Fizik kuralları içinde bütün firmalar en aerodinamik olan tasarıma yaklaştıkça birbirlerine benzemeye başlıyor. Hükümetler firmalardan emisyonlarını düşürmelerini istedikçe bu devam edecek. Buna alışmamız gerekiyor. Ben de arka tamponunun çıkıntısını 147 GTA'ya benzettim. Yine de Focus candır. Kullanıcı dostudur.
ama ama ya bmw o premıum marka hepsınden daha ıyı olmalıherkes şurası şurdan alınmış şurası şöyle olmuş demiş ama alt takım? saydığınız araçların hangisinde focusta ki gibi mekanik alt yapı var? hiçbiri taklit bile edemez focusun süspansiyonunu anca gider kumda oynarlar
Forumda ilk defa bi otomobil alfaya benzetildi <3 <3 <3
ABD'de satilacak focus'lar torsiyonlu olacak ama Avrupa icin kesin bir sey yok. Amerika'da ki kullanicilarin beklentileri yuksek olmadigi icin torsiyon kullanilacak seklinde bir aciklamasi vardi Ford'un.Ayrıca yeni kasada torsiyon söylentileri var
Diğer markalarda pek sırıtmıyor ama focus için böyle bir hamle otomobili tamamen bitirir. Motor seçeneklerine göre bağımsız - torsiyon ikilisine girseler gidip dizele koymazlar, 1.0 motora koymazlar, 1.5 motorun 150 ve 175'lik versiyonlarına koyarlar ki onu da Otosan Türkiye'ye getirir mi ? Getirirse ve satmazsa ne ölçüde ürün gamında tutar belli değil. Söz konusu vw olsa her türlü motor - şanzıman ikilisini getiriyorlar ve ürün gamından da kaldırmıyorlar. Bu hususta Otosan'a güvenilmez. Ek olarak; gayet güzel bir torsiyon koysalar niye gidip golf yerine focus alayım ? diye kendime sorduğumda bir cevap alamıyorum. Torsiyon olduğu vakit sürüş zevkini zaten unutun da konfora kassalar zaten o alanda golf var. Hacim genişleyip bagaj + yaşam alanı sunsa yine o piyasada hacmin dibini sunan Octavia var. Torsiyonlu bir focus, kesinlikle vw müşterisini çalamaz. Hali hazırda focus'u tercih edenler ya şirketler ya da sürüş zevki isteyen kitle. Vw müşterisi gidip Hyundai'ye bakar, Kia'ya bakar, Renault'a bakar ama Ford'a bakmaz. Focus'un mevzusu belli, müşteri kitlesinin beklentisi de belli. Aracı o çizgiden çıkarırlarsa tercih edilmesinin bir anlamı kalmayacak. Dediğim gibi torsiyonla sağlanabilecek tek şey konfor ve bunu golf zaten iyi yapıyor.düzgün bir torsiyon çubuğu kullanımı büyük bir günah değil..
Bahsettiğim durum bu şekilde.. Focus'un torsiyonla geldiğini düşünürsek konfor istiyorsam gider golf alırım, sürüş zevki istiyorsam da gider ya mazda 3 alırım ya da hatchback honda civic alırım. Focus'a gerek kalmaz bu şartlarda. Bakalım Ford, bağımsız süspansiyonun getirdiği maliyete nereye kadar dayanabilecek bu yeni çıkacak kasada göreceğiz.Zevkler ve renkler focusun içini beğenmeyenler var fakat benim güncel c sınıfındaki en beğendiğim focus sürücüyü saran yapısı çok hoşuma gidiyor. İçi dar ama arkada oturan düşünsün onuda.. and ın sözümüydü neydi "c sınıfa sunulmuş bir hediyedir focus diye" her ne kadar bu sınıf müsterisindeki beklenti geniş hacim konfor olsada azınlıktaki petrolheadlerin ulaşılabilir bir keyif makinasıydı.. pazar beklentisi için dna yı kaybederse ford kazanır biz kaybederiz
Diğer markalarda pek sırıtmıyor ama focus için böyle bir hamle otomobili tamamen bitirir. Motor seçeneklerine göre bağımsız - torsiyon ikilisine girseler gidip dizele koymazlar, 1.0 motora koymazlar, 1.5 motorun 150 ve 175'lik versiyonlarına koyarlar ki onu da Otosan Türkiye'ye getirir mi ? Getirirse ve satmazsa ne ölçüde ürün gamında tutar belli değil. Söz konusu vw olsa her türlü motor - şanzıman ikilisini getiriyorlar ve ürün gamından da kaldırmıyorlar. Bu hususta Otosan'a güvenilmez. Ek olarak; gayet güzel bir torsiyon koysalar niye gidip golf yerine focus alayım ? diye kendime sorduğumda bir cevap alamıyorum. Torsiyon olduğu vakit sürüş zevkini zaten unutun da konfora kassalar zaten o alanda golf var. Hacim genişleyip bagaj + yaşam alanı sunsa yine o piyasada hacmin dibini sunan Octavia var. Torsiyonlu bir focus, kesinlikle vw müşterisini çalamaz. Hali hazırda focus'u tercih edenler ya şirketler ya da sürüş zevki isteyen kitle. Vw müşterisi gidip Hyundai'ye bakar, Kia'ya bakar, Renault'a bakar ama Ford'a bakmaz. Focus'un mevzusu belli, müşteri kitlesinin beklentisi de belli. Aracı o çizgiden çıkarırlarsa tercih edilmesinin bir anlamı kalmayacak. Dediğim gibi torsiyonla sağlanabilecek tek şey konfor ve bunu golf zaten iyi yapıyor.
Bu Alfa ya bir hakarettir. Alfa özel olmalı ve geçmiş-gelecek modeller fark etmeksizin benzetilmemeli
Aks mesafesi bildigim kadariyla octavia ile hemen hemen ayni uzunluga cekildi. Ama tabii konsol kalinligi, koltuk kalinligi gibi ic mekan hususlarini iyi dizayn etmek gerekiyor o aks mesafesini hacim olarak yansitmak icin. Ama aks mesafesinin ciddi oranda uzadigi dogru. Bizim de beklentimiz octavia kadar hacim vermese de en azindan segment ortalamalarinda kalsa yeter.Sende haklısın.. Otosan bir garip, çok fazla güvenilmez ..
Yalnız Fordun belkide pazar payını genişletmek gibi bir hedefi varsa, bunu yapması gerekebilir..
Tabiki tercih meselesi, eğer pazar payını artırmak istiyorsa o bagajı düzeltip, içini biraz genişletmek zorunda... sonra bakılır Octavia veya Golf ile ne oranda rekabet edebiliyor.. belki iyi bir uygulamayla neden olmasın ...ama C segmenti hakkaten zor .. belkide böyle kenarda biraz daha snob takılmak, bazı alanlarda taviz vermeyen bir tavır takınmak doğruda olabilir...
Bilemedim.. hayırlısı olsun ..
Ford yıllar önce 90'ların 2. yarısında NewEdge diye bir tasarım dili oluşturdu kendine ve 20 yıl geçmesine rağmen bu tasarım dili hala beğeniliyor. Bunun gibi etkili ve yenilikçi bir tasarım dilini yıllar sonra Fiesta Mk7'de yakalamışlardı, yapılan makyajla onda da dış tasarım konusunda hafiften geriye gidildi, yeni kasa Mk8 ile de yumuşatılıp bayağı bir söndürüldü. Focus ise Mk1'in tasarım başarısını bir daha asla yakalayamadı zaten. Hala Colin McRae kasa diye sayıklıyoruzGüzel bir araç. Fakat Ford, opel gibi markaların da artık karakteristik bir tasarım dili oluşturmalarından yanayım kendi adıma. Vwler çoğu modelinde zaten ikon olmuş bir tasarıma sahip. Mazdalar ve Alfa Romeolar her modeliyle spor tasarımı kendisine karakter edinmiş durumda. Lakin Ford, Opel, Hyundai gibi markalar eskimeye mahkum tasarımlar çiziyor. Bir karakter oturtmaları gerek diye düşünüyorum.
Eğer Ford da VAG'ın yaptığı hataya düşüp arkaya torsiyon filan yapıp altyapı teknolojisini geriye götürürse kendi ayağına sıkar. İnsanlar yıllardır Focus'u zaten iç mekan kalitesine veya tok kapı sesine almıyor ki, çok iyi tasarlanmış altyapı geometrisine tav olup alıyor. Millet hala mk2 Leon'a efsane kasa diyor, Scirocco Golf V altyapısını kullanıyor diye övülüyor. Bunlar gibi Eski Focus'lar 2. elde büyük kıymete biner, 0km fiyatına satılırherkes şurası şurdan alınmış şurası şöyle olmuş demiş ama alt takım? saydığınız araçların hangisinde focusta ki gibi mekanik alt yapı var? hiçbiri taklit bile edemez focusun süspansiyonunu anca gider kumda oynarlar
Bağımsız süspansiyonlu araçlarda konfora kasmak daha maliyetli oluyor. Sistem zaten pahalı ve buna ek olarak daha kaliteli amortisörler de eklenince maliyetler iyice artıyor. Zaten bağımsız süspansiyon ile torsiyon tipi süspansiyona da aynı amortisörler koyulamıyor. İkisinin yapısı farklı. Haliyle torsiyonlu araçlar istendiğinde bağımsız süspansiyonlu bir çok emsaline göre daha konforlu hale gelebiliyor.Torsiyon çubuğu nedir, bağımsız süspansiyon bilmeden çok alan var @Cenk hocam. Sen de tahmin ediyorsundur. Bence Ford açısından, düşük güçlü modellere torsiyon koymak bir hata değil. Konfor arayan insanlar, güç olarak beklentisi olmayanlar için torsiyon bunun tersinde güç arayan ve sürüş zevki isteyenler için bağımsız. Bence olaylar Ford açısından bayağı mantıklı duruyor. Türkiye'de bence bağımsız olan gelir, sürüş meraklıları satın alır. Filolar, konfor arayanlar için ise torsiyon satılır.
Eğer konfor aranıyorsa, iyi geliştirilmiş torsiyon çubuğu bağımsızlardan daha iyi iş bile çıkartabilir. Katılmaz mısınız?
Bu tarz bir iddia'da var. Ortada yeni nesil süspansiyon sistemine geçiş yapılacak diye dedikodular da var. Bu sürüşü değiştirecektir. Benim aklıma yatmayan şudur; yeni nesil süspansiyon gelirse, daha yeni ve fazla donanımlar, daha kaliteli iç mekan, daha geniş iç hacim, kalitesi korunan altyapı ile de birleştirilince bu araç nasıl sıradan bir c segment olacak ? Maliyeti nereden kısacaklar ? Bu kalemleri birleştirdiğinde bir otomobil zaten premium oluyor. O sebeple aklıma yatmayan şeyler var. Ancak araç çıktığında detayları öğrenebileceğiz.Yeni Focus konusunda yabancı kaynaklarda çok iyi olacağına dair konuşmalar sıkça devam ediyor. Zamanında Focus MK1 çıktığı zaman devrim niteliğinde demişlerdi. Bunda da ona benzer etki yaratacağını iddia edenler var.