4 Dolar + KDV Kim geçmek ister

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Beyler selamlar,

Elbette özgür bir toplumuz ve sitemizde de özgürce ifadelerimizi açıklayabiliyoruz.

Lakin siyasete çok girmeyelim. Girdiniz mi bilmiyorum ama yazayım dedim yinede.

İyi forumlar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Konu çıtır siyasetli, seviyesi muhayyer, keyfekeder görüş mesajı yazılmıştır.... :)
 
Son düzenleme:
siyaset mi ııyyy hiç sevmem. :D
Bu arada dolar 3,35 oldu, gelen euroların sermayelerin etkisi güzel gidiyor devam eder inşallah
 
  • Beğeni
Tepkiler: maximaorhan
Formuller yazdım exelde , değerler girip işlemler yapım. TÜnel parasıyla 190 km lik yol için gaz alabiliyorum.

Untitled.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
3,42ye geri indi, bi basın açıklamasına bu kadar oynayan borsa döviz vs dünyanın hiç bir yerinde yoktur heralde
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Renard
Y
Yazıyı okudum. anladığım şunlar:
Petrole dayalı v.b. otomobiller olmasın
Yeni yollar olmasın
Boğazda v.b. köprüler olmasın.
Herkes bisiklete binsin.
Bisiklet için yollar olsun.
Metro v.b. ulaşım yaygınlaşsın. Otobüs veya kişisel araçlar azalsın.
Yazının tamamı ütopik geldi bana. Eğer 1800'lerde olsak da geleceği planlıyor olsaydık. tartışılabilirdi.
Ama dünyayı geçtiğimiz yüzyılda bize (Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti) sormadan fena halde formatladılar.
Halen daha hangi enerji etkin olacak kararını Türkiye olarak tek başımıza etkileyemeyiz.
Şu anda veya Özal zamanında veya 1. Köprü zamanında (Demirel) o köprüler olmazsa olmazdı.
Yol konusunda da hala gerilerdeyiz. Şu anda tüm otoyol v.b. projeler bitse,
bu arada hızlı tren metro v.b. toplu ulaşım araçları da tamamen bitse yine de yollar fazlalık olmaz.
Sonuçta otomobil sitesinde bu makale tuhaf kaçmış. Bundan böyle bari sadece elektrikli araçların, bisikletlerin testlerini veya tanıtımını yapın. Bisiklet v.b. ile ulaşım ne kadar mümkün olursa tabi ki iyidir. Öncelikle bu konuda kişilerin arzusu bilinci artacak ki yöneticilere baskı yapılsın. Ayrıca bunun için adeta İstanbul'un yeniden kurulması gerek. Benim düşüncem şu anda metrolar yapılmakta. Bunun tamamen yeterli hale gelmesi en etkin yoldur.
Bu arada ilgili gazetenin yazarlarına sözüm yok ama manşetlerinde sık sık arızalar olmakta. Yukarıda bir arkadaş uçak alımı ile ilgili manşeti koymuş "El İsraf". O konunun hemen yanında THY ile ilgili bir kargo aracının uçağa çarpması sonucu yolcular 2 saat rötarla uçmuşlar haberi yer almakta. Böyle bir şey tamamen sıradan bir olay olduğu halde manşette ne işi var? İlla haberini vereceksen iç sayfalar da olması lazım değil mi? THY sonuçta dünyanın en büyükleri arasında ve Alman Lufthansa ile rekabet içinde. Eleştirelim ama kendi ayağımıza kurşun sıkmayalım. Milli olalım.
 
Y

Yazıyı okudum. anladığım şunlar:
Petrole dayalı v.b. otomobiller olmasın
Yeni yollar olmasın
Boğazda v.b. köprüler olmasın.
Herkes bisiklete binsin.
Bisiklet için yollar olsun.
Metro v.b. ulaşım yaygınlaşsın. Otobüs veya kişisel araçlar azalsın.
Yazının tamamı ütopik geldi bana. Eğer 1800'lerde olsak da geleceği planlıyor olsaydık. tartışılabilirdi.
Ama dünyayı geçtiğimiz yüzyılda bize (Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti) sormadan fena halde formatladılar.
Halen daha hangi enerji etkin olacak kararını Türkiye olarak tek başımıza etkileyemeyiz.
Şu anda veya Özal zamanında veya 1. Köprü zamanında (Demirel) o köprüler olmazsa olmazdı.
Yol konusunda da hala gerilerdeyiz. Şu anda tüm otoyol v.b. projeler bitse,
bu arada hızlı tren metro v.b. toplu ulaşım araçları da tamamen bitse yine de yollar fazlalık olmaz.
Sonuçta otomobil sitesinde bu makale tuhaf kaçmış. Bundan böyle bari sadece elektrikli araçların, bisikletlerin testlerini veya tanıtımını yapın. Bisiklet v.b. ile ulaşım ne kadar mümkün olursa tabi ki iyidir. Öncelikle bu konuda kişilerin arzusu bilinci artacak ki yöneticilere baskı yapılsın. Ayrıca bunun için adeta İstanbul'un yeniden kurulması gerek. Benim düşüncem şu anda metrolar yapılmakta. Bunun tamamen yeterli hale gelmesi en etkin yoldur.
Bu arada ilgili gazetenin yazarlarına sözüm yok ama manşetlerinde sık sık arızalar olmakta. Yukarıda bir arkadaş uçak alımı ile ilgili manşeti koymuş "El İsraf". O konunun hemen yanında THY ile ilgili bir kargo aracının uçağa çarpması sonucu yolcular 2 saat rötarla uçmuşlar haberi yer almakta. Böyle bir şey tamamen sıradan bir olay olduğu halde manşette ne işi var? İlla haberini vereceksen iç sayfalar da olması lazım değil mi? THY sonuçta dünyanın en büyükleri arasında ve Alman Lufthansa ile rekabet içinde. Eleştirelim ama kendi ayağımıza kurşun sıkmayalım. Milli olalım.
Havacılık sektöründe yer alan birisi olarak şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim; gerçekten o uçağın alınması "El İsraf" ve ayrıca Lufthansa ile THY'yi yan yana koyup kendinizi kandırmayın. Thy daha bu sene 66 tane uçağını seferden çekti ve çekmeye devam ediyor. Yurt dışındaki meydanlarda park pozisyonunda beklettiği uçakların sayısı açıklanmadı bile. Ettiği zararın haddi hesabı yok. Özellikle Temel Kotil'in beklenmeyen istifası olayların gelişimini çok etkiledi. Ayrıca uçak ile kargo aracının çarpışması ne kadar sıradan bir olay sizce? Böyle bir çarpışma, kaza durumunda teknik ekip, uçuş planlamacılar, hava trafik kontrolorleri, uçağı işleten şirket ayağa kalkar ne oldu kaza mı oldu diye. Havacılık sektörü bilginizin olmadığını varsayıyorum bu olayı sıradan karşılıyorsanız. İyi akşamlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Gazete okuyucularının tamamına yakını havacılık sektöründen olmayacağına göre bu ayrıntılar bir şey ifade etmez. Sonuçta o kazanın manşette yeri olamaz. (Üstelik sadece 2 saatlik bir rötardan bahsedilmekte). Bundan bağımsız olarak, alınan uçak hakkında bir yorum yapmadım-yapamadım. Bilmem fiyatlarını. Turizmin gerilemesine bağlı bir zarar söz konusu ama bu yanlış duymadıysam son çeyrekte kara geçilmişmiş. Ama konu o değil. bir şeyler hasıraltı edilsin de hiç değil. Konu havacılık değil habercilik. O manşette adeta operasyon VAR.
 
Havacılık sektöründe yer alan birisi olarak şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim; gerçekten o uçağın alınması "El İsraf" ve ayrıca Lufthansa ile THY'yi yan yana koyup kendinizi kandırmayın. Thy daha bu sene 66 tane uçağını seferden çekti ve çekmeye devam ediyor. Yurt dışındaki meydanlarda park pozisyonunda beklettiği uçakların sayısı açıklanmadı bile. Ettiği zararın haddi hesabı yok. Özellikle Temel Kotil'in beklenmeyen istifası olayların gelişimini çok etkiledi. Ayrıca uçak ile kargo aracının çarpışması ne kadar sıradan bir olay sizce? Böyle bir çarpışma, kaza durumunda teknik ekip, uçuş planlamacılar, hava trafik kontrolorleri, uçağı işleten şirket ayağa kalkar ne oldu kaza mı oldu diye. Havacılık sektörü bilginizin olmadığını varsayıyorum bu olayı sıradan karşılıyorsanız. İyi akşamlar.

Cfm56 7b motorlarını incelemek istiyorum, beni Teknik hangarlara sokma şansın varmı .
 
Gazete okuyucularının tamamına yakını havacılık sektöründen olmayacağına göre bu ayrıntılar bir şey ifade etmez. Sonuçta o kazanın manşette yeri olamaz. (Üstelik sadece 2 saatlik bir rötardan bahsedilmekte). Bundan bağımsız olarak, alınan uçak hakkında bir yorum yapmadım-yapamadım. Bilmem fiyatlarını. Turizmin gerilemesine bağlı bir zarar söz konusu ama bu yanlış duymadıysam son çeyrekte kara geçilmişmiş. Ama konu o değil. bir şeyler hasıraltı edilsin de hiç değil. Konu havacılık değil habercilik. O manşette adeta operasyon VAR.
O zaman sana şöyle bir kesin bilgi vereyim. Boeing 737-800 uçağının yaptığı 20dk'lık rötarın net zararı tam 10000$. Bak bu net değer, kimse bilmez kolay kolay. 2 saatlik rötarın yaptığı zararı düşünemiyorum bile. Uçak ne kadar çok yerde beklerse, ne kadar çok rötar yaparsa şirkete zararı o kadar artar. Bence manşet yapılmasında hiçbir problem yok.
 
Ali abi keşke "sokabilirim" diyebilseydim ama ben dispatcher'ım, teknik ekip ile pek işim olmuyor. Ben bile ayda yılda bir sefer girebiliyorum. Kaldı ki öyle motor inceleme olayı falan çok zor.

Ben thyde çalıştım, Hac zamanı dispatcherları genel müdürlükteki toplantı odasında sabah akşam ucak arıyorlardı. Yok şundan kiralıyalım, yokakşamki ucakta kafile iptal oldu, ucak boş ucmasın. Dispatcherlık ne zor iş yahu. İşin ilginci, diğer firmalar ile yolcu takası felan yapıyorlardı. Ümre olmasa thy batar :)
 
Ben thyde çalıştım, Hac zamanı dispatcherları genel müdürlükteki toplantı odasında sabah akşam ucak arıyorlardı. Yok şundan kiralıyalım, yokakşamki ucakta kafile iptal oldu, ucak boş ucmasın. Dispatcherlık ne zor iş yahu. İşin ilginci, diğer firmalar ile yolcu takası felan yapıyorlardı. Ümre olmasa thy batar :)
Şu son zamanlarda durumları gerçekten vahim ama çok iyi reklam yapıyorlar "yıkılmadık ayaktayız" diye :) Sen ne iş yaptın thy'de hangi yıllar arası?
 
O zaman sana şöyle bir kesin bilgi vereyim. Boeing 737-800 uçağının yaptığı 20dk'lık rötarın net zararı tam 10000$. Bak bu net değer, kimse bilmez kolay kolay. 2 saatlik rötarın yaptığı zararı düşünemiyorum bile. Uçak ne kadar çok yerde beklerse, ne kadar çok rötar yaparsa şirkete zararı o kadar artar. Bence manşet yapılmasında hiçbir problem yok.
Siz zarar etti diyorsunuz, ben de marka değeri zarar görüyor diyorum. İkimiz de aynı yönde hassasiyet gösteriyoruz. Ama manşetlerin dilini de bilmek lazım. İlgili gazetenin başka konularda da bundan çok daha belirgin arızalı manşetleri var. Biraz daha sorgulayıcı olunsun diyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...