Örneğin her ikisi de 1600cc olmasına rağmen vergisiz fiyatı 20 bin lira olan otomobille 100 bin lirayı aşan otomobilden farklı oranlarda ÖTV tahsil edilebilecek. Bu iki araçtan birine yüzde 45 diğerine yüzde 90 ÖTV uygulanabilecek.
Haberdeki şu cümleden anladığımız kadarıyla baz fiyattaki yani en düşük segmentteki 1.6 motorlu araçtan alınan vergi düşürülmeyecek %45 olarak sabit kalacak, ama kendisinden segment olarak daha üst olan bir model 1.6 motor hacmini aşmasa bile daha lüks ve üst segment olduğu için %45 ötv oranından değil %90 üzerinden değerlendirilecek. Yani; vergisiz fiyatı 100 bin liranın altında kalan c segment 1.6 hacminde bir araç alıyorsun ve her zamanki gibi %45 vergi ödüyorsun, fakat o anki vergisiz fiyatına göre 100 bin lirayı aşabilecek d, d+ veya e segment bir aracı 1.6 motor olsa bile 2.0 motora sahipmiş gibi %90 üzerinden vergilendirecekler. Anlaşılan bmw 5.20'lerin, mercedes e'lerin, o an ki kura göre artık bmw 1, a serisi veya c serisi, 3.20, a4 gibi araçların 2.0 hacminden düşük motorla piyasaya araç sürmesi bir şey ifade etmeyecek. 1.6 araçlar segment arttıkça ( vergisiz fiyatları artmış olacak) vergi olarak da artacak. Bu yasanın da amacı, motor hacmine bakılmaksızın pahalı otomobil alanlardan daha fazla vergi koparabilmek..