1.2tsı'a göre +25tork +5beygir ve -30kg ağırlık. 0-100 yarım saniye daha iyi. Yakıt tüketimi karmada yarım litre daha az. Eğer kağıt üstündeki gibiyse gayet güzel değerler![]()
Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.
Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.
Bak bu kötü oldu ozaman,alt devirler baya ölü olacak şuan kullandığım araç 1300de veriyor max torku(250) alt devirler baya canlı sanırım 1.0ı alırsam hazır olmam lazım ona![]()
Bu alt devirlerin ölü olduğu anlamına gelmez. Zaten bu motoru test sürüşü yapmadan almayın derim. Örneğin maximum torkun %75'ini 1300 devirde veriyorsa çok iyi yürür araba. Tork/RPM eğrisi varsa internette arabanın bize net bilgi söyler.
Sadece araba dolu ve yüklü olduğu zamanlarda 1.2tsi'a göre daha fazla yakar, çünkü gitmesi için daha fazla devir çevirmeniz gerekecek.
1.2tsi 1750 devirde 175 tork veriyor 1.0tsi 2000devirde 200 tork veriyor. Sonuçta 1.0tsi'ın torku 1750devirde 100e düşmeyecek bir anda. Ben o yüzden alt devir ölülüğü olacağını zannetmiyorum. Yakıt tüketiminde de 1.0ın sıkıştırıldığında daha fazla yakabileceğini düşünüyorum ama kağıt üstündeki verilere göre atıp tutmak doğru değil bence gerçek kullanımda çok farklı şeyler olabilir. Ama genel olarak silindir sayısı düşünce daha çok alt devir torku daha az yüksek devir ve nispeten daha az beygir olur. Titreşim de biraz daha fazla olur motorda.Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.
Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.
Asıl soru m3ün yarısımı1.2tsi 1750 devirde 175 tork veriyor 1.0tsi 2000devirde 200 tork veriyor. Sonuçta 1.0tsi'ın torku 1750devirde 100e düşmeyecek bir anda. Ben o yüzden alt devir ölülüğü olacağını zannetmiyorum. Yakıt tüketiminde de 1.0ın sıkıştırıldığında daha fazla yakabileceğini düşünüyorum ama kağıt üstündeki verilere göre atıp tutmak doğru değil bence gerçek kullanımda çok farklı şeyler olabilir. Ama genel olarak silindir sayısı düşünce daha çok alt devir torku daha az yüksek devir ve nispeten daha az beygir olur. Titreşim de biraz daha fazla olur motorda.
Multijetlerin alt devir ölülüğü petrolhead adamı arabadan soğutur valla1.3 mjette detaylıca yaşıyorum yüklü/yüksüz farkını. 1.6'dan şaşmayacaksın ama vergi diye bir şey var![]()
2000 devir ile 1750 devir aynı değil haklısınız 3 silindir diyecem bmw bile 1.5 lerde 3 silindir kullanıyorBg belli,tork belli,agirlik azalmis,0-100 belli halen 1.2 tsi kadar ara hizlanmalari,ilk kalkislari atak olmaz demek bence mantiksiz.ozellikle baslikta belirtildigi uzere hele ki 7 ileri otomatikse hantallik olacagina hic inanmiyorum.birde 1.2 tsi den daha pahali olmamaliydi deniyor ama tabiki daha pahali olacak daha yeni teknoloji,daha guclu ve daha az yakiyor.hangi aracin yeni teknoloji motoru nispeten eski nesiline gore daha ucuz olmus ki.var mi örnegi?