Yazılımı nerede yaptırmalı?

İridyum buji takmaman başlı başına hata.

İkincisi de yazılım her arabada bujiyi çabuk bitiriyor. Arkadaşım Cupra'nın iridyum bujilerini 7500 kmde bir değiştiriyor mesela.

Ayrıca arabanın limiti neden 170?

Şöyle anlatayım, bu motora yazılım yaptırıp sıfır sorun bineni duymadım, başlıca sorunlar:

Buji-bobin
Dumpvalve
Soğutma sistemi kaçak ve sorunları
Yüksek yağ sıcaklığı
Egzoz modifikasyonu gerekiyor
Ortalamanın üstünde emme giriş hava sıcaklığı, bu yüzden intercooler değişimi
Uzar ve gider.

Bu arabada stage 1 yerine bütçe ayırıp stage 2 gireceksin, stage 1 den daha sorunsuz bir arabaya sahip olursun.

Ben sorun yaşamamak için 170 lik bmw map i yükleteyim diyorum, o da zaten reelde 175-180 hp falan, ben zırt pırt buji bitiren, dump valve patlatan 118i görmedim.
 
Soğutma sistemi kaçak ve sorunları bildiğim kadarıyla, @AlkanExclusive daha iyi bilir muhtemelen, özellikle 12-13 üretimi 1 serilerinde zaten olan bir sorun, yazılım hızlandırır. Aynı şekilde yüksek çalışma sıcaklığı da N13 motorun sıkıntılarından. Bunları yazılıma bağlamamak lazım. Son seride kalmamıştı o sıkıntılar.

DV değişmesi de stage 1 sınırlarında kalan bir olay.

Intercooler gereksiz, hatta egzoz da gereksiz ama arabayı açan bir hadise. Intercoolera, dp ye ona buna girersen arabayı stage 2'ye hazırlamış oluyorsun.

Kısacası sorunsuz bir şekilde stage 1 arabaya binmek istiyorsan dv, buji şart. Özellikle iridyum buji uzun ömürlü değil zaten, ona da çabuk bitiyor dememek lazım. Stage 1 dediğin şey yazılımı attık bitti gitti değil.

Onun dışında egzoz ve hava filtresi bütçe dahilinde yaptırılsa iyi olacak modifiyeler. Ama gidip de sadece yazılımla 210-220 beygir alıp başka şey değiştirmemek saçmalık. Utku'da yazılım o yüzden yaptırmamıştım. 220 beygir alıyoruz dediğinde ne değişsem iyi olur diyorsun diye sordum adama, hiçbir şeye gerek yok dedi. E değişmezsem arabayı yavaş yavaş elime alacağım, farkındayım. Onun yerine başka yerde soft yazılım yaptırmıştım 190 beygir civarında. Onu da öyle 3-4 bin kilometre kullandım, sıkıntısı da yoktu. Yazılım öncesi 60k bakımında, altını çiziyorum, İLK DEFA bujilerim değişmişti benim, iki bakımda bir de değil. Yazılımla beraber de iridyum buji almıştım işte.

Bu arada 118i lerdeki yağ soğutma zımbırtısı çok önemli bir detay, onu atlamamak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Şöyle anlatayım, bu motora yazılım yaptırıp sıfır sorun bineni duymadım, başlıca sorunlar:

Buji-bobin
Dumpvalve
Soğutma sistemi kaçak ve sorunları
Yüksek yağ sıcaklığı
Egzoz modifikasyonu gerekiyor
Ortalamanın üstünde emme giriş hava sıcaklığı, bu yüzden intercooler değişimi
Uzar ve gider.

Bu arabada stage 1 yerine bütçe ayırıp stage 2 gireceksin, stage 1 den daha sorunsuz bir arabaya sahip olursun.

Ben sorun yaşamamak için 170 lik bmw map i yükleteyim diyorum, o da zaten reelde 175-180 hp falan, ben zırt pırt buji bitiren, dump valve patlatan 118i görmedim.

konunun basini kacirdim da hocam senin makina nedir ? 3 silindir 118i mi yoksa 4 silindir 116i mi ? Custom yazilim mi yapildi ?
 
konunun basini kacirdim da hocam senin makina nedir ? 3 silindir 118i mi yoksa 4 silindir 116i mi ? Custom yazilim mi yapildi ?
ilk sayfalari okudum gordum gerek kalmadi, madem o kadar guc aldiniz neden buji-bobin, intercooler, downpipe dusunmuyorsunuz ? ufak ufak ilerletirdiniz araci
 
Soğutma sistemi kaçak ve sorunları bildiğim kadarıyla, @AlkanExclusive daha iyi bilir muhtemelen, özellikle 12-13 üretimi 1 serilerinde zaten olan bir sorun, yazılım hızlandırır. Aynı şekilde yüksek çalışma sıcaklığı da N13 motorun sıkıntılarından. Bunları yazılıma bağlamamak lazım. Son seride kalmamıştı o sıkıntılar.

DV değişmesi de stage 1 sınırlarında kalan bir olay.

Intercooler gereksiz, hatta egzoz da gereksiz ama arabayı açan bir hadise. Intercoolera, dp ye ona buna girersen arabayı stage 2'ye hazırlamış oluyorsun.

Kısacası sorunsuz bir şekilde stage 1 arabaya binmek istiyorsan dv, buji şart. Özellikle iridyum buji uzun ömürlü değil zaten, ona da çabuk bitiyor dememek lazım. Stage 1 dediğin şey yazılımı attık bitti gitti değil.

Onun dışında egzoz ve hava filtresi bütçe dahilinde yaptırılsa iyi olacak modifiyeler. Ama gidip de sadece yazılımla 210-220 beygir alıp başka şey değiştirmemek saçmalık. Utku'da yazılım o yüzden yaptırmamıştım. 220 beygir alıyoruz dediğinde ne değişsem iyi olur diyorsun diye sordum adama, hiçbir şeye gerek yok dedi. E değişmezsem arabayı yavaş yavaş elime alacağım, farkındayım. Onun yerine başka yerde soft yazılım yaptırmıştım 190 beygir civarında. Onu da öyle 3-4 bin kilometre kullandım, sıkıntısı da yoktu. Yazılım öncesi 60k bakımında, altını çiziyorum, İLK DEFA bujilerim değişmişti benim, iki bakımda bir de değil. Yazılımla beraber de iridyum buji almıştım işte.

Bu arada 118i lerdeki yağ soğutma zımbırtısı çok önemli bir detay, onu atlamamak lazım.

Özeti geçmişsin, ekleyeceğim bir şey yok, yağ soğutucu gerçekten çok önemli ama onun çözümü yok, iyi bir radyatör soğutma sıvısı ile onun eksikliğini kapatmak gerekiyor(motul mocool tarzı), bujiyi her bakımda değişirim de buji ile beraber bobinin de gitmesi canımı sıktı, arabanın para yemesi canımı sıkıyor açıkçası, buji canımı sıkmaz, ama olur olmadık yerde patlayacaksa canımı sıkar, dumpvalve patlarsa canımı sıkar, yağ 2 dk da 130 derece üstüne çıkıyorsa ki koyduğum yağ kaliteli bir yağ, canımı sıkar bu yazılım, o yüzden Utku ile görüştüm, 118i map i yükleyecek bana, sağlıklı ve orijinal bir şekilde 170-180 hp civarında gezeceğim. A firması olsun B firması olsun, bu arabaya belli başlı paralar harcamadan 210 hp civarında binmek imkansız, hepimiz benzin 5.05 den 5.30 a çıktı diye hoplayan insanlarız, çoğu zaman yakıta dikkat ederek sürüyoruz, durduk yere bobin-bujiye 500 lira vermek canımı sıktı ve İstanbul'dan 90 km/s hızla sürekli manuel modda motora yüklenmeden 3-4 bin devir aralığında gelmek en çok canımı sıkan durum oldu zaten. Motoru kırmazsın, turbo patlatmazsın ama olur olmadık yerde sorun çıkartır ve sürekli para yer.

Evet, Utku parça önerisi konusunda zayıf, ne buji alayım diyorum, 335 bujisi mi ne takıyorlar diyor, öyle öneri mi olur, 180 lira dediği bujiler, ben aldım uyumsuz oldu, iade almıyorlar, napim çöpe mi atayım bujiyi ya da büyük gelir pistona çarpar, çok büyük sıkıntı yaşarım.

Ben Utku'ya yazılımı şu yüzden yaptırdım. Bende şöyle bir inanç var, bazı araba yazılımı seviyor, bazı araba sevmiyor. Utku tam benden önce F30 316i ye aynı yazılımı attı, dyno da 203 hp verdi, benim araba 208 hp verdi. Nedenini tam bilmiyorum. Hazır yurt dışı yazılımları sevmeme sebebime gelirsek adamlar oradaki yakıt kalitesine göre yapıyor yazılımı, e ülkemizde yakıtın kalitesi belli, buna uygun yazılım yapmak gerekiyor, bunu sadece yapabilecek 2 firma var zaten Ankara'da, o da Remaps ve US. Diğerleri komple hazır kullanıyor. Sıkıntı yaşasan, bir şeyi güncelleyin desen adamlar yapmıyor, sorun sizde, bizim yazılımlarımız lisanslı diyor(arkadaşımda yaşadık, isim vermeyeyim, o firmadan hiç söz etmedim burada)yav ne lisansı Allah'ını seversen, dünya çapında bu iş deneme yanılma yoluyla yapılıyor.

Golf'ün yazılımı da gene Utku yaptı, araba güzel yürüyor, tek sorunum 3000-4500 devir arası eğer birden gaza oturursam araba bi silkeliyor(bence turbonun peak basıncı o an çok yüksek geliyor ve basamıyor), sonra deli gibi yürüyor. Şimdi bu yazılımın tıpatıp aynısını 4-5 araca daha atmış, onlarda bu sorun yok. Çıldırıcam desem yeri, deneye deneye hem ben bıktım hem de Utku bıktı valla, adam zaten aşırı yoğun.

Açıkçası benim bundan sonra bu işlere ayıracak ne vaktim ne de naktim var, durumum varsa alırım stock güçlü bir araba, paşa paşa binerim. Şimdilik hedefim madem yazılıma para verdik, eldekileri olabilecek en sağlıklı şekilde yürütmek, para ve zaman yemesini önlemek.
 
ilk sayfalari okudum gordum gerek kalmadi, madem o kadar guc aldiniz neden buji-bobin, intercooler, downpipe dusunmuyorsunuz ? ufak ufak ilerletirdiniz araci

Bedava zaten o dediklerin :D

Buji bobin helalinden en az 600-700(üst kalite)
Intercooler işçilikle minimum 2-3 bin lira
Downpipe değil de spor kat var, onu ucuza çözdüm.
700 lira gfb dumpvalve, şimdi sonucu sen topla :D
 
Özgür bence ilk önce soğutma işini hallet. Makine yazın yoğun trafikte 114 derece su sıcaklığı görüyor. 3.20i de 1.16i de de durum sabit. Bence önceliğin soğutma ardından chip işi olmalı.
 
Özgür bence ilk önce soğutma işini hallet. Makine yazın yoğun trafikte 114 derece su sıcaklığı görüyor. 3.20i de 1.16i de de durum sabit. Bence önceliğin soğutma ardından chip işi olmalı.

Arabanın özelliği bu, yapacak bir şey yok, iyi bir antifreeze ile çözmeye çalışacağım. Neticede 118i nin yağ soğutucu dışında tüm soğutma sistemi aynı.
 
gorunen o ki baya emek harcamissin ama hala memnun degilsin, stock guclu makina alsan bile bir sure sonra ufak ufak oynarsin bu bir hastalik bulastigi zaman kurtulusu yok :) stock guclu diyosan bence senin derdinin dermani hothatch
 
farklı yerlerde yazilim atılmış kagit üstünde ayni beygiri verdigi gozuken 2 Polo GTİ arasında 4 boy fark görmüştüm. Araca zarar vermeyecek ama hakkı kadar da geri dönüş alabilceğiniz bi yer olması çok önemli. İstanbul'da olsa önerilcek yerler belli fakat Ankara..

F20 116i araca yanlış bi yerde yazılım yapılırsa soğutma sisteminiz yetmeyebilir. 116i ile 118i'nin motorlari aynı olmasina ragmen yazilim farki var fakat bunun yaninda intercooler'lar da farklı. İnce sınırı kaçırırsanız başınıza dert olur. İyi ellerde yazilmasi şart.
İstanbul içinde tavsiyeniz neresi olur?