Yeni Yaris ve motorları .....

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mehmethakantarhan

Profesör
652
Gezerken farkettim.yeni Yaris e 1.5 atmosferik hybrid olmayan motor konulmuş hem manuel hem otomatik.1.5 vvt-ie 111 HP.eski bir yaris kullanıcısı olarak çok hoşuma gitti .çok tatlı yürür eminim.fiyatida (liste) 65300 TL.bence fena değil.ortalama yakıt 5 lt gösteriyor fabrika verisi.b sınıfı için yaris hem hybrid olarak hemde 1.5 atmosferik motoruyla bence gayet güzel tercih olmaya başlamış.sizler ne düşünüyorsunuz .saygı ve sevgilerimle....
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2017-08-22-21-29-42-422_com.android.browser.png
    Screenshot_2017-08-22-21-29-42-422_com.android.browser.png
    212.2 KB · Görüntüleme: 262
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Sailor
Gidip inceledim (deneme sürüşü yapmadım, gittiğim yerde sadece hibrit Yaris var sürüş için). Dışarıda, stoplar ve ön ızgara, tampon değişmiş. Geri vites lambası ve arka sis farı farın içine dahil edilmiş, öncekinde geri vites lambası sağ alt köşede, sis farı sol alt köşedeydi. İçeride havalandırma bölümü (eskisinde olduğu gibi yine yuvarlak, sadece açıp kapama şekli değişmiş), radyo bölümü değişmiş, usb altta çakmaklığın yanındaydı o da üste radyonun oraya alınmış, bir de kadran değişmiş. Ve tabi motoru değişti.
1.33'ten iyi olduğu kesin. 1329cc idi 1.33 motor, 29cc fazlalıktan üst vergiye giriyordu. Şimdi üst vergi dilimine boş yere girmemiş oluyor, hem performans olarak hemde yakıt tüketimi olarak öncekinden iyi. Veriler Ibiza 1.0ecotsi, Polo 1.2tsi gibi arabalarla hemen hemen aynı. Bu üç arabanın fiyatlarıda benzer (Jazz ezelden beri uçup gitmiş durumda, diğer B sınıflarını bilmiyorum).
Bu motorla tercih edebilecek kişi sayısını arttırır diye düşünüyorum ama ben hâlâ bu fiyatlara alışamadım. 65 bin lira çok geliyor.

Son Yaris'i şu konuda, Yaris GRMN'i şu konuda konuşmuştuk, okumak isterseniz diye bağlantıları paylaşıyorum.
 
Yahu bu adamlar 1.0 EcoTSI gibi bir motor üretemeyecekler mi?
Öyle bir beklenti yok ki bu markayı/modeli tercih edenlerde. Alıntı yapamıyorum şuan, üstte bağlantı olarak vermiştim son yarisi burada konuştuk diye. O konunun 2.sayfasında geçen yılın satış adetleri var. Turbo seçeneği olan Toyotalardan fazla satmış. Hatta tsi ı ecotsi ı bilmem nesi olan İbiza'dan fazla satmış. Polo, Clio, Fiesta, 208 ardından en çok satan B olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Güzel motor. Yaris'e 1.33'de iyi gidiyordu bu daha iyi olacaktır. Yakıt tüketimi belirtilen gibi olmaz ama 7 litrelerde gezineceğini düşünüyorum. Bu arada kızdığım bir şey var. 65 bin'e Yaris iyi diyeceğimiz zamana ne zaman geldik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Sailor
Öyle bir beklenti yok ki bu markayı/modeli tercih edenlerde. Alıntı yapamıyorum şuan, üstte bağlantı olarak vermiştim son yarisi burada konuştuk diye. O konunun 2.sayfasında geçen yılın satış adetleri var. Turbo seçeneği olan Toyotalardan fazla satmış. Hatta tsi ı ecotsi ı bilmem nesi olan İbiza'dan fazla satmış. Polo, Clio, Fiesta, 208 ardından en çok satan B olmuş.
Ya bende o konuyu anlamam. Alan herkes beklentiyle mi alıyor B segment otomobili? Yap gitsin işte turbo motor. 1.0 EcoTSI gibi (ya da diğerleri) turbolu motor seçenekleri varken gidip aynı para atmosferik motora para vermem ben. Alan alsın, hayırlı uğurlu olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer
Ya bende o konuyu anlamam. Alan herkes beklentiyle mi alıyor B segment otomobili? Yap gitsin işte turbo motor. 1.0 EcoTSI gibi (ya da diğerleri) turbolu motor seçenekleri varken gidip aynı para atmosferik motora para vermem ben. Alan alsın, hayırlı uğurlu olsun.
O sizin düşünceniz. Herkes turbo tercih etmek zorunda değil. İsteyenler gidip farklı markalardan alabiliyor o seçenekleri.
1.5'in yanına 1.2t gelecekse uygun olur, isteyen istediğini seçer. Ama bazı markalardaki gibi atmosferiği tamamen kaldırıp turbo motor koymaları bence olumsuz olur marka için. Zaten sadece turbo motorlu satanlar o konulara yoğunlaşmış durumda. Japonlar (örneğin Toyota, Mazda, Suzuki) hâlâ atmosferiği geliştirmeye çalışıyor (geçmişte 1.6'dan alınan bg-yakıt verileri ile günümüzdekiler ortada). Bence başarılıda oluyorlar, 1.0ecotsi'dan 0.1sn yavaş 0.3lt fazla yakıyor şu 1.5'lik motor.
 
Bir yerde okudum, bu 1.5lik motor diğer atmosferik motorlar gibi Otto çevrimli değilmiş. Hem Otto hem Atkinson çevrime sahipmiş, duruma göre motor kendisi 1snden kısa sürede ayarlıyormuş hangi çevrimi yapacağını.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
O sizin düşünceniz. Herkes turbo tercih etmek zorunda değil. İsteyenler gidip farklı markalardan alabiliyor o seçenekleri.
1.5'in yanına 1.2t gelecekse uygun olur, isteyen istediğini seçer. Ama bazı markalardaki gibi atmosferiği tamamen kaldırıp turbo motor koymaları bence olumsuz olur marka için. Zaten sadece turbo motorlu satanlar o konulara yoğunlaşmış durumda. Japonlar (örneğin Toyota, Mazda, Suzuki) hâlâ atmosferiği geliştirmeye çalışıyor (geçmişte 1.6'dan alınan bg-yakıt verileri ile günümüzdekiler ortada). Bence başarılıda oluyorlar, 1.0ecotsi'dan 0.1sn yavaş 0.3lt fazla yakıyor şu 1.5'lik motor.
Ya 1.0 a turbo koysan ne olur allah askina konusmayayim diyorumda blok ufacik isterse 1.0 dan 200 bg cikarsin kisa omurlu yag yakma sorunlari ortaya cikacak hele bi satilmaya baslansin kmler yapilsin goreceksiniz insanlar icin onemli olan kagit uzerindeki 2 saniye cunku istanbul park a gidip sure kasiyor herkes :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
@sputnik

Ben atmosferiği bıraksın turbo motora geçsin demedim!

"Turbo motor üretmek bu kadar zor mu?" dedim. Sizin düşünceniz, benim düşüncem diye bir şey yok. B segmenti araç alan kaç insan turbolu ya da atmosferik diye bakıyor? Ben bakarım, sen bakarsın, otomobillerle ve otomotiv sektörüyle ilgilenen yakından takip eden insanlar dikkat eder.

Müşteri kitlesine bakınca bizim gibi noktası virgülüne kadar dikkat eden adam sayısı %5 - 10 civarıdır. Bu yüzde ile ne marka müşteri kaybeder, ne de köşeyi döner. Turbo motorun faydaları eğer motor "insan gibi" kullanılırsa gayet net. Otomobil daha istekli gider, daha az yakar. EcoTSI'ın olayı da buradan geliyor zaten.

Ayrıca 500cc hacim farkı ile bir zahmet hemen hemen aynı değerleri yakalasın. B segmentinin yeri belli, ekonomik temelli, şehir içinde pratik olsun, sağa sola kolay gireyim çıkayım dan ibaret.

Çoğu Japon markasının benzinli turbo motorlara bulaşmamasına anlam veremiyorum demek istiyorum özetle. Yoksa ne yaparsa yapsın beni ilgilendirmiyor, tercih edeceğim bir marka ve model değil. VW ve VAG Grubu fanlığı da yapmıyorum. Param buna yetti deyip 1.0 EcoTSI alan, aldıktan sonra manyak gibi yazılım araştırmasına girip alt tarafı 1 - 2 saniye fark için o motoru eze eze kullananda zaten beyin yoktur. O konu da hem fikiriz.
 
Yaris 1,5 motoru araştırdım biraz.Araç güç istediğinde otto şehir trafiğinde atkinson çevirmesi için tasarlanmış bir motora sahip.Devir bandı yazmıyordu ama devrini aldıktan sonra atkinsondan çıkıp ottoya geçiyormuş.Karma yakıt tüketimi 5,0 yazıyor.Toyota'da verdiği değerin üzerine max: 0,5-1 litre koyulduğunu düşünürsek gayet yetenekli bir motor olarak göze çarpıyor. 1,0 ecoTsi dan sa bu daha sağlıklı gibi geliyor bana.Atmosferiğin teknolojisini küçümsememek lazım 2005 te vw nin tsi yı tanıttıktan sonraki downsizing modasına uyup da atmosferikleri bir köşeye atmak doğru gelmiyor.Herşey aşırı besleme değil ki bunu turbo arabam olmasına rağmen söylüyorum.İletilen güçteki kayıp tüm mesele
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve bt
@sputnik

Ben atmosferiği bıraksın turbo motora geçsin demedim!

"Turbo motor üretmek bu kadar zor mu?" dedim. Sizin düşünceniz, benim düşüncem diye bir şey yok. B segmenti araç alan kaç insan turbolu ya da atmosferik diye bakıyor? Ben bakarım, sen bakarsın, otomobillerle ve otomotiv sektörüyle ilgilenen yakından takip eden insanlar dikkat eder.

Müşteri kitlesine bakınca bizim gibi noktası virgülüne kadar dikkat eden adam sayısı %5 - 10 civarıdır. Bu yüzde ile ne marka müşteri kaybeder, ne de köşeyi döner. Turbo motorun faydaları eğer motor "insan gibi" kullanılırsa gayet net. Otomobil daha istekli gider, daha az yakar. EcoTSI'ın olayı da buradan geliyor zaten.

Ayrıca 500cc hacim farkı ile bir zahmet hemen hemen aynı değerleri yakalasın. B segmentinin yeri belli, ekonomik temelli, şehir içinde pratik olsun, sağa sola kolay gireyim çıkayım dan ibaret.

Çoğu Japon markasının benzinli turbo motorlara bulaşmamasına anlam veremiyorum demek istiyorum özetle. Yoksa ne yaparsa yapsın beni ilgilendirmiyor, tercih edeceğim bir marka ve model değil. VW ve VAG Grubu fanlığı da yapmıyorum. Param buna yetti deyip 1.0 EcoTSI alan, aldıktan sonra manyak gibi yazılım araştırmasına girip alt tarafı 1 - 2 saniye fark için o motoru eze eze kullananda zaten beyin yoktur. O konu da hem fikiriz.
Japonlarin bulasmamasinin tek sebebi var sorunsuzluk. Evet eski tip denebilir o bambaska bir konu ama neredeyse her japonda sorunsuzluk on plandadir farazi de konusmuyorum bir cok kez farkli yerlerde mecralarda kanitlanmis bir durum.bildigim kadariyla sadece honda turbo ya gecis yapti.hatirladigim kadariyla 1 serisinde engin bilginiz vardi foruma kronik sorunlarla gelen arkadaslara yardimci olmustunuz ve sanirim bmw forumlarindada aktif yer aliyordunuz siz daha iyi bilirsiniz ben uzun sure bmw kullanmadim.ama yer yer kronik sorunlariyla cebellesen arkadaslar gordum ki bu premium c segmenti bmw 1 serisinde var ise can sıkıcı bir durum sonucta onca para verilen araclar. Dedigim sadece bmw icin degil vag grubu icinde konusabiliriz yag yagma dsg vs. Iste bahsettigim tum bu kronik sorunlarin neredeyse hicbiri japonlarda yok o yuzdende forumda bir tane subaru mazda honda toyota vb marka kullanicisinin su sorunla karsilastim cozumu nedir basligi yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Gezerken farkettim.yeni Yaris e 1.5 atmosferik hybrid olmayan motor konulmuş hem manuel hem otomatik.1.5 vvt-ie 111 HP.eski bir yaris kullanıcısı olarak çok hoşuma gitti .çok tatlı yürür eminim.fiyatida (liste) 65300 TL.bence fena değil.ortalama yakıt 5 lt gösteriyor fabrika verisi.b sınıfı için yaris hem hybrid olarak hemde 1.5 atmosferik motoruyla bence gayet güzel tercih olmaya başlamış.sizler ne düşünüyorsunuz .saygı ve sevgilerimle....
Yaris'te 1.5 motor çok hoş olur. Zamanında Fiesta'da olan 1.6 motorlar gibi zevkli ve atik olur araba. Güzel seçim olmuş. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...