Vize vakti geldi. 2 sene once yasadigim sorunlardan sonra bu kez sifir risk politikasi izledim. Vizede rahatca gecmek icin, oncesinde arabanin mumkun oldugunca dikkat cekmemesi adina oem'e donus adina yaptigim degisiklikler:
Muayene oncesi oem kaput alti ve leylek spek suspansiyon:
Muayene sabahi aku de numara yapti, neyse ki araba zor da olsa calisti. 2 yil 3 ayda bozulan Bosch akü yerine bu sefer yigit akuyu tercih ettim, daha dogrusu ustam onu tavsiye etti, taktim gectim.
Muayeneyi de 1 kerede sorunsuz sekilde gectim. Sonrasinda arabayi eski haline getirme ve istanbul park oncesi genel bakimlari yapmak adina 2 gun boyunca Tanir Oto'da kamp kurdum. Liqui Moly 10-60 racetech ve ceratec seklinde yagimizi tazeledik.
Fren hidroligimi de her zaman yaptigim gibi iki pist gunu sonrasi Motul dot 5.1 ile degistirdim. Ancak değişimden sonra pedalda tuhaflik olustu. Sadece 1 km lik ev - Tanir Oto arasindaki yolda bile fren pedali devamli ustte tutarken, arada pedal yariya kadar dusuyordu. Hava kalmis olabilir diye 3 kez hava aldik ama nafile. Son karar fren merkezi bozulduğu seklinde oldu. Onu da orijinalindeki gibi Bosch marka olarak yeniledik, fren hidroligini de ustune Motul dot 5.1 olarak tekrar yeniledik.
Asil zurnanin zirt dedigi yer ise, daha once de defalarca yazistigimiz yag sogutucu ve termostati. Hafta icinde Delare yag termostati, rakolar, adaptorler ve 150C'ye kadar dayanikli hortumlar gelmisti.
Delare termostatimiz ve An10 adaptorlarini takarken:
2 gun boyunca su sekil arabanin altindan cikamadim:
İsin sonunda yag sogutucu setup'imiz su sekilde guncellenmis oldu. Yag sogutucu hava yonlendirmesini daha basit ve verimli olan eski haline getirdim. Yani daha once radyator onune pleksiden yapip taktigim kazani sokup attim. Termostat ile yagin filtre sonrasi cikis borulari oldukca kisa. Sonrasinda da yag sogutucuya giden hortumlar 20-30cm kadar. Yani yag basincinin olumsuz etkilenmemesi icin hala oldukca kisa boru mesafesi kullanmayi sagladik.
2 gunun sonunda kaput alti eski haline donup, her sey olmasi gerektigi hale geri geldi.
Bunca is sonrasinda sanayinin pisliğini atmak icin ilk is bir yikamaciya gittim tabi:
Aksamina kisa bir test surusune ciktim, her hangi bir kacak yoktu. Dun de baya bir km yaptim sehir icinde, cok sukur sıkıntı olmadi. Yag sicakligi cok daha kolay yukseliyor artik. Ancak sakin kullanimda, sehirler arasi sabit 90-100 km ile seyahat ederken yag sicakligi hala 67C civarinda kaliyor. Azicik gazlayinca termostatim tam acma sicakligi olan 80'e gelip, orada cakili kaliyor. Simdilik sonuctan memnunum yani, cok soguklar gelmeden bu isi de bitirmis olduk.
- Acik hava filtresini komple sokup, oem filtre ve kazanini taktim.
- Coilleri mumkun olan en yuksek seviyeye getirdim.
- Meth kitin pompa, depo ve nozzle'ini soktum.
- Arka viraj demirini soktum
- Arka kule gergisini soktum
- Surucu koltugundaki, sadece pist gunlerinde kullandigim 4 nokta kemeri soktum
- Mbc ve onu kontrol eden selonoid valfi soktum.
- Oct ve tum baglantilarini sokup, yerine oem karter havalandirmayi taktim.
Muayene oncesi oem kaput alti ve leylek spek suspansiyon:
Muayene sabahi aku de numara yapti, neyse ki araba zor da olsa calisti. 2 yil 3 ayda bozulan Bosch akü yerine bu sefer yigit akuyu tercih ettim, daha dogrusu ustam onu tavsiye etti, taktim gectim.
Muayeneyi de 1 kerede sorunsuz sekilde gectim. Sonrasinda arabayi eski haline getirme ve istanbul park oncesi genel bakimlari yapmak adina 2 gun boyunca Tanir Oto'da kamp kurdum. Liqui Moly 10-60 racetech ve ceratec seklinde yagimizi tazeledik.
Fren hidroligimi de her zaman yaptigim gibi iki pist gunu sonrasi Motul dot 5.1 ile degistirdim. Ancak değişimden sonra pedalda tuhaflik olustu. Sadece 1 km lik ev - Tanir Oto arasindaki yolda bile fren pedali devamli ustte tutarken, arada pedal yariya kadar dusuyordu. Hava kalmis olabilir diye 3 kez hava aldik ama nafile. Son karar fren merkezi bozulduğu seklinde oldu. Onu da orijinalindeki gibi Bosch marka olarak yeniledik, fren hidroligini de ustune Motul dot 5.1 olarak tekrar yeniledik.
Asil zurnanin zirt dedigi yer ise, daha once de defalarca yazistigimiz yag sogutucu ve termostati. Hafta icinde Delare yag termostati, rakolar, adaptorler ve 150C'ye kadar dayanikli hortumlar gelmisti.
Delare termostatimiz ve An10 adaptorlarini takarken:
2 gun boyunca su sekil arabanin altindan cikamadim:
İsin sonunda yag sogutucu setup'imiz su sekilde guncellenmis oldu. Yag sogutucu hava yonlendirmesini daha basit ve verimli olan eski haline getirdim. Yani daha once radyator onune pleksiden yapip taktigim kazani sokup attim. Termostat ile yagin filtre sonrasi cikis borulari oldukca kisa. Sonrasinda da yag sogutucuya giden hortumlar 20-30cm kadar. Yani yag basincinin olumsuz etkilenmemesi icin hala oldukca kisa boru mesafesi kullanmayi sagladik.
2 gunun sonunda kaput alti eski haline donup, her sey olmasi gerektigi hale geri geldi.
Bunca is sonrasinda sanayinin pisliğini atmak icin ilk is bir yikamaciya gittim tabi:
Aksamina kisa bir test surusune ciktim, her hangi bir kacak yoktu. Dun de baya bir km yaptim sehir icinde, cok sukur sıkıntı olmadi. Yag sicakligi cok daha kolay yukseliyor artik. Ancak sakin kullanimda, sehirler arasi sabit 90-100 km ile seyahat ederken yag sicakligi hala 67C civarinda kaliyor. Azicik gazlayinca termostatim tam acma sicakligi olan 80'e gelip, orada cakili kaliyor. Simdilik sonuctan memnunum yani, cok soguklar gelmeden bu isi de bitirmis olduk.