F20 ikaz

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan CaliKaan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
biz yazılımlı n13'te önce sadece buji değiştik. bobini stok bıraktık. daha bir hafta içinde tahrik hatası aldık. bobini de değişince sorun ortadan kalktı. ikisini de ngk yaptık.

Düşün ki ben stock bobin-bujiyle arabaya 5 ay bindim, bir de üstüne piste çıktım :)
 
Son update, bobin degismeden buji degistik ve 3. Numarali bobin i isaretleyip 2. Silindir e aldik ve hatalari sildik, tecrubeye ciktim. Yine hata verdi ve bu sefer 2. Silindirde verdi bobin degistirdik. Arabaninda kaderi degisti resmen. Butun fotograflar elimde hepsini paylasicam. Total rakam: 250 tl iscilik almadi ustam sagolsun :) 4 buji 120 tl bobin 130 tl.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
geçmiş olsun missfire olduğundan bahsetmiş miydiniz? ben hatırlayamadım. missfire genelde zaten buji'ye delalettir :) geçmiş olsun. büyük birşey çıkmadı, bildik n13 işte :)

buji ve bobin markalarınız neydi?
Tesekkur ederim buji Bosch bobin i bilmiyorum valla aldi geldi ustam ama tahminim Delphi
 
photo.php

photo.php

photo.php

photo.php
 
Son update, bobin degismeden buji degistik ve 3. Numarali bobin i isaretleyip 2. Silindir e aldik ve hatalari sildik, tecrubeye ciktim. Yine hata verdi ve bu sefer 2. Silindirde verdi bobin degistirdik. Arabaninda kaderi degisti resmen. Butun fotograflar elimde hepsini paylasicam. Total rakam: 250 tl iscilik almadi ustam sagolsun :) 4 buji 120 tl bobin 130 tl.

Neden tek bobin değiştirdiniz? Bir bobinde arıza verdi mi diğerleri de verecek demektir, yakında sırasıyla diğerleri de gider haberiniz olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan
Çok çabuk bitmiş yalnız, stock araba için çok erken.
Aslında 32k km normal bir buji değişimi için. Buji bildiğiniz gibi yüksek ısıda çalışıyor ve günümüz piyasası arabaları artık bozulmaya ve parça satmaya yönelik olduğu için üretilen parçalarda çok kısa ömürlü oluyor. Benim Z4 ün orjinal amortisorlerini ben 120 k mile da değiştirdim mesela ve hala hayatı vardı. Maalesef artık ürünler çok çabuk bozulması ve sürekli parça satımı olması için uğraşıyor araç üreticileri. Ben çok merak ediyorum neler olucak bu hayalet kadranlar vs bozulduğu zaman.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Aslında 32k km normal bir buji değişimi için. Buji bildiğiniz gibi yüksek ısıda çalışıyor ve günümüz piyasası arabaları artık bozulmaya ve parça satmaya yönelik olduğu için üretilen parçalarda çok kısa ömürlü oluyor. Benim Z4 ün orjinal amortisorlerini ben 120 k mile da değiştirdim mesela ve hala hayatı vardı. Maalesef artık ürünler çok çabuk bozulması ve sürekli parça satımı olması için uğraşıyor araç üreticileri. Ben çok merak ediyorum neler olucak bu hayalet kadranlar vs bozulduğu zaman.

Arkadaşın ilk bujisini (320i ed) 70 bin km de değiştik valla.
 
Hazır herkes toplanmışken sorayım, yağ bakım aralığınız kaç binde bir? Arabayı deli gibi sıksam da 9 bin, sakin sakin gezsem de 9 bin, sıkıntı mı var ne var anlamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan