400 bin km deviren ilk Tesla

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu bizim otomobillerde fren enerjisi geri kazanımı falan var akü şarj ediyor v.s bunlardan daha etkin çalışan bir sistemle araç giderken aynı zamanda pillerin de belli oranda, en azından menzili hatırı sayılır ölçüde uzatacak bir şarj sistemi yapılabilir aslında.
Tabii ki var ya, şimdi hatırladım iyice. Bayağı da efektif çalışıyor. Bu yüzden Tesla'larda (genellikle tüm elektrikli araçlarda) gazdan ayağınızı çekince otomobil rejenerasyon sebebi ile yavaşlıyor...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Gunes panellerinin metrekaresi 18 watt 4 amper uretir.
Tesla zaten tavani en fazla 4 metrekare alani var. Saate 80 km hizla 144 kwh elektrik tuketen bir yaratik Model S. Paneller yuzde 1 e bile yetmes. :)
Onu da hallederler Ali, sıkma canınııı... :D

Bizim komşu elektrik faturasından bıktı, gitti koca çatıya full solar yaptırdı, şehir şebekesini de söktürdü. Sabah akşam bedava elektrik var herifte. X5 eDrive'ı bile o yolla şarj ediyor adam. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüp aracın pillerini şarj edecek bir sistem yok mu bu Tesla'larda acaba ?
Bilmiyorum abi de rejenerasyon var elektrikli arabalarda.Gazdan ayağını çekince hızın azalıyor fakat sarjın doluyor.Bunu biliyosundur zaten ama kinetik enerji elektrik enerjisine dönüşse güzel olurdu.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Tabii ki var ya, şimdi hatırladım iyice. Bayağı da efektif çalışıyor. Bu yüzden Tesla'larda (genellikle tüm elektrikli araçlarda) gazdan ayağınızı çekince otomobil rejenerasyon sebebi ile yavaşlıyor...
Muhakkak vardır, ben Tesla mühendisi olsam üzerinde düşüneceğim ilk 10 konudan biri de bu olurdu üretim sırasında. Bu sistem ileri ki yıllarda daha fazla gelişir ki oldukça işe yarayan bir sistemdir diye düşünüyorum senin de dediğin gibi hocam.
 
Ben 25 litre lpg ile 1 hafta kullaniyom arabayi. 320 km ortalamasi var sehir icinde. Bana maliyeti 65 70 lira.
Tesla sehir ici 400 km menzili var. Ustelik her gece sarja taksam hicbir zaman boş kalmaz. Ustelik 17 liraya doluyor batarya..
Şimde 17 liraya 400 km gitmek var araba 700 beygir.
70 liraya 320 km gitmek var araba 67 beygir :)
 
Onu da hallederler Ali, sıkma canınııı... :D

Bizim komşu elektrik faturasından bıktı, gitti koca çatıya full solar yaptırdı, şehir şebekesini de söktürdü. Sabah akşam bedava elektrik var herifte. X5 eDrive'ı bile o yolla şarj ediyor adam. :D
Valla 250 TL elektrik parası ödeyen bir ev için 30.000 TL masraf yapmak gerekiyor. Komşu iyi yatırım yapmış :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Bilmiyorum abi de rejenerasyon var elektrikli arabalarda.Gazdan ayağını çekince hızın azalıyor fakat sarjın doluyor.Bunu biliyosundur zaten ama kinetik enerji elektrik enerjisine dönüşse güzel olurdu.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Geliştirirler bu teknolojiyi. Otomobilin priz olmadan şarj olabileceği en efektif sistem budur diye düşünüyorum.
 
Ne yalan soyluyum. Almanlarin paralel hybrid arabalari tam bizlik...
Audi a3 etron 50 km elektrik 650 km benzin menzili var. Batarya bitmeden benzin motoru calismiyor. Evde prizden şarj ediyorsun..
Wv golf gte de ayni.
Bmw 330i ve 530i de ayni.
 
Ne yalan soyluyum. Almanlarin paralel hybrid arabalari tam bizlik...
Audi a3 etron 50 km elektrik 650 km benzin menzili var. Batarya bitmeden benzin motoru calismiyor. Evde prizden şarj ediyorsun..
Wv golf gte de ayni.
Bmw 330i ve 530i de ayni.
Plug in Hybrid sistemi şu an için en mantıklısı.Şehir içinde elektrikle ucuza ulaşım.Şehir dışına da benzinli motorunla istediğin gibi yola çıkabilirsin.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Burda kimde var taşıtmatik Ceyhun adhjsdj 50 lik mazot atıyoz şurda

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bizde Tıgu'ya 50'lik atıyoruz be olum :(:D:p. Bak mesela yarın yola çıkacaz Passat'ın depo boş Shell'e çekip nitro+ fulle dayığğ diyecez :D:D anca 700km gidip yine doldurtacaz :(. Bıde işin kötüsü pompacılar 1.6 dizel taşıtmatikli Passat'a alışmış direk mazot koymaya çalışıyorlar :D:D dayı bu benzinli diyince heeğğ diye bi afallıyorlar :p.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Tabiki regeneratin break var. Adam rampa yukari yuzde 15 sarj kaybediyor. Inerken yuzde 5 kazaniyor.. Bak bu teslaya ilk bakis videosu..

Bunlar temel adımlardır. İleride elektrikli araçlar için bu sistem dahil her türlü koşulu elektrik enerjisine dönüştürüp pilin şarj edilebileceği bir duruma getireceklerdir. Hatta daha ileri bir senaryo daha söyleyeyim; araçların üzerinden geçen rüzgarın bile oluşturduğu enerjiyi elektriğe çevirecek bir sistem geliştireceklerdir. İçten yanmalı motorlu araçlarda bu sistemlerin hiç birine ihtiyaç yoktu ama devir elektrik devri olmaya başlıyor. Mümkün olan her koşuldan elektrik enerjisi üretme yollarına gidilecektir.
 
Ne yalan soyluyum. Almanlarin paralel hybrid arabalari tam bizlik...
Audi a3 etron 50 km elektrik 650 km benzin menzili var. Batarya bitmeden benzin motoru calismiyor. Evde prizden şarj ediyorsun..
Wv golf gte de ayni.
Bmw 330i ve 530i de ayni.
Yav o iş süper esasında. Bakma 30 km çok kısaymış gibi geliyor insana da, benim günlük ev iş - iş ev 18 km. Akşam geldin spora ya da alışverişe gittin hadi 8 - 10 km'de öyle gitti desen bitti. Tak şarja akşamdan, sabaha devam. Uzun yola çıktın diyelim 30 km gittin full elektrikle (120 km hıza kadar elektrikle gidiyorsun), bitti mi? Al Save moduna çalışsın benzinli motor şarj etsin, tekrar al elektriğe git. Çok düşündüm 530e ya da X5 eDrive almayı da 5'in kasa değiştirmesi ve X5'inde 3 seneye kasa değiştirecek olması düşündürmüştü. Yeni 530e alınır aslında.

Olm amma kaşıdınız gece gece yaaaa :D
 
Bunlar temel adımlardır. İleride elektrikli araçlar için bu sistem dahil her türlü koşulu elektrik enerjisine dönüştürüp pilin şarj edilebileceği bir duruma getireceklerdir. Hatta daha ileri bir senaryo daha söyleyeyim; araçların üzerinden geçen rüzgarın bile oluşturduğu enerjiyi elektriğe çevirecek bir sistem geliştireceklerdir. İçten yanmalı motorlu araçlarda bu sistemlerin hiç birine ihtiyaç yoktu ama devir elektrik devri olmaya başlıyor. Mümkün olan her koşuldan elektrik enerjisi üretme yollarına gidilecektir.
En başlangıç sistem solar paneller.En azından enerji kazandırır menzil artar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Bizde Tıgu'ya 50'lik atıyoruz be olum :(:D:p. Bak mesela yarın yola çıkacaz Passat'ın depo boş Shell'e çekip nitro+ fulle dayığğ diyecez :D:D anca 700km gidip yine doldurtacaz :(. Bıde işin kötüsü pompacılar 1.6 dizel taşıtmatikli Passat'a alışmış direk mazot koymaya çalışıyorlar :D:D dayı bu benzinli diyince heeğğ diye bi afallıyorlar :p.
Tiguda 50likte lamba sönmez olm fulleyin dizel mi o 50 lik atıcan
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...