Geçen günlerde, geri vites müjürü arıza verdi.Sök tak yapıldı düzeldi.Yine de eli kulağında diye bir tane sipariş verdim haftasonu elime ulaşır.
İlk defa kendi cebimden arabama mtv ödedim.99 tl. Değişik bir haz.Devlete para veriyorsun ama üzerine araban var ilginç😄
 
Bugün benimle olan 135. gün .. Selamlar italyan meslek liselim.
6B221D7C-C265-4ED8-980D-2DAA8B641D69.jpeg
 
Otomatiği olsa(muhtemelen problemli olabilirdi ama) düşüneceğim bir araba. 2003 model dynamic ine 6 ay bindik. Fiatın kötü algısını çok güzel kıran bir otomobil
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bu arabanın ECU'sunu motorun üstüne takmış İtalyanlar zamanında. Yetmezmiş gibi bir de üstüne motor kapağı takılıyor doğal olarak. Sıcaklık yüzünden beynin lehimleri çatladığı için kronik sıkıntı yaşıyor, o yüzden akünün yanına alınıyor diyorlar.

Dip not: Bunu da yapsa yapsa italyanlar yapar zaten.
 
Bu arabanın ECU'sunu motorun üstüne takmış İtalyanlar zamanında. Yetmezmiş gibi bir de üstüne motor kapağı takılıyor doğal olarak. Sıcaklık yüzünden beynin lehimleri çatladığı için kronik sıkıntı yaşıyor, o yüzden akünün yanına alınıyor diyorlar.

Dip not: Bunu da yapsa yapsa italyanlar yapar zaten.
Onlar der biz yaparız değil mi @Munferit :D Evet bizde de akünün yanında beyin.Maalesef bu salaklıkları sadece Fiat grubunda değil Opel grubunda sahibi olmasam da sahibi olan arkadaşlarımının kaputu altında görmüşlüğüm var.Beyinden ziyade bu kadar sensör elektronik giriş çıkışa sanki araba katlanamıyor gibi stiloda olay o
 
Onlar der biz yaparız değil mi @Munferit :D Evet bizde de akünün yanında beyin.Maalesef bu salaklıkları sadece Fiat grubunda değil Opel grubunda sahibi olmasam da sahibi olan arkadaşlarımının kaputu altında görmüşlüğüm var.Beyinden ziyade bu kadar sensör elektronik giriş çıkışa sanki araba katlanamıyor gibi stiloda olay o
Opel grubunda benim arabada klima kalorifer borularının altında diye biliyorum. Ordan nem rutubet yapsın diye koymuşlar 😁
 
Bu arabanın ECU'sunu motorun üstüne takmış İtalyanlar zamanında. Yetmezmiş gibi bir de üstüne motor kapağı takılıyor doğal olarak. Sıcaklık yüzünden beynin lehimleri çatladığı için kronik sıkıntı yaşıyor, o yüzden akünün yanına alınıyor diyorlar.

Dip not: Bunu da yapsa yapsa italyanlar yapar zaten.
Arabayı aldım dönerken yaptığım ilk şey düzgün bir elektrikçiye gidip hemen beynin yerini değiştirtmekti :D
Şükür sağlam kalmış bu zamana kadar da ordan sorun çıkartmadı, bir de oradan çıkarsa...
 
Bu arabanın ECU'sunu motorun üstüne takmış İtalyanlar zamanında. Yetmezmiş gibi bir de üstüne motor kapağı takılıyor doğal olarak. Sıcaklık yüzünden beynin lehimleri çatladığı için kronik sıkıntı yaşıyor, o yüzden akünün yanına alınıyor diyorlar.

Dip not: Bunu da yapsa yapsa italyanlar yapar zaten.
Yoo, kralını Almanlar yabıyo. Hem de tam anlattığın gibi yapıyorlar böyle motor kapağının altında filan. Bkz. Opel bkz. Corsa C :D Fiat, Stilo'yu yaparken Almanların kötü yönlerini almış :)
 
Son düzenleme:
3 aydır arada olduk olmadık anlarda yolda giderken sanki arkadan biri çekiyormuş arabayı gibi bir tekleme sorunumuz vardı.Sadece motor sıcakken ve belli devir aralıklarında yapıyordu. @Munferit in aklına geçen zamanlarda yaşadığım yedek su deposu çatlaması sonucu 1 dakikalık hararet sorunu aklına gelip acaba motor içinde mi subap,conta??? Sorun var sorusu aklımıza geliyordu.Araya korona muhabbeti de girince araba kapının önünde yatar oldu.Geçen haftalarda yoğun kullanma ihtiyacımız olunca sorun yine kendini gösterdi.
Bugün sanayiye gittim.Bir çok yan bakımlar yanında motorun sağlıklı olduğu sorunun enjektörlerden birinin işeyememesi olduğu çıktı.
6 saatlik bir sürü bakım temizlik değişimler ile birlikte şimdi hiç yaşamadığım kadar atik ve sessiz bir motor olduğunu anlamış oldum:D
79166D42-F7CD-4457-94F2-08C7616A432A.jpeg

Enjektörün konumu uyuzca bir yer. Emme manifoldunun temizliği kalp ben
Toplam maliyet:400 tl
 
Son düzenleme: