Arabalarda ÖTV 2 aylığına kalksaydı ve 1 adet araba alma hakkınız olsaydı ne alırdınız?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İnsanlar sırf luks arabaya binmek için bile taksi çağırıyorlar en azından izmitte , bilenler vardır adliye takside Mercedes var w204 izmitteki çoğu taksiden daha çok iş yapıyor . W205 ve Passat taksiler var 2-3 tane onlarda çok iş yapıyor . Ayrıca km si asiri yüksek olmazsa e200alan satarkende kârlı olur .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
E hocam bu üst sınıf araçların yakıt, kasko, bakım, yedek parça giderleri falan misal bir Doblodan ciddi derecede fazla olmayacak mı ? Bu açığı kapatabilecekler mi acaba ?
İşin garibi dizeller tamam 2.0 Tdi Tiguanlar falan gördüm eyvallah dizel her türlü az yakar fakat benzinli alanlar nasıl bir yol izleyecek acaba ? E200 gördüm, T-Gdi Tucson gördüm; iyi cesaret vallahi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hocam şimdi devlet mi, satıcı mı, alıcı mı hangi gözle baktın olaya anlayamadım açıkçası. :D
Verginin sürümden kazanılacak bir tarafı olduğunu sanmıyorum. Bence şuan 5 vergi alıp 5 araç satılıyor etti 25, 1 vergi alıp 20 araç satılacak etti 20; bence sürüm işi vergi kısmında yaş.
Satıcı gözüyle bakmamak lazım; satıcı maliyetin üstüne ne alırsa kâr kalıyor, devlette öyle bir durum yok çünkü maliyet yok ne alırsa kâr. :D
Bundan bahsediyorum işte. Güncel ötv koşullarında misal 5 kişi c segment araç alıyorsa, 10 kişi d, hatta d+ segment araç alacaktır ötv indiriminde. Buna 2.0'dan alınan ötv'lerin düşürülmesi de eklenince insanlar 1.6 yerine 2.0 araç alıp devlete mtv olarak yine ödeyecekler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
E hocam bu üst sınıf araçların yakıt, kasko, bakım, yedek parça giderleri falan misal bir Doblodan ciddi derecede fazla olmayacak mı ? Bu açığı kapatabilecekler mi acaba ?
İşin garibi dizeller tamam 2.0 Tdi Tiguanlar falan gördüm eyvallah dizel her türlü az yakar fakat benzinli alanlar nasıl bir yol izleyecek acaba ? E200 gördüm, T-Gdi Tucson gördüm; iyi cesaret vallahi.
Yakıt olarak taksilere birçok petrol firmasının ozel kartı var birkaç kuruş daha ucuza alıyorlar .

Bence değer adamlar hiç durakta kalmıyor neredeyse .

Biz kendi açımızdan bakalım kangoo mu yoksa passat veya tiguan hatta 5 yada e serisi mi ? Geri kalani bizi ilgilendirmiyor ama adamlar alıyorsa illaki dusunup taşınip almışlardır .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yakıt olarak taksilere birçok petrol firmasının ozel kartı var birkaç kuruş daha ucuza alıyorlar .

Bence değer adamlar hiç durakta kalmıyor neredeyse .

Biz kendi açımızdan bakalım kangoo mu yoksa passat veya tiguan hatta 5 yada e serisi mi ? Geri kalani bizi ilgilendirmiyor ama adamlar alıyorsa illaki dusunup taşınip almışlardır .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tabi gözümüz gönlümüz açıldı etraf cıncık gibi taksilerle doldu eyvallah ama, onların ödemediği vergiyi benim sırtıma yüklüyorlar ise ben öyle işe çomak sokarım çok affedersiniz. Büyük firmalara yapılan milyon liralık vergi aflarının bir değişik modeli bu olay. Onlardan alamadığını bize saplayacaklar bence.
Zaten taksiye binecek param yok; taksici yerine toplu ulaşım esnafına destek çıksın devlet, adamlar az yaksın diye kaplumbağa gibi gidiyor neredeyse. Belediye araçlarıyla 30 dakikada geldiğim yolu, bireyselcilerin araçlarıyla 1 saatte geliyorum basamıyor gaza adamlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
Tabi gözümüz gönlümüz açıldı etraf cıncık gibi taksilerle doldu eyvallah ama, onların ödemediği vergiyi benim sırtıma yüklüyorlar ise ben öyle işe çomak sokarım çok affedersiniz. Büyük firmalara yapılan milyon liralık vergi aflarının bir değişik modeli bu olay. Onlardan alamadığını bize saplayacaklar bence.
Zaten taksiye binecek param yok; taksici yerine toplu ulaşım esnafına destek çıksın devlet, adamlar az yaksın diye kaplumbağa gibi gidiyor neredeyse. Belediye araçlarıyla 30 dakikada geldiğim yolu, bireyselcilerin araçlarıyla 1 saatte geliyorum basamıyor gaza adamlar.
Haklisiniz aslında toplu taşıma araçlarının da yenilenmesi lazım . Geçen sene bindiğim bir otobüste merdivenin bir kısmı (en çok basılan yer) aşına aşına delinmiş , yer gözüküyor , oradan hava geliyordu .
Otobüsler halka daha çok hitap ediyor ve daha çok kişi biniyor yenilemek yerine raylı sisteme vb. Geçiyorlar onlardada :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Haklisiniz aslında toplu taşıma araçlarının da yenilenmesi lazım . Geçen sene bindiğim bir otobüste merdivenin bir kısmı (en çok basılan yer) aşına aşına delinmiş , yer gözüküyor , oradan hava geliyordu.
Otobüsler halka daha çok hitap ediyor ve daha çok kişi biniyor yenilemek yerine raylı sisteme vb. Geçiyorlar onlardada :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şuan Antalya' da sistem tamamen değişti misal havuz sistemi diye bir olay geldi ve tek tip 12 metrelik alçak taban araçlara geçildi çok güzel bir olay bu fakat yine de eksikleri var.
( Detaylar: http://www.antalya-ulasim.com/icerik/antalya-toplu-ulasmda-yeni-doneme-gecti )

Doğrusu tamamen bu işin belediye eline dökülmesi. Belediye araçlarında vergi, mazot, bakım, ceza derdi yok bu yüzden araç şoförlerinin kafası rahat, kendilerine verilen çizelgeye göre dakik seri ve kuralcı çalışıyorlar; ahkam kesme şansları yok çünkü emir altındalar, aynı şey yolcu içinde geçerli karşısında ki resmi plakalı bir aracın en yetkili kişisi ve muhattabı yolcu değil yolcunun da aynı şekilde sürücü değil. Kısaca gerginlik, dert, tasa, tartışma sıfıra düşüyor.
Şuan şehrimde ki sistemde ise tamamen bireysel esnafın eline bırakılmış durumda yönetim. Ne kadar denetlesen de illa gevşek bıraktıkları noktalar oluyor, olacaktır. Ki nereye kadar baskı kurabilirsin şuan 400 araçtan bahsediliyor, belediyenin elinde ise maksimum 90 araç var ve eski olan 40' ı hangara bozuluyor diyerek kitlenmiş durumda ki araçlar daha 6 yıllık. Bu 400 aracın yarısı bile baskıdan rahatsız olup kontak kapattığı anda bütün şehir krize girer ve kitlenir.

Özetle en doğrusu toplu ulaşımın tamamen resmi makamların eline geçmesi fakat bizde daha zor o iş. Bu yapılmıyor ise devlet en azından bireyselcilere destek versin de adamlar rahat ve seri çalışsın. Yolcuda rahat eder böylelikle.

Yattan, pırlantadan vergi alma; git çiftçinin traktöründen, ulaşım esnafının aracından vergi al üste %20' de zam getir. Yata mazotu vergisiz ver; çiftçiye, şoföre sadece kredili ver ne bileyim sezon sonu ödemeli ver ama aynı fiyattan ver 5 liraya ver sapla böyle. Zenginin yatı ülke ekonomisine, halka çok yarar sağlayacak olur mu hiç ? Bende konuşuyorum işte !

Bak yine delirdim. Amma da yazmışım ha. Mahvoldu başlığın asıl konusu kusura bakmayın.
 
Son düzenleme:
Mtv hala bize ait.. Tabii insanların kazancına göre değişir ama ötv indirildiğinde yahut kalktığında benim için en uygun seçenek maksimum 2 litre motor olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
mtv yi kim ödeyecek
Konuda ki bütün olayı Ali Abinin imzası ile özetleyebilirim. :D
Forumda gördüğüm en haklı isyan diyebilirim. Geçelim petrolhead ayaklarını gerçekler bu. Türkiye araç sürmekten zevk alanlar için cehennem.
1.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Akın
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...