Gelişmiş ülkelerin yüzüne bakmadığı otomobiller bizde niye rağbet görüyor?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu arada bakın bizdeki satış istatistikleri avrupa geneline bir hayli benziyor. aslında bilip bilmeden güzel taklit etmişiz bilinçli insanları. yaklaşmışız yani
Vw'ye dem vurmaya çalışmış zaten başlığı açan kişi bariz belli. Ülke olarak otomobil kültürümüz kesinlikle yok, ülkede araba alan hemen herkes bu konuda sidik yatıştırmaya çalışıyor. Belli başlı arabaların genelde tercih edilme sebebi ise pazarlama stratejileri, algıları, halkımizın ikinci ele verdiği önem ve fazla paraları olmayışı daha doğrusu astronomik vergiler oluşu. Ülkemizde tercih edilen araçlar genelde zaten avrupa ülkelerinde de en çok tercih edilen araçlar oluyor.
 
bu arada sinan arkadaş haklı kaliteden bahsediyorsanız kimsenin beğenmediği leş diye tabir ettikleri toyota ve özellikle corolla modeli için, yedek parçacılar ve expertizler iç aksamlarındaki parçaların kalitesi ve birleşme noktaları açısından övgüyle bahseder. kazada expertize gelenlerle konusma sansı bulursanız serviste muhabbetini açın. ben ne zaman duysam burda o ayılıp bayılılan modeller için içini açınca çürük karşılıyor bizi derken, özellikle fransızlar ve almanlar için beğenmediğimiz saman denilen toyotaların iç kısmındaki parça kalitesinden övgüyle bahsediyorlar. evet bende kabul ediyorum tüketici gözüyle toyota harbiden saman gibi göze geliyor, bu bence markanın pazarlama yetersizliği ama iş olayın iç yüzüne gelince gerçekler bambaşka
yahu eski Accordta önlü arkalı çift salıncak kullanan Honda..
90 larda 1.6 atmosferikten 160 hp 2000 lerin başında 2.0 atmosferikten 240 hp çıkarıp yüzbinlerce km sorunsuz giden Honda..
99 Civicte şiir gibi süspansiyon kullanıp fizik kurallarını mahveden Honda..
adamlar bir şanzıman yapıyor bakımını yaptığın sürece 300-400 bin km sorunsuz gidiyor, triger kopartıyor yeni trigeri tak bas marşa... 2000 model Ford kullanıcısıyım bir triger koparsa motorda ne var ne yok doğrar.
Adamlar Boxer motor gibi GT86 gibi MX5 efsane işler yapıyorlar ama oradan birisi çıkıp diyor ki Japonlar dandik.. sonra böyle başlıklar açılıyor neden böyle arabalara biniyoruz? oluyor
 
size şöyle söyliyim eğer bu ülkenin en çok satan arabaları honda, toyota, mazda, mitsubishi ve mercedes olsaydı bu ülkede oto sanayi diye bir kavram olmazdı. şuan adım başı oto tamirhanesi ve en çok satanlar ortada. eğer sadece vag, opel ve türevleri satılsaydı oto sanayilerde iki katına çıkardı. bu fikrime katılmayan varmı?
 
size şöyle söyliyim eğer bu ülkenin en çok satan arabaları honda, toyota, mazda, mitsubishi ve mercedes olsaydı bu ülkede oto sanayi diye bir kavram olmazdı. şuan adım başı oto tamirhanesi ve en çok satanlar ortada. eğer sadece vag, opel ve türevleri satılsaydı oto sanayilerde iki katına çıkardı. bu fikrime katılmayan varmı?
her araç arıza yapar hocam, yağ pompası hasar alır yatak sarar veya fan açmaz hararet yapar motor kitler böyle şeyler olur hepsi kul yapımı fakat ne kadar arıza yaptığı önemli veya ne kadar zor yaptığı.
Turbo bir motorun 2 bakım atlayın yiyorsa bak neler oluyor, millet korkusundan bakım kmsi gelmeden 1-2 bin önce götürüyor
 
Vw'ye dem vurmaya çalışmış zaten başlığı açan kişi bariz belli. Ülke olarak otomobil kültürümüz kesinlikle yok, ülkede araba alan hemen herkes bu konuda sidik yatıştırmaya çalışıyor. Belli başlı arabaların genelde tercih edilme sebebi ise pazarlama stratejileri, algıları, halkımizın ikinci ele verdiği önem ve fazla paraları olmayışı daha doğrusu astronomik vergiler oluşu. Ülkemizde tercih edilen araçlar genelde zaten avrupa ülkelerinde de en çok tercih edilen araçlar oluyor.
vw ile bir alıp veremediğim yok. amacım bilerek vag polemiği yaratmak değil. bu arada volkswagen sahibiyim bende. ama inanın bana artık bugün babama bile bir daha ne alman nede volkswagen almayalım dedirtti. ki adam golf 4 aşığıydı. vw sahibiyim ama gerçekten sevmiyorum servis bakımlı olmasına ragmen bugün yine garantiden serviste. kadrandaki bütün arıza kodlarını ezberledim. alırken ucuz diye aldım ama çektiklerime değmedi be üstadım. savunulacak biryeri yok bu almanların süslü araba satıyorlar ama amaçları yedek parçadan kazanmak. eğer parçalarının testlerini garanti bitmeye yakın ortalama bir kullanıcı ne kadar km yapıyorsa onun istatiğini çıkarıp ona göre tasarlamıyorlarsa bende o zmana cidden bahsıt bedeviyim
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
yahu eski Accordta önlü arkalı çift salıncak kullanan Honda..
90 larda 1.6 atmosferikten 160 hp 2000 lerin başında 2.0 atmosferikten 240 hp çıkarıp yüzbinlerce km sorunsuz giden Honda..
99 Civicte şiir gibi süspansiyon kullanıp fizik kurallarını mahveden Honda..
adamlar bir şanzıman yapıyor bakımını yaptığın sürece 300-400 bin km sorunsuz gidiyor, triger kopartıyor yeni trigeri tak bas marşa... 2000 model Ford kullanıcısıyım bir triger koparsa motorda ne var ne yok doğrar.
Adamlar Boxer motor gibi GT86 gibi MX5 efsane işler yapıyorlar ama oradan birisi çıkıp diyor ki Japonlar dandik.. sonra böyle başlıklar açılıyor neden böyle arabalara biniyoruz? oluyor
Kim o Japon dandik diyen :D
 
Son düzenleme:
vw ile bir alıp veremediğim yok. amacım bilerek vag polemiği yaratmak değil. bu arada volkswagen sahibiyim bende. ama inanın bana artık bugün babama bile bir daha ne alman nede volkswagen almayalım dedirtti. ki adam golf 4 aşığıydı. vw sahibiyim ama gerçekten sevmiyorum servis bakımlı olmasına ragmen bugün yine garantiden serviste. kadrandaki bütün arıza kodlarını ezberledim. alırken ucuz diye aldım ama çektiklerime değmedi be üstadım. savunulacak biryeri yok bu almanların süslü araba satıyorlar ama amaçları yedek parçadan kazanmak. eğer parçalarının testlerini garanti bitmeye yakın ortalama bir kullanıcı ne kadar km yapıyorsa onun istatiğini çıkarıp ona göre tasarlamıyorlarsa bende o zmana cidden bahsıt bedeviyim
Alman mühendisliğine kesinlikle laf ettirmem. Üretim amacına göre ömür biçiyorlar. Ekonomiyi çok iyi toparladıkları için 2. Dünya Savaşı sonrası tasarruf ekonomisine artık ihtiyaçları kalmadı. Mercedes'e bile garanti süresinden sonra güvenim azalır. :)
 
vw ile bir alıp veremediğim yok. amacım bilerek vag polemiği yaratmak değil. bu arada volkswagen sahibiyim bende. ama inanın bana artık bugün babama bile bir daha ne alman nede volkswagen almayalım dedirtti. ki adam golf 4 aşığıydı. vw sahibiyim ama gerçekten sevmiyorum servis bakımlı olmasına ragmen bugün yine garantiden serviste. kadrandaki bütün arıza kodlarını ezberledim. alırken ucuz diye aldım ama çektiklerime değmedi be üstadım. savunulacak biryeri yok bu almanların süslü araba satıyorlar ama amaçları yedek parçadan kazanmak. eğer parçalarının testlerini garanti bitmeye yakın ortalama bir kullanıcı ne kadar km yapıyorsa onun istatiğini çıkarıp ona göre tasarlamıyorlarsa bende o zmana cidden bahsıt bedeviyim
Valla hocam şu zamana kadar çogunlukla alman otomobili hatta Volkswagen kullandık. Mekanik anlamda bir kere bile sıkınti yaşamadık gerek dsg gerek motor olarak. Ha japon araçları sağlam ama coğu almanlar kadar rafine değil veya ulkemize uygun motor üretmiyorlar. Japonlar arasımda kimse kusura bakmasın ama bence tek satın alınabilecek mantıklı marka Mazda'dır. Gerek rafineliği gerek kalitesi gerek ekonomisi ve gerek tasarımı cidden çok ayrı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve tesla
Alman mühendisliğine kesinlikle laf ettirmem. Üretim amacına göre ömür biçiyorlar. Ekonomiyi çok iyi toparladıkları için 2. Dünya Savaşı sonrası tasarruf ekonomisine artık ihtiyaçları kalmadı. Mercedes'e bile garanti süresinden sonra güvenim azalır. :)
mühendisliğine laf etmiyorum, zaten etmem için önce çok iyi bir mühendis olmam sonrada bently de falan calısıtor olmam gerek. biz burda satıs politikalarını eleştiriyoruz. mesela lexus yaparken sağlam olsun namım yürüsün derken, vag yaparken herşeyden olsun ama azar azar yedek parçadan da kazanalım diyor sanki. yani bence. bana öyle geliyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve bt
Valla hocam şu zamana kadar çogunlukla alman otomobili hatta Volkswagen kullandık. Mekanik anlamda bir kere bile sıkınti yaşamadık gerek dsg gerek motor olarak. Ha japon araçları sağlam ama coğu almanlar kadar rafine değil veya ulkemize uygun motor üretmiyorlar. Japonlar arasımda kimse kusura bakmasın ama bence tek satın alınabilecek mantıklı marka Mazda'dır. Gerek rafineliği gerek kalitesi gerek ekonomisi ve gerek tasarımı cidden çok ayrı.
rafinelikte haklısınız. birazda yorum farkı oda olur o kadar. kimisi üstün mühendisliği yada kaliteyi tokluktan rafinelikten yana tarif eder, kimisi de sağlamlıktan. yada sizin dediğiniz gibi sadece size güzel gelen kendinizi iyi hissettiren odur. bende güvende hissetmeyi seviyorum. ama bana şöyle geliyor japon yaparken sağlam olsun namım yürüsün diyor alman yaparken güzel olsun ama yedek parçadanda kazanalım diypr sanki. bu arada benim vw 50 binde servis bakımlı garantiden bugün 2. mekanik değişimini yapıyor. 30 binde şanzıman dişlisi değişti bugünde sübap emme birşeyi değişmiş adını telaffuz edemiyorum. ama biliyorum ki aracım honda toyota mitsubishi falan olsaydı fabrikasyon bir hata olmadıgı sürece bunlar basıma gelmecekti ve iki kere yolda kalıp rezillik çekmeyecektim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Valla hocam şu zamana kadar çogunlukla alman otomobili hatta Volkswagen kullandık. Mekanik anlamda bir kere bile sıkınti yaşamadık gerek dsg gerek motor olarak. Ha japon araçları sağlam ama coğu almanlar kadar rafine değil veya ulkemize uygun motor üretmiyorlar. Japonlar arasımda kimse kusura bakmasın ama bence tek satın alınabilecek mantıklı marka Mazda'dır. Gerek rafineliği gerek kalitesi gerek ekonomisi ve gerek tasarımı cidden çok ayrı.
Ceyhun kardeşim kullandığınız arabaları en fazla kaç km'ye kadar sorunsuz kullandınız? Her biriyle 200.000 km yaptık filan dersen kabul. Avrupa'daki arabaları gerçekten garanti süresi kadar kullanılmasını öngörerek üretiyorlar. Ülkemiz koşullarında değerlendirilince haliyle bize dayanıksız geliyor, sorunlu geliyor.
 
Ceyhun kardeşim kullandığınız arabaları en fazla kaç km'ye kadar sorunsuz kullandınız? Her biriyle 200.000 km yaptık filan dersen kabul. Avrupa'daki arabaları gerçekten garanti süresi kadar kullanılmasını öngörerek üretiyorlar. Ülkemiz koşullarında değerlendirilince haliyle bize dayanıksız geliyor, sorunlu geliyor.
Anneme satın aldığımız araçlar genelde 20 bin kilometreden sonra satılıyor fakat babam 80 bin kilometre şirketin havuz aracı olan 1.6 tdi dsg jetta kullandı sorun yaşamadı, 2013 B7 1.4 160 DSG passat kullandı hor bir şekilde 64k km de gitti ve daha hic sorun çıkarmamıştı, 1.6 Tdi DSG 2010 Caddy kullandi yaklasik 75k km kadar ve daha araba tik dememisti büyükbabam 120k km dir 1.8T CC kullanıyor ve daha tık demedi. Annemde araçları genelde hor kullanıyor ve ona rağmen daha hic mekanik ariza yaşamadık. Japonların sağlamlığına zaten laf eden biri varsa ben bişey diyemiyorum ama Lexus, Mazda gibi avrupai markalar hariç japonlar rafinelikten ve ic mekan kalitesinden yoksun araçlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Eskiden planlı ürün eskitme diye bir olgu yoktu. Son yıllarda özellikle teknolojik aletlerde bunu gördüğümüz gibi şimdide otomobillerde görüyoruz. @berkertekin bahsettiği mevzu da tam olarak bu. Maalesef tüketim ekonomisinde planlı eskitme çok sık uygulanmaya başladı. Üreticiler, otomobillerine eskiye oranla daha fazla yatırım yapma zorunluluğundalar. Gelişen teknoloji ve müşteri beklentisi onlara daha fazla maliyet olarak geri dönüyor. Adamlar da bu maliyetleri garanti süresi kadar ömür vererek bertaraf etmeye çalışıyorlar. Planlı eskitme olmasa, ne yedek parça satılır ne de yeni çıkacak modeller bu kadar tercih edilir.
 
astra G den H-J hepsi üstler yumuşak malzemeydi insignia da öyle :D Golf kadar yumuşaklık arama
o yumuşak malzeme olayını bir çözebilsem dışarıda 5 tl lik bir malzeme takması da 10 dk yı almıyor sırf bir araba bunlar var ya da bunlar yok diye eleştirmek çok saçma. Biz tanıdığa 2012 model zafira aldık torpidoların için sünger kaplamışlar iyi güzel ama pislik içinde ve temizlemekte imkansız gibi bir şey orası kalitesiz şekilde düz plastik olsa rahat rahat temizlenirdi.
DSC_0131.JPG
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve TSIDSG
Valla 1.6 dizel de sıkıştırınca az yakmıyor uzun yolda 150 civarı gidince 7.5-8 yakıyor. 100 civarı gidince 5-5.5 yaktığı yolda. Başlıktan alakasız ama yukarda muhabbeti geçmiş söyleyeyim dedim. 2.0 dizel olsaydı yüksek hızda daha az yakardı.
Konuyla ilgili olarak da. Bu iş kültür işidir, yetişmeyle alakalı. Bizden 2 nesil önce arabası olan kişiler sayılıydı bu yüzden de trafik kültürümüz yok her gün onlarca saçma kural dışı davranışa bundan maruz kalıyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve tesla
Valla 1.6 dizel de sıkıştırınca az yakmıyor uzun yolda 150 civarı gidince 7.5-8 yakıyor. 100 civarı gidince 5-5.5 yaktığı yolda. Başlıktan alakasız ama yukarda muhabbeti geçmiş söyleyeyim dedim. 2.0 dizel olsaydı yüksek hızda daha az yakardı.
7.5-8 litre yakan 1.5-1.6 dizel aracın güç-ağırlık ( varsa otomatik şanzıman ) gibi konularda eksisi vardır. Yol bilgisayarını geçtim, pompa üzerinden hesaplamalarımda bile 7 litreyi göremedim ben aracımda. 8 litre yakan 1.6 dizel varsa direkt satsın zaten aracı.
Ayrıca sıkıştırınca az yakmadığını söyleyebilmek için bir başka motorla kıyaslamak gerek. Sıkıştırıldığında 7.5-8 litre yakan dizel bir araç, muadilleri diğer dizel araçlar arasında fazla yakıyor gibi görülebilir. Ama aynı sıkıştırma tarzını 1.0, 1.2, 1.4 turbo benzinli araçlarda denediğinizde sonuç ne olacak onu da hesap etmek gerek. Yani sıkıştırdım az yakmadı tabiri neye göre ? Dizel araçlar içinde mi yoksa turbo benzinli araçlar da dahil mi ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
7.5-8 litre yakan 1.5-1.6 dizel aracın güç-ağırlık ( varsa otomatik şanzıman ) gibi konularda eksisi vardır. Yol bilgisayarını geçtim, pompa üzerinden hesaplamalarımda bile 7 litreyi göremedim ben aracımda. 8 litre yakan 1.6 dizel varsa direkt satsın zaten aracı.
Caddy hocam araba. Ağırlık fazla ve aerodinamiği zayıf o yüzden bir binek kadar az yakmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Caddy hocam araba. Ağırlık fazla ve aerodinamiği zayıf o yüzden bir binek kadar az yakmıyor.
Ama o normal hocam. Her ne kadar binek konforu olsa da araç bir ticari, 1.6 dizel bir ünite varsa üzerinde sıkıştırıldığında 8 litre civarı yakması çok normaldir. Misal 2.0'lık dizel ünite varsa üzerinde, sıkıştırıldığı vakit maksimum 8 litre görebilse eğer ( ki daha yüksek değerler görür ) çok makul ve güzel olur. Mesela benim aracın 1.6 115 hp'lik motorunun aynısı mondeo'da var, ben mondeo'yu sıkıştırsam muhtemelen o da 7,5-8 en üst limitleri görür. Ağırlık ve güç dengesi önemli bu noktada.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ama o normal hocam. Her ne kadar binek konforu olsa da araç bir ticari, 1.6 dizel bir ünite varsa üzerinde 8 litre civarı yakması çok normaldir. Mesela benim aracın 1.6 115 hp'lik motorunun aynısı mondeo'da var, ben mondeo'yu sıkıştırsam muhtemelen o da 7,5-8 en üst limitleri görür. Ağırlık ve güç dengesi önemli bu noktada.
Şehir içinde ağırlık, uzun yolda da aerodinami çok negatif etkiliyor. Bagaj kapağının orda oluşan türbülansı(orda olan havanın arabayı çekmesi olayının adı buysa) düşündükçe wrc'deki gibi arabanın arkasını kanatla difüzörle döşeyesim geliyor :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche