Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Fiat-GM ortaklığının ekmeğini Opel de çok yiyor ya :d
Benim direksiyon kutusunun da linea ile uyumlu olma ihtimali yüksek. Zira 9.8 m olması gereken dönüş çapım şu anda 13-14 m filan :D . Ama sonuçta senin de yaşadığın üzere hayat kurtarıyor :D
Güle güle kullan.
Bu arada, Linea aksının çok kısa ömürlü olacağını düşünmüyorum. Sonuçta orada da 280Nm civarı tork çekiyor.
Tahminim 1 yil goturur yine. Cunku MiTo'da kullanan 2 arkadas da 50-60 bin km ancak gitti diyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Rahmi abi, okurken ben yoruluyorum, senin maddi manevi yorulmanı tahmin edemiyorum, keyif almasan eziyet gelir muhtemelen :D
Maddi olarak illa ki yoruyor. Özellikle OEM aks setinin 14.000 TL'ye patlaması biraz üzdü. Ama bir yandan da hem mekanik işleri yapması hem de sürmesi büyük keyif veriyor.

Eğer aracı her gün sürüp, keyfini her gün çıkaramasam, bıkkınlık gelirdi. Ama 6 yıl 3 ayda yaptığım toplam 187 bin km'nin çok büyük kısmı keyif odaklı gerçekleştiğinden, ben durumdan razıyım.
 
Tahminim 1 yil goturur yine. Cunku MiTo'da kullanan 2 arkadas da 50-60 bin km ancak gitti diyorlar.
Corsa C 1.3 cdti için mga sağ sol aks seti aldım ben de özellikle sağ iç kafada falan acayip boşluk vardı. Takalı bi 5 6 bin km oldu şu anlık memnunum uzun vadede neler olacak göreceğiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
11 Şubat'ta sipariş verdigim orijinal akslar 1 Nisan'da bana ulaştı. Hatirlayanlar olur, eski sag aksim bildigin kirildigindan, 3 hafta once 1.6 multijet linea sag aksi alip takmistim. Sol aksi ise hic ellememistim. O vakitten beri bazen orta devir ve dusuk devirde bi titresim yine olabiliyordu. Dun akslar orijinal akslar geldigi gibi hemen montajini yaptik.

Sol taraf dis kafa (ic kafanin fotosunu cekmemisim)


Sag taraf ic ve dis kafa birlikte (bana giren fatura temsili hali)


Cumartes biraz otobanda, Pazar da biraz dag yollarinda test ettim. Hic bir titresim falan kalmadi, pamuk gibi oldu araba.

Bir de aliex isi ledlerin zirt pirt arizalanmasindan oturu philips in ledlerini aldim, taktim. Gece performansi fena degil. İns omru de uzun olur.


Son olarak bir de onlere 5mm'lik spacer siparis ettim. Yillardir pistte bir sakatlik olmasin diye onlere spacer takmiyordum ama onler de cok iceride kaldigi gun gibi ortada idi. O sebeple 5mm lik uzun bijonlariyla beraber shop.alfisti'den tuv onayli sekilde siparis ettim. Genel yorumlar 5mm lerin guvenli olacagi yonunde, deneyip gorecegiz.
 
5mm spacerlar ve yine 5mm uzatilmis bijonlar cuma gunu geldi, cumartesi montajini yazligin onunde yaptim.

Oncelikle spacerimizin kendisi ve sekil kutusu:




Gobegin kendisi 13mm olunca, spacerin gobeksiz olmasinda sakinca olmadi, jant gobegin ustune montaj aninda cok kolay oturdu.


Her iki jantin icini de matkap ucuna tel firca takarak temizledim. Disklerim ise yeni oldugundan cok az pas vardi, onlar el fircasi ile temizlendi.




Ve montaj sonrasi:






Montajdan sonra ilk is son zamanlarda favori surus rotam olan yeni foca eski foca dag yolu oldu. Hatta imzamdaki insta sayfasinda, son gonderimin son sayfasinda o surusten goruntu de var, muazzam bir tutus karakteri var arabanin. Yani 5mm spacer yol tutusunu su kadar arttirdi demek istemem, zaten birisi bana bunu dese, sie derim. Ama havalarin isinip lastigin iyiden iyiye tutmaya baslamasindan da olabilir, muhtesem kafa dirayeti, cok tatli bir toto oynakligi var arabanin, nazar degmesin.

Yine dun aksam foca- guzelbahce arasi hem sehir hem otoban yol yaptim, en ufak balans veya baska tatsiz bir hissiyat yok arabada. Lastik & camurluk doluluguna ise gorsel olarak da yetmez ama evet diyorum.

Bunlar da arabanin mevcut kirli hali ile bonus fotolar olsun.



 
5mm spacerlar ve yine 5mm uzatilmis bijonlar cuma gunu geldi, cumartesi montajini yazligin onunde yaptim.

Oncelikle spacerimizin kendisi ve sekil kutusu:




Gobegin kendisi 13mm olunca, spacerin gobeksiz olmasinda sakinca olmadi, jant gobegin ustune montaj aninda cok kolay oturdu.


Her iki jantin icini de matkap ucuna tel firca takarak temizledim. Disklerim ise yeni oldugundan cok az pas vardi, onlar el fircasi ile temizlendi.




Ve montaj sonrasi:






Montajdan sonra ilk is son zamanlarda favori surus rotam olan yeni foca eski foca dag yolu oldu. Hatta imzamdaki insta sayfasinda, son gonderimin son sayfasinda o surusten goruntu de var, muazzam bir tutus karakteri var arabanin. Yani 5mm spacer yol tutusunu su kadar arttirdi demek istemem, zaten birisi bana bunu dese, sie derim. Ama havalarin isinip lastigin iyiden iyiye tutmaya baslamasindan da olabilir, muhtesem kafa dirayeti, cok tatli bir toto oynakligi var arabanin, nazar degmesin.

Yine dun aksam foca- guzelbahce arasi hem sehir hem otoban yol yaptim, en ufak balans veya baska tatsiz bir hissiyat yok arabada. Lastik & camurluk doluluguna ise gorsel olarak da yetmez ama evet diyorum.

Bunlar da arabanin mevcut kirli hali ile bonus fotolar olsun.



İçeride yer kalmayınca 1cm 1cm'dir diye arabayı şişirip yer açmaya başladı :D Bakalım o 5mm'lere neler girecek ileride :d
 
Arabanin onemli bir eksigi olan koltugu da tamamladik.

OMP'nin TRS-E modelini İntercity Park'tan ayaklariyla beraber tedarik ettim. İntercity'nin elindeki son koltugu da ben almis bulundum. Yine OMP kemerleri de siparis etmistim ancak stok kalmadi diye ertesi gun donus yapilinca, İzmir'de Sparco bayisi olan Muhammed Ali Ulku'den Sparco 4 nokta kemerleri tedarik ettim.

İntercity'den gelen devasa koltuk kutusu:


Sparco kemerlerimizin kutu acilisi:


Cumartesi sanayide giristim montaj islerine. OMP'nin kendi ayaklari tabi oem montaj noktalarina denk gelmedigi icin ara bir montaj ayagi yapmak gerekti. 4*1cm lik lamalarla olmasi gerekenden fazla saglamlikta bir tasiyici ve kemer baglanti aparati yaptik. Aparat baslangici su sekilde idi:


Su sekilde aparat hazirligi bitti. Alt kenardaki 4 adet halka Sparco kemerin yaninda gelen orijinal baglanti noktalari, saglam sekilde onlari da taktik:


5-6 kez sok tak yapip, ince ayari da yaptiktan sonra mutlu son:








7 Mayis Pazar gunu İstanbul Park icin 2 seans aldim. Cok onceden 8 Mayis icin P4TRACK ile korfez icin kayit yaptirmistim. Yani ilk kez MiTo iki gun ust uste piste cikacak.

Dün hem koltugu denemek hem de arabanin genel kondisyonunu kontrol amacli Çukurköy'e ciktim. Bilen bilir, 9 km kesintisiz tirmanis ve bolca virajli bir yol. Toplam yukseklik degisimi 850 metre. Tum yol boyunca hic gaz kesmeden devamli 3 ve 4. vitesi kullanarak devamli 4000-6500 devir arasi gittim, freni bolca da kullandim. Frende hic sikinti olmadi, yag sicakligi da max 113C'yi gordu.

Bujilerim sadece 5000km'de, onlerde ebc bluestuff balatalar sadece 2 veya 3 bin km'dir kullaniliyor. Yine on diskim ayni zamanda sifirlanmisti ve hidrolik de rbf 700 olarak sifirlanmisti. Arka balatalar ise gectigimiz cumartesi oem olarak yenilemistim, hatta arka kaliperleri tamamen sokup, pim bakimlarini da yapmistim. Kisacasi araba hazir, ins yuzumu kara cikarmayacak.

Son olarak, koltuk ile gazlamak buyuk rahatlikmis. Ciddi sekilde hic yorulmadan, farkli bir konfor hissiyati veriyor gazlama aninda. Gunlukte ise, cekilecek dert mi bu seklinde soru isaretlerim yok degil :)

Dünkü cukurkoy pozlarim ile noktalayalim:


 
Arabanin onemli bir eksigi olan koltugu da tamamladik.

OMP'nin TRS-E modelini İntercity Park'tan ayaklariyla beraber tedarik ettim. İntercity'nin elindeki son koltugu da ben almis bulundum. Yine OMP kemerleri de siparis etmistim ancak stok kalmadi diye ertesi gun donus yapilinca, İzmir'de Sparco bayisi olan Muhammed Ali Ulku'den Sparco 4 nokta kemerleri tedarik ettim.

İntercity'den gelen devasa koltuk kutusu:


Sparco kemerlerimizin kutu acilisi:


Cumartesi sanayide giristim montaj islerine. OMP'nin kendi ayaklari tabi oem montaj noktalarina denk gelmedigi icin ara bir montaj ayagi yapmak gerekti. 4*1cm lik lamalarla olmasi gerekenden fazla saglamlikta bir tasiyici ve kemer baglanti aparati yaptik. Aparat baslangici su sekilde idi:


Su sekilde aparat hazirligi bitti. Alt kenardaki 4 adet halka Sparco kemerin yaninda gelen orijinal baglanti noktalari, saglam sekilde onlari da taktik:


5-6 kez sok tak yapip, ince ayari da yaptiktan sonra mutlu son:








7 Mayis Pazar gunu İstanbul Park icin 2 seans aldim. Cok onceden 8 Mayis icin P4TRACK ile korfez icin kayit yaptirmistim. Yani ilk kez MiTo iki gun ust uste piste cikacak.

Dün hem koltugu denemek hem de arabanin genel kondisyonunu kontrol amacli Çukurköy'e ciktim. Bilen bilir, 9 km kesintisiz tirmanis ve bolca virajli bir yol. Toplam yukseklik degisimi 850 metre. Tum yol boyunca hic gaz kesmeden devamli 3 ve 4. vitesi kullanarak devamli 4000-6500 devir arasi gittim, freni bolca da kullandim. Frende hic sikinti olmadi, yag sicakligi da max 113C'yi gordu.

Bujilerim sadece 5000km'de, onlerde ebc bluestuff balatalar sadece 2 veya 3 bin km'dir kullaniliyor. Yine on diskim ayni zamanda sifirlanmisti ve hidrolik de rbf 700 olarak sifirlanmisti. Arka balatalar ise gectigimiz cumartesi oem olarak yenilemistim, hatta arka kaliperleri tamamen sokup, pim bakimlarini da yapmistim. Kisacasi araba hazir, ins yuzumu kara cikarmayacak.

Son olarak, koltuk ile gazlamak buyuk rahatlikmis. Ciddi sekilde hic yorulmadan, farkli bir konfor hissiyati veriyor gazlama aninda. Gunlukte ise, cekilecek dert mi bu seklinde soru isaretlerim yok degil :)

Dünkü cukurkoy pozlarim ile noktalayalim:


Fotoğraflara bakarken gündelik kullanımda boşta olan kemerlerin yapacağı ses kulağımı tırmaladı :D Bence başka sıkıntı yaşamazsın.

Şimdi benim aklımda bir soru var: Acaba Rahmi bu arabada radikal weight reduction işlerine ne zaman başlayacak :d Karbonfiber jantlar olur, kaput olur, gövde panelleri olur... ne bileyim... =))
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Abi koltuk alarak çok iyi bi upgrade yapmışsın, aynı 4 nokta kemerden ben de almıştım, gündelik kullanıma da oldukça uygun, pistte daha az G ye maruz kalacağın için hata yapmaların epey azalacak ve süreni iyi yönde epey etkileyecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Abi koltuk alarak çok iyi bi upgrade yapmışsın, aynı 4 nokta kemerden ben de almıştım, gündelik kullanıma da oldukça uygun, pistte daha az G ye maruz kalacağın için hata yapmaların epey azalacak ve süreni iyi yönde epey etkileyecektir.
Zamanında senden almadığım, daha doğrusu ben karar verene kadar bir başkasının satın aldığı senin sparco koltuklar hala içimde uhde brocum. Bu sefer fırsatı kaçırmayayım dedim, aksiyona geçtim :D
Dediğin gibi, performanslı kullanımda çok eforsuz, hatta konforlu hissediyorsun kendini. Sanki yaptığın her hamle çok daha kolay oluyormuş gibi hissettiriyor. İnş süre olarak da faydasını görürüm.

Fotoğraflara bakarken gündelik kullanımda boşta olan kemerlerin yapacağı ses kulağımı tırmaladı :D Bence başka sıkıntı yaşamazsın.

Şimdi benim aklımda bir soru var: Acaba Rahmi bu arabada radikal weight reduction işlerine ne zaman başlayacak :d Karbonfiber jantlar olur, kaput olur, gövde panelleri olur... ne bileyim... =))
Çok şükür, arabada tuhaf tuhaf ses bol, ondan boştaki kemer şimdilik kulağıma takılmadı :D

Hafifletme konusu kesinlikle güncel hedef olmalı. Fakat çılgın rakamlar / masraflar o işler. Çok da kolay gelmez gibi yni o tür upgrade'ler. onun yerine, piste girerken tüm koltukları söküyorum :D

Örneğin söktüğüm sürücü koltuğu 27kg. yerine taktığım koltuk ve tüm diğer aparatlar 15-17 kg. yani sürücü koltuğundan 10 kg geldi.
sağ koltuk da yüksek ihtimalle yine 27 kg'dir.
arka koltuk tahmini 15 kg.
ben de geçen seneye göre 10 kg verdim:D
toplam hafifleme şimdilik 62 kg:D
 
Hızlı ve uzatılmış bir hafta sonunu geride bıraktık. 7 Mayısta İstanbul Park, 8 Mayıs'ta da Körfez'de MiTo ile piste çıktım.

Pazar günü D ve E seanslarında İstanbul PArk'ta piste çıktım. İkinci seansta lastik basıncını daha doğru ayarlamam ve elimin nispeten alışması ile temize yakın 3 tane tur attım, 3'ü de trafiğe takılmış olsa da hepsi 2:31 mertebesinde geldi.

En hızlı turum olan E seansı 4. turumun 2:31,14 olan videosunu bırakıyorum. 5'in içinde önümdeki Golf iyi niyetli sağa sinyal verip, solda yarış çizgisinin göbeğinde kaldığından çok ciddi süre kaybettim. O anın sıcaklığı ile azımdan ufak bir küfür çıktı, araç sahibi burada ise affola. 8'i de şiir gibi dönerken, çıkışta yarış çizgisinin göbeğinde pazar turu atan C5 Aircross sağolsun, viraj çıkışı gazı açmak için saniyeler mertebesinde bekleyip, dış çizgyi kullanamadım. Bu iki nokta olmasa, hayallerimdeki süre gelecekmiş.

Ama olsun, bunun adı halkgünü. En azında benim seanslarımda kötü niyetli şekilde birbirinin üstüne atlayan görmedim, o sebeple kimseden şikayet edemem. 2 saatlik open pit olursa, koşa koşa geleceğiz. 4 saatlik open pitler malesef ciddi cep yakıyor.

Alfa Romeo MiTo @intercitypark 07.05.2023 2:31,14 - YouTube
[video=youtube_share;oVOElX7Lcoc]

Özellikle briefing'de Buğra abimizin konuşması çok etkileyici idi. Emeği geçen herkese teşekkürler. Çıktığımız (hatta çıkamadığımız) diğer pistlerin halini gördükçe, burasının ne kadar büyük nimet olduğunu tekrar tekrar anlıyoruz.

İstanbul Park deneyimime dair şunu belirteyim, arabanın ısınma sorununu gerçekten çözmüşüm diyebilirim. Daha önce devamlı artış trendinde olan ve üst üste turlardan sonra yağ sıcaklığı 130C'ye dayandığında soğutmaya geçerdim. Şimdi ise pistin eğimine göre 110-120C arasında stabil bir yağ sıcaklığı elde ettim. Bu veriye dayanarak, belki turboyu hybritleyip, ufak bir miktar daha beygir kasabilirim.

Ek olarak, soğutma ihtiyacı olmadan aralıksız gazlayınca, sadece iki seansta yaklaşık 35lt benzin tüketimi oldu. Yani yaklaşık full depo girdim, ikinci seans sonu benzin lambası yandı.

Fren soğutmalar + DS3000 balata + RBF700 hidrolik de çok iyi çalıştı. Her Avrupa seyahatimde bavula bir DS3000 balata koyma niyetindeyim artık.

Son olarak İst Park SF düzlüğünde dıştan bir çekimi de buraya bırakayım.
Alfa Romeo MiTo fly by @intercitypark - YouTube
[video=youtube_share;W-7wc0RB5hk]

Pazartesi günü de Körfezde idik. Körfezde ısınma zaten hiç sorun olmadı. Araç içi çekim malesef burada alamadım. Ama sabah ilk turumda 58.xx dönerken, ikinci seansta 53'ler geldi. Öğleden sonra lastiği ön arka yapınca, hemen 52.2 geldi. Bir sonraki seansta trafiğe kalınca 51 gelemedi ve Körfez'in ünlü çukurları sayesinde rot ayarım bozuldu. Hatta akşamına 450km'lik ev yolunda düz gitmek için direksiyonu hafif sağa kırarak devamlı gitmem gerekti. Ertesi gün lastikçime gidip, rot ayarına baktırınca, -0.10 olması gereken sağ ön toe ayarı +0.15 idi. Neyseki alt takımda yamulan eden yoktu, sadece ayarı düzeltip devam ettik.

Madem rot ayarım bozulacak, uçarak hakkını verelim:






Son olarak öğleden sonra best süremin geldiği seansta i20N sahibi Sertaç ile önlü arkalı çok güzel gazlarken:

Sabah seansında SF başında sol arka tekeri çime kaptırınca yaşanan o tatlı heyecan / korku anı:
 
Abi valla ellerine sağlık, mükemmel 2 pist deneyimi olmuş, istanbul parkta çizgin gayet iyi, biraz alışsan ve engelsiz koşulda rahatlıkla 2:29 görürsün gibime geldi, fazlası için güç lazım :) DS3000 aşktır aşk, memnun kalmana çok sevindim :) Körfezdeki süren aşırı iyi, arabanın kıvraklığı iş yapmış baya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Abi valla ellerine sağlık, mükemmel 2 pist deneyimi olmuş, istanbul parkta çizgin gayet iyi, biraz alışsan ve engelsiz koşulda rahatlıkla 2:29 görürsün gibime geldi, fazlası için güç lazım :) DS3000 aşktır aşk, memnun kalmana çok sevindim :) Körfezdeki süren aşırı iyi, arabanın kıvraklığı iş yapmış baya.
Çok teşekkürler Özgür.

İstanbul'daki sürüşümü, videoyu izleyince ben de beğendim doğrusu, araç içinde iken daha dağınık hissetmiştim. Yani sürücü bahanesi her zaman çok olur ama, 5'inci virajda önümdeki Golf 3sn, 8. viraj çıkışında da C5 Aircross 1-2 saniyeye zaten mal olmuş gibi hissediyorum. Bir de İst parktan sağ ön koltuk takılı idi, 27kg mubarek. Başka virajlarda da elimin alışması ile daha iyi süre geleceğine ben de eminim. Yazın gitmenin çok manası olmaz ama, Eylül'de yeni lastikle falan İst Park kasma niyetim mevcut diyelim.

Körfez süremi doğrusu ben beğenmedim, 51 kesin gelmeliydi. Daha ötesi de olur ama Körfez gibi piste çok risk almak lazım. Olur da İzmir açılırsa, Körfez defterini yine bir süreliğine kapatırım gibi hissediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Son İstanbul Park deneyimimden sonra yag sicakligi ve egt sorunumu cozdugumden emin olup, artik biraz daha guc arttirmayi dusunebilecegimden bahsetmistim. Secimlerden sonra dolarin ne olacagi falan derken, zaman bu zaman deyip, hybrit turbo isine girdim.

Arabanin uzerindeki oem haldeki GT1446'yi sokup, hybrtilemek yerine, hem arabayi yatirmamak hem de olabilecek en saglam kombinasyonu saglamak icin gectigimiz hafta, Garrett yetkili bayisinden 1 adet GT1446 siparis ettim. Turboyu bayiden direkt İstanbul'daki Eksen Turbo'ya gonderttirdim. Emme tarafi yaklasik 3.5mm, egzoz tarafi ise yaklasik 2mm kadar buyuyecek sekilde usta ile anlastik. Ustanin soyledigine gore, turbo yaklasik olarak GT1549 ayarinda olacagi seklinde idi. Eksen Turbo'yu tercih etmemin ana sebebi, hem gecmiste kendisiyle is yapmis olmam, hem de usta cok fazla GT1446 hybritlemis, yani tarife hakim olmasi.

Turboyu cuma gunu teslim aldim ve dun montaji kendi ellerimle yaptim. Hatta montaj esnasinda manifold somunlarina da el attim, arada gevseyenler oluyordu, hepsini vida sabitleyici ile tekrar torkladim.

Simdi montaj fotolarina gecelim, eski ve yeni turbo yan yana:






Manifoldumuz ciplak:


Turbo artik manifold ustunde:




Daha once corrected degeri 22.8 saniye olan 100-200 suremizin guncel hali:


Sonuc degil bekledigim, hayal ettigimden bile daha iyi oldu. Alt ve orta devirler hic degismedi. Ust devirler ise ayni orta devirler gibi dopdolu oldu. Devir sonu da 1.3 bar kadar basinc tasinabiliyor, yani tum devir bandi kullanilabilir oldu.
 
Abi valla her kuruşuna değecek bi upgrade olmuş, kazasız belasız bol gazlamalar, süreyi görünce küçük çaplı bi şok geçirdim.
Benzer şoku ben de yaşadım brocum. Özellikle İtalya'da bu turbo hybritini 250 hp'lik versiyon diye 1.5K€ gibi fiyatlara satıyorlar. Onlara bakıp bakıp "bizim de yüzümüz güler mi" diye iç geçiriyordum, ümidim de yoktu. Ama oluyormuş :D

Burada turbo ustasının bu turbo özelinde hali hazırda pek çok kez çalışma yapmış olması da önemli etken diye düşünüyorum. İyi ki İzmir'de yaptırmak yerine Eksen Turbo'yu seçmişim diyorum. Biraz tuzlu oldu doğrusu ama "iyi ki yapmışım"ı net şekilde diyorum şu an.

Son olarak, haftaya yıllık izin konusunda sıkıntı olmaz ise, yazılımcım ile ufak bir düzenleme yapacağız. Basıncı ellemeden, orta devir avansını düzenleyeceğiz., devir kesiciyi biraz daha yukarı alacağız. Hala yani ufak da olsa bir iyileşme gelebilir.
 
Selamlar,

Uzun uzun yıllar önce buraya her şeyini yazan bir MiTo sahibi vardı.

Sonra hybrit turbo yapınca, üst üste iki kez piston eriterek motor yemiş ve kendine küsmüştü, yazmaktan çekinir olmuştu.

ikinci motoru yapınca, eski OEM ölçüdeki GT1446'ya geri dönmüş ve sorunsuz 3 ay arabasını kullanmış ama o hybrit turbonun beygiri, gidişi, sesi falan hep için uhde kalmıştı.

Buna istinaden, o MiTo sahibi çivi çivi'yi söker deyip, Wössner forged piston ve ZRP forged kol sipariş vermiş, yazılımını Maptune ekibine geçişmir ve hybrit turbosunu geri takmış. Bu son kısım Kasım - Aralık 2023'de yaşanıyor ve sakin sakin motor toplanıyor. Şimdi o motora dair güzel fotoları paylaşalım:

Piston ve kol birlikte. Pistonun yanındaki fotoda rektefiyeciye gidecek ölçüler not düşülmüş:


İlk kez forged piston gören ben, merakla avuçluyorum kendisini:


Kolumuz, dipçik gibi dimdik:


Rektefiye bitti, blok toplandı:


Kapak da kapatıldıktan sonra, şu fotoda gözüken her şeyi gerçekten ellerimle topladım. Akşamları sanayide mesai yaptım, işten izin alıp, 1 günlüğüne sabahtan akşama kalfalık yaptım:


İş bitti, 1500 km'den fazla rodaj yapıp, yolumu Bursa'ya çevirdim. Maptune Ömer Faruk'un da kabul etmesi ile yazılımı ona yaptırdım. Daha önce yazılımda çalıştığım sevgili arkadaşlarıma da ayrıca teşekkür ediyorum buradan. Onların sayesinde zamanında, TR şartlarında neredeyse argesi olmayan bir motorda (5 yıl öncesinden bahsediyorum) OEM spek turbo ile güzel işler yapmıştık, hybrit turboya geçene kadr yüz bin km'den fazla günlük kullanım ve yüzlerce pist kullanımını sorunsuz tamamlamıştık. Ancak şu anda spesifik bir setup'a geçtiğim için, Tjet özelinde güncel durumda çok ciddi deneyimi olan Maptune'u tercih ettim. Bu konuda eski firma ile ilgili yanlış anlamaya yol açacak yorumlardan herkesin kaçınmasını özellikle rica ederim.

Sonrasında yazılımda çok kez ince ayar çektik, hatta sağolsun Ömer ben Bursa'ya gidemeyince o çıkıp Manisa'ya geldi. Ömer ve eski Tjet sahibi ve Maptune Manisa bayisi Şerif (CV films'de videosu olan çılgın punto desem tanırsınız) yazılıma son halini verdi. Tahmini 240 hp, pist kullanımına uygun (avans nispeten kısık, afr bir tık zengin) bir tune'a sahip olduk.

Bunun dışında DNA'nın ön viraj demiri takıldı. Viraj demirini takmak için de bir akşam araba buluşması yaparken, sohbet esnasında Alfa Rosso Ata, "Hadi dükkana geçelim takalım şunu" deyince, olaylar bir anda gelişti.

Ilık bir sonbahar akşamı 3. sanayideki manzara:


Oem viraj demiri 19mm, dna racing 25mm. Ve dna racing powerflex bushing ile geliyor.


Montaj esnasinda uslu bir cirak olup, isigi ustanin gozune tutmamaya calisiyorum. Biraz da gobek yine yurumus, bunu bir dusunmeliyim.


Viraj demiri montajında mutlu son:


Son olarak yazın bir yerlerde marşpiyelleri beyaza boyattım, bu şekilde benim de daha bir içime sindi. Dışarıdan çeşitli fotolar:






Güncel olarak da geçen hafta kamber vidalarımı yeniledim, arabanın düz yolda gidişi ok gibi oldu. Montaj için arabanin sagini sehpaya aldim, solunu da tam teraziye almak icin kriko ile kaldirdim. Su terazisi ile arabanin tam duz durduguna emin oldum:


Sonrasinda iki tarafa da kamber vidalari yaklasik max kamberi verecek sekilde taktim ve ikisinde de esit egimde oldugunu su terazisi ile emin oldum:


Montaj sonrasi rota girmedim, cok zamanim olmadigindan. Emin olmak icin yol testine ciktim, arac duz yolda ok gibi gidiyordu. Virajlarda da cok tatli sonuc verdi.

Tahmini 1,5-1, 8 derece arasi bir kamber var gibi gozume gozukuyor, ne goz varmis demeyin lutfen :D

Dışarıdan bakınca da önün kamber durumu şöyle:



Son olarak, ki çok son dedim farkındayım :), yağ soğutucuya fan taktım ama onu tekrar değiştireceğim. O sebeple onu paylaşmıyorum burada şimdilik. Bu hafta sonu fırsat olursa ona da el atacağım.
 
Selamlar,

Uzun uzun yıllar önce buraya her şeyini yazan bir MiTo sahibi vardı.

Sonra hybrit turbo yapınca, üst üste iki kez piston eriterek motor yemiş ve kendine küsmüştü, yazmaktan çekinir olmuştu.

ikinci motoru yapınca, eski OEM ölçüdeki GT1446'ya geri dönmüş ve sorunsuz 3 ay arabasını kullanmış ama o hybrit turbonun beygiri, gidişi, sesi falan hep için uhde kalmıştı.

Buna istinaden, o MiTo sahibi çivi çivi'yi söker deyip, Wössner forged piston ve ZRP forged kol sipariş vermiş, yazılımını Maptune ekibine geçişmir ve hybrit turbosunu geri takmış. Bu son kısım Kasım - Aralık 2023'de yaşanıyor ve sakin sakin motor toplanıyor. Şimdi o motora dair güzel fotoları paylaşalım:

Piston ve kol birlikte. Pistonun yanındaki fotoda rektefiyeciye gidecek ölçüler not düşülmüş:


İlk kez forged piston gören ben, merakla avuçluyorum kendisini:


Kolumuz, dipçik gibi dimdik:


Rektefiye bitti, blok toplandı:


Kapak da kapatıldıktan sonra, şu fotoda gözüken her şeyi gerçekten ellerimle topladım. Akşamları sanayide mesai yaptım, işten izin alıp, 1 günlüğüne sabahtan akşama kalfalık yaptım:


İş bitti, 1500 km'den fazla rodaj yapıp, yolumu Bursa'ya çevirdim. Maptune Ömer Faruk'un da kabul etmesi ile yazılımı ona yaptırdım. Daha önce yazılımda çalıştığım sevgili arkadaşlarıma da ayrıca teşekkür ediyorum buradan. Onların sayesinde zamanında, TR şartlarında neredeyse argesi olmayan bir motorda (5 yıl öncesinden bahsediyorum) OEM spek turbo ile güzel işler yapmıştık, hybrit turboya geçene kadr yüz bin km'den fazla günlük kullanım ve yüzlerce pist kullanımını sorunsuz tamamlamıştık. Ancak şu anda spesifik bir setup'a geçtiğim için, Tjet özelinde güncel durumda çok ciddi deneyimi olan Maptune'u tercih ettim. Bu konuda eski firma ile ilgili yanlış anlamaya yol açacak yorumlardan herkesin kaçınmasını özellikle rica ederim.

Sonrasında yazılımda çok kez ince ayar çektik, hatta sağolsun Ömer ben Bursa'ya gidemeyince o çıkıp Manisa'ya geldi. Ömer ve eski Tjet sahibi ve Maptune Manisa bayisi Şerif (CV films'de videosu olan çılgın punto desem tanırsınız) yazılıma son halini verdi. Tahmini 240 hp, pist kullanımına uygun (avans nispeten kısık, afr bir tık zengin) bir tune'a sahip olduk.

Bunun dışında DNA'nın ön viraj demiri takıldı. Viraj demirini takmak için de bir akşam araba buluşması yaparken, sohbet esnasında Alfa Rosso Ata, "Hadi dükkana geçelim takalım şunu" deyince, olaylar bir anda gelişti.

Ilık bir sonbahar akşamı 3. sanayideki manzara:


Oem viraj demiri 19mm, dna racing 25mm. Ve dna racing powerflex bushing ile geliyor.


Montaj esnasinda uslu bir cirak olup, isigi ustanin gozune tutmamaya calisiyorum. Biraz da gobek yine yurumus, bunu bir dusunmeliyim.


Viraj demiri montajında mutlu son:


Son olarak yazın bir yerlerde marşpiyelleri beyaza boyattım, bu şekilde benim de daha bir içime sindi. Dışarıdan çeşitli fotolar:






Güncel olarak da geçen hafta kamber vidalarımı yeniledim, arabanın düz yolda gidişi ok gibi oldu. Montaj için arabanin sagini sehpaya aldim, solunu da tam teraziye almak icin kriko ile kaldirdim. Su terazisi ile arabanin tam duz durduguna emin oldum:


Sonrasinda iki tarafa da kamber vidalari yaklasik max kamberi verecek sekilde taktim ve ikisinde de esit egimde oldugunu su terazisi ile emin oldum:


Montaj sonrasi rota girmedim, cok zamanim olmadigindan. Emin olmak icin yol testine ciktim, arac duz yolda ok gibi gidiyordu. Virajlarda da cok tatli sonuc verdi.

Tahmini 1,5-1, 8 derece arasi bir kamber var gibi gozume gozukuyor, ne goz varmis demeyin lutfen :D

Dışarıdan bakınca da önün kamber durumu şöyle:



Son olarak, ki çok son dedim farkındayım :), yağ soğutucuya fan taktım ama onu tekrar değiştireceğim. O sebeple onu paylaşmıyorum burada şimdilik. Bu hafta sonu fırsat olursa ona da el atacağım.
Buraya sanırsam ilk defa yazıyorum fakat konuyu bir tanesi yakın zamanda olmak üzere baştan sona 3-4 kere okumuşluğum vardır. Yapılanlar harikulade, elinize emeğinize sağlık. Çok şanslı bir otomobil 👌
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve stan