Yeni kanun tasarısı ile ÖTV sistemi değişiyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Eren BILGIN

Profesör
24 Eki 2016
95
72
1,010
Sonuç olarak iyi mi olacak kötü mü? Yoksa 1 verip 2 almak mı?
1 aya yeni araba alacak biri olarak beklesek mi yoksa değişmeden biran önce alsak mı?:D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,261
45,893
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Örneğin her ikisi de 1600cc olmasına rağmen vergisiz fiyatı 20 bin lira olan otomobille 100 bin lirayı aşan otomobilden farklı oranlarda ÖTV tahsil edilebilecek. Bu iki araçtan birine yüzde 45 diğerine yüzde 90 ÖTV uygulanabilecek.
Haberdeki şu cümleden anladığımız kadarıyla baz fiyattaki yani en düşük segmentteki 1.6 motorlu araçtan alınan vergi düşürülmeyecek %45 olarak sabit kalacak, ama kendisinden segment olarak daha üst olan bir model 1.6 motor hacmini aşmasa bile daha lüks ve üst segment olduğu için %45 ötv oranından değil %90 üzerinden değerlendirilecek. Yani; vergisiz fiyatı 100 bin liranın altında kalan c segment 1.6 hacminde bir araç alıyorsun ve her zamanki gibi %45 vergi ödüyorsun, fakat o anki vergisiz fiyatına göre 100 bin lirayı aşabilecek d, d+ veya e segment bir aracı 1.6 motor olsa bile 2.0 motora sahipmiş gibi %90 üzerinden vergilendirecekler. Anlaşılan bmw 5.20'lerin, mercedes e'lerin, o an ki kura göre artık bmw 1, a serisi veya c serisi, 3.20, a4 gibi araçların 2.0 hacminden düşük motorla piyasaya araç sürmesi bir şey ifade etmeyecek. 1.6 araçlar segment arttıkça ( vergisiz fiyatları artmış olacak) vergi olarak da artacak. Bu yasanın da amacı, motor hacmine bakılmaksızın pahalı otomobil alanlardan daha fazla vergi koparabilmek..
 
Son düzenleme:

Eren BILGIN

Profesör
24 Eki 2016
95
72
1,010
Örneğin her ikisi de 1600cc olmasına rağmen vergisiz fiyatı 20 bin lira olan otomobille 100 bin lirayı aşan otomobilden farklı oranlarda ÖTV tahsil edilebilecek. Bu iki araçtan birine yüzde 45 diğerine yüzde 90 ÖTV uygulanabilecek.
Haberdeki şu cümleden anladığımız kadarıyla baz fiyattaki yani en düşük segmentteki 1.6 motorlu araçtan alınan vergi düşürülmeyecek %45 olarak sabit kalacak, ama kendisinden segment olarak daha üst olan bir model 1.6 motor hacmini aşmasa bile daha lüks ve üst segment olduğu için %45 ötv oranından değil %90 üzerinden değerlendirilecek. Yani; vergisiz fiyatı 100 bin liranın altında kalan c segment 1.6 hacminde bir araç alıyorsun ve her zamanki gibi %45 vergi ödüyorsun, fakat o anki vergisiz fiyatına göre 100 bin lirayı aşabilecek d, d+ veya e segment bir aracı 1.6 motor olsa bile 2.0 motora sahipmiş gibi %90 üzerinden vergilendirecekler. Anlaşılan bmw 5.20'lerin, mercedes e'lerin, o an ki kura göre artık bmw 1, a serisi veya c serisi, 3.20, a4 gibi araçların 2.0 hacminden düşük motorla piyasaya araç sürmesi bir şey ifade etmeyecek. 1.6 araçlar segment arttıkça ( vergisiz fiyatları artmış olacak) vergi olarak da artacak. Bu yasanın da amacı, motor hacmine bakılmaksızın pahalı otomobil alanlardan daha fazla vergi koparabilmek..

O halde elimizi çabuk tutup yasalaşmadan almalıyız :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,697
5,320
26
Avcılar-Darıca
Araba firmaları vergi ve salınım azalsın diye bir taraflarını yırtıp küçük hacimli motorlar sunuyor bizimkilerde bu adam lüx ama küçük hacimli çakal hemen bunu düdüklemek lazım diye mi düşünüyor acaba?
Neyse zaten 0 alcak paramız yok
 

Eren BILGIN

Profesör
24 Eki 2016
95
72
1,010
Kaç tane köprü açtılar görmüyor musun?

Adam o köprüyü yolu senin benim rahat geçmem yada yol almam için açmıyor ki. adamın hedefi Rant alanları oluşturmak.
Ne diyor adam. trafiği azaltmak için yaptık diyor. e son bu yolu yaptın eyvallah. ancak bu yolun geçtiği her yeri yerleşime açarsan yani nufuslar katarsan buralara aynı trafik orada gerçekleşecek. senin yaptığın yolun hiç bir hükmü kalmayacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
1-İstiap haddi 850 kilogramı geçmeyip motor silindir hacmi 2000 cm³'ün altında olanlar: Vergi oranı yüzde 15

2-İstiap haddi 850 kilogramı geçip motor silindir hacmi 2800 cm³'ün altında olanlar: Vergi oranı Yüzde 15

3-Sadece elektrik motorlu olanlar: Vergi oranı Yüzde 10

– Sürücü dahil 9 kişilik oturma yeri olanlardan, motor silindir hacmi 3200 cm³'ü geçmeyenler yüzde 15, sadece elektrik motorlu olanlar: yüzde 10

4-Diğerleri:

-Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyenler: Yüzde 45

-Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçen fakat 2000 cm3'ü geçmeyenlerden; elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 KW'ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm3'ü geçmeyenler: yüzde 45, diğerleri: Yüzde 90

Motor silindir hacmi 2000 cm3'ü geçenler:

-Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 100 KW'ı geçip motor silindir hacmi 2500 cm3'ü geçmeyenler: Yüzde 90, diğerleri yüzde 145

Sadece elektrik motorlu olanlar:

-Motor gücü 85 kW 'ı geçmeyenler yüzde 3

-Motor gücü 85 kW'ı geçen fakat 120 kW'ı geçmeyenler yüzde 7

-Motor gücü 120 kW'ı geçenler yüzde 15

Kaynak: Hürriyet


Şimdi mesela 1.2/1.0 Polo'dan kaç vergi alınıyordu, kaç alınacak? Bunu anlayan var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,261
45,893
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1-İstiap haddi 850 kilogramı geçmeyip motor silindir hacmi 2000 cm³'ün altında olanlar: Vergi oranı yüzde 15

2-İstiap haddi 850 kilogramı geçip motor silindir hacmi 2800 cm³'ün altında olanlar: Vergi oranı Yüzde 15

3-Sadece elektrik motorlu olanlar: Vergi oranı Yüzde 10

– Sürücü dahil 9 kişilik oturma yeri olanlardan, motor silindir hacmi 3200 cm³'ü geçmeyenler yüzde 15, sadece elektrik motorlu olanlar: yüzde 10

4-Diğerleri:

-Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyenler: Yüzde 45

-Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçen fakat 2000 cm3'ü geçmeyenlerden; elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 KW'ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm3'ü geçmeyenler: yüzde 45, diğerleri: Yüzde 90

Motor silindir hacmi 2000 cm3'ü geçenler:

-Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 100 KW'ı geçip motor silindir hacmi 2500 cm3'ü geçmeyenler: Yüzde 90, diğerleri yüzde 145

Sadece elektrik motorlu olanlar:

-Motor gücü 85 kW 'ı geçmeyenler yüzde 3

-Motor gücü 85 kW'ı geçen fakat 120 kW'ı geçmeyenler yüzde 7

-Motor gücü 120 kW'ı geçenler yüzde 15

Kaynak: Hürriyet


Şimdi mesela 1.2/1.0 Polo'dan kaç vergi alınıyordu, kaç alınacak? Bunu anlayan var mı?
B segment araçların hemen hemen hepsi boş haliyle bile 850 kg üzerinde, onu geçtim bazı a segment araçlar bile 1000 kg civarında. Zaten bu kopyaladığınız alanda bahsedilen şey, istiap haddi kapasitesi yani yük ve yolcu taşıyan ticariler için düzenlenmiş olan bir bölüm. Dolayısıyla da bahsettiğiniz segment araçlar için vergi değişimi olmayacaktır. Eski düzende vergi alımı devam edecektir. Bu vergi değişikliği anladığım kadarıyla 1.6 motora sahip olsa bile premium olarak tabir ettiğimiz araçlardan daha fazla vergi alınabilmesinin önünü açmak için yapılmış.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Machine

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,261
45,893
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Doların bugün itibariyle Türkiye tarihinde rekor kırarak yükselmiş olması, yani döviz kurlarının iyice yükselmesi ve tahmini olarak daha da yükseleceği dönemlere girmiş olmamızla, ötv'nin paha yani vergisiz fiyat üzerinden de değerlendirilmeye başlanacak olması arasındaki ilişki ne kadar da tesadüf eseri gibi gözüküyor öyle değil mi ? Desem de tesadüf olduğuna inanmayın, bunların hepsi planlı, gelecek senaryolarının dövize etkisi tek tek hesaplanıp da yapıyorlar vergilendirme değişikliğini. Döviz kuru zirve yapar, vergisiz fiyatta artar..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım