Yurt dışında Avrupa (Batı Avrupa: Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda, İsviçre, Avusturya, İtalya, İspanya ve Portekiz vs.) için konuşuyorum HTA’ların kullanımı bence çok düşük. Satış rakamlarına bakarsanız da zaten ortada. Ayrıca pahalı olduklarına da katılmıyorum. Mesela Berlingo 18bin Euro’dan başlarken aynı boyutlardaki C5 Aircross 35bin’den başlıyor. Bu Renault’da da, VW’de de, diğer markalarda da böyle. Bir tek kişi dahi görmedim çevremde HTA’yı aile aracı olarak kullanan. Aynı şekilde pick-up kullanımı da çok düşük. Aile aracı olarak ise sıfıra yakın. Bir tek ABD ve Kanada’da pick-up tercih ediliyor.
MPV’lerde ise satış her geçen sene SUV’lara yönelse de çok gerçekten. Her sınıftaki MPV’ler çocuklu aileler için tercih sebebi. Bu satışlar da ciddi oranda SUV’lara kaymış durumda. Tabiri caizse daha çok para veren SUV daha az veren ya da daha geniş alana ihtiyacı olan MPV alıyor. Ford Galaxy, VW Sharan falan çok satıyor ancak binek otomobil olarak geçiyor. Koltukları da malzeme kalitesi de ona göre yani. Kimse gidip de ticari aracı bu amaca uydurmaya çalışmıyor. Sizin bence gördüğünüz çocuğu arkaya atan Fransız kadınları muhtemelen bir dükkan sahibi. Dükkana giderken çocukları da iş aracıyla atıyor
Zaten genelde Avrupa’da evin iki aracı olur: birisi işe gidip gelinen, diğeri ise toplu alışveriş ve tatillere gidilen araçtır. İşe gidip gelinen araçlar hep küçük araçlar olur. Park sıkıntısı çekmemek ve günlük kullanımda çok yakıt ücreti ödememek için. Bu araçlar ciddi olarak elektrikli modellere dönüyor şu anda. Diğerleri ise ya bir SW ya bir MPV ya da SUV oluyor. O da ailenin büyüklüğüne göre şekilleniyor. Genelde maddi durumu iyi olanlar küçük araç olarak spor bir model, büyük araç olarak sa SUV, orta gelirliler daha çok SW ve elektrikli, düşük gelir ise MPV artı küçük sınıf (genelde B sınıfı) kombinasyonu kullanıyor. Bunlarda insanların kişisel tercihlerine göre tabii ki değişimler olabiliyor. Gayet zengin bir adam işe Clio ile de gidebiliyor. Ya da işçi X5 ile gelebiliyor gibi.