Yaz tecrubesi için Bmw Motorlu Bmw Tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hiçbir markayı ortak parça ya da motor kullanımı konusunda linç etmem.

Sadece kendi motorlarını kendileri üretebilecek durumdayken bunu neden yapmazlar? Sadece bu konuyu eleştiririm.

Yoksa isteyen istediğini kullansın.
hocam mercedesi baz alırsak, sırf türkiye ve birkaç küçük pazarlı ülkeye uygun olsun diye 1.6 motor yapmaya kalkarsa,

ya mevcut mühendislerini ayırcak siz gidip bunu yapın diye böyle olursa diğer motorlarında verimi düşer. komple loose.

yada yeni mühendisler alcak yeni bina kurcak yeni fabrika yeni üretim bantları ona arge ler ayırcak geliştirmesi test etmesi yılları bulcak sırf türkiyede 13.000 adet araba satmak için belkide 400-500 milyon euro masraf yapacak.
onun yerine renoya motor lisans başı 50-100 euro telif ödese bunuda gidip fiyatına yansıttımı oldumu size dertsiz tasım ağrısız başım. ohh temiz. sonuçta renaulttan aldıgını sanmıyorum o motorlarını, lisansını ve çizimlerini almıştır çin gibi ucuz işçili bi motor fabrikasına vermiştie aha bundan istiyom diye ürettiriyordur motorculara.

e hocam sonuç ortada siz olsanız ne yapardınız
 
valla hocalarım kimse yılda 10 bin tane araba satçak diye yarım milyar euro yu o motoru üretip geliştirmeye ayırmaz. soyumuz kraliyet ailesinden gelmiyor, yada türk ırkı üstün kutsal kanla kuşanmışta değil. sırf biz istiyoruz diye 10 bin araç için kimse 300 milyon euroluk motor geliştirmez
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
5.20i için yaklaşık 120 km'lik şehirlerarası bir yolu, 4 kişiyle beraber, comfort modunda 80 kmh hızı hiç aşmamak kaydıyla 8.6 litrelik ortalamayla kat ettim.. 120 km'lik yoldan sonra hızı biraz daha yukarı çıkardığımda direkt 8.9'a yükseldi. Aşırı sakin kullanımda normal değerler elde edilebiliyor, ama kullanım tarzına, koşuluna ve hızınıza bağlı olarak tüketim konusunda fazla tahammülü yok. Yani hızı biraz artırırsanız tüketim de direkt artıyor. Malum 1700 kg'lık araç, içinde 4 kişinin de olduğunu hesaba katarsanız 2 tona yaklaşıyor.
 
hocam mercedesi baz alırsak, sırf türkiye ve birkaç küçük pazarlı ülkeye uygun olsun diye 1.6 motor yapmaya kalkarsa,

ya mevcut mühendislerini ayırcak siz gidip bunu yapın diye böyle olursa diğer motorlarında verimi düşer. komple loose.

yada yeni mühendisler alcak yeni bina kurcak yeni fabrika yeni üretim bantları ona arge ler ayırcak geliştirmesi test etmesi yılları bulcak sırf türkiyede 13.000 adet araba satmak için belkide 400-500 milyon euro masraf yapacak.
onun yerine renoya motor lisans başı 50-100 euro telif ödese bunuda gidip fiyatına yansıttımı oldumu size dertsiz tasım ağrısız başım. ohh temiz. sonuçta renaulttan aldıgını sanmıyorum o motorlarını, lisansını ve çizimlerini almıştır çin gibi ucuz işçili bi motor fabrikasına vermiştie aha bundan istiyom diye ürettiriyordur motorculara.

e hocam sonuç ortada siz olsanız ne yapardınız

Motorları türkiyedeki renault motor fabrikasından alıyor :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tesla
Motorları türkiyedeki renault motor fabrikasından alıyor :(
o zaman avdupada 1.5 dci mercedes yokmu. yani bursadan alıp mercedese takıp türkiye demi satıyorlar sadece? hocam o zaman biz neyi tartısıyoruz burda. heriflerin öyle bir planı yokmuş ki mercedes tr bizim için motor seçmiş koymuş
 
5.20i için yaklaşık 120 km'lik şehirlerarası bir yolu, 4 kişiyle beraber, comfort modunda 80 kmh hızı hiç aşmamak kaydıyla 8.6 litrelik ortalamayla kat ettim.. 120 km'lik yoldan sonra hızı biraz daha yukarı çıkardığımda direkt 8.9'a yükseldi. Aşırı sakin kullanımda normal değerler elde edilebiliyor, ama kullanım tarzına, koşuluna ve hızınıza bağlı olarak tüketim konusunda fazla tahammülü yok. Yani hızı biraz artırırsanız tüketim de direkt artıyor. Malum 1700 kg'lık araç, içinde 4 kişinin de olduğunu hesaba katarsanız 2 tona yaklaşıyor.

450 liraya antalya git gel yapamazmıyırım :(

https://www.spritmonitor.de/de/uebe...nstyear_s=2013&power_e=190&sort=3&powerunit=2
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
hocam mercedesi baz alırsak, sırf türkiye ve birkaç küçük pazarlı ülkeye uygun olsun diye 1.6 motor yapmaya kalkarsa,

ya mevcut mühendislerini ayırcak siz gidip bunu yapın diye böyle olursa diğer motorlarında verimi düşer. komple loose.

yada yeni mühendisler alcak yeni bina kurcak yeni fabrika yeni üretim bantları ona arge ler ayırcak geliştirmesi test etmesi yılları bulcak sırf türkiyede 13.000 adet araba satmak için belkide 400-500 milyon euro masraf yapacak.
onun yerine renoya motor lisans başı 50-100 euro telif ödese bunuda gidip fiyatına yansıttımı oldumu size dertsiz tasım ağrısız başım. ohh temiz. sonuçta renaulttan aldıgını sanmıyorum o motorlarını, lisansını ve çizimlerini almıştır çin gibi ucuz işçili bi motor fabrikasına vermiştie aha bundan istiyom diye ürettiriyordur motorculara.

e hocam sonuç ortada siz olsanız ne yapardınız
İyi güzel diyorsunuz da BMW N20B20 kodlu 2.0 benzinli motorunun piston çaplarını ve piston yuvalarını 1.600cc hacime düşürerek 1.6lt üretti 5 serisi'ne taktı.

Yine 116d'lerde kullanılan B37C15 kodlu 1.5 dizel motorunu, 118i'de kullanılan benzinli B38A15 kodlu motordan yola çıkarak sıfırdan üretip kendi motorlarını çatır çatır geliştirip satıyor.

Saydığınız miktarlarda işgücü ve maddi harcamaların olmadığı apaçık ortada. Öyle bir şey olsa direk zarar yazacakları için işe hiç başlamazlardı.

Mercedes ise motoru direk Renault'tan alıyor ve kendi otomobillerine takıyor. Renault 1.5 dci motorun kodu da OM607, Mercedes A180d'nin de motor kodu OM607.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Standart olarak 136'lık dizel motoru koysalar sadece bir sıkıntı olmaz, ama şu 109'luk motor işi gerçekten bozuyor. Yani type s'ten bile daha sert bir araç üretiyorsun ( cla ), ona da gidip 109'luk dizel motoru koyuyorsun olmuyor. Araç 80 kmh'den sonra ayağına taş bağlanmış gibi yığılıp kalıyor. 100'den sonra zaten eziyet daha artıyor. Sportif algılı bir araba, gerçekten sert süspansiyonlara sahip ama gitmeyen bir motor. Söylediğim gibi 109'luk motoru hiç düşünmeyip sadece torku yüksek olan 136'lığı kullansalar ortada bir problem kalmazdı.
 
İyi güzel diyorsunuz da BMW N20B20 kodlu 2.0 benzinli motorunun piston çaplarını ve piston yuvalarını 1.600cc hacime düşürerek 1.6lt üretti 5 serisi'ne taktı.

Yine 116d'lerde kullanılan B37C15 kodlu 1.5 dizel motorunu, 118i'de kullanılan benzinli B38A15 kodlu motordan yola çıkarak sıfırdan üretip kendi motorlarını çatır çatır geliştirip satıyor.

Saydığınız miktarlarda işgücü ve maddi harcamaların olmadığı apaçık ortada. Öyle bir şey olsa direk zarar yazacakları için işe hiç başlamazlardı.

Mercedes ise motoru direk Renault'tan alıyor ve kendi otomobillerine takıyor. Renault 1.5 dci motorun kodu da OM607, Mercedes A180d'nin de motor kodu OM607.
hocam o yüzden bmw sanayiden çıkmıyor demekki. motorla oynanınca 3 seneden sonra arızalar başlıyor. ikinci sahibi bmw ye biner lafı buradan mı geliyor. bu dediğinizi mercedes yapmaz hocam eğer arızalar bu pistonla çapla oynayıp küçültmekten çıkıyorsa. sonucta mercedes kendini dayanıklı kaliteli ve ömürlük diye pazarlıyor. o yüzden bmw kadar düşük maliyetle üretemiyor olabilir
 
Standart olarak 136'lık dizel motoru koysalar sadece bir sıkıntı olmaz, ama şu 109'luk motor işi gerçekten bozuyor. Yani type s'ten bile daha sert bir araç üretiyorsun ( cla ), ona da gidip 109'luk dizel motoru koyuyorsun olmuyor. Araç 80 kmh'den sonra ayağına taş bağlanmış gibi yığılıp kalıyor. 100'den sonra zaten eziyet daha artıyor. Sportif algılı bir araba, gerçekten sert süspansiyonlara sahip ama gitmeyen bir motor. Söylediğim gibi 109'luk motoru hiç düşünmeyip sadece torku yüksek olan 136'lığı kullansalar ortada bir problem kalmazdı.
vardır bir bildikleri hocam, mesela mercedes sahibi arkadasım 4 litreyle geziyorum diyor. 136 lık hangisi bilmiyorum ama renault forumlarında 7 litre niye bu kadar çok yakıyo düşermi mesajları görüyorum hep. tekniğini bilmiyorum ama bu olabilirmiş gibi görünüyor dışardan
 
Vallahi hocam senin sürüş tarzını düşününce her şey mümkün olabilir diyorum. Senin sürüşün + eco pro moduyla beraber benim yakaladığım tüketimden biraz daha aşağıda bir değer yakalayabilirsin diye tahmin ediyorum. O yüzden söylediğin rakama git gel yapabilmen çok da imkansız değil gibi. Al aracı dene, en azından yapıp yapamayacağına şahit olmuş olursun. Yalnız dikkat et alışkanlık yapıyor, daha sonra kendi aracını sürmekten pek haz almayabilirsin.
 
vardır bir bildikleri hocam, mesela mercedes sahibi arkadasım 4 litreyle geziyorum diyor. 136 lık hangisi bilmiyorum ama renault forumlarında 7 litre niye bu kadar çok yakıyo düşermi mesajları görüyorum hep. tekniğini bilmiyorum ama bu olabilirmiş gibi görünüyor dışardan
c200 dizel modelinde kullanılan motor 130 ya da 136'lık motor olması gerekiyor. O motor tüm mercedes modelleri için yeterli gelirdi ama 109'luk motor gerçekten öldürüyor. Yani otomobilin kullanım amacına ters düşüyor 109'luğun gücü, özellikle cla modelinde.. Dci motora 7 litre yaktırabilen varsa helal olsun, sanırım soğuk motorla gazlıyorlardır. Ben tdci motorla 7'yi göremiyorum hiç ki dci motor çok daha ekonomik. Tabii mercedes'in aktarma organları renault'a göre daha kaliteli olduğu için tüketim değerlerini aynı motorla renault araçlarına göre aşağı çekmek yahut daha ağır olsa bile aynı oranda yaktırmak mümkün olabiliyor.
 
hocam o yüzden bmw sanayiden çıkmıyor demekki. motorla oynanınca 3 seneden sonra arızalar başlıyor. ikinci sahibi bmw ye biner lafı buradan mı geliyor. bu dediğinizi mercedes yapmaz hocam eğer arızalar bu pistonla çapla oynayıp küçültmekten çıkıyorsa. sonucta mercedes kendini dayanıklı kaliteli ve ömürlük diye pazarlıyor. o yüzden bmw kadar düşük maliyetle üretemiyor olabilir
Ne alakası var? Motorları üretip yüzbinlerce km Mısır'daki tesislerinde çölde sıcağa karşı, İsveç'teki tesislerinde karda buzda dondurucu soğuklara karşı test edip piyasaya sunuyorlar.

Sizin dediğiniz olay BMW alıp it gibi kullananlar yüzünden gelişen bir olay. Yıllardır BMW kullanıyorum, hiçbir aracımda ne motor bitirdim ne de yüksek masraflara sebep olacak ciddi bir sorunla karşılaştım. Ne de sattığım kişiler sıkıntı yaşadı. Efendi gibi kullanıldıktan sonra, zamanında bakımları yapıldıktan sonra milyon kilometrelere ulaşan BMW'ler var.

Sıfır al, rodajda basa basa kullan içine sıç, sürekli yüksek devir çevir, habire yanla, ne diferansiyel ne jant lastik bırak sonra ikinci sahibine BMW biner de (genel algıyı söylüyorum yani sizin lafınız için değil). Öyle bir şey yok. Siz bana bugün sıfır km F10 M5 verin, 50.000 km'ye gelmeden motorunu bitirebilirim yani.

Nasıl kullandığının önemi var orada. İkinci sahibi, beşinci sahibi olayı değil yani. O yüzden 2. el BMW isteyenlere özellikle söylüyoruz düzgün kullanılmış, temiz bakılmış, servis kayıtları olan, oynanmamışını arayın bulun diye.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Antalya Isparta arasında sağlam rampalar varmıdır, izmire giderken Manisanda Bornovaya kadar değşet süper heyacanlı rampalar vardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
c200 dizel modelinde kullanılan motor 130 ya da 136'lık motor olması gerekiyor. O motor tüm mercedes modelleri için yeterli gelirdi ama 109'luk motor gerçekten öldürüyor. Yani otomobilin kullanım amacına ters düşüyor 109'luğun gücü, özellikle cla modelinde.. Dci motora 7 litre yaktırabilen varsa helal olsun, sanırım soğuk motorla gazlıyorlardır. Ben tdci motorla 7'yi göremiyorum hiç ki dci motor çok daha ekonomik. Tabii mercedes'in aktarma organları renault'a göre daha kaliteli olduğu için tüketim değerlerini aynı motorla renault araçlarına göre aşağı çekmek yahut daha ağır olsa bile aynı oranda yaktırmak mümkün olabiliyor.

Araba da ağır bi de Tdi 110 luk Golf 109 luk Mercedeslere saplıyor.109 luk ciddi manada yetersiz.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Araba da ağır bi de Tdi 110 luk Golf 109 luk Mercedeslere saplıyor.109 luk ciddi manada yetersiz.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Kesinlikle öyle.. Aynı şey benim araçla da geçerli. 109'luk mercedes sahiplerinin bir çoğu, rakip dizellerle aracımı biraz deneyeyim dediğinde eminim ki üzülüyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Kesinlikle öyle.. Aynı şey benim araçla da geçerli. 109'luk mercedes sahiplerinin bir çoğu, rakip dizellerle aracımı biraz deneyeyim dediğinde eminim ki üzülüyordur.

Geçen B180d ile kalktık baya baya arkada kaldı bi de bir sesi var traktör mübarek.Ben olsam kesinlikle 180d olan Mercedes'leri almam.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Geçen B180d ile kalktık baya baya arkada kaldı bi de bir sesi var traktör mübarek.Ben olsam kesinlikle 180d olan Mercedes'leri almam.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Tabii araçların ağırlık farkları ne kadar tek tek araştırmadım, sert dediğim cla 1500 kg civarı. Zaten ondan 109'luk motor yetmiyor. Benim kendi aracımla denediğim araç suv vari yapısıyla gla modeliydi, o da 109'luktu ve ciddi üzüldü. Tabii o araç da benimkinden ağır çok yüksek ihtimalle. Bu sebeple sonucun öyle olacağı muhakkak ama o modellerin ağır olması, 109'luk motorun yetersiz olduğu gerçeğini maalesef değiştirmiyor. Tabii yetersizlik kavramı da araçların segmenti ve pahası oranında değişiyor. Dci motorlar dahilinde mercedes'e en uygun bulduğum motor 136'lık olanıdır, 109'luğa ben de hiç bulaşmam.
 
Bana saate 140 km hıza çıkabilen, rampada saate 90 km hızı tutabilen her motor, her araba uyar. BMW konforunu, 8hp şanzkımanın lezzetini (downshift rev match powerband ) tatmak için kullanmak istiyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...