Bir cenabetlik hikayesidir

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yok o zamanla güneş ışığı, kirlenme ve yıkamalarla normale dönüyor. Benim focus'un arka tamponu boyanmıştı ve ilk zamanlar gövde rengiyle bazı açılardan bakınca uyumsuzluk vardı. Rengi daha koyuydu ama güneşi yedikçe yıkandıkça gövde rengine döndü.
Aynen o durum var, zamanla oturuyor, ama beyaz her türlü tutturuluyor, ilk andan itibaren kesinlikle sırıtmıyor, rötuş yapsan bile sırıtmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Aynen o durum var, zamanla oturuyor, ama beyaz her türlü tutturuluyor, ilk andan itibaren kesinlikle sırıtmıyor, rötuş yapsan bile sırıtmıyor.
Tabii tabii hatta lokal boyanın en rahat yapılabildiği renkler hem siyah hem beyaz diye duymuştum ustadan. Rötuşlarda da oldukça güzel sonuç alınabiliyor. Ama işte gride de çizikler zor belli oluyor, kiri de kolay göstermiyor. Her rengin bir avantajı dezavantajı var muhakkak. Ama kırmızı kadar bakımı zor bir renk de görmedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tabii tabii hatta lokal boyanın en rahat yapılabildiği renkler hem siyah hem beyaz diye duymuştum ustadan. Rötuşlarda da oldukça güzel sonuç alınabiliyor. Ama işte gride de çizikler zor belli oluyor, kiri de kolay göstermiyor. Her rengin bir avantajı dezavantajı var muhakkak. Ama kırmızı kadar bakımı zor bir renk de görmedim.
sorma :( sefası cefası çok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
sorma :( sefası cefası çok
Vallahi yıkamacıdan çıkardıktan sonra yoldaki ıslak yerlerle köşe kapmaca oynuyordum. İlk su birikintisinden geçtiğin anda o güzelim renk bir anda yüzüne bakılmayacak hale geliyordu. Kışın araç kir ile kaplı olunca böyle rengi de bir garip oluyor. Değişik bir şey anlayacağın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Vallahi yıkamacıdan çıkardıktan sonra yoldaki ıslak yerlerle köşe kapmaca oynuyordum. İlk su birikintisinden geçtiğin anda o güzelim renk bir anda yüzüne bakılmayacak hale geliyordu. Kışın araç kir ile kaplı olunca böyle rengi de bir garip oluyor. Değişik bir şey anlayacağın.
turuncuya kaçıyor :mad:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Kırmızı renk muhabbeti geçmiş onunla alakalı duyduğum bir şey var ne kadar doğrudur bilemeyecem ama kasko yaparken kırmızı renkli arabaların kaza oranı daha yüksek kabul ediliyor diye daha yüksek oluyormuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Kırmızı renk muhabbeti geçmiş onunla alakalı duyduğum bir şey var ne kadar doğrudur bilemeyecem ama kasko yaparken kırmızı renkli arabaların kaza oranı daha yüksek kabul ediliyor diye daha yüksek oluyormuş.
Biz araca kasko yaptırırken öyle bir şeyden bahsetmediler hiç ama belki başkalarına demişlerdir bilemiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur
@CenkGs siyah en son alacağım renk, net söylüyorum, en çok çiziği belli eden renk resmen.

İsterseniz daha 2 gün önce özenle yıkadığım arabamın resmini göndereyim, yağmur yok çamur yok totalde 20 km kullandım, araba havadaki bütün tozu mıknatıs gib üzerine çekmiş, kırmızının tekrar burdan ABV.

@Ugur pek sanmıyorum öyle bir şey olacağını, neticede en büyük dalga boyuna sahip renk, o yüzden çok fazla dikkat çekiyor, o yüzden birisinin çarpma olasılığı en düşük renk, belki kadınlar daha çok tercih ettiği için kırmızıyı böyle bir çıkarım yapılmış olabilir.

Ha bu arada yazın tam 8 saat pasta-cila yaptım, o eski cansız turuncuya kaymış renginden sonra alttan epey bir kırmızı çıksada kılcal çizikleri çok fazla gösteriyor, benim arabanın beyaz rengini görünce imrenerek bakıyorum resmen :)
 
Son düzenleme:
Efendim herkes bişeyler anlatmış bende anlatayım. Bundan 7 sene önce oluyor bu olay. Annem ile ben 28 Ekim 2010 günü yarım gün olduğundan eve erken geldik. Eve gelmemize ikimizde uyumuşuz. Yanlış hatırlamıyorsam saat 6 sularında apartman görevimiz Hüseyin abi kapımızı çaldı. Annem kalkıp kapıyı açtı ve birde ne duyalım arabamızın üstüne 10. kattan panjur düşmüş. Tabi bi çok şaşırdık Daha sonrasında aşağıya indik arabaya baktık kaputunda camında ve tavanında ezikler vardı ama tavanda bir parmak bile etmeyecek bir göçük vardı. Tabi Allah'ın işi mi dersiniz yoksa göklerden gelen bir karar mı bilemiyorum ama o saatlerde annem hep işten gelip arabayı park ederdi. Panjurun sivri parçaları zaten camdan içeri girmiş sürücü koltuğuna milim kala durmuştu. Panjurlu evin sahibi aracın bütün masraflarını karşılamak zorunda kaldı ve olay tatlıya bağlandı. Bu arada o zamanlar 1.6 TDI Octavia'mız vardı.
 
L300 ün arka bagaj kapağı tutukluk yapıp açılmıyordu, yüklerin üzerinden komando misali sürünerek kilise ulaşıp tornavidayla uğraşarak açıyordum. Sanayide 30 tllik yan sanayii ama Sıfır kilit mekanizması değişimiyle sorun çözüldü sandık akşam yine açılmadı ve yine yüklü. Sürgülü kapıdan da ulaşamıyoruz ben yine gece operasyonunda bordo bereli modunda telefon flaşı ile uğraşa uğraşa açtım. Ertesi gün gittik parça hatalı üretilmiş:confused:. Yeni kilitle bu sefer usta olmadığı için çırak uğraştı yaklaşık 1.5 saat kadar.
 
Bilenler vardır Marea ve kardeşlerinde kapı açma mekanizmaları bir defa soküldugunde bir daha ayar tutmaz .
Ramazan ayının 2.gunu can sıkıntısı ile iç kapı kollarını soktum ve o pandizot sökme serüvenleri başladı . Sağ ve sol ön kapıları toplamda 4-5 kere değiştirdik . En sonunda Miraglio marka orjinal aldık onunda durumu pek iyi değil şuan :) 2-3hafta oluyor orjinalini aldık , monte ederken (artık gözüm kapalı sokuyorum pandizotu :D)
Ledleri yanmayan cam switchlerini onaralim dedim babama . Sonra sokmeye başladık tabi ilk defa sokuyoruz nerede tırnak var nereden açılır bilmiyoruz . Havya falan ne varsa getirdim sonra baktık bu iş bizlik iş değil , geri toplamaya karar verdik . Aman Allahım o da ne :) parçalar yuvalarına oturmuyor geri atıyor . Tuşların yeri belli değil velhasıl 1 hafta boyunca şoför kapısındaki cam tuşları sökük vaziyette gezdik . Ve havalar gunesliydi :) kısa bir araştırmanın sonunda Ankara'da bir Fiat yedek parcacisindan aracın cam switchlerini sipariş ettim . İyi hoş , geldi tekrar arabaya gittik soktuk baktık dedik geçen seferki gibi olmasın - sanayi yolunu tuttuk ve bütün bunlara ben sebep olduğum için biraz heyecan da vardi içimde nede olsa soktugumuz parça 500kumandalari 400de bulunduğu plastik idi :) ilk gittiğimiz usta burun kivirdi . Başka bir ustayi önerdi . Usta gerçekten işten anlayan birisiydi . Hem kendi alanında hemde aracımız hakkında oldukça bilgiliydi . Aldığımız parçaların yan sanayi olduğunu (biraz tahmin ediyorduk) ve yerine tam oturamayacagini ve hatta takılı kalabileceğini söyledi (orjinal takım 500 :) , biz dedik neyse bunlarla olsun artık yapacak birşey yok :) sonra yerine takmaya çalışıyor oturuyor ancak işlevini yerine getiremiyor . Sonra usta dremel ve egeyi eline aldı , biraz yuvadan birazda kumandalardan traslayarak işi bitirdi . Ve ben derin bir nefes aldım :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
1.25000km'lik sorunsuz ve olaysız kullanımdan sonra kendisine yetkili servisten 25000kmde balataların bittiği söylendi. balata ömrü kullanım şartları ile direkt alakalıdır ancak piste dahi girmeyen ve gayet normal kullanılan bir arabanın balataları 25000kmde nasıl biter hala anlamış değilim. balatalar değişti.
Borusan 25k bakımında 4 disk değişiyorum demişti, yetkili servis o gün bitti benim için. Aynı şekilde komşumuzda E220 vardı o zamanlar sizinki amg fren diye ilk bakımda disk değişcez dediler, kendisi tornacı bi abimizdi o da unuttu servisin yolunu. Saçmalık yani bir de açmış bana tamamen sizin güvenliğiniz için diyor bana hani bilmesem değiştircek, ben o diski 60bine kadar kullandım piste girdim çıktım.
 
116i'nin ilk balata değişimini 55 bin km'de yaptım, şu an yol bilgisayarı 45 bin km verdi, 25 binde balata mı değişir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...