Octavia 1.0 DSG Optimal Style

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
1,376
26
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar octavia'ya ve 1.0 motor gelmiş 115ps, sizce nasıl ? 1.2 den pahalı :D ve optimal yazıyor bunun anlamı nedir 1.0 biraz mantıksız,sollamada sıkıntı yaşamazmıyız
 
  • Beğeni
Tepkiler: fthz
Bugün bende internette inceledim Octavia 1.0`ı... Performansını merak ettim test sürüşü içinde forum doldurdum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
1.2tsı'a göre +25tork +5beygir ve -30kg ağırlık. 0-100 yarım saniye daha iyi. Yakıt tüketimi karmada yarım litre daha az. Eğer kağıt üstündeki gibiyse gayet güzel değerler :D
 
Bakıcam ya,eğer iyiyse hele ki 1.6 tdi a yakınsa performansı düşünmeden alırım
 
1.2tsı'a göre +25tork +5beygir ve -30kg ağırlık. 0-100 yarım saniye daha iyi. Yakıt tüketimi karmada yarım litre daha az. Eğer kağıt üstündeki gibiyse gayet güzel değerler :D

Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.

Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.
 
Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.

Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.

Bak bu kötü oldu ozaman,alt devirler baya ölü olacak şuan kullandığım araç 1300de veriyor max torku(250) alt devirler baya canlı sanırım 1.0ı alırsam hazır olmam lazım ona :D
 
Bak bu kötü oldu ozaman,alt devirler baya ölü olacak şuan kullandığım araç 1300de veriyor max torku(250) alt devirler baya canlı sanırım 1.0ı alırsam hazır olmam lazım ona :D

Bu alt devirlerin ölü olduğu anlamına gelmez. Zaten bu motoru test sürüşü yapmadan almayın derim. Örneğin maximum torkun %75'ini 1300 devirde veriyorsa çok iyi yürür araba. Tork/RPM eğrisi varsa internette arabanın bize net bilgi söyler.

Sadece araba dolu ve yüklü olduğu zamanlarda 1.2tsi'a göre daha fazla yakar, çünkü gitmesi için daha fazla devir çevirmeniz gerekecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
1.3 mjette detaylıca yaşıyorum yüklü/yüksüz farkını. 1.6'dan şaşmayacaksın ama vergi diye bir şey var :)
 
Bu alt devirlerin ölü olduğu anlamına gelmez. Zaten bu motoru test sürüşü yapmadan almayın derim. Örneğin maximum torkun %75'ini 1300 devirde veriyorsa çok iyi yürür araba. Tork/RPM eğrisi varsa internette arabanın bize net bilgi söyler.

Sadece araba dolu ve yüklü olduğu zamanlarda 1.2tsi'a göre daha fazla yakar, çünkü gitmesi için daha fazla devir çevirmeniz gerekecek.

Teşekkür ederim cevapların için allah razı olsun
 
Bir silindir eksik 4 tane valf piston piston kolu bilmem ne eksik motor hacmi daha küçük ama 1.2 tsi ye göre 1000 tl daha pahali. Çelişki. Sırf değerleri daha iyi diye tercih edilecek diye daha pahalı. Bir skodacı olarak skodayı kınadım.
 
Ancak maksimum torku verdiği devir farklı. 1.2tsi 1750rpm'den itibaren maximum tork verebiliyorken 1.0tsi 2000rpm'den itibaren maximum torku verebiliyor. Bu da özellikle ara hızlanmalarda ve yokuşlarda daha yüksek devir çevirmek anlamına geldiğinden ötürü daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olacaktır.

Şehiriçi sakin kullanımda ise 1.0 motor gayet yeterli.
1.2tsi 1750 devirde 175 tork veriyor 1.0tsi 2000devirde 200 tork veriyor. Sonuçta 1.0tsi'ın torku 1750devirde 100e düşmeyecek bir anda. Ben o yüzden alt devir ölülüğü olacağını zannetmiyorum. Yakıt tüketiminde de 1.0ın sıkıştırıldığında daha fazla yakabileceğini düşünüyorum ama kağıt üstündeki verilere göre atıp tutmak doğru değil bence gerçek kullanımda çok farklı şeyler olabilir. Ama genel olarak silindir sayısı düşünce daha çok alt devir torku daha az yüksek devir ve nispeten daha az beygir olur. Titreşim de biraz daha fazla olur motorda.
 
1.2tsi 1750 devirde 175 tork veriyor 1.0tsi 2000devirde 200 tork veriyor. Sonuçta 1.0tsi'ın torku 1750devirde 100e düşmeyecek bir anda. Ben o yüzden alt devir ölülüğü olacağını zannetmiyorum. Yakıt tüketiminde de 1.0ın sıkıştırıldığında daha fazla yakabileceğini düşünüyorum ama kağıt üstündeki verilere göre atıp tutmak doğru değil bence gerçek kullanımda çok farklı şeyler olabilir. Ama genel olarak silindir sayısı düşünce daha çok alt devir torku daha az yüksek devir ve nispeten daha az beygir olur. Titreşim de biraz daha fazla olur motorda.
Asıl soru m3ün yarısımı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Bg belli,tork belli,agirlik azalmis,0-100 belli halen 1.2 tsi kadar ara hizlanmalari,ilk kalkislari atak olmaz demek bence mantiksiz.ozellikle baslikta belirtildigi uzere hele ki 7 ileri otomatikse hantallik olacagina hic inanmiyorum.birde 1.2 tsi den daha pahali olmamaliydi deniyor ama tabiki daha pahali olacak daha yeni teknoloji,daha guclu ve daha az yakiyor.hangi aracin yeni teknoloji motoru nispeten eski nesiline gore daha ucuz olmus ki.var mi örnegi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Bg belli,tork belli,agirlik azalmis,0-100 belli halen 1.2 tsi kadar ara hizlanmalari,ilk kalkislari atak olmaz demek bence mantiksiz.ozellikle baslikta belirtildigi uzere hele ki 7 ileri otomatikse hantallik olacagina hic inanmiyorum.birde 1.2 tsi den daha pahali olmamaliydi deniyor ama tabiki daha pahali olacak daha yeni teknoloji,daha guclu ve daha az yakiyor.hangi aracin yeni teknoloji motoru nispeten eski nesiline gore daha ucuz olmus ki.var mi örnegi?
2000 devir ile 1750 devir aynı değil haklısınız 3 silindir diyecem bmw bile 1.5 lerde 3 silindir kullanıyor :D
 
Buyrun bakın 1.6dan daha iyi hızlanması ve son hız gösteriyor tek sıkıntı yorumlarda belirtildiği gibi max torkh 2000de verdiği için yüksek devirde kullanmak lazım,ki dsg de ona göre ayarlanmıştır zaten benzinli dizele göre daha yüksek devir istiyor.1.0 değerlerde gösterildiği gibi ise mükemmel olacaktır seside gayet tatlıdır heralde :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0244.PNG
    IMG_0244.PNG
    93.9 KB · Görüntüleme: 220
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...