Octavia 1.0 DSG Optimal Style

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar octavia'ya ve 1.0 motor gelmiş 115ps, sizce nasıl ? 1.2 den pahalı :D ve optimal yazıyor bunun anlamı nedir 1.0 biraz mantıksız,sollamada sıkıntı yaşamazmıyız
 
  • Beğeni
Tepkiler: fthz

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
1.2tsı'a göre +25tork +5beygir ve -30kg ağırlık. 0-100 yarım saniye daha iyi. Yakıt tüketimi karmada yarım litre daha az. Eğer kağıt üstündeki gibiyse gayet güzel değerler :D
 

kansuvargun

Profesör
8 Eyl 2016
237
259
1,385
34
İstanbul
1.2tsı'a göre +25tork +5beygir ve -30kg ağırlık. 0-100 yarım saniye daha iyi. Yakıt tüketimi karmada yarım litre daha az. Eğer kağıt üstündeki gibiyse gayet güzel değerler :D

Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.

Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.

Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.

Bak bu kötü oldu ozaman,alt devirler baya ölü olacak şuan kullandığım araç 1300de veriyor max torku(250) alt devirler baya canlı sanırım 1.0ı alırsam hazır olmam lazım ona :D
 

kansuvargun

Profesör
8 Eyl 2016
237
259
1,385
34
İstanbul
Bak bu kötü oldu ozaman,alt devirler baya ölü olacak şuan kullandığım araç 1300de veriyor max torku(250) alt devirler baya canlı sanırım 1.0ı alırsam hazır olmam lazım ona :D

Bu alt devirlerin ölü olduğu anlamına gelmez. Zaten bu motoru test sürüşü yapmadan almayın derim. Örneğin maximum torkun %75'ini 1300 devirde veriyorsa çok iyi yürür araba. Tork/RPM eğrisi varsa internette arabanın bize net bilgi söyler.

Sadece araba dolu ve yüklü olduğu zamanlarda 1.2tsi'a göre daha fazla yakar, çünkü gitmesi için daha fazla devir çevirmeniz gerekecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

fthz

Profesör
19 Eyl 2016
111
60
1,035
39
istanbul
1.3 mjette detaylıca yaşıyorum yüklü/yüksüz farkını. 1.6'dan şaşmayacaksın ama vergi diye bir şey var :)
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bu alt devirlerin ölü olduğu anlamına gelmez. Zaten bu motoru test sürüşü yapmadan almayın derim. Örneğin maximum torkun %75'ini 1300 devirde veriyorsa çok iyi yürür araba. Tork/RPM eğrisi varsa internette arabanın bize net bilgi söyler.

Sadece araba dolu ve yüklü olduğu zamanlarda 1.2tsi'a göre daha fazla yakar, çünkü gitmesi için daha fazla devir çevirmeniz gerekecek.

Teşekkür ederim cevapların için allah razı olsun
 

Gurdal07

Profesör
29 Eyl 2016
354
342
1,295
Antalya
Bir silindir eksik 4 tane valf piston piston kolu bilmem ne eksik motor hacmi daha küçük ama 1.2 tsi ye göre 1000 tl daha pahali. Çelişki. Sırf değerleri daha iyi diye tercih edilecek diye daha pahalı. Bir skodacı olarak skodayı kınadım.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.

Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.
1.2tsi 1750 devirde 175 tork veriyor 1.0tsi 2000devirde 200 tork veriyor. Sonuçta 1.0tsi'ın torku 1750devirde 100e düşmeyecek bir anda. Ben o yüzden alt devir ölülüğü olacağını zannetmiyorum. Yakıt tüketiminde de 1.0ın sıkıştırıldığında daha fazla yakabileceğini düşünüyorum ama kağıt üstündeki verilere göre atıp tutmak doğru değil bence gerçek kullanımda çok farklı şeyler olabilir. Ama genel olarak silindir sayısı düşünce daha çok alt devir torku daha az yüksek devir ve nispeten daha az beygir olur. Titreşim de biraz daha fazla olur motorda.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
1.2tsi 1750 devirde 175 tork veriyor 1.0tsi 2000devirde 200 tork veriyor. Sonuçta 1.0tsi'ın torku 1750devirde 100e düşmeyecek bir anda. Ben o yüzden alt devir ölülüğü olacağını zannetmiyorum. Yakıt tüketiminde de 1.0ın sıkıştırıldığında daha fazla yakabileceğini düşünüyorum ama kağıt üstündeki verilere göre atıp tutmak doğru değil bence gerçek kullanımda çok farklı şeyler olabilir. Ama genel olarak silindir sayısı düşünce daha çok alt devir torku daha az yüksek devir ve nispeten daha az beygir olur. Titreşim de biraz daha fazla olur motorda.
Asıl soru m3ün yarısımı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e

mehmethakantarhan

Profesör
11 Eyl 2016
652
1,139
2,270
Bg belli,tork belli,agirlik azalmis,0-100 belli halen 1.2 tsi kadar ara hizlanmalari,ilk kalkislari atak olmaz demek bence mantiksiz.ozellikle baslikta belirtildigi uzere hele ki 7 ileri otomatikse hantallik olacagina hic inanmiyorum.birde 1.2 tsi den daha pahali olmamaliydi deniyor ama tabiki daha pahali olacak daha yeni teknoloji,daha guclu ve daha az yakiyor.hangi aracin yeni teknoloji motoru nispeten eski nesiline gore daha ucuz olmus ki.var mi örnegi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bg belli,tork belli,agirlik azalmis,0-100 belli halen 1.2 tsi kadar ara hizlanmalari,ilk kalkislari atak olmaz demek bence mantiksiz.ozellikle baslikta belirtildigi uzere hele ki 7 ileri otomatikse hantallik olacagina hic inanmiyorum.birde 1.2 tsi den daha pahali olmamaliydi deniyor ama tabiki daha pahali olacak daha yeni teknoloji,daha guclu ve daha az yakiyor.hangi aracin yeni teknoloji motoru nispeten eski nesiline gore daha ucuz olmus ki.var mi örnegi?
2000 devir ile 1750 devir aynı değil haklısınız 3 silindir diyecem bmw bile 1.5 lerde 3 silindir kullanıyor :D
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Buyrun bakın 1.6dan daha iyi hızlanması ve son hız gösteriyor tek sıkıntı yorumlarda belirtildiği gibi max torkh 2000de verdiği için yüksek devirde kullanmak lazım,ki dsg de ona göre ayarlanmıştır zaten benzinli dizele göre daha yüksek devir istiyor.1.0 değerlerde gösterildiği gibi ise mükemmel olacaktır seside gayet tatlıdır heralde :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0244.PNG
    IMG_0244.PNG
    93.9 KB · Görüntüleme: 220
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım