Selamlar,
Uzun uzun yıllar önce buraya her şeyini yazan bir MiTo sahibi vardı.
Sonra hybrit turbo yapınca, üst üste iki kez piston eriterek motor yemiş ve kendine küsmüştü, yazmaktan çekinir olmuştu.
ikinci motoru yapınca, eski OEM ölçüdeki GT1446'ya geri dönmüş ve sorunsuz 3 ay arabasını kullanmış ama o hybrit turbonun beygiri, gidişi, sesi falan hep için uhde kalmıştı.
Buna istinaden, o MiTo sahibi çivi çivi'yi söker deyip, Wössner forged piston ve ZRP forged kol sipariş vermiş, yazılımını Maptune ekibine geçişmir ve hybrit turbosunu geri takmış. Bu son kısım Kasım - Aralık 2023'de yaşanıyor ve sakin sakin motor toplanıyor. Şimdi o motora dair güzel fotoları paylaşalım:
Piston ve kol birlikte. Pistonun yanındaki fotoda rektefiyeciye gidecek ölçüler not düşülmüş:
İlk kez forged piston gören ben, merakla avuçluyorum kendisini:
Kolumuz, dipçik gibi dimdik:
Rektefiye bitti, blok toplandı:
Kapak da kapatıldıktan sonra, şu fotoda gözüken her şeyi gerçekten ellerimle topladım. Akşamları sanayide mesai yaptım, işten izin alıp, 1 günlüğüne sabahtan akşama kalfalık yaptım:
İş bitti, 1500 km'den fazla rodaj yapıp, yolumu Bursa'ya çevirdim. Maptune Ömer Faruk'un da kabul etmesi ile yazılımı ona yaptırdım. Daha önce yazılımda çalıştığım sevgili arkadaşlarıma da ayrıca teşekkür ediyorum buradan. Onların sayesinde zamanında, TR şartlarında neredeyse argesi olmayan bir motorda (5 yıl öncesinden bahsediyorum) OEM spek turbo ile güzel işler yapmıştık, hybrit turboya geçene kadr yüz bin km'den fazla günlük kullanım ve yüzlerce pist kullanımını sorunsuz tamamlamıştık. Ancak şu anda spesifik bir setup'a geçtiğim için, Tjet özelinde güncel durumda çok ciddi deneyimi olan Maptune'u tercih ettim. Bu konuda eski firma ile ilgili yanlış anlamaya yol açacak yorumlardan herkesin kaçınmasını özellikle rica ederim.
Sonrasında yazılımda çok kez ince ayar çektik, hatta sağolsun Ömer ben Bursa'ya gidemeyince o çıkıp Manisa'ya geldi. Ömer ve eski Tjet sahibi ve Maptune Manisa bayisi Şerif (CV films'de videosu olan çılgın punto desem tanırsınız) yazılıma son halini verdi. Tahmini 240 hp, pist kullanımına uygun (avans nispeten kısık, afr bir tık zengin) bir tune'a sahip olduk.
Bunun dışında DNA'nın ön viraj demiri takıldı. Viraj demirini takmak için de bir akşam araba buluşması yaparken, sohbet esnasında Alfa Rosso Ata, "Hadi dükkana geçelim takalım şunu" deyince, olaylar bir anda gelişti.
Ilık bir sonbahar akşamı 3. sanayideki manzara:
Oem viraj demiri 19mm, dna racing 25mm. Ve dna racing powerflex bushing ile geliyor.
Montaj esnasinda uslu bir cirak olup, isigi ustanin gozune tutmamaya calisiyorum. Biraz da gobek yine yurumus, bunu bir dusunmeliyim.
Viraj demiri montajında mutlu son:
Son olarak yazın bir yerlerde marşpiyelleri beyaza boyattım, bu şekilde benim de daha bir içime sindi. Dışarıdan çeşitli fotolar:
Güncel olarak da geçen hafta kamber vidalarımı yeniledim, arabanın düz yolda gidişi ok gibi oldu. Montaj için arabanin sagini sehpaya aldim, solunu da tam teraziye almak icin kriko ile kaldirdim. Su terazisi ile arabanin tam duz durduguna emin oldum:
Sonrasinda iki tarafa da kamber vidalari yaklasik max kamberi verecek sekilde taktim ve ikisinde de esit egimde oldugunu su terazisi ile emin oldum:
Montaj sonrasi rota girmedim, cok zamanim olmadigindan. Emin olmak icin yol testine ciktim, arac duz yolda ok gibi gidiyordu. Virajlarda da cok tatli sonuc verdi.
Tahmini 1,5-1, 8 derece arasi bir kamber var gibi gozume gozukuyor, ne goz varmis demeyin lutfen
Dışarıdan bakınca da önün kamber durumu şöyle:
Son olarak, ki çok son dedim farkındayım
, yağ soğutucuya fan taktım ama onu tekrar değiştireceğim. O sebeple onu paylaşmıyorum burada şimdilik. Bu hafta sonu fırsat olursa ona da el atacağım.