'04 1.4 16V Vw Polo Basicline Otomatik

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alkın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured
Hayırlı olsun, yeni aracınız yaşına göre oldukça temiz kondisyonda gözüküyor.
Kazasız belasız sağlıklı günler de kullanın inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Benim de 2004 model Megane'ımın plakası AD'ydi ama 2003 çıkışlıydı öyle bir durum bunda da olabilir. İlk plakası, ilk sahibi güzelmiş gerçekten. Sağ arka stop yan sanayi sanıyorum, tek gözüme takılan o, görmüşsünüzdür ve halledeceksinizdir eminim, maşallah diyelim.🧿
 
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Benim de 2004 model Megane'ımın plakası AD'ydi ama 2003 çıkışlıydı öyle bir durum bunda da olabilir. İlk plakası, ilk sahibi güzelmiş gerçekten. Sağ arka stop yan sanayi sanıyorum, tek gözüme takılan o, görmüşsünüzdür ve halledeceksinizdir eminim, maşallah diyelim.🧿
çok sağol abi,

araba tek darbesini oradan almış, muhtemelen yan sanayi.

planlarımın arasında o da var, çok sağol
 
Fotolarda da görünen (bknz: direksiyonun sol üst kısmında, göğsün hemen önünde) park sensörü ekranı sadece sağ köşe için çalışıyordu, diğer 3'ü yoktu.

Kuzenim arabayı ilk aldığında hediye olarak ben almıştım zaten park sensörü kitini, arkaya montajı yapılmıştı ancak 1,5 sene içinde bozulunca sabah montajı yapan Serdar Oto elektrik'te bir kontrol ettireyim dedim.

Sensörler sağlam çıktı ancak park sensörü modülünün arka cam suyu hortumun altına koyulması, hortumun da damla damla su kaçırması sebebiyle modülü bozmasından kaynaklı olarak 4 sensörden 1'i çalışıyordu.

Modül ve ekran değişti, sensörler eskisiyle aynı kaldı. Şimdi düzgün çalışan bir park sensörümüz var.

Fotoğrafını çekmedim ancak modulün resmini internetten aldığım ekran görüntüsü ile ekleyeyim:

1762254624688.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Çok güzel duruyor gerçekten, peki kauçuk paspaslar gibi temizliği kolay mı ?
Basınçlı suyu tutarak temizlemesi zor.

Ben çırpıp, gözeneklerin içine giren taş vs. Temizledikten sonra çeşme gibi akan suda tozunu atıyorum, tertemiz oluyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
Fotoğrafların kendine has bi huzuru var resmen. Gerek Polo gerek arkaplanı insanı 2000'lerde gibi hissettiriyor. Eski fotoğrafları anımsattı. 🙂
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Hayırlı olsun. İlk otomobilim, bunun facelift versiyonu 9n3 kasa Polo'ydu. manueldi ama benimki. İstanbul'dan alıp Kars'a götürmüştüm. gündüz gözüyle bir daha gördüğüm Erzurum-Kars arası yolları 160-170 km/s hızlara başka otomobillerimle bir daha hiç geçmedim. :D polo gece vakti o yolları bana nasıl güvenli hissettirdi hiç anlamamıştım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Fotoğrafların kendine has bi huzuru var resmen. Gerek Polo gerek arkaplanı insanı 2000'lerde gibi hissettiriyor. Eski fotoğrafları anımsattı. 🙂
Hayırlı olsun. İlk otomobilim, bunun facelift versiyonu 9n3 kasa Polo'ydu. manueldi ama benimki. İstanbul'dan alıp Kars'a götürmüştüm. gündüz gözüyle bir daha gördüğüm Erzurum-Kars arası yolları 160-170 km/s hızlara başka otomobillerimle bir daha hiç geçmedim. :D polo gece vakti o yolları bana nasıl güvenli hissettirdi hiç anlamamıştım.
Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

Evet yol tutuşu ve virajlarda hissettirdikleri gerçekten gayet iyi. Çok sağolun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Audi'nin kaportacı serüvenine girmesinden kaynaklı (şehir içi ufak bir çarpışma) uzun yola Polo ile gidildi.

Full bagaj ve arka koltuklar da dolu, 2 kişi, 100-140 bandında kullanıldı.

3.5 TL, 6.6 l/100km yakıt tüketmişiz.

@Toprak abi ile konuştuğumuzda muhtemelen Polo daha çok yakar diye bekliyodum performansın Clio'ya göre zayıf olmasından ancak şehir içinde de uzun yolda da gözlemlediğim kadarıyla çok yakın tüketim sergiliyolar. Belki Clio çok çok az daha az yakardı.
 
Benim için maddi olarak oldukça sarsıcı ama aracın uzun vadeli ömrü açısından en doğru karar olduğunu düşündüğüm bir güncellemeyle geldim. Hikâye biraz uzun, o yüzden baştan anlatıyorum.


Kırmızı Polo’yu bildiğiniz gibi kuzenimden satın aldım. Kuzenimin şirketinde ise benim araçla motor, şanzıman ve donanım olarak birebir aynı olan, yalnızca rengi gri ve 2005 model bir Polo daha var. O araç şu an yaklaşık 320.000 km’de.


Gri Polo’da bir süredir yağ eksiltme ve ani yüklenmelerde mavi duman atma şikâyeti vardı. İlk değerlendirmede silindir kapağı ve sübap lastikleri kaynaklı olabileceğini düşündük. Araç tamirata girdi ve bu işlemlerden sonra problem gerçekten de çözüldü.


Ancak bu tamirattan bir süre sonra benim kırmızı Polo’da da yağ eksiltme ve ara ara duman atma durumu ortaya çıktı. Bu durum bizi şaşırttı çünkü araç kuzenimdeyken bakımdan bakıma hiçbir şekilde yağ eksiltme yapmıyordu.


Kimsenin ekmeğiyle oynamak istemediğim için özellikle dükkan ismi vermiyorum. Plakalıkta yazan Orhan Otomotiv değil tekrar belirteyim; mesele yanlış ustaya gitmesin. Olayın özü şu:


Aracı satın alır almaz yağ bakımı ve radyatör değişimi için götürdüğümde, motordan çıkan yağ miktarı bana normalden biraz fazla gelmişti. 1.4 BBY motorlar bildiğiniz gibi yaklaşık 3,5 litre yağ alıyor.


İki araçta da benzer motorlar ve benzer problemler yaşanınca “burada bir gariplik var” deyip gri Polo’nun yağ seviyesini kontrol ettik. Çünkü hala aynı ustaya gidiyor ve üst kapağı daha yeni yapılmıştı.
Gri Polo'daYağ seviyesi, çubuktaki maksimum çizginin ciddi şekilde üzerindeydi. Daha da ilginci, kırmızı Polo kuzenimdeyken de uzun süredir aynı ustaya gidiyordu ve gri Polo da aynı kişide bakımlıydı.


Hem benim hem de güvendiğim ustamın şüphesi şu yönde:
Bu usta, her iki araca da uzun süre boyunca fazla yağ koymuş olabilir. Fazla yağ nedeniyle karter basıncı artmış ya da yağ pompası olması gerektiği gibi çalışamamış olabilir. Bunun sonucunda da motorun iç yağlaması sağlıklı gerçekleşmeyip zamanla iç aksamda hasar oluşmuş olabilir.


Peki ben ne yaptım?


Yağ eksiltme ve duman şikâyetiyle, işçiliğine ve insanlığına kendim kadar güvendiğim BMW ustama gittim.
Kendisi bu motorlara hakim ama BMW ustası olduğu için pek bakmak istemiyordu hatta kızında da aynı motorlu, 2008 makyajlı bir Polo var.
Ama uzun uğraşlar sonucunda ikna ettim ve Q7'yi zaten ona götürüyordum, artık Polo'ya da kendisi bakacak.


Ustaya aracı bırakırken “Motor bu, araba bu; ne gerekiyorsa yap, içim rahat etsin” dedim. İçime sinmeyeceğini bildiğim için sadece üst kapakla sınırlı kalmayalım; piston, sekman, yataklar, iticiler gibi kritik parçaları da elden geçirelim istedim. Yağ pompası ve süzgecin de kontrol edilmesini, temizlenmesini be hatta gerekirse değiştirilmesini özellikle rica ettim.


Araç şu an hâlâ yapım aşamasında. Ekstra bir sürpriz çıkmazsa değişecek parçalar şu şekilde:


  • Motor yağı
  • Motor yağ filtresi
  • İtici takımı
  • Sübap gayd takımı
  • Sübap takımı
  • Sübap lastikleri takımı
  • Piston takımı
  • Sekman takımı
  • Ana yatak takımı
  • Kol yatak takımı
  • Üst takım conta seti
  • Alt takım conta seti
  • Devirdaim pompası (termostat gövdesiyle birlikte set)
  • Antifriz
  • Ön ve arka krank keçeleri
  • Havalandırma hortumları
  • Liqui moly sıvı conta 300 derece vb vb.

Ekstra bir durum çıkmazsa bu parça listesiyle işlemi kapatacağız. Krank ve motor içi de rektefiye işleminden geçecek. Triger alır almaz yenilendi ve kayış vs gayet iyi diye ellemeyelim dedik, daha 1 sene 6.000 km oldu


Kısacası, maliyeti ağır olsa da motoru sıfıra yakın bir noktaya getirip kafamın rahat etmesini istedim. Bundan sonrası için gönül rahatlığıyla binmek niyetindeyim.

Geçmiş mi olsun, hayırlı mı olsun ona siz karar verin :D
 
Son düzenleme: