Yazılımı nerede yaptırmalı?

Çok detay vermeyeyim dedim ama söyleyeyim, 1.4 tsi 160 ve 180 de gayet güzel sonuçlar alınıyor, 122-125-150 bunlar çok sıkıntılı, ayrıca yaptırdığım yeri araştırmanızı öneririm, dünkü çocuk değil yaptırdığım yer. Hazır yazılım kullanmıyor. Sizin söylediğiniz arabalar zaten yazılıma son derece uyumlu arabalar.
Ben yaptırdığınız yere birşey demedim zaten. Genelde yazılıma uygun araç diye bir şey yoktur. Motora uygun yazılım vardır.. *Ek olarak yazılıma iyi cevap veren motor vardır bir de daha az beygir alınan motorlar vardır. Uygunluğu böyle tanımlayabiliriz belki.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve RYAN7R
Ben yaptırdığınız yere birşey demedim zaten. Genelde yazılıma uygun araç diye bir şey yoktur. Motora uygun yazılım vardır.. *Ek olarak yazılıma iyi cevap veren motor vardır bir de daha az beygir alınan motorlar vardır. Uygunluğu böyle tanımlayabiliriz belki.

Bazi motorlara yazilim yaptirmaya degmiyor. mesela bende 1.2 motor atmosferik ford ka var , buna yazilim yapsak kac beygir aliriz diye kime sorduysam herkes guldu gecti :D kimse ugrasmak bile istemiyor. bu araca yazilma uygun degil dersek yanlis mi olur ?
 
Bazi motorlara yazilim yaptirmaya degmiyor. mesela bende 1.2 motor atmosferik ford ka var , buna yazilim yapsak kac beygir aliriz diye kime sorduysam herkes guldu gecti :D kimse ugrasmak bile istemiyor. bu araca yazilma uygun degil dersek yanlis mi olur ?
Beygir alınamamasının sebebi atmosferik olmasıdır.Turbo gibi haram beygiri yok :D
 
Bazi motorlara yazilim yaptirmaya degmiyor. mesela bende 1.2 motor atmosferik ford ka var , buna yazilim yapsak kac beygir aliriz diye kime sorduysam herkes guldu gecti :D kimse ugrasmak bile istemiyor. bu araca yazilma uygun degil dersek yanlis mi olur ?
Benim görüşüme göre evet yanlış olur. Sadece bu araç yazılımdan turbo kadar verimli beygir çıkaramaz diyebiliriz.. Uygunluk sözcüğünün anlamı, "beklenenden az verim alınması" değil çünkü.
 
Benim görüşüme göre evet yanlış olur. Sadece bu araç yazılımdan turbo kadar verimli beygir çıkaramaz diyebiliriz.. Uygunluk sözcüğünün anlamı, "beklenenden az verim alınması" değil çünkü.
O zaman daha ucuk soru sorayim :) 80 model karburatorlu tamamen mekanik bir araca uygunsuz deriz galiba :) ECU yoksa neyi porgramlayacaz :)
 
O zaman daha ucuk soru sorayim :) 80 model karburatorlu tamamen mekanik bir araca uygunsuz deriz galiba :) ECU yoksa neyi porgramlayacaz :)
sizin amacınız "uygunsuz" sözcüğünü illa kullanmak ise böyle bir cevap yazmanıza gerek yok. "Kaşıkla patates soymak uygunsuzdur" yazmanızda kafi.. Yoksa bu cevabınızda başka bir amaç göremedim, bu forumda 80 model karburatorlu full mekanik arac ile yazılımı aynı cümlede kuracak insan yoktur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Ve bugün pistte 1. Turu tamamlayamadan bujileri bitirdim, zaten bujiyi içiyor bu araba, ben değiştirmeyip girdim, hata ettik, zar zor Ankara'ya döndüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Epey zaman geçti, yaşadıklarımı paylaşmak istedim. Öncelikle öğrenmenin sonu yoktur, anladım ki bazı arabaya yazılım yapmayacaksın abi, ama işte nereden bilebilirim, golf ile başlamak istiyorum, 1.2 tsi 1.4 tsi, yazılım yapılmaması gereken motorlar, sıkıntı yaşamadım ama pek bir farkta yok, küçük bir sıkıntı yaşıyorum sadece, onun da turbo ile alakası olduğunu düşünüyorum çünkü küçük, 3 ve 4 devirde birden gaza oturunca araba önce bir silkeliyor sonra yürüyor, yakıttandır dedi ethanol koydum fayda etmedi, ama tsi yazılımla gerçekten fazla yakıt seçiyor, bilginize, golf te yazılımcıdan çok arabadaki motorun cürumunun belli olmasından dolayı sonuçtan memnun değilim, çevremde çoğu kişi 1.4 tsi a yazılım yaptırıp sorun yaşıyor zaten. Bmw ye gelirsek, gerçekten sonuçtan sooooon derece memnunum, yazılım sağlıklı olduğunu ve araba rahatlıkla bu gücü kaldırdığını ilk andan hissetirmişti, epey km yaptık, hiç bir sorun çıkmadı, beni tek tedirgin eden şey basınca yağ sıcaklığını rahatlıkta 130 un üstüne çıkması, onu da uzun soluklu gazlamazsan sorun olarak sayılmaz, bakalım Pazar günü İstanbul Park'a gireceğim BMW ile, inşallah bir sorun yaşamam. Sonuç olarak, US Performance'ı tecrübelerim sonucu sizlere öneririm, yeterki yazılım yaptıracağınız araba yazılıma uygun bir araba olsun, a firması olsun gene diyeceğim bu.
özgür buji ve bobin değiş bir de öyle dene golf'ü. ben missfire'ın gideceğini düşünüyorum. o silkeleme dediğim missfire. genelde bobin kaynaklıdır. ama birini değişip birini bırakma. buji de bobin de aynı marka aynı kalibre olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: cem
ah özgür ah ne zaman başına iş gelmeden önlem alacaksın sen? :)

Ben 2 bakım gider diye düşünmüştüm bujiler, gitmedi :( galiba en mantıklısı 118i map i attırmak, yazılımcımla konuşayım, umarım yapabilir, bu arabaya bu güç fazla, ayak üstü yetmezmiş gibi buji ve bobine 500 lira verdim, moralim çok bozuk
 
Ben 2 bakım gider diye düşünmüştüm bujiler, gitmedi :( galiba en mantıklısı 118i map i attırmak, yazılımcımla konuşayım, umarım yapabilir, bu arabaya bu güç fazla, ayak üstü yetmezmiş gibi buji ve bobine 500 lira verdim, moralim çok bozuk
Senin güç 200 üstüydü sanki değil mi özgür mevcut yazılımla?
 
Senin güç 200 üstüydü sanki değil mi özgür mevcut yazılımla?

Aynen abi, bu arabalarda hangi yazılımcı ile görüşsem "bobini çabuk yiyor diyor", aga çabuk yemiyor, çok yükleniliyor, stage 1 yazılım istiyorum ben, üst kalite bobin takmak bildiğim kadarı ile stage 2 oluyor artık, bizim gökhan abide 170 lik 118i var, 2 bakımda bir buji değişir, 90 binde bitirebilidi bobinlerini ve tabiri caizse arabasını kırbaçlıyor, benden bile sert kullanıyor, piste girdi 2.43 döndü, tık demedi arabası baştan sona. Ben o yüzden karar verdim, kesin 118i map i bulmam lazım.
 
Aynen abi, bu arabalarda hangi yazılımcı ile görüşsem "bobini çabuk yiyor diyor", aga çabuk yemiyor, çok yükleniliyor, stage 1 yazılım istiyorum ben, üst kalite bobin takmak bildiğim kadarı ile stage 2 oluyor artık, bizim gökhan abide 170 lik 118i var, 2 bakımda bir buji değişir, 90 binde bitirebilidi bobinlerini ve tabiri caizse arabasını kırbaçlıyor, benden bile sert kullanıyor, piste girdi 2.43 döndü, tık demedi arabası baştan sona. Ben o yüzden karar verdim, kesin 118i map i bulmam lazım.
superchips dene diyeceğim bir daha para bayılmak olacak. Özgür şunu bil ki THP'de bobin ve buji değişmeden arabalar sağlıklı yürümüyor. buji bobin değişmek de arabayı stg2 yapmıyor. sadece daha verimli gitmesini sağlıyor. 210hp 285nm temiz temiz binecektin. muhtemelen senin map'i hard yazdılar stok buji bobin hemen cortladı
 
superchips dene diyeceğim bir daha para bayılmak olacak. Özgür şunu bil ki THP'de bobin ve buji değişmeden arabalar sağlıklı yürümüyor. buji bobin değişmek de arabayı stg2 yapmıyor. sadece daha verimli gitmesini sağlıyor. 210hp 285nm temiz temiz binecektin. muhtemelen senin map'i hard yazdılar stok buji bobin hemen cortladı

Superchips ile de konuşmuştum, hatta sadece oraya yaptırmak istiyordum belki hatırlarsın, onlar da dedi bobin-buji çabuk yiyor diye, ben yinede bu gücün bu arabaya fazla olduğuna inanıyorum, 170-180 hp bu arabaya limit.
 
Arabam mustang dyno da kn kutu içi filtre ile birlikte 149 hp 272 nm tork olarak çıktı, yazılımdan sonra 208 hp 332 nm tork çıktı, üstüne birde spor kat taktırdım, bir daha ölçtürmedim. Aslında aldığım güç 59 hp 60 nm tork, dynonun yalnış ölçtüğüne inanmıyorum, golf stock kn kutu içi ile 127 hp 198 nm tork, yazılım sonrası 139 hp 233 nm tork çıktı, yazılım gerçi golfte 3-4 kere yenilendi, son durum ne olmuştur bilemem.

Bmw cidden underrated bir motor üretmiş, bu bizim testimiz(f20 lci 118i vs f20 116i):

https://instagram.com/p/BWcBd7dnUGP/
 
İridyum buji takmaman başlı başına hata.

İkincisi de yazılım her arabada bujiyi çabuk bitiriyor. Arkadaşım Cupra'nın iridyum bujilerini 7500 kmde bir değiştiriyor mesela.

Ayrıca arabanın limiti neden 170?