Dizel Motorlu Araçlar

Şuan dizel araba almak mantıklı değil fakat bir kaç sene önce durum böyle değildi. 2015 yılında dizel clio ile benzinlik clio arasında 6 bin tl gibi bir fark vardı. Yılda 27 bin km yol yaptığım için ilk senede yakıta verdiğim parayla aradaki farkı çıkartmıştı araba.
2015'te 1.6 tdci titanium Focus'u 76 bin liraya aldığımda highline manuel 1.4 tsi 122'lik Golf 72 bin, 125'lik Euro 6 ise 75 bin liraydı.

Yine aynı yıl 1.6 atmosferik manuel titanium Focus 75 bin lirayken, 1.0 ecoboost 79 bin liraydı.

O zamanki şartlarda dizelin ciddi avantajı vardı maddi yönden. Özellikle benim araç aldığım dönemde bildiğin bir kaç ay içinde parayı amorti etmiştim bile. Hatta 79 bin liralık 1.0 ecoboost Focus yerine 76'ya 1.6 tdci aldığımda 3 bin lira kardaydım. Şuan ki fiyatlandırmalara bakıyorum da şaka gibi gerçekten.
 
Şuan dizel araba almak mantıklı değil fakat bir kaç sene önce durum böyle değildi. 2015 yılında dizel clio ile benzinlik clio arasında 6 bin tl gibi bir fark vardı. Yılda 27 bin km yol yaptığım için ilk senede yakıta verdiğim parayla aradaki farkı çıkartmıştı araba.
O zamanlar yakıtın litre fiyatı da şimdikinden daha kârlı olduğundan alım fiyatındaki küçük farkla birlikte ortalama binen biri bile kısa sürede çıkarabiliyodu. Yanılmıyorsam biz 2010da ilk dizeli aldığımızda benzin-mazot arasındaki fark 1tl den fazlaydı

Edit: baktım 70kuruşmuş fark yanlış hatırlamışım
 
Son düzenleme:
O zamanlar yakıtın litre fiyatı da şimdikinden daha kârlı olduğundan alım fiyatındaki küçük farkla birlikte ortalama binen biri bile kısa sürede çıkarabiliyodu. Yanılmıyorsam biz 2010da ilk dizeli aldığımızda benzin-mazot arasındaki fark 1tl den fazlaydı
1 lira demekten ziyade yüzde 50 fark vardı demek daha mantıklı.yani 2.50 mazot iken benzin 3.60 lardaydı.nerdeyse yüzde 50 fark vardı
 
1 lira demekten ziyade yüzde 50 fark vardı demek daha mantıklı.yani 2.50 mazot iken benzin 3.60 lardaydı.nerdeyse yüzde 50 fark vardı
11. Ayda benzin 3.75 mazot 3.02 ymiş baktım da şimdi. Yüzde olarak günümüze göre baya vaya kârlı ama %50 değilmiş. Ben de 2.50 hatırlıyorum mazotu ama arşiv 3.02 diyo
 
2015'te 1.6 tdci titanium Focus'u 76 bin liraya aldığımda highline manuel 1.4 tsi 122'lik Golf 72 bin, 125'lik Euro 6 ise 75 bin liraydı.

Yine aynı yıl 1.6 atmosferik manuel titanium Focus 75 bin lirayken, 1.0 ecoboost 79 bin liraydı.

O zamanki şartlarda dizelin ciddi avantajı vardı maddi yönden. Özellikle benim araç aldığım dönemde bildiğin bir kaç ay içinde parayı amorti etmiştim bile. Hatta 79 bin liralık 1.0 ecoboost Focus yerine 76'ya 1.6 tdci aldığımda 3 bin lira kardaydım. Şuan ki fiyatlandırmalara bakıyorum da şaka gibi gerçekten.
2016 Mart’ta Golf’ü alırken benzinli ile dizel arasındaki fark 7-8 bin lirayı geçmiyordu ve gittik dizel aldık. Arabayı alalı 3 sene 3 ay oldu ve biz 63 bin km yol yaptık. 3-4 sene önce 15 bin km üstünde yapan için dizel mantıklı olabiliyordu ama şu an baya bi mantıksız. Golf’ü satarsak yüksek ihtimalle benzinli bir araba alırız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
2016 Mart’ta Golf’ü alırken benzinli ile dizel arasındaki fark 7-8 bin lirayı geçmiyordu ve gittik dizel aldık. Arabayı alalı 3 sene 3 ay oldu ve biz 63 bin km yol yaptık. 3-4 sene önce 15 bin km üstünde yapan için dizel mantıklı olabiliyordu ama şu an baya bi mantıksız. Golf’ü satarsak yüksek ihtimalle benzinli bir araba alırız.
Ben suan arabayi satsam 2.el bile alsam benzinli alirim zaten. Ancak cok sevdigim, sahip olmak istedigim bir arac icin dusuk hacim dizel alirim. Haricinde benim icin artik dizelin esprisi kalmadi. Yine gidip dizel alirsam bu 180-190 hp'lik 2 litre versiyonlar olur sadece.
 
Honda bile dizel yapti gibi bir algi hissettim, ondan yazdim.

Uzatmakta istemiyorum ama uzak demekte dogru olmaz, butun motor ureticileri elinde hem dizel hem benzin varolan tum teknolojik bilgiler mevcut.
Fakat en nihayetinde bu firmalarin en temel amaci para kazanmak, talep neyse onu yapiyorlar. Satis yaptiklari kesim dizel istedigi an i-dtec i hazirdaymis gibi surduler piyasaya. Elle tutulur bir kronik sorunda mevcut degil, bura gosteriyor ki yakin zamanda gelistirilmis bir motor degil.
I-dtec bizim ülkemize 2012 yılında giriş yaptı zaten. Sonra bir süre satıştan çektiler. Biraz daha güncelleyip geri verdiler.
 
Değerli yorumlarınız icin teşekkür ediyorum bende şuan 2019 da tekrar araba alacak olsan GENE DİZEL ALIRIM çünkü benzinli araba kullanipta şuan bile satmak isteyip satamayan elinde kalan çok arkadasım var fiyat düşürmediği sürecede satamayacaklar dizeli bugün al yarin satarsın ama benzinli öyle değil ilerleyen teknolojide full elektrikli sistem çıkarsa tabiki en mantıklısı Elektirikli sistem olacak benzin değil benzin her zaman benim gözümde zarar benzin 7 mazot 7 tl olsun gene dizel her turlu kullanımda şehir ici dışı avantajlıdır tabiki Buda benim görüşüm
 
I-dtec bizim ülkemize 2012 yılında giriş yaptı zaten. Sonra bir süre satıştan çektiler. Biraz daha güncelleyip geri verdiler.

Manuel le girdi akabinde otomatigi geldi. Cunku talep otomatikti.

Hatta honda ceo sunun bir aciklamasi vardi, turk halki az yaksin diye dizele binmek istiyor ama otomatik olsunda istiyor diye anlamsiz buldugunu ifade etmisti.

Ozetle talep, bisey uretip piyasaya surmek icin en buyuk sebep.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ben suan arabayi satsam 2.el bile alsam benzinli alirim zaten. Ancak cok sevdigim, sahip olmak istedigim bir arac icin dusuk hacim dizel alirim. Haricinde benim icin artik dizelin esprisi kalmadi. Yine gidip dizel alirsam bu 180-190 hp'lik 2 litre versiyonlar olur sadece.
Bmw nin 2 litre dizelleri, devasa kütleye rağmen uzun yolda 120 sabit 4-4.5 litre arasına kolayca iniyor. Arabanın kütlesi minimum 1450-1500 kg. Bu durum 2008 den beri böyle. N47'yi hiç sevmem ama o yıllarda bile uzun yolda 5-5.5 falan yakıyordu.

2012 Ford fiesta 1.4 tdci'ım vardı. 120 ile gidersen 5-5.5, 90-100 gidersen 4.2-4.8 yakardı. O da klimasız ve aşırı sakin. Aracın ağırlığı 1100 kg.

Biri 70 hp, diğeri 177 hp'ydi. Şu verilere bakılarak bile küçük hacim dizelin aslında ne kadar verimden uzak olduğunu görebiliyoruz. Benim şu zamana kadar gördüğüm, binek araç motorları arasında termal verimi en yüksek olanlar genelde 2-3 litre dizel motorlar.

Şimdi şöyle bir gerçek sunayım:
Mercedes E220d 4matic AMG 0.030 gr NOx/km
Ford Fiesta 1.5 tdci 120 hp 0.046 gr NOx/km
Vw polo 1.6 tdi 95 hp 0.052 gr NOx/km

Rakamlar konuşuyor. Benzinlilerin emisyonu, bunların yarısı kadar falan.
 
Değerli yorumlarınız icin teşekkür ediyorum bende şuan 2019 da tekrar araba alacak olsan GENE DİZEL ALIRIM çünkü benzinli araba kullanipta şuan bile satmak isteyip satamayan elinde kalan çok arkadasım var fiyat düşürmediği sürecede satamayacaklar dizeli bugün al yarin satarsın ama benzinli öyle değil ilerleyen teknolojide full elektrikli sistem çıkarsa tabiki en mantıklısı Elektirikli sistem olacak benzin değil benzin her zaman benim gözümde zarar benzin 7 mazot 7 tl olsun gene dizel her turlu kullanımda şehir ici dışı avantajlıdır tabiki Buda benim görüşüm
Tamam, dizel araba al. 140-150 bine gelip ilana koyduğunda burada tekrar konuşalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Değerli yorumlarınız icin teşekkür ediyorum bende şuan 2019 da tekrar araba alacak olsan GENE DİZEL ALIRIM çünkü benzinli araba kullanipta şuan bile satmak isteyip satamayan elinde kalan çok arkadasım var fiyat düşürmediği sürecede satamayacaklar dizeli bugün al yarin satarsın ama benzinli öyle değil ilerleyen teknolojide full elektrikli sistem çıkarsa tabiki en mantıklısı Elektirikli sistem olacak benzin değil benzin her zaman benim gözümde zarar benzin 7 mazot 7 tl olsun gene dizel her turlu kullanımda şehir ici dışı avantajlıdır tabiki Buda benim görüşüm
Size dizelinizle mutluluklar. Herşeye rağmen her şartta dizel diyosunuz. Tamamen kanıtlanamaz bir dizel satılır benzinli satılmaz iddianız var. Kimse sizin arkadaşlar benzinliden baya dertlilermiş yok gitmiyo yok yakıyo yok satılmıyo. Çok ciddi söylüyorum siz bizim söylediklerimizi umursamıyosunuz. Arabasına göre 20bin fazla verip ikisinin litre fiyatı aynı da olsa dizel diyosunuz.

Siz bilgi değil yandaş arıyosunuz kendinize
 
Size dizelinizle mutluluklar. Herşeye rağmen her şartta dizel diyosunuz. Tamamen kanıtlanamaz bir dizel satılır benzinli satılmaz iddianız var. Kimse sizin arkadaşlar benzinliden baya dertlilermiş yok gitmiyo yok yakıyo yok satılmıyo. Çok ciddi söylüyorum siz bizim söylediklerimizi umursamıyosunuz. Arabasına göre 20bin fazla verip ikisinin litre fiyatı aynı da olsa dizel diyosunuz.

Siz bilgi değil yandaş arıyosunuz kendinize
Donanımhaberde 1.4 atmosferik i30 alıp benzinli rampada çekmez diyen gördüm ben. 2500 devirde benzinli motora rampa tırmandıranlar derneği.
 
Bmw nin 2 litre dizelleri, devasa kütleye rağmen uzun yolda 120 sabit 4-4.5 litre arasına kolayca iniyor. Arabanın kütlesi minimum 1450-1500 kg. Bu durum 2008 den beri böyle. N47'yi hiç sevmem ama o yıllarda bile uzun yolda 5-5.5 falan yakıyordu.

2012 Ford fiesta 1.4 tdci'ım vardı. 120 ile gidersen 5-5.5, 90-100 gidersen 4.2-4.8 yakardı. O da klimasız ve aşırı sakin. Aracın ağırlığı 1100 kg.

Biri 70 hp, diğeri 177 hp'ydi. Şu verilere bakılarak bile küçük hacim dizelin aslında ne kadar verimden uzak olduğunu görebiliyoruz. Benim şu zamana kadar gördüğüm, binek araç motorları arasında termal verimi en yüksek olanlar genelde 2-3 litre dizel motorlar.

Şimdi şöyle bir gerçek sunayım:
Mercedes E220d 4matic AMG 0.030 gr NOx/km
Ford Fiesta 1.5 tdci 120 hp 0.046 gr NOx/km
Vw polo 1.6 tdi 95 hp 0.052 gr NOx/km

Rakamlar konuşuyor. Benzinlilerin emisyonu, bunların yarısı kadar falan.
Zaten bu düşük hacim dizeller genellikle bizim gibi ülkeler için yapılmış. Hatta düşük hacim benzinlilerin bile bir çoğu yine bizim gibi ülkeler için. Misal Almanlar bir dizel üretiyor ama düşük hacimlileri dikkate bile almıyorlar. Bir yerde de haklılar. Onların hitap ettiği kitle, asıl müşteri hedefi yüksek hacimlilere rahatça ulaşabiliyor. Zaten o sebeple de Nox değerleri sadece standartı tuttursa yetiyor. Eminim yüksek hacimliler kadar az nox değerlerine sahip bir düşük hacim üretmeyi becerirler ama o maliyete katlanmak onlar için mantıksız.

3.20d alıyorsun 8.vites 2000 devirde 160-170 yapıyor. Otobanda sabit 180 gidiyorsun araba 5-6 litre yakıyor. Şehir içinde benim 1.6 tdci focus'la aynı tüketime sahip. Yani baktığında bu muhteşem bir mühendislik başarısı. Bir 2.0 benzinli kadar zevk vermeyeceği tabi ki aşikar ama bu şartlarda, böyle kullanımlarda sunduğu yeterli performans ve müthiş tüketim verisiyle insanı çok cezbediyor hele bizim gibi 6-7 liralara varan yakıt fiyatlarına sahip bir ülkede gündelik yaşam içinde çok sık araba kullanıp km yapıp onda da ayağına hakim olmadan basmak istiyorsan. Ee segmentleri gereği de bizim c liginde titreşim ve gürültü çıkaran dizellerden daha medeni, sessiz, sakin, titreşimsiz olabiliyorlar. Hele bazılarının dizel olduğunu sadece gaza yüklenip devir çevirmeye başlayınca anlayabiliyorsun.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Donanımhaberde 1.4 atmosferik i30 alıp benzinli rampada çekmez diyen gördüm ben. 2500 devirde benzinli motora rampa tırmandıranlar derneği.
Benim anlamadığım benzinli motorla nasıl yokuşta çıkamıyorlar 83 beygirlik bakımsız lpg li kartalla 1.viteste rahat rahat çıkıyorum 2. viteside istiyor(yüklü bir şekilde) bazen unutup direk 2.viteste çıktığım oluyor (az yüklü) hiç bayıldığı yok ya da lpg benzinden daha mı fazla tork veriyor?
 
Benim anlamadığım benzinli motorla nasıl yokuşta çıkamıyorlar 83 beygirlik bakımsız lpg li kartalla 1.viteste rahat rahat çıkıyorum 2. viteside istiyor(yüklü bir şekilde) bazen unutup direk 2.viteste çıktığım oluyor (az yüklü) hiç bayıldığı yok ya da lpg benzinden daha mı fazla tork veriyor?
Kullanımla alakalı. 2000-2500 devirde rampa çıkartmaya çalışıyorlar atmosferik benzinliye. 3500 falan çevirmiyorlar. Sorsan motor bağırıyor. Benzer paralara alınan 3500 devir kısık yükte benzinli motor ile 2000 devir tam yük dizel motoru ses açısından dB olarak karşılaştırmak lazım.

Bu memlekette millet tofaşlarla, renault 9 larla torosları aştı senelerce. Otomobil dünyasına gözlerini turbo dizel ile açanlar alışamıyor. 2012 model 1.4 turbo dizel aracım 70 hp ydi. Aynı segment gene 2012 model 1.4 benzinli arabam 100 hp idi. Aralarındaki performansın alakası dahi yoktu. Ne yapayım ben de şimdi iki araç üzerinden kıt bir bakış açısıyla değerlendirme mi yapayım ? Gereksiz olur.
 
3.20d alıyorsun 8.vites 2000 devirde 160-170 yapıyor.

Ya böyle hissettiğin ama duymak veya görmek istemediğin gerçekler vardır ya .. şimdi aynısını yaptın bana ... 2000 devirde 160-170 nedir yaaaaa offf canım sıkıldı şimdi...

Zaten çalıştığım yerde ki bir abimize F10 520i baktık bir kaç gün ... 180bin e alıyor bir tane yarın ... içim gidiyor ve “şeytan da diyor” ..... ama off ya ...