Yeni kanun tasarısı ile ÖTV sistemi değişiyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Birkaç soru sormak istiyorum;

-Cari açık katlanarak devam ederken döviz yerinde nasıl dursun? (ki olmuş $ 3.14)

-Satın alınan hangi D segmenti veyahut "Gırtlak" olarak tabir edilen C segmenti araçlar ihtiyaç doğrultusunda alınıyor ?

-Son olarak her köşe başındaki 1-3-5 /A-C-E /A3-A4'leri umarım sadece ben görmüyorumdur...

Varsın daha az (+) takısına sahip araçları yolda daha az görelim, hiç değilse belki döviz düşüş yaşar.
Bence dediginiz şey çok saçma niye illaki boş veya premium olmayan araçlara binmek zorunda kalalım ki? iyi arabaya binmek hepimizin hakki. premium araclari daha az gorerek de döviz düşmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: selimcicekyurt

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@123456mtn Hacı kusura bakma da o iş öyle değil. Elin Amerikalısı 50000 dolar arabaya çok diyor. Neden? Çünkü diğer arabalar daha ucuz, öyle alışmışlar, özellikle kendi arabaları bildiğin ucuz, 25k dolara Mustang mi olur? Burada da insanlar 80-90k liralara alıştığı için diyor ki, bu arabaya bunu vereceğime üstüne bir iki daha koyar ikinci el premium alırım, ne bileyim d segmenti alırım. Niye diyor bunu? Çünkü hayvan gibi para veriyor, dolayısıyla daha iyi arabaya binmek istiyor. Sen devlet olarak adam gibi vergilendirme yapsan, bu insanlar bu fiyatlara alışmasa gidip 100bine araba alacağına 50bine alır çünkü kafasında bu sefer 100bin pahalı olur. Bilmiyorum anlatabildim mi derdi de bir araba alırken hiçbir türlü devlete aynısından almak bana mantıklı gelmiyor. Üstelik şirket sahibi insanlar vergiyi düşüyor cart curt, olan yine normal insana oluyor. Neresinden tutsan elinde kalır bir vergi sistemi var. Opsiyondan motor hacmine göre vergi almak nedir mesela? Ya da ÖTV'nin KDV'si nedir ya?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Şimdi 1,2 arabalara bişey olcak mı sonuçta onlar bir alt vergi dilimine mahsus değil mi yoksa direk fiyat bandın da mı?Ya s*çacam böyle işe ulan fiyatına göre mi vergi alcan motoruna göre mi ?Anlıyorum başka yerde bir şey okuyorum kafam karışıyor neyse sonuçta her türlü gircek.
 

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
şöyle bi tablo buldum başka bir forumda örnek olarak c180 alınmış;
OEQGpP.png
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Birkaç soru sormak istiyorum;

-Cari açık katlanarak devam ederken döviz yerinde nasıl dursun? (ki olmuş $ 3.14)

-Satın alınan hangi D segmenti veyahut "Gırtlak" olarak tabir edilen C segmenti araçlar ihtiyaç doğrultusunda alınıyor ?

-Son olarak her köşe başındaki 1-3-5 /A-C-E /A3-A4'leri umarım sadece ben görmüyorumdur...

Varsın daha az (+) takısına sahip araçları yolda daha az görelim, hiç değilse belki döviz düşüş yaşar.

Cari açık ile dövizin bir alakası yok. Yeri gelir yabancı alıcıya ihracat fiyatımı yükselttim dersin yine bir noktaya kadar cari açık olmaz ya da açığı minimum düzeyde tutarsın. Senin dediğin olay 1 gecede doların atıyorum 2.2 TL'den 2.9 TL'ye çıkmasıyla olur ve anlaşmanı 2.2 TL üzerinden yaptıysan dolar başı 0.7TL'lik cari açık verir şirketin.

Ülkelerin cari açık sistemi şudur ki bunun detaylarına girersek herhalde 1 yıllık akademik ders olur. En basit şekliyle ihracatının (yurtdışına yerli mal satmak) ithalatından (yurtdışından yabancı mal satın almak) az olmasıdır;

Örnek:

Almanya'dan 1 tane BMW'yi getirttin buraya, atıyorum 5 serisi olsun- fiyatı 200.000TL. Sen verdin bu parayı Almanya'ya aldın arabanı.

Almanya'da gıda sektöründe bir firma senden 100 ton patates aldı fiyatı 150.000TL. Aradaki 50.000TL'lik fark Türkiye'nin cari açığıdır yani dış borcudur.

Cari açığın önüne geçmek için daha çok ihracat yapmak gerekir. Yani eşittir, üretmek gerekiyor.

Cari açığı kapatma şekli vatandaştan vergi alarak olmaz. Bunu 10000 kere başka yerlere de yazdım ve konusu açıldıkça yazacağım.

DÜNYA TARİHİNDE, bakın DÜNYA TARİHİ DİYORUM yani OSMANLI ya da TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ DEĞİL, dünya tarihinde halktan aldığı vergiyle cari açık kapatmaya çalışan başka bir ülke YOK!

Cari açık ancak ve ancak yerli üretimin artması ve ihracat yapması ile kapanır ya da ithalata kota konulması ile yapılır. Ancak ithalata kota konulması için satın almayı tercih ettiğin ürünün yerli karşılığı olması gerekir. O da yok...

Bilmiyorum nasıl olacak. Yerli üretime destek çıkmadığı sürece, ihracata destek olunmadığı sürece daha çok vergi öderiz.
 

Onur

Profesör
8 Eyl 2016
535
911
1,770
Bugünkü fiyatı 55.000₺'nin üstünde olan tüm araçların fiyatı yükselecek demektir.

Yani Megane, Leon vs tüm C segmenti araçlar ve opsiyon listesi orta karar dolu B segmenti araçlarda dahil demektir.

Lüks tüketime fren diyor bir gazetede de.

Ulan kendi otomobilini üretemiyorsun daha! Olur yerli 3 - 4 markanda millet yabancı marka almasın dersin yine haklı bulurum.

Bize A segmenti araç bile ithal olduğu için lüks. Neden bahsediyorlarsa bunlar?
Yalnız hocam net fiyatı 55k dan yuksek olanlarin vergisi artacak yani c sınıfındaki her aracın değil donanımı fazla olup net fiyatı 55k yı geçenlerin fiyatı artacak ama bence buda çok saçma misal comfortline golf le highline golf arasında 20-30k para farkı mı olacak...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Bu zamlar beni hiç şaşırtmadı. Arkadaşlar uyanın artık, bu ülke insanı bir kaç yıl hiç ama hiç hak etmediği bir rüyayı yaşadı. ABD Dünya'ya para pompaladı, Arap ülkeleri bize uçaklar dolusu para yolladı. Biz de aldık o parayı beton pompalarına yatırdık. Rezidans yaptık, lüks araçlara bindik, latteler, mokalar havada uçuştu. 20 yıllık, 30 yıllık krediler çektik. Şuan içlerinin ciddi miktarı boş olan gökdelenlere bakıp, 2 tane köprü yapmanın çok büyük nimet olduğunu düşünüp uuuuu ülke çok gelişti, ayağını denk al Almanya dedik.
Şimdi rüya bitti, kaç milyon Suriyeli var ülkede, Doğu'da savaş var, Amerika parasını yavaş yavaş geri çekiyor, petrol fiyatları düşünce araplarda da sıkıntı başladı. E üretimi olmayan devlet ne yapacak, bindi yine otomobilin üstüne. Ha pardon bunlar hep dış güçlerin, faiz lobisinin oyunu demi.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Yalnız hocam net fiyatı 55k dan yuksek olanlarin vergisi artacak yani c sınıfındaki her aracın değil donanımı fazla olup net fiyatı 55k yı geçenlerin fiyatı artacak ama bence buda çok saçma misal comfortline golf le highline golf arasında 20-30k para farkı mı olacak...
Şu anda en ucuz VW Golf fiyatı 1.2 TSI BMT 110 PS Manuel Midline Plus 67.500TL. Bu hepsinin fiyatı artacak demektir.

Ben şu anda 55.000TL'nin altında olan yani 54.999TL olan boş bir C segmenti otomobil fiyatı bilmiyorum. Hepsi minimum yaklaşık olarak 60.000TL'den başlıyor.

Senin dediğin olay şu;

IBIZA 1.2 TSI 90 HP Style fiyatı 49.200TL. Üstüne 55.000TL'ye kadar opsiyon eklersen fiyat değişmeyecek.

Ama IBIZA 1.0 EcoTSI 110 HP DSG S&S Style fiyatı 55.900TL. Bunun fiyatı opsiyon ekletmesende artacak.

Ve ben size daha kötüsünü söyleyim. Distribütör firmalar bu vergi avantajını kullanarak B segmenti olup orta dolulukta olan araçların fiyatlarına da zam yaparak bir üst vergi dilimine iteleyip kar etmeyi gözetecekler.

Dediğim gibi fırsatçılıktan fırsatçılık doğar. Şu anda tüm bayilerde inanılmaz adetlerde faturalar kesilmeye başlandı. Millet etkilenmemek için varını yoğunu otomobile bağlamaya başladı.

Çünkü şöyle bir şeyde var. Atıyorum şimdi gittin 180.000TL'ye 5.20i aldın. 1 Ocak'tan sonra arabanın fiyatı çıkacak 215.000TL'ye, millet 200.000TL yazıp satarak 20.000TL kar edecek.

Daha neler olacak neler, bekleyin görün.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Yalman

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
38
65
635
Şu anda en ucuz VW Golf fiyatı 1.2 TSI BMT 110 PS Manuel Midline Plus 67.500TL. Bu hepsinin fiyatı artacak demektir.

Ben şu anda 55.000TL'nin altında olan yani 54.999TL olan boş bir C segmenti otomobil fiyatı bilmiyorum. Hepsi minimum yaklaşık olarak 60.000TL'den başlıyor.

Senin dediğin olay şu;

IBIZA 1.2 TSI 90 HP Style fiyatı 49.200TL. Üstüne 55.000TL'ye kadar opsiyon eklersen fiyat değişmeyecek.

Ama IBIZA 1.0 EcoTSI 110 HP DSG S&S Style fiyatı 55.900TL. Bunun fiyatı opsiyon ekletmesende artacak.

Ve ben size daha kötüsünü söyleyim. Distribütör firmalar bu vergi avantajını kullanarak B segmenti olup orta dolulukta olan araçların fiyatlarına da zam yaparak bir üst vergi dilimine iteleyip kar etmeyi gözetecekler.

Dediğim gibi fırsatçılıktan fırsatçılık doğar. Şu anda tüm bayilerde inanılmaz adetlerde faturalar kesilmeye başlandı. Millet etkilenmemek için varını yoğunu otomobile bağlamaya başladı.

Çünkü şöyle bir şeyde var. Atıyorum şimdi gittin 180.000TL'ye 5.20i aldın. 1 Ocak'tan sonra arabanın fiyatı çıkacak 215.000TL'ye, millet 200.000TL yazıp satarak 20.000TL kar edecek.

Daha neler olacak neler, bekleyin görün.

Vergisiz fiyattan hesaplanacak vergili fiyattan değil
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Vergisiz fiyattan hesaplanacak vergili fiyattan değil
Net fiyattan kasıt anahtar teslim fiyatıdır benim bildiğim.

Sizin dediğiniz gümrükteki fatura fiyatı. ÖTV'siz KDV'siz fiyatı üzerinden hesaplanıyorsa arkadaşın dediği gibi Golf'te opsiyon farklarından dolayı arada uçurum olabilir.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
L
Net fiyattan kasıt anahtar teslim fiyatıdır benim bildiğim.

Sizin dediğiniz gümrükteki fatura fiyatı. ÖTV'siz KDV'siz fiyatı üzerinden hesaplanıyorsa arkadaşın dediği gibi Golf'te opsiyon farklarından dolayı arada uçurum olabilir.
Net fiyat vergisiz fiyat demektir. Size katiliyorum su an deli gibi fatura kesiliyor ve cok firsatcilik yapan olacak.
 

Yalman

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
38
65
635
Örnek vermek gerekirse passat 1.4 tsi trendline net fiyatı 49 bin lira, girdiği vergi dilimi %45
Passat 1.4 tsi comfortline net fiyatı 56 bin lira, girdiği vergi dilimi %75
Aradaki fiyat farkı şu an 9-10 bin lira civarı ama sistem değiştikten sonraki fark uçurum olacak
 

NeedForSpeed

Profesör
8 Eyl 2016
411
624
1,695
Ankara
Marka
Skoda
Burada bahsedilen 55.000TL otomobilin ülkeye giriş fiyatı yani ötvsiz kdvsiz çıplak fiyatı. Arkadaşların dediği gibi örneğin 1.4 trendline passat 55bin liranın altındaysa comfortline-highline passat 55.000TL nin üzerinde olabilir. Bu da bir üst paket araç alayım derken 20-25.000TL lik farklar göreceğiz demek. Bu olay ikinci el piyasasını yükseltecek ve olan yine araba alamayan vatandaşa olacak. Fakiri fakirleştirmeye devam ediyorlar... aynı şekilde zengini zenginleştirmeye...
 

akakyalcin

Asfalt Kurutucu
19 Eyl 2016
8
0
585
ya bilmiyorum ama bi şikayet felan dicem ama yok abı kımse şikayet edicen vallahı var ya olan biten halka garıbana oluyor adamlar zar zor bırıktırıp bişeyler alıyor onuda mılletın gırtlagını sıkıp alıyorlar
 

ghalacli

Profesör
8 Eyl 2016
223
344
1,335
Ben ispanyayı gezdim Türkiyedekinin yarısı kadar bile lüks araç görmedim, devlet biraz da bu konuda haklı arkadaşlar, ayağımızı yorgana göre uzatmıyoruz.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07

kaydemir

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
20
48
595
Ben ispanyayı gezdim Türkiyedekinin yarısı kadar bile lüks araç görmedim, devlet biraz da bu konuda haklı arkadaşlar, ayağımızı yorgana göre uzatmıyoruz.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
İspanya'yı ben de gezdim hocam ama gözden kaçırdığınız bazı detaylar olduğunu düşünüyorum. Ben ilk baş Madrid'e indiğimde kalacağım yere nası giderim ne kullanırım diye turist ofise girdiğimde(ilk uzun yurtdışı gezim olduğu için de biraz tedirgindim) görevli şaşkın şaşkın bakıp tabii ki metroyu kullancağımı söyledi sonraki gün farkettim ki şehrin bir ucundaki havalimanı ile diğer ucundaki casa de campo arasında herhangi bir yere gitmek istediğinde bir metro durağından çıktığında en fazla(abartmıyorum) 10 dakka yürüyorsun. Sonra Granada'ya geçtim burası zaten küçük bir şehirdi tarihi de bol olduğu için yürümek gayet keyifli istediğim çoğu yere yürüyerek ulaşabiliyordum ya da yöre insanın çoğu bisiklet kullanıyordu. Sonrasında daha büyük sayılan Sevilla'ya geçtim bizim için Bursa ne kadar büyükse İspanya için de Sevilla o kadardır muhtemelen, şehirde tramvay ve otobüsler olmasına rağmen bisikletle istediğiniz yere ulaşabiliyordunuz kaldı ki çoğu zaman ben yürümeyi tercih ettim(şehrin dokusu olabildiğine korunmuş gitmeyen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim, yürüme rekorum da burdadır bir günde 40000 adım:)). Sonrasında da Valencia'ya geçtim orası da İspanya için bizim İzmir klasmanında diyebiliriz(büyüklük açısından) Gece geç saate kaldığım bir kere harici metro her yere gitmem için yeterliydi. En son durağım da Barcelona idi orasını da bizim için İstanbul olarak alabiliriz, burdaki metro sistemi Madrid'ten de daha iyiydi, şehri örümcek ağı gibi sarmışlar, metro dışında, çok özel bir durumunuz yoksa, başka hiçbir ulaşım aracına ihtiyacınız yok. Bunların dışında da şehirler arasında tabii ki hızlı tren seferleri her zaman mevcut(gerçek hızlı tren bu arada, bizdeki gibi 200'ü gören trenlere yüksek hızlı deyip algı hırsızlığı yapmıyorlar) Bunun dışında turist olarak gittiğim için metroların ve şehrin durumunu günün her saati için gözlemleme şansını elde ettim ve çok rahatlıkla söyleyebilirim ki Barcelona'da metronun en dolu olduğu an iş çıkışı metrobüsün 5'te biri ya eder ya etmez.
Bunların ışığında bizdeki örneklere bakarsak istanbul'da sadece metro kullanarak bi yere gitmeniz çok olası değil kaldı ki Gayrettepe'den Hisarüstü'ne gitmeye kalktığınızda iki kere akbil basmanız gerekiyor, ben bu saçmalığı üniversite zamanı exchange arkadadaşlarıma anlatamadım, mantığını açıklayabilecek olan beri gelsin. Metrobüs çilesi zaten hepimizin malumu, diğer büyük şehirlere bakarsak Ankara zaten başındaki adam yüzünden 20 senede bi metro hattını zor bitirdi, Bursa'da güzergah ve toplu taşıma saatlerinin saçmalığı yüzünden benim bütün arkadaşlarım işe gitmek için araba almak zorunda kaldı, İzmir'de de belediye ne kadar uğraşsa da malum zihniyete teslim olmadığı için bütçeyle uğraşmaktan bi yere gidemiyor.
Sonuç olarak İspanya'da yaşıyor olsaydım ben de araba almazdım çünkü gerek yok ve özel bir ihtiyaç olmadığı sürece tamamen fuzuli bir masraf ve bu çoğu avrupa şehri için geçerli. Vatandaşa iki gram hizmet götürüp sonra da vatandaş kendi başının çaresine bakmaya çalışınca dönüp vatandaşı suçlamak bana çok mantıklı gelmiyor.
 

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Cari açık ile dövizin bir alakası yok. Yeri gelir yabancı alıcıya ihracat fiyatımı yükselttim dersin yine bir noktaya kadar cari açık olmaz ya da açığı minimum düzeyde tutarsın. Senin dediğin olay 1 gecede doların atıyorum 2.2 TL'den 2.9 TL'ye çıkmasıyla olur ve anlaşmanı 2.2 TL üzerinden yaptıysan dolar başı 0.7TL'lik cari açık verir şirketin.

Ülkelerin cari açık sistemi şudur ki bunun detaylarına girersek herhalde 1 yıllık akademik ders olur. En basit şekliyle ihracatının (yurtdışına yerli mal satmak) ithalatından (yurtdışından yabancı mal satın almak) az olmasıdır;

Örnek:

Almanya'dan 1 tane BMW'yi getirttin buraya, atıyorum 5 serisi olsun- fiyatı 200.000TL. Sen verdin bu parayı Almanya'ya aldın arabanı.

Almanya'da gıda sektöründe bir firma senden 100 ton patates aldı fiyatı 150.000TL. Aradaki 50.000TL'lik fark Türkiye'nin cari açığıdır yani dış borcudur.

Cari açığın önüne geçmek için daha çok ihracat yapmak gerekir. Yani eşittir, üretmek gerekiyor.

Cari açığı kapatma şekli vatandaştan vergi alarak olmaz. Bunu 10000 kere başka yerlere de yazdım ve konusu açıldıkça yazacağım.

DÜNYA TARİHİNDE, bakın DÜNYA TARİHİ DİYORUM yani OSMANLI ya da TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ DEĞİL, dünya tarihinde halktan aldığı vergiyle cari açık kapatmaya çalışan başka bir ülke YOK!

Cari açık ancak ve ancak yerli üretimin artması ve ihracat yapması ile kapanır ya da ithalata kota konulması ile yapılır. Ancak ithalata kota konulması için satın almayı tercih ettiğin ürünün yerli karşılığı olması gerekir. O da yok...

Bilmiyorum nasıl olacak. Yerli üretime destek çıkmadığı sürece, ihracata destek olunmadığı sürece daha çok vergi öderiz.

Cari açığın döviz ile alakası nasıl yok ya bana bi açıklar mısınız şuan ki durum siyasal ve çevremizde yaşanan olaylardan ama serbest piyasa ekonomi olan ülkelerde fiyatı arz talep eğrisi belirler ülkenin içinde bulunduğu durumdan dolayı yatırımcı para getirmiyor bize bu da kuru fırlatıyor ve amerikanın parayı çağırmasından dolayı Dünya'da kıtlık var.
economics5.gif

Bu da arz talep grafiği bilmeyenler için.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kaansoysal

ghalacli

Profesör
8 Eyl 2016
223
344
1,335
İspanya'yı ben de gezdim hocam ama gözden kaçırdığınız bazı detaylar olduğunu düşünüyorum. Ben ilk baş Madrid'e indiğimde kalacağım yere nası giderim ne kullanırım diye turist ofise girdiğimde(ilk uzun yurtdışı gezim olduğu için de biraz tedirgindim) görevli şaşkın şaşkın bakıp tabii ki metroyu kullancağımı söyledi sonraki gün farkettim ki şehrin bir ucundaki havalimanı ile diğer ucundaki casa de campo arasında herhangi bir yere gitmek istediğinde bir metro durağından çıktığında en fazla(abartmıyorum) 10 dakka yürüyorsun. Sonra Granada'ya geçtim burası zaten küçük bir şehirdi tarihi de bol olduğu için yürümek gayet keyifli istediğim çoğu yere yürüyerek ulaşabiliyordum ya da yöre insanın çoğu bisiklet kullanıyordu. Sonrasında daha büyük sayılan Sevilla'ya geçtim bizim için Bursa ne kadar büyükse İspanya için de Sevilla o kadardır muhtemelen, şehirde tramvay ve otobüsler olmasına rağmen bisikletle istediğiniz yere ulaşabiliyordunuz kaldı ki çoğu zaman ben yürümeyi tercih ettim(şehrin dokusu olabildiğine korunmuş gitmeyen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim, yürüme rekorum da burdadır bir günde 40000 adım:)). Sonrasında da Valencia'ya geçtim orası da İspanya için bizim İzmir klasmanında diyebiliriz(büyüklük açısından) Gece geç saate kaldığım bir kere harici metro her yere gitmem için yeterliydi. En son durağım da Barcelona idi orasını da bizim için İstanbul olarak alabiliriz, burdaki metro sistemi Madrid'ten de daha iyiydi, şehri örümcek ağı gibi sarmışlar, metro dışında, çok özel bir durumunuz yoksa, başka hiçbir ulaşım aracına ihtiyacınız yok. Bunların dışında da şehirler arasında tabii ki hızlı tren seferleri her zaman mevcut(gerçek hızlı tren bu arada, bizdeki gibi 200'ü gören trenlere yüksek hızlı deyip algı hırsızlığı yapmıyorlar) Bunun dışında turist olarak gittiğim için metroların ve şehrin durumunu günün her saati için gözlemleme şansını elde ettim ve çok rahatlıkla söyleyebilirim ki Barcelona'da metronun en dolu olduğu an iş çıkışı metrobüsün 5'te biri ya eder ya etmez.
Bunların ışığında bizdeki örneklere bakarsak istanbul'da sadece metro kullanarak bi yere gitmeniz çok olası değil kaldı ki Gayrettepe'den Hisarüstü'ne gitmeye kalktığınızda iki kere akbil basmanız gerekiyor, ben bu saçmalığı üniversite zamanı exchange arkadadaşlarıma anlatamadım, mantığını açıklayabilecek olan beri gelsin. Metrobüs çilesi zaten hepimizin malumu, diğer büyük şehirlere bakarsak Ankara zaten başındaki adam yüzünden 20 senede bi metro hattını zor bitirdi, Bursa'da güzergah ve toplu taşıma saatlerinin saçmalığı yüzünden benim bütün arkadaşlarım işe gitmek için araba almak zorunda kaldı, İzmir'de de belediye ne kadar uğraşsa da malum zihniyete teslim olmadığı için bütçeyle uğraşmaktan bi yere gidemiyor.
Sonuç olarak İspanya'da yaşıyor olsaydım ben de araba almazdım çünkü gerek yok ve özel bir ihtiyaç olmadığı sürece tamamen fuzuli bir masraf ve bu çoğu avrupa şehri için geçerli. Vatandaşa iki gram hizmet götürüp sonra da vatandaş kendi başının çaresine bakmaya çalışınca dönüp vatandaşı suçlamak bana çok mantıklı gelmiyor.

Kardeşim çoğu konuda haklısın bende barcelona ve madridi gezdim, hızlı trenede bindim bisikletlede gezdim. Türkiyedeki ulaşımın yetersizliğide doğrudur, ama bu bizim lüks araçlara olan düşkünlüğümüzü açıklayamaz yada haklı çıkaramaz. Sorun ulaşım ise A, B segment küçük motor araçları yada motorsikleti alırsın. Malesef kazandığımız ile orantılı araçlar almak istemiyoruz, lükse düşkünlüğümüz var aynı araplar gibi, araplar kadar paramız da yok durum daha vahim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım