Herkese selamlar, yaklaşık 15 20 günlük araba arayışından sonra kendisini 28 Ekim'de aldık. Bolca uno, ka, mk4 fiesta, tipo, felicia, twingo vs baktım ama çoğunun ihale bana yıkılacak gibiydi bu arabayı da rastgele tanıdıkta bulunca ve fena durumda olmayınca kendisini aldık.
Unoya geçecek olursak kendisi 1997 model o zamanki iki donanım seçeneğinin en dolusu olan SX donanım. Opsiyon olan klima ve hidrolik direksiyon bende yok. İllaki içinizden Uno'nun dolusu olsa ne olacak diyenler olacaktır bence de doğru ama aradaki farklardan bildiğim kadarıyla biraz bahsedeyim.
-Ön sis farı
-Boyalı tamponlar ve çamurluk dodikleri
-Model yılına göre devir saati
-Far yıkama
-Daha rahat koltuklar
-Ön 2 cam elektrikli
-Direksiyon simidi farklı spor direksiyon olarak geçiyor
-Dikiz aynasının önündeki aydınlatma
Benim aracım muayene kayıtlarına göre orijinal 140900 km deydi, 15 günde 141600 e yaklaştı bile.
Aldığım günkü fotoğraflar
Aldığım günün akşamı ya bu arabanin harareti neden bu kadar 90 ın üstüne çıkıyor diye kaputu açmamla delik su hortumunu görmem bir oldu
Ondan sonraki gün hemen sanayiye gittim 
Aldıktan sonra yaptıklarımdan bahsedeyim
-Motor yağı, yağ ve hava filtresi değişti
-Yırtılan hortum ve kelepçesi değişti
-Antifriz ve şanzıman yağı değişti
-Motor kulağı değişti
-Sol arka teker poryası değişti (yalama yapmışlar sol arka tekeri 2 bijon tutuyordu ve ses yapıyordu)
-Far ampullerim kötüydü, Osram Night Breaker Silver ile yeniledim
-Uno'nun kronik sorunlarından biri olan sigorta kutusu bendeyken ömrünü doldurdu, orijinal Mako alıp değiştittirdim. Bu sorunda sinyaller çalışmıyor, hız kadranı ve kadrandaki birkaç ışık hariç her şey gidiyor ve sigorta kutusunun kablolarıyla oynarsanız geri geliyor, sonra geri gidiyor
-Krikomla bijon anahtarım eksikti sevdiğim bi arkadaşım sağolsun hediye etti
Lpg tankı simit olduğu için stepne bagajda duruyor, stepne kılıfı sipariş ettim hala kargoda
-Aynam 80 90 ile giderken kolbasti oynuyordu ve arkayı göremiyordum, vidası gevşemiş ayna kısmını komple indirip hallettim
-Ve aklıma gelen en son yaptığım havalandırma ızgaralarının içi yaprak vs dolmuştu ve sağ ızgara tamamen kapanmıyordu, söktüm temizledim ve geri taktım.
Bunun buraya nasıl geldiği hakkında herhangi bir fikrim yok valla çok tuhaf bir malzeme
Vee finish
(Bugün çalışan dijital saatimin ışığı söndü)
Benden önceki sahipleri güzel bir ses sistemi yapmışlar, arabanın en iyi kısmı ses sistemi olabilir. Hoparlörleri bilmiyorum ama 50×4 Pioneer teyp var her ne kadar radyo çalışmasa da (anten bozuk herhalde bir ara anteni değişeceğim) auxta aldığım ses cidden tatmin edici.
5 insan üstü varlık unoya doluşup dağa çıkıp mangal da yaptık, 1 saat boyunca full sıkışık trafikte de kaldım, uzun yol kıvamında da yollar yaptım. 15 gün içinde kendisini bolca tanıdım ve tanıdıkça daha çok sevdim. Performansı kasa hafif olduğu için gayet yeterli, enjeksiyonlu olduğu için tek marşta sorunsuz çalışıyor. Konfor olarak gayet yeterli, iç mekanı da 23 yaşında olmasına rağmen çoğu yeri hala sağlam.
Jantlar kormetalin bir modeli, aldığımda kesin değiştiririm diyordum ama gözüm alıştı, yüksek ihtimal değiştirmeyeceğim
Daha bir sürü eksiğimiz var, ufak tefek çürüklerim var, sağ taraftan yoğun yağışlı havalarda sağdan biraz su alıyor neden bilmiyorum en yakın zamanda kaportacıya bırakacağım. Lastiklerim 2012 model tutuş resmen 0, iç aydınlatma ışıklarım tek tek sönmeye başladı kadran dahil söküp hepsini yenileyeceğim vs vs diye uzayıp gidiyor. Yavaş yavaş eksikleri halledeceğim ve burada paylaşacağım.
Biraz da içinden fotoğraflar koyayım. Şoför koltuğu hariç diğer koltuklar gayet iyi durumda ama iç lambalarım tek tek sönüyor
Kalorifer panelinin sol tarafı ve kadranı sağ tarafın ampulü gitti, bugün de saatin ışığı gitti 
(Hararet tarafını gece göremiyorum en yakın zamanda halletmem lazım)
Bu fotoğrafı da panjuru sökmeden çekmiştim, panjursuz daha güzel gözüküyor
Unoya geçecek olursak kendisi 1997 model o zamanki iki donanım seçeneğinin en dolusu olan SX donanım. Opsiyon olan klima ve hidrolik direksiyon bende yok. İllaki içinizden Uno'nun dolusu olsa ne olacak diyenler olacaktır bence de doğru ama aradaki farklardan bildiğim kadarıyla biraz bahsedeyim.
-Ön sis farı
-Boyalı tamponlar ve çamurluk dodikleri
-Model yılına göre devir saati
-Far yıkama
-Daha rahat koltuklar
-Ön 2 cam elektrikli
-Direksiyon simidi farklı spor direksiyon olarak geçiyor
-Dikiz aynasının önündeki aydınlatma
Benim aracım muayene kayıtlarına göre orijinal 140900 km deydi, 15 günde 141600 e yaklaştı bile.
Aldığım günkü fotoğraflar





Aldığım günün akşamı ya bu arabanin harareti neden bu kadar 90 ın üstüne çıkıyor diye kaputu açmamla delik su hortumunu görmem bir oldu


Aldıktan sonra yaptıklarımdan bahsedeyim
-Motor yağı, yağ ve hava filtresi değişti
-Yırtılan hortum ve kelepçesi değişti
-Antifriz ve şanzıman yağı değişti
-Motor kulağı değişti
-Sol arka teker poryası değişti (yalama yapmışlar sol arka tekeri 2 bijon tutuyordu ve ses yapıyordu)
-Far ampullerim kötüydü, Osram Night Breaker Silver ile yeniledim
-Uno'nun kronik sorunlarından biri olan sigorta kutusu bendeyken ömrünü doldurdu, orijinal Mako alıp değiştittirdim. Bu sorunda sinyaller çalışmıyor, hız kadranı ve kadrandaki birkaç ışık hariç her şey gidiyor ve sigorta kutusunun kablolarıyla oynarsanız geri geliyor, sonra geri gidiyor



-Krikomla bijon anahtarım eksikti sevdiğim bi arkadaşım sağolsun hediye etti

Lpg tankı simit olduğu için stepne bagajda duruyor, stepne kılıfı sipariş ettim hala kargoda
-Aynam 80 90 ile giderken kolbasti oynuyordu ve arkayı göremiyordum, vidası gevşemiş ayna kısmını komple indirip hallettim

-Ve aklıma gelen en son yaptığım havalandırma ızgaralarının içi yaprak vs dolmuştu ve sağ ızgara tamamen kapanmıyordu, söktüm temizledim ve geri taktım.



Bunun buraya nasıl geldiği hakkında herhangi bir fikrim yok valla çok tuhaf bir malzeme

Vee finish

(Bugün çalışan dijital saatimin ışığı söndü)
Benden önceki sahipleri güzel bir ses sistemi yapmışlar, arabanın en iyi kısmı ses sistemi olabilir. Hoparlörleri bilmiyorum ama 50×4 Pioneer teyp var her ne kadar radyo çalışmasa da (anten bozuk herhalde bir ara anteni değişeceğim) auxta aldığım ses cidden tatmin edici.
5 insan üstü varlık unoya doluşup dağa çıkıp mangal da yaptık, 1 saat boyunca full sıkışık trafikte de kaldım, uzun yol kıvamında da yollar yaptım. 15 gün içinde kendisini bolca tanıdım ve tanıdıkça daha çok sevdim. Performansı kasa hafif olduğu için gayet yeterli, enjeksiyonlu olduğu için tek marşta sorunsuz çalışıyor. Konfor olarak gayet yeterli, iç mekanı da 23 yaşında olmasına rağmen çoğu yeri hala sağlam.

Jantlar kormetalin bir modeli, aldığımda kesin değiştiririm diyordum ama gözüm alıştı, yüksek ihtimal değiştirmeyeceğim
Daha bir sürü eksiğimiz var, ufak tefek çürüklerim var, sağ taraftan yoğun yağışlı havalarda sağdan biraz su alıyor neden bilmiyorum en yakın zamanda kaportacıya bırakacağım. Lastiklerim 2012 model tutuş resmen 0, iç aydınlatma ışıklarım tek tek sönmeye başladı kadran dahil söküp hepsini yenileyeceğim vs vs diye uzayıp gidiyor. Yavaş yavaş eksikleri halledeceğim ve burada paylaşacağım.
Biraz da içinden fotoğraflar koyayım. Şoför koltuğu hariç diğer koltuklar gayet iyi durumda ama iç lambalarım tek tek sönüyor






(Hararet tarafını gece göremiyorum en yakın zamanda halletmem lazım)


Bu fotoğrafı da panjuru sökmeden çekmiştim, panjursuz daha güzel gözüküyor

Aklıma gelenler bu kadar, herhangi bir sorunuz olursa başlığın altından sorabilirsiniz.![]()
![]()
Panjuru sökünce araba birden turbo i.e ye dönüştü takasım gelmedi valla
Son düzenleme: