Bir tür Yakıt Problemi-Hesaplaması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
30
Marka
Yok
Biraz önce evden havalimanına gidip geldim, gerçekten ciddi kasarak manuel modda sürerek yaptım, 65 km ortalaması 4 litre diyelim dizel araba ile, diğer benzinli araba ile aynı koşullarda 5 litre ile gidip geldim. Şöööyle genel düşününce dizel arabanın iyice saçmalığın daniskası olduğuna karar verdim. Şimdi diyelim yılda 30 bin km yol yapıyosunuz, ilaç represantı vb. Ş içi yoğun trafikli bu yolu yapmadığınız sürece(eminim %90 böyle) dizel gereksiz. Şimdi dizel arabada bildiğiniz üzere çok da bassanız az da bassanız yakıt ortalaması pek değişmiyor, 1 litre falan oynar en fazla, benzinli arabada bu makas elbette daha fazla, eğer gerçekten yakıt ekonomisine önem veriyor ve nasıl yapıldığını biliyorsanız dizel almanız saçma. Şimdi havalimanına benzinli BMW ile gittiğim zaman düşük devir süzüle süzüle keyifli bir şekilde giderek, yaptığım yakıt ekonomisi beni rahatsız etmeden gidebiliyorum, psikolojik kendini tutma da önemli, dizel araba öyle mi? Alt devir gidemiyorsun, gargaegar ses, amaaan basayım zaten az yakıyor diye bi gidiyosunuz, anam benzinliyle aynı litreyi yakmış. Ben bunu şu ana kadar tüm arabalarımda tecrübe ettim. Konforunuzdan verdiğiniz feragat, baştan ödediğiniz dünya para boşa, bu dediğim gerçekten ekonomik araba sürmesini bilenler için, eğer taksici gibi sürüyorsanız dizel mantıklı, lafım yok. Yaptığınız mesafeler uzun trafiksiz, yılda 30 bini geçkin de olsa ne kadar kötü sürerseniz sürün dizel mantıklı değil. 3000km uzun mesafe ortalaması dizel mercedes 5.1, uzun mesafe 3000km benzinli bmw 6.6, mercedes daha güçsüz olduğu için daha keyifsiz, gitsin diye daha çok basıyorsunuz, toplam mevcut fiyatlarıyla 300-400 lira oynuyor, baştan yatırdığınız para farkını düşününce(hiç satarken geri alıyorum demeyin, o fiyat farkını faizde de tutabilirdiniz onu da düşünün), saçmalık, dizel kalkmalı, çevreye de zararlı, yok dpf yok zart yok zurt, karmaşık sistem, BENZİN CANDIR.
 
100 km'lik uzun yolu ( yüklü, inişi - çıkışı olan ) 170'den aşağı düşmeden aralıksız kat ettim. Acelem vardı mecbur bastım. Öncesinde 5 litre olan ortalama tüketim 100 km sonunda 7 litreydi. Herhangi bir turbo benzinli araçta 100 km'yi 170'le aralıksız kat etsem ortalama tüketim +10 olur mu ? Bu bahsettiğim senaryoyu sadece fazladan 2 litre tüketimle kat edecek benzinli varsa söyleyin hemen gidip alalım.

İnsanlar hala algılayamadı. Ben sakin kullanmayı sevmiyorum, gaza yumurta muamelesi yapmak istemiyorum diyen kişi zaten gidip dizel tercih etmeli. Uzun, trafiksiz mesafede genellikle sakin yahut normal şekilde yolu kat edenlerin zaten dizelle ne işi var Allah aşkına ? Öyle bir kullanım için üretilen motorlar değil bunlar. Bagaj hacmi istiyorum diyenin Fiesta alması gibi saçma bir tercih zaten bu. Artık sakin kullanımlarda tüketim açısından dizel - benzin kıyaslamasının yapılması, hele böyle bilgili insanların olduğu forumda bunun yapılması cidden anlaşılabilir bir durum değil. Dizel - benzin konusunda tüketim kıyaslaması yapmak istiyorsan belirli mesafeyi iki motorla da tapa gaz yahut buna yakın bir kullanımla gitmen lazım. Hatta bu yol koşulunu yüklü - yüksüz, yokuşlu - yokuşsuz diye de farklı kombinasyonlarla süslemen lazım. İşte o zaman gerçek ve sağlıklı bir karşılaştırma yapmış olursun / olursunuz.
 
Son düzenleme:
aynı rota ile aynı motor hacmindeki benzinli ve dizel motorun tüketim karşılaştırmasını yapacağım şimdi. @Cenk hocam iyi bilir, Zonguldak/ devrekten ankaraya gitmek için dorukhan tüneline tırmanmak zorundayız (1096m tırmanış),devrekten tünel 32 km sürekli tırmanış,geri kalan 145 km nin 37 si hafif iniş ve düzlük(yeniçağa gişelerine kadar olan bölüm),ardından herkesin bildiği ankara otoyolu zaten,
ortalama 130km/h ,3 kişi ,bagajsız, full depo aynı yolu 2 farklı araç ile aldığımızda
2011 c180 1.6 blue ef.comp. 7g tronic 156 hp 250nm 1500kg =ortalama 9,5 litre (devrek-akıncılar gişeleri arası)
2017 5008 1.6bluehdi 120 hp 300nm 1380kg =ortalama 5,2 litre (aynı yol)
yılda 20.000 km yaptığımıza göre, bu yol şartlarında bizim için en uygun motor dizel oluyor.
tırmanışta c180 baya zorlanıyor düşük vites yüksek devir istiyor hep
 
Son düzenleme:
@Cenk sürekli 170 ile gitmiyosundur heralde?
Yok, uzun yolda bazen sakin bazen bahsettigim turde hizli giderim. Ama benim genellik araci kullandigim bolgeler Bati ve Orta Karadeniz bolgeleri oldugundan inis cikis boldur. Istanbul'a giderken bile 2-3 yerde uzun soluklu yuksek rakimli tirmanislar oluyor. Ama bunun haricinde duzlukler de cok oluyor.

Karabuk - Kastamonu arasi 100 km'dir. O gun cok gec kaldim Kastamonu'ya ve cebimde de cidden az para vardi. Benzinli aracim olsaydi altimda ac kalmistim. Tum parayi benzine vermek zorunda kalmistim. Ben otobanda da boyleyim. Sabit 120'ye baglar 1 saat giderim. Ama sonra yol bossa sıkılır soldan 150 - 170 sabit hizla geriye kalan tum yolu giderim. O sebeple diyorum sakin surusu cogunlukla yapanlar, ustelik surus rotalarinda yol durumu da musait olanlar az yakan benzinlilerden birini almali.

Insanlar bekliyor ki sakin suruste benzinli ile dizel arasinda 4-5 litre ort. tuketim farki olsun. Istisnalar haric bu zordur. Hele yeni nesil benzinliler dogru yol sarti ve sakin kullanimda cidden az yakiyor. Aslen ikisini hizli ve devir cevirerek surdugunde kiyaslamak gerek. Bu tarz arac kullanmayanlarin ben de benzinli almasi taraftariyim zaten.
 
aynı rota ile aynı motor hacmindeki benzinli ve dizel motorun tüketim karşılaştırmasını yapacağım şimdi. @Cenk hocam iyi bilir, Zonguldak/ devrekten ankaraya gitmek için dorukhan tüneline tırmanmak zorundayız (1096m tırmanış),devrekten tünel 32 km sürekli tırmanış,geri kalan 145 km nin 37 si hafif iniş ve düzlük(yeniçağa gişelerine kadar olan bölüm),ardından herkesin bildiği ankara otoyolu zaten,
ortalama 130km/h ,3 kişi ,bagajsız, full depo aynı yolu 2 farklı araç ile aldığımızda
2011 c180 1.6 blue ef.comp. 7g tronic 156 hp 250nm 1500kg =ortalama 9,5 litre (devrek-akıncılar gişeleri arası)
2017 5008 1.6bluehdi 120 hp 300nm 1380kg =ortalama 5,2 litre (aynı yol)
yılda 20.000 km yaptığımıza göre, bu yol şartlarında bizim için en uygun motor dizel oluyor.
tırmanışta c180 baya zorlanıyor düşük vites yüksek devir istiyor hep
Dorukhan Tunellerinin rakimi ciddi yuksek. Orada az yakan benzinliyi zaten gectim de tuketim konusunda cuvallayan dizeller bile gormustum :D Fakat dizelin mevzusu genelde bu tarz yollardadir.
 
Dorukhan Tunellerinin rakimi ciddi yuksek. Orada az yakan benzinliyi zaten gectim de tuketim konusunda cuvallayan dizeller bile gormustum :D Fakat dizelin mevzusu genelde bu tarz yollardadir.
O yolların tek fatihi 510 nm torku ile birlikte sağdaki yavru dur.:D:D
DSC_0273.JPG
 
Bol tork o konuda baskasinda olursa moralini bozuyor insanin. 2.0 dizel audi'ler bmw'ler falan beni cok uzuyor o yokuslarda. Kendime selektor attirmiyorum ama haddimi bilip saga gecmek zorunda da kaliyorum. Hayirlisi :D
aynen öyle hocam, şimdi sadece 5008 kaldı , tatmin ediyor ama sağa geçmemiz gerektiği zamanlarda oluyor malesef :)
jeep i çok özlüyorum valla,arazide ve yolda yapmadığım şey kalmadı onla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve Cenk
Biraz önce Bursa'nın bir başından diğer başına akıcı bir ana yolda 60-70 km hız ile gittim. Yaklaşık 30-35 km'lik bir sürüş sonucunda döner kavşakta lambalarda beklerken yüklediğim fotoğraftada göreceğiniz üzere 5,3 değeri yakaladığımı gördüm. Ciddi anlamda şaşırdım çünkü araç Golf 5 Atmosferik, yani benzini normalde içen bir araç. Bu seviyeye kadar da ineceğini hiç düşünmemiştim.
Bende yukarıdaki arkadaşa katılıyorum, günümüzde Dizel araç almak yerine Hybrid araçlara yönelinmesi çok daha mantıklı.
Geçen günlerde Toyota'ya gidip Hybrid modelini denedim ve zaman zaman bu kadar az yaktırmayı başaran birisinin ciddi anlamda Hybrid modelleriyle çok ciddi ekonomi yapacağını düşünüyorum.
Fiyatları Dizeller ile hemen hemen aynıyken Dizel almak çok mantıklı gelmiyor doğrusu...
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5363.JPG
    IMG_5363.JPG
    376.8 KB · Görüntüleme: 139
aynı rota ile aynı motor hacmindeki benzinli ve dizel motorun tüketim karşılaştırmasını yapacağım şimdi. @Cenk hocam iyi bilir, Zonguldak/ devrekten ankaraya gitmek için dorukhan tüneline tırmanmak zorundayız (1096m tırmanış),devrekten tünel 32 km sürekli tırmanış,geri kalan 145 km nin 37 si hafif iniş ve düzlük(yeniçağa gişelerine kadar olan bölüm),ardından herkesin bildiği ankara otoyolu zaten,
ortalama 130km/h ,3 kişi ,bagajsız, full depo aynı yolu 2 farklı araç ile aldığımızda
2011 c180 1.6 blue ef.comp. 7g tronic 156 hp 250nm 1500kg =ortalama 9,5 litre (devrek-akıncılar gişeleri arası)
2017 5008 1.6bluehdi 120 hp 300nm 1380kg =ortalama 5,2 litre (aynı yol)
yılda 20.000 km yaptığımıza göre, bu yol şartlarında bizim için en uygun motor dizel oluyor.
tırmanışta c180 baya zorlanıyor düşük vites yüksek devir istiyor hep

yavvv o motor standardında da çok yakan bir motor zaten :) mesela 1.0 golf aldın diyelim, alırken 1.6 tdi a göre ciddi miktarda az para veriyorsun ve yakıt tüketimleri çok fark etmiyor ya da 1.4 tsi act gibi ekonomik ve güçlü motorlar için konuşuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve goktug.alp
Valla ben geçen sene okul ev arası 800metre falandır. Arabayla gidip geliyordum alışkanlıktan dolayı 10lt yakıyordu kısa mesafe olduğu için. E zaten ben sürekli şehir içinde a noktasından b noktasına giderken sürekli gazlamıyorum sabit hızda gidiyorum anca birisi kışkırtırsa tıpa gaz yapıyorum veya arkadaşlarla gazlarken eğlencesine. Bu konuda bana dizel ters düşüyor üstüne basarak hala babama benzinliye geçelim diyorum hayır diyor. Yılda yaptığım km ise max 12bin km :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
yavvv o motor standardında da çok yakan bir motor zaten :) mesela 1.0 golf aldın diyelim, alırken 1.6 tdi a göre ciddi miktarda az para veriyorsun ve yakıt tüketimleri çok fark etmiyor ya da 1.4 tsi act gibi ekonomik ve güçlü motorlar için konuşuyorum.
Zaten sıfır otomobil alırken artık dizel almak mantıksız. Geçen Honda Civic 9 ileri zf şanzımanlı dizel testinde, atmosferik tüplü versiyonuyla arasında 49 bin lira fark var diyorlardı. Yahu 49 bin liralık farkı araba eskiyene kadar zaten amorti edemezsin yakıtla :D O sebeple günümüz şartlarında sıfır araç alımında dizel yerine benzinli almak daha mantıklı zaten. Ama misal ben 2015'de focus'u alırken 1.6 tdci motor ile 1.6 atmosferik motor arasında 10 bin liradan biraz daha az fark vardı. Öyle bir farkta benzinli zaten almazdım ki almadım da. Ama günümüzde bu fark çok açıldı.

Ama şimdi şöyle bir durum da var. 2.0 dizel 190 hp'lik bmw'ye bakıyorsun, 2 bin devirde son viteste 170 falan yapıyor. Düşünsene 2 bin devirde 170'le gidiyorsun, muhtemelen de 5 litre civarı yakıt tüketiyorsun muazzam bir şey. Şehir içinde benim 1.6 tdci ile aynı ortalama tüketime sahip. Öyle bir dizel motora can kurban :D Anlayacağın dizelden dizele de fark var. Hele senin B serisinde ki dci motor zaten düşük hacimli dizeller arasında medeni olması açısından en kötü örneklerden biri hocam. Yakıtı geçtim, hemen hemen çoğu dizellerden daha gürültülü ve titreşimli.
 
Herhangi bir turbo benzinli araçta 100 km'yi 170'le aralıksız kat etsem ortalama tüketim +10 olur mu ? Bu bahsettiğim senaryoyu sadece fazladan 2 litre tüketimle kat edecek benzinli varsa söyleyin hemen gidip alalım.

100 km’yi araliksiz 170 ile gitmedim ancak 10+ olacagini sanmiyorum. Cok olumcul trafikte bile 10 litre gormedim. Gecen 15-20 km kadar bir yolu 160’in altina inmeden ortalama 7 litre gibi bir tuketimle gittim. 200’e ciktigim da oldu, hatta 200’le giderken 3000 devirde gidiyor. Sanzimandan sebep az yakiyor. Zf8hp’de de muhtemelen ayni durum soz konusudur
 

Ekli dosyalar

  • E7215D88-337F-454A-A3EB-3142EA46C2B7.jpeg
    E7215D88-337F-454A-A3EB-3142EA46C2B7.jpeg
    820.9 KB · Görüntüleme: 152
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
@Cenk
Dizel arabalar vukuatli. Olaya bak. Adamin videosunu izliyordum beklenenen oldu. Yemişim ben dizeli.. :) adam ne guzel 94 km ile gidiyordu.
 
100 km’yi araliksiz 170 ile gitmedim ancak 10+ olacagini sanmiyorum. Cok olumcul trafikte bile 10 litre gormedim. Gecen 15-20 km kadar bir yolu 160’in altina inmeden ortalama 7 litre gibi bir tuketimle gittim. 200’e ciktigim da oldu, hatta 200’le giderken 3000 devirde gidiyor. Sanzimandan sebep az yakiyor. Zf8hp’de de muhtemelen ayni durum soz konusudur
Şanzıman ve motor gücü açısından verimlilik sağlayan bazı modellerde bu doğru. Benim kullandığım 100 km'lik bu güzergahın içinde tırmanma ve inişler de olduğu gibi araçta 3 kişi vardı. Haliyle ben aracı oldukça zorladım. Bunun neticesinde bana geri dönüşü 2 litre tüketim oldu. Ama benim 1.6 tdci aracın verimlilik ve güç açısından dengi zaten 1.0 - 1.2 turbo benzinliler. Abimin 1.2 tsi jetta'sını böyle kullandığım zaman tüketim direkt fırlıyor. Neticede benim 1.6 tdci araçta manuel yerine dsg yahut zf olsaydı muhtemelen +2 litre tüketim 1 yahut 1,5 litre civarına inerdi. Sonuçta her araç aynı verimlilikte olmuyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve by
1 yıl boyunca her gün 50 km yol yapıyorum.Kendi arabam 1,2 turbo 116 hp benzinli. Babamın arabası 1,4 90 turbo dizel. Aynı rota aynı mevsim aynı trafikte; Dizel 5,4 yakarken benzinli 5,5 yakıyor.Bu; sahil şeridi(19km rota) hız sınırı 82 ve Km başına kırmızı ışıklı rota.
2. senaryo: uzun yol(İzmir Çevreyolu Bornova-balçova 45 km); 110 sabit dizel araba 4,0 ; benzinli araba 4,2 litre ortalama.
3. senaryo: Uzun yol(Bornova-Çeşme 100km) 150-190 : Dizel araba 6,5 Benzinli araba 9,8.
4.senaryo: Yük altında(4 kişi+ indili çıktılı rota 25 km): Dizel araba 5,9 Benzinli araba 12,0.
Gördüğüm kadarıyla yük altında kalmayan rotada her şekilde esnekliğiyle benzinli araba tercihim olur.
Özel bir sebebim daha var: ''Her gün kaputun altında nerden geldiğini bilmediğim enterasan sesler çıkartan bir makina varken de allah ekonomik özgürlük verdikçe dizele kuruş para vermem.

mo9qY2.png


115 hp lik benzinli motor ile 115 hp lik dizel motor arası fiyat farkı 30.000 tl. Bu farkı dizel alan biri amorti edene kadar kaç yıl geçer?
Peki bu farklı amorti edene kadar enflasyonla 30.000 tl verdiğiniz para 4 yıl sonra 100.000 tl olacak gibi düşünebilirsiniz.Ve hala yakıt parası farkı 50 kuruş olacak..
Not: Toyota da bu fark 33.500 tl, Renault da 25.000 tl,Ford da 28.000 tl,Honda da 35.000 tl,Hyundai de 19.000 tl farklar var
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...