HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

i

herkes bi şeylere benzetmiş ama bence ds5e de çok benzemiş
 
Fizik kuralları içinde bütün firmalar en aerodinamik olan tasarıma yaklaştıkça birbirlerine benzemeye başlıyor. Hükümetler firmalardan emisyonlarını düşürmelerini istedikçe bu devam edecek. Buna alışmamız gerekiyor. Ben de arka tamponunun çıkıntısını 147 GTA'ya benzettim. Yine de Focus candır. Kullanıcı dostudur.

Forumda ilk defa bi otomobil alfaya benzetildi <3 <3 <3
 
C sütunu önceki focuslarda daha güzeldi. Ayrıca yeni kasada torsiyon söylentileri var
 
herkes şurası şurdan alınmış şurası şöyle olmuş demiş ama alt takım? saydığınız araçların hangisinde focusta ki gibi mekanik alt yapı var? hiçbiri taklit bile edemez focusun süspansiyonunu anca gider kumda oynarlar
ama ama ya bmw o premıum marka hepsınden daha ıyı olmalı :(
 
Ayrıca yeni kasada torsiyon söylentileri var
ABD'de satilacak focus'lar torsiyonlu olacak ama Avrupa icin kesin bir sey yok. Amerika'da ki kullanicilarin beklentileri yuksek olmadigi icin torsiyon kullanilacak seklinde bir aciklamasi vardi Ford'un.
Avrupa icin ihtimaller su sekilde;
1- Guncel kasada var olan control blade yerine mondeo'da kullanilmaya baslanan yeni nesil integral link suspansiyon kullanilacak

2- Vw grubu gibi belli gucteki modellerde tam bagimsiz suspansiyon olacak gerisi de torsiyon. Ama bu sadece bir tahmin. Herhangi bir spekulasyon duymadim bu hususta.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Yakup♤34
Bence dışı hep kurtarır dı da, içi felaketti Focus ların.. felaket de değil de, biraz zorlama gibiydi.. neyse inşallah içine bir el atarlar da, biraz iç ve bagaj hacmiyle kafaya oynar..

Torsiyon çubuğu kullanımı beklenebilir... düzgün bir torsiyon çubuğu kullanımı büyük bir günah değil.. ama iyi bir uygulama şart, yoksa elindeki avucundaki herşey gider Focus un ... eğer iyi uygulanabilirse de özellikle bagaj ve arka yaşam alanında biraz rahatlama sağlar ki o da elini çok güçlendirir ...

Ben iyi ve gerçekten tam güçlü bir paket bekliyorum şu VW grubu karşısında... Ford yapabilirse Türkiyedeki piyasa altyapısıyla yürütebilir işi
 
düzgün bir torsiyon çubuğu kullanımı büyük bir günah değil..
Diğer markalarda pek sırıtmıyor ama focus için böyle bir hamle otomobili tamamen bitirir. Motor seçeneklerine göre bağımsız - torsiyon ikilisine girseler gidip dizele koymazlar, 1.0 motora koymazlar, 1.5 motorun 150 ve 175'lik versiyonlarına koyarlar ki onu da Otosan Türkiye'ye getirir mi ? Getirirse ve satmazsa ne ölçüde ürün gamında tutar belli değil. Söz konusu vw olsa her türlü motor - şanzıman ikilisini getiriyorlar ve ürün gamından da kaldırmıyorlar. Bu hususta Otosan'a güvenilmez. Ek olarak; gayet güzel bir torsiyon koysalar niye gidip golf yerine focus alayım ? diye kendime sorduğumda bir cevap alamıyorum. Torsiyon olduğu vakit sürüş zevkini zaten unutun da konfora kassalar zaten o alanda golf var. Hacim genişleyip bagaj + yaşam alanı sunsa yine o piyasada hacmin dibini sunan Octavia var. Torsiyonlu bir focus, kesinlikle vw müşterisini çalamaz. Hali hazırda focus'u tercih edenler ya şirketler ya da sürüş zevki isteyen kitle. Vw müşterisi gidip Hyundai'ye bakar, Kia'ya bakar, Renault'a bakar ama Ford'a bakmaz. Focus'un mevzusu belli, müşteri kitlesinin beklentisi de belli. Aracı o çizgiden çıkarırlarsa tercih edilmesinin bir anlamı kalmayacak. Dediğim gibi torsiyonla sağlanabilecek tek şey konfor ve bunu golf zaten iyi yapıyor.
 
Zevkler ve renkler focusun içini beğenmeyenler var fakat benim güncel c sınıfındaki en beğendiğim focus sürücüyü saran yapısı çok hoşuma gidiyor. İçi dar ama arkada oturan düşünsün onuda.. and ın sözümüydü neydi "c sınıfa sunulmuş bir hediyedir focus diye" her ne kadar bu sınıf müsterisindeki beklenti geniş hacim konfor olsada azınlıktaki petrolheadlerin ulaşılabilir bir keyif makinasıydı.. pazar beklentisi için dna yı kaybederse ford kazanır biz kaybederiz
 
Zevkler ve renkler focusun içini beğenmeyenler var fakat benim güncel c sınıfındaki en beğendiğim focus sürücüyü saran yapısı çok hoşuma gidiyor. İçi dar ama arkada oturan düşünsün onuda.. and ın sözümüydü neydi "c sınıfa sunulmuş bir hediyedir focus diye" her ne kadar bu sınıf müsterisindeki beklenti geniş hacim konfor olsada azınlıktaki petrolheadlerin ulaşılabilir bir keyif makinasıydı.. pazar beklentisi için dna yı kaybederse ford kazanır biz kaybederiz
Bahsettiğim durum bu şekilde.. Focus'un torsiyonla geldiğini düşünürsek konfor istiyorsam gider golf alırım, sürüş zevki istiyorsam da gider ya mazda 3 alırım ya da hatchback honda civic alırım. Focus'a gerek kalmaz bu şartlarda. Bakalım Ford, bağımsız süspansiyonun getirdiği maliyete nereye kadar dayanabilecek bu yeni çıkacak kasada göreceğiz.
 
genel olarak ford markasına pek ısınamıyorum ama şuan ki Hb kasa focus yeni kasadan daha iyi gibi geldi gözüme.
 
Diğer markalarda pek sırıtmıyor ama focus için böyle bir hamle otomobili tamamen bitirir. Motor seçeneklerine göre bağımsız - torsiyon ikilisine girseler gidip dizele koymazlar, 1.0 motora koymazlar, 1.5 motorun 150 ve 175'lik versiyonlarına koyarlar ki onu da Otosan Türkiye'ye getirir mi ? Getirirse ve satmazsa ne ölçüde ürün gamında tutar belli değil. Söz konusu vw olsa her türlü motor - şanzıman ikilisini getiriyorlar ve ürün gamından da kaldırmıyorlar. Bu hususta Otosan'a güvenilmez. Ek olarak; gayet güzel bir torsiyon koysalar niye gidip golf yerine focus alayım ? diye kendime sorduğumda bir cevap alamıyorum. Torsiyon olduğu vakit sürüş zevkini zaten unutun da konfora kassalar zaten o alanda golf var. Hacim genişleyip bagaj + yaşam alanı sunsa yine o piyasada hacmin dibini sunan Octavia var. Torsiyonlu bir focus, kesinlikle vw müşterisini çalamaz. Hali hazırda focus'u tercih edenler ya şirketler ya da sürüş zevki isteyen kitle. Vw müşterisi gidip Hyundai'ye bakar, Kia'ya bakar, Renault'a bakar ama Ford'a bakmaz. Focus'un mevzusu belli, müşteri kitlesinin beklentisi de belli. Aracı o çizgiden çıkarırlarsa tercih edilmesinin bir anlamı kalmayacak. Dediğim gibi torsiyonla sağlanabilecek tek şey konfor ve bunu golf zaten iyi yapıyor.

Sende haklısın.. Otosan bir garip, çok fazla güvenilmez ..
Yalnız Fordun belkide pazar payını genişletmek gibi bir hedefi varsa, bunu yapması gerekebilir..
Tabiki tercih meselesi, eğer pazar payını artırmak istiyorsa o bagajı düzeltip, içini biraz genişletmek zorunda... sonra bakılır Octavia veya Golf ile ne oranda rekabet edebiliyor.. belki iyi bir uygulamayla neden olmasın ...ama C segmenti hakkaten zor .. belkide böyle kenarda biraz daha snob takılmak, bazı alanlarda taviz vermeyen bir tavır takınmak doğruda olabilir...

Bilemedim.. hayırlısı olsun .. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Sende haklısın.. Otosan bir garip, çok fazla güvenilmez ..
Yalnız Fordun belkide pazar payını genişletmek gibi bir hedefi varsa, bunu yapması gerekebilir..
Tabiki tercih meselesi, eğer pazar payını artırmak istiyorsa o bagajı düzeltip, içini biraz genişletmek zorunda... sonra bakılır Octavia veya Golf ile ne oranda rekabet edebiliyor.. belki iyi bir uygulamayla neden olmasın ...ama C segmenti hakkaten zor .. belkide böyle kenarda biraz daha snob takılmak, bazı alanlarda taviz vermeyen bir tavır takınmak doğruda olabilir...

Bilemedim.. hayırlısı olsun .. :)
Aks mesafesi bildigim kadariyla octavia ile hemen hemen ayni uzunluga cekildi. Ama tabii konsol kalinligi, koltuk kalinligi gibi ic mekan hususlarini iyi dizayn etmek gerekiyor o aks mesafesini hacim olarak yansitmak icin. Ama aks mesafesinin ciddi oranda uzadigi dogru. Bizim de beklentimiz octavia kadar hacim vermese de en azindan segment ortalamalarinda kalsa yeter.

Suspansiyon konusunda ise mondeo'da kullanilan integral linki kullansinlar isterim ama o suspansiyon c segment icin pek gercekci degil. Jaguar f pace, xe, xf, bmw f10 5 serisi gibi araclarin kullandigi suspansiyonu c segmente indirmek pek gercekci bir hamle degil. Onun maliyetini kurtarmak icin kim bilir nerelerden kisma yaparlar. Control blade'in kalmasiyla birlikte amortisor kalitesi arttirilirsa aracin konfor ve surus zevki anlaminda eksigi kalmaz. Ama torsiyona gecilirse focus biter. Sirketler harici kimse almaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Güzel bir araç. Fakat Ford, opel gibi markaların da artık karakteristik bir tasarım dili oluşturmalarından yanayım kendi adıma. Vwler çoğu modelinde zaten ikon olmuş bir tasarıma sahip. Mazdalar ve Alfa Romeolar her modeliyle spor tasarımı kendisine karakter edinmiş durumda. Lakin Ford, Opel, Hyundai gibi markalar eskimeye mahkum tasarımlar çiziyor. Bir karakter oturtmaları gerek diye düşünüyorum.
Ford yıllar önce 90'ların 2. yarısında NewEdge diye bir tasarım dili oluşturdu kendine ve 20 yıl geçmesine rağmen bu tasarım dili hala beğeniliyor. Bunun gibi etkili ve yenilikçi bir tasarım dilini yıllar sonra Fiesta Mk7'de yakalamışlardı, yapılan makyajla onda da dış tasarım konusunda hafiften geriye gidildi, yeni kasa Mk8 ile de yumuşatılıp bayağı bir söndürüldü. Focus ise Mk1'in tasarım başarısını bir daha asla yakalayamadı zaten. Hala Colin McRae kasa diye sayıklıyoruz :D
herkes şurası şurdan alınmış şurası şöyle olmuş demiş ama alt takım? saydığınız araçların hangisinde focusta ki gibi mekanik alt yapı var? hiçbiri taklit bile edemez focusun süspansiyonunu anca gider kumda oynarlar
Eğer Ford da VAG'ın yaptığı hataya düşüp arkaya torsiyon filan yapıp altyapı teknolojisini geriye götürürse kendi ayağına sıkar. İnsanlar yıllardır Focus'u zaten iç mekan kalitesine veya tok kapı sesine almıyor ki, çok iyi tasarlanmış altyapı geometrisine tav olup alıyor. Millet hala mk2 Leon'a efsane kasa diyor, Scirocco Golf V altyapısını kullanıyor diye övülüyor. Bunlar gibi Eski Focus'lar 2. elde büyük kıymete biner, 0km fiyatına satılır :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: akif51bmw ve Akın
Amerikan versiyonların torsiyon olacağını zaten söylemiştik. Bu fotoğraf aylar öncesinden zaten vardı. Fakat görsel olarak da bizim foruma bir atayım dedim. SW versiyonun casus resimlerinde ise tam bağımsız süspansiyonu gördüm. Sedan versiyonu ise o açıdan göremedim. Bu görsel de zaten HB kasaya ait. Şu görüntüyü görmek bile benim için oldukça üzücü ve hayal kırıklığı dolu. İnşaallah bu torsiyon söylenildiği gibi sadece Amerikan versiyon focus'ta kalır. Zira aksi bir durumda benim için Ford macerası Mondeo hariç tamamen biter..
2019-ford-focus-spy-photo-3.jpg.135f418c0ab70d68f614f5aedc6c82d3.jpg

Kaynak olarak da focusclubtr.com adresini vereyim..
 
Son düzenleme:
Torsiyon çubuğu nedir, bağımsız süspansiyon bilmeden çok alan var @Cenk hocam. Sen de tahmin ediyorsundur. Bence Ford açısından, düşük güçlü modellere torsiyon koymak bir hata değil. Konfor arayan insanlar, güç olarak beklentisi olmayanlar için torsiyon bunun tersinde güç arayan ve sürüş zevki isteyenler için bağımsız. Bence olaylar Ford açısından bayağı mantıklı duruyor. Türkiye'de bence bağımsız olan gelir, sürüş meraklıları satın alır. Filolar, konfor arayanlar için ise torsiyon satılır.

Eğer konfor aranıyorsa, iyi geliştirilmiş torsiyon çubuğu bağımsızlardan daha iyi iş bile çıkartabilir. Katılmaz mısınız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Torsiyon çubuğu nedir, bağımsız süspansiyon bilmeden çok alan var @Cenk hocam. Sen de tahmin ediyorsundur. Bence Ford açısından, düşük güçlü modellere torsiyon koymak bir hata değil. Konfor arayan insanlar, güç olarak beklentisi olmayanlar için torsiyon bunun tersinde güç arayan ve sürüş zevki isteyenler için bağımsız. Bence olaylar Ford açısından bayağı mantıklı duruyor. Türkiye'de bence bağımsız olan gelir, sürüş meraklıları satın alır. Filolar, konfor arayanlar için ise torsiyon satılır.

Eğer konfor aranıyorsa, iyi geliştirilmiş torsiyon çubuğu bağımsızlardan daha iyi iş bile çıkartabilir. Katılmaz mısınız?
Bağımsız süspansiyonlu araçlarda konfora kasmak daha maliyetli oluyor. Sistem zaten pahalı ve buna ek olarak daha kaliteli amortisörler de eklenince maliyetler iyice artıyor. Zaten bağımsız süspansiyon ile torsiyon tipi süspansiyona da aynı amortisörler koyulamıyor. İkisinin yapısı farklı. Haliyle torsiyonlu araçlar istendiğinde bağımsız süspansiyonlu bir çok emsaline göre daha konforlu hale gelebiliyor.

Motor seçeneğine göre süspansiyon tipinin belirlenmesi konusunda da yukarıda bahsetmiştim; mantıklı hareket ama işin içinde Ford ve Otosan olunca pek yararlı bir hamle bekleyemiyorsun. Hangi tip motora torsiyon koyacaklar ? 1.0 benzinli ve 1.5 dizel ünitelere torsiyon koyup 1.5 benzinli 150 - 175'lik versiyonlara bağımsız koyarlarsa bu olmaz. Çünkü Otosan hangi motorları buraya getirir, devamlılığı olur mu belli değil. Ayrıca kaç kişi 150 - 175 hp benzinli motoru alacak ? Dizel versiyonlarında da bağımsız süspansiyon olmalı. Yani onun kararını ve kıvamını Ford tutturamaz. Sonra bizde ' focus'a bağımsız koymuşlar ama o motor Türkiye'ye gelmiyor ' diye burada hayıflanırız.

Bağımsız - Torsiyon ayrımını bilmeyen çok insan var dediğin gibi. Ama focus bu konuda kült bir hale gelmiş artık. Tube videolarının altındaki yorumlarda, diğer forumlardaki yorumlarda bu işi çok fazla bilmeyenler bile ' bağımsız var ' diyor. Yani simge haline gelmiş gibi bir şey bu. Zaten insanlar bu ayrımı bilmeseler bile torsiyonlu bir focus'u kullandıkları an eski nesillerine göre olan farkı direkt hissedeceklerdir. Çünkü focus'un bu zamana kadar sunduğu sürüşün büyük payı o arkadaki süspansiyon modeliydi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Yeni Focus konusunda yabancı kaynaklarda çok iyi olacağına dair konuşmalar sıkça devam ediyor. Zamanında Focus MK1 çıktığı zaman devrim niteliğinde demişlerdi. Bunda da ona benzer etki yaratacağını iddia edenler var. Tasarım vs artık bir çok marka birbirine benzemeye başladı zaten ki tek yandan olan fotoğraf ile de bu ön yargıya varmak doğru değil bence,bakalım çıksın tamamen bi.
Ayrıca bu yeni modelde eğer para verebilecek varsa ( ki bizim ülkede durum malum, donanımlar eklendikçe ötv si artıyor) çok çok önemli donanımlar gelecek. Self driving anlamında özellikle çok iyi donanım geliştirmeleri olduğu söyleniyor. Yeni motorlar, güzel donanımlar ile birlikte nefis kombinasyonlar olacaktır ama tabi bu vergi durumları yüzünden ve ülkedeki algı yüzünden " Ford a kadar para verilir mi" olacak :)
 
Yeni Focus konusunda yabancı kaynaklarda çok iyi olacağına dair konuşmalar sıkça devam ediyor. Zamanında Focus MK1 çıktığı zaman devrim niteliğinde demişlerdi. Bunda da ona benzer etki yaratacağını iddia edenler var.
Bu tarz bir iddia'da var. Ortada yeni nesil süspansiyon sistemine geçiş yapılacak diye dedikodular da var. Bu sürüşü değiştirecektir. Benim aklıma yatmayan şudur; yeni nesil süspansiyon gelirse, daha yeni ve fazla donanımlar, daha kaliteli iç mekan, daha geniş iç hacim, kalitesi korunan altyapı ile de birleştirilince bu araç nasıl sıradan bir c segment olacak ? Maliyeti nereden kısacaklar ? Bu kalemleri birleştirdiğinde bir otomobil zaten premium oluyor. O sebeple aklıma yatmayan şeyler var. Ancak araç çıktığında detayları öğrenebileceğiz.
 
Son düzenleme: