
2018 Ford Fiesta ST sonunda tanıtıldı. Araçta 1.5 200HP ve 290NM Tork gücünde bir motor olacak ayrıca motor 3 silindirli olmasına rağmen silindir kapatma teknolojisine de yer verilecek. Silindir kapatma teknolojisi 14 milisaniyede devreye girip çıkabilecek. Bu motorun manuel şanzıman ile birlikte alınabilecek olması bence çok güzel bişey.

Ford aracın yol tutuşunu iyilestirmek için yani kafadan kaymaları minimum seviyeye getirmek için Fiesta ST'ye Torque Vectoring System adı altında bir sistem yerleştirecek fakat bu sistem çok teferruatlı bir sistem olmayacak yani çok büyük bi etkisi olmayacak.

İç mekan olarak eski Fiesta ST'ye göre bence ileri atılmış çok büyük bir adım var. Özellikle Recaro koltuklar B&O ses sistemi ve direksiyon beni oldukça etkiledi. Yeni Fiesta ST'nin hem iki kapılı hemde dört kapılı versiyonları olacak. Bana kalırsa aracın arka tasarımı başarılı olmamış ama jantları ve rengi efsane olmuş.



Umarım 1.5 motor olmasıyla birlikte makul bir fiyatlandırma ile satışa sunulur. Bu arada unutmadan araçta sürüş profil secenekleri olacak. Yani Sport, Normal ve Track adı altinda 3 adet seçenek sunulacak. Bu modlar ile birlikte aracın gaz tepkisi, direksiyon sertliği ve egzoz sesi degişime ugrayabilecek (umarım düzgün bir ses efekti koyarlar).


Araç ile ilgili detaylı haberi, eski Fiesta ST ile ufak çaplı bir karşılaştırmasını ve Mat abimizin hazırladığı videoyu aşağıda bulabilirisiniz. Yeni Fiesta ST sizce nasıl olmuş?
http://www.motor1.com/news/137098/ford-fiesta-st-oldvsnew/
http://www.carscoops.com/2017/02/this-is-2018-ford-fiesta-st-and-it-has.html?m=1