim ettiler. Dusunenlere tavsiye ederim.
Sonrasinda yine Koray'in jant yaninda teslim ettigi stickerlari yapistirip, stokta beklettigim Nankang AR1 215 40 17 lastikleri taktim:
Son montaj:
Ve sonuc:
Bunlari aslinda sadece pistte kullanacagim, en azindan hedef bu. Ama havalar guzelken, AR1lerin de keyfini cikarmak icin bana firsat oldu.
Çok teşekkürler.Mobilden görüp okuyup beğendim birde bilgisayardan şöyle büyük büyük bakmak için tekrar geldim hayırlı olsun çok yakışmış
Çok teşekkürler Hakan.renk falan çoook tatlı olmuş çok da güzel yakışmışşş
Başkan bu yakışıklı ile yapmayı hedeflediklerinin son noktası neresi ?
Gerçekten çok merak ediyorum ya )
Öncelikle çok teşekkürler.Jantlar yakışıklı olmuş abi, kazasız belasız 300 bin km yi görünce şoka girdim küçük çaplı ahahaha umarım ben de görürüm kendi aracımla 300 bin km yi, hedef 500 bin, 1 yılda 45 bin olduk.