KAPALI Aklıma takılan 3 Marka ve 3 Model Tavsiye

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkay1995

Berkay Akkaya
Taklacı Güvercin
81
29
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.
 
Corolla, mevcut sıfır araçlar arasında kesinlikle fiyat-performans arabası. Tercihim corolladan başkası olmazdı. Şahsen o kadar para verdiğim bir arabada da sorun çıksa baya canımı sıkardı. O yüzden vag grubu ve otomatikten uzak dururdum.
Normalde tek tercihim Toyota'ydı ama insanın aklına hani şeytan mı girer ne girer bilmiyorum VW ve Audi seçeneği de girdi. Toyota'yı isteme sebebim ilk arabamın efsane kasa bi corolla olmasıydı ve sorunsuzluğuyla beni benden almasıydı. İlk göz ağrım olduğundan satıldıktan sonra 2. arabamızın da Toyota olmasını istiyodum ta ki işte diğer seçenekler girene kadar. Vag grubundaki araçlarda biraz da bence şans faktörü ve kullanıcı faktörü önemli. DSG'nin düzgün kullanımda çok da sorun çıkaracağını sanmıyorum açıkçası. Sonuçta insanımız DSG'ye otomatik vites gibi davranıyor fakat DSG otomatikleştirilmiş robotize manuel çift kavramalı bir şanzımandır. Haliyle narin ve dikkat edilmesi gereken bir şanzımandır sıkışık trafikte nasıl kullanacağını bilmedikten sonra kavrama da yersin bozarsın da bana göre. Ki 0 Vag aracı alırsan zaten en az 3 yıl sanırım uzatmayla 5 yıl kafan rahat bir de bakımlarını aksatmadıktan sonra hiç de sorun olacağını sanmıyorum o konuda.
 
Mazda kısmına pek girmek istemiyorum açıkçası. Aslında konfor olsun uzun yolda yormasın sesi fazla içeri almasın yeter, ki zaten Toyota kısmında 1.6 Atmosferik motorun sesini çok da içeri aldığı söylenemez, genelde sanırım yol sesini içeri alıyor. Yalıtımın çok da yüksek olmasına gerek yok. Bu arada ekonomik olması lazım yakıt olarak. Fazla basan, uçan, kaçan tiplerden değilim gaza yüklenmem ama şehir içi 1.6 atmosferik 1.0 Tsi'dan daha fazla yakarmış gibime geliyor ve tabi yıllık vergi olarak da 1.0'ın avantajı var. Şöyle bir şey daha sorayım o zaman bir tarafta 170 Bin lira civarı 1.6 Corolla Flame X Pack, diğer tarafta 1.0 TSI VW Golf Comfortline 184 Bin lira. Hangisini seçerdiniz madem 2.el pek bulaşılmaz hadi bulaşmadık diyelim. 0 olarak hangisini tercih ederdiniz her şeyi içine katıp düşünürsek. (Yakıt, vergi, yalıtım, konfor)
peynir ekmek gibi heryerde olan golfe 200 lira vermezdim ben olsam tamamen sahsi düşüncem. fazla gaza basan biri değilseniz fabrika çıkış lpg corolla yok mu bence en mantıklısı olur
 
peynir ekmek gibi heryerde olan golfe 200 lira vermezdim ben olsam tamamen sahsi düşüncem. fazla gaza basan biri değilseniz fabrika çıkış lpg corolla yok mu bence en mantıklısı olur
Fabrika çıkış LPG Honda'da var Toyota'da yok ve biz LPG istemiyoruz benzinli olacak. 170 Bin Corolla Flame X Pack seçeneği varken 184 bin Golf Comfortline seçeneği de var fazla fark yok aralarında fiyat olarak bence 0 araç olarak.
 
HB Corolla ile birlikte Toyota'nın 1.2 turbo motoru da gelecek diyorlardı. O konuyu bir araştırın derim. Eğer o motorun gelme ihtimali varsa 1.6 yerine 1.2 turbo tercih edilebilir.
 
HB Corolla ile birlikte Toyota'nın 1.2 turbo motoru da gelecek diyorlardı. O konuyu bir araştırın derim. Eğer o motorun gelme ihtimali varsa 1.6 yerine 1.2 turbo tercih edilebilir.
Eğer o ağırlıkta bir araca 1.2 turbo gelirse hem kaldırır hem de az yakar 1.6'ya göre gibime geliyor ama Corolla HB'de rahat edebileceğimi hiç sanmıyorum Corolla'da bile tam sınırda uyum sağlarken.
 
golf ve a3 kasa değiştirecek. Şu anda almak mantıklı değil. Yeni kasa geldiğinde bu kasayı ucuza da alabilirsiniz.
Mevcut a3 ve golf her disiplini iyi seviyede başarabilen araçlar olarak zaten segmentinin zirvesindeydi yıllarca. Corolla da birçok özelliği bünyesinde barındırıyor fakat sportiflik hissi özellikle motor şanzımandan kaynaklı zayıf. Hepsi iyi araçlar pişman etmez
 
Eğer o ağırlıkta bir araca 1.2 turbo gelirse hem kaldırır hem de az yakar 1.6'ya göre gibime geliyor ama Corolla HB'de rahat edebileceğimi hiç sanmıyorum Corolla'da bile tam sınırda uyum sağlarken.
Hacim ihtiyacınız ne düzeyde onu bilemiyorum tabi. Golf'te veya A3'te rahat edebileceğinizi düşünüyorsanız kısmen HB Corolla'da da rahat edebilirsiniz diye umuyorum. Fazla bir hacim sunmuyor ama çok da dar değil. Gidip bayide içine oturup bakmanız lazım incelemediyseniz eğer. 1.2 motor şehir içi kullanımlarında hem daha esnek hem alt devirleri daha dolu olur. Performansı da güzel, yeterince sağlam bir motor. Ayrıca vergisi de düşük olacaktır. Bayilere gidip araştırmanız yerinde olur.
 
golf ve a3 kasa değiştirecek. Şu anda almak mantıklı değil. Yeni kasa geldiğinde bu kasayı ucuza da alabilirsiniz.
Mevcut a3 ve golf her disiplini iyi seviyede başarabilen araçlar olarak zaten segmentinin zirvesindeydi yıllarca. Corolla da birçok özelliği bünyesinde barındırıyor fakat sportiflik hissi özellikle motor şanzımandan kaynaklı zayıf. Hepsi iyi araçlar pişman etmez
Yeni kasa geldiğinde bir öncekinin bu piyasa şartlarında çok fazla ucuzlayacağını sanmıyorum ama öyle olursa dediğiniz gibi daha ucuza alınabilir ki zaten hemen alabileceğimi söylemedim ne zaman belli değil ama bir kaç ay içinde olacak bu mevzu o yüzden şimdiden net karar vermek istiyorum fikir sahibi olmak istiyorum. Sportiflik hissi olarak doğru söylüyorsunuz CVT şanzımanla birlikte 1.6 Atmosferik, DSG şanzımanlı 1.0 TSI veya 1.2 TFSI motorlara göre sportif olamayabilir ama dediğiniz son cümle doğru hepsi de iyi araçlar teşekkür ediyorum.
 
Fabrika çıkış LPG Honda'da var Toyota'da yok ve biz LPG istemiyoruz benzinli olacak. 170 Bin Corolla Flame X Pack seçeneği varken 184 bin Golf Comfortline seçeneği de var fazla fark yok aralarında fiyat olarak bence 0 araç olarak.
Tercih meselesi.Muhtemelen 170 e yakın golfü verecektir bayii.Ben doluluk altyapı kalitesi ve sorunsuzluk için Toyota Corolla tercih ederim.Golfde de daha iyi bir orta ekran ve yalıtım var.O yüzden başta dediğim gibi siz bilirsiniz.İkisi de kötü araba değil
 
Hacim ihtiyacınız ne düzeyde onu bilemiyorum tabi. Golf'te veya A3'te rahat edebileceğinizi düşünüyorsanız kısmen HB Corolla'da da rahat edebilirsiniz diye umuyorum. Fazla bir hacim sunmuyor ama çok da dar değil. Gidip bayide içine oturup bakmanız lazım incelemediyseniz eğer. 1.2 motor şehir içi kullanımlarında hem daha esnek hem alt devirleri daha dolu olur. Performansı da güzel, yeterince sağlam bir motor. Ayrıca vergisi de düşük olacaktır. Bayilere gidip araştırmanız yerinde olur.
Zaten beklediğimiz şey gerçekleşirse plazalara gidip araçlara alıcı gözüyle bakacağız 3 araca % verecek olursam şu an açıkçası %40 Toyota Corolla %35 VW Golf %25 Audi a3 olmasını istiyorum. 1.2 Motorla gelirse HB ve içinde darlanmazsak fiyatı da uygun seviyede olacağını düşündüğümden alınabilir olması yüksek ihtimal.
 
Mazda kısmına pek girmek istemiyorum açıkçası. Aslında konfor olsun uzun yolda yormasın sesi fazla içeri almasın yeter, ki zaten Toyota kısmında 1.6 Atmosferik motorun sesini çok da içeri aldığı söylenemez, genelde sanırım yol sesini içeri alıyor. Yalıtımın çok da yüksek olmasına gerek yok. Bu arada ekonomik olması lazım yakıt olarak. Fazla basan, uçan, kaçan tiplerden değilim gaza yüklenmem ama şehir içi 1.6 atmosferik 1.0 Tsi'dan daha fazla yakarmış gibime geliyor ve tabi yıllık vergi olarak da 1.0'ın avantajı var. Şöyle bir şey daha sorayım o zaman bir tarafta 170 Bin lira civarı 1.6 Corolla Flame X Pack, diğer tarafta 1.0 TSI VW Golf Comfortline 184 Bin lira. Hangisini seçerdiniz madem 2.el pek bulaşılmaz hadi bulaşmadık diyelim. 0 olarak hangisini tercih ederdiniz her şeyi içine katıp düşünürsek. (Yakıt, vergi, yalıtım, konfor)

Valla Corolla'nın Tourer modeli de HB modeli de öyle şık ki benim elim sedanına gitmezdi. Vergi çok aşırı fark etmiyor bence ama yakıt fark eder. 1.6 atmosferik otomatik ile 1.0 manuel kesinlikle 2-3 litre/100km oynatır tüketimi. 10bin km gitsen yılda 2bin TL fazla ödersin. 1000 de vergiden ödesen 3bin TL fazla harcaman olur yıllık. Bakım olarak da 500TL az bakım yapsan yıllık Toyota'ya yılda 2500TL gibi bir rakam fark ediyor. Bunun yanında arabayı 14bin TL ucuza alacaksın yani 5-6 yılda ancak amorti edecek Golf. Bir de üzerine Toyota'da geri görüş kamerasından adaptif hız sabitleyiciye kadar birçok artı donanım var ve güncel model. Golf'ün yeni modeli ise çıktı bile ancak Türkiye'de hala Golf 7 indirimsiz iteleniyor. Yani satarken de elin bir tık daha güçlü olacaktır kasa farkından dolayı.

Ancak yolcu konforu konusunda Golf bence Toyota'dan daha konforlu araba. Daha az yol sesi alıyor, daha iyi malzemeler kullanılmış bir iç mekan sunuyor. Motor sesi Toyota'da çok olmasa da Toyota her zaman rakiplerinin ses yalıtımı olarak gerisinde bir marka. Bu her modelinde böyle. Japonlar maalesef buna hiç önem vermiyor. Araç seni yoldan koparamıyor tam anlamıyla. Bir de tabii sunroof'dan ötürü rüzgar sesi de belli hızlardan sonra gelecektir. Ancak bu fark da eskisi kadar büyük değil. Çok dert etmiyorsan sorun teşkil etmeyecektir. Konfor demişken tabii bir de donanımdan da bahsetmek lazım. Mesela Toyota'da otomatik vites, adaptif uzun farlar ve adaptif hız sabitleme uzun yolda konforu çok artıran şeyler. Konforu sadece ses yalıtımı ve koltuk olarak düşünmemek lazım bu anlamda. Sürücü ve yolcu konforu farklı şeyler.

Lafın kısası Toyota (tamamen kişisel zevk olmakla beraber) şıklık, donanım, kasa güncelliği, sorunsuzluk, yolcu konforu ve satın alım maliyeti olarak,
Golf iç mekan konforu, yalıtım, yakıt tüketimi, vergi avantajı olarak birer adım öndeler.

Burada hangisini istediğin önemli. Ben olsam adaptif hız sabitleyici, adaptif far ve otomatik vites ve bunun yanında daha şık olması daha önemli olurdu. Ancak dizayn ve konfora önem verdiğimden ben temiz bir premiuma da yönelebilirdim. Sorun yaşamak istemediğinizden ve sıfır almak istediğinizden bu seçenekler arasında Corolla daha tatminkar duruyor. Hele bir de HB kasa 1.2 motorla gelir ve fiyatı artmazsa tadından yenmez.
 
Tercih meselesi.Muhtemelen 170 e yakın golfü verecektir bayii.Ben doluluk altyapı kalitesi ve sorunsuzluk için Toyota Corolla tercih ederim.Golfde de daha iyi bir orta ekran ve yalıtım var.O yüzden başta dediğim gibi siz bilirsiniz.İkisi de kötü araba değil
Golf tarafına baktığımız zaman çok sorun çıkartır mı şanzıman olayları haricinde ? ve bildiğim kadarıyla uzatılmış olarak toplamda 5 yıl garantim yok mu mesela ? Toyota da beni çeken donanım zenginliği oluyor.
 
Valla Corolla'nın Tourer modeli de HB modeli de öyle şık ki benim elim sedanına gitmezdi. Vergi çok aşırı fark etmiyor bence ama yakıt fark eder. 1.6 atmosferik otomatik ile 1.0 manuel kesinlikle 2-3 litre/100km oynatır tüketimi. 10bin km gitsen yılda 2bin TL fazla ödersin. 1000 de vergiden ödesen 3bin TL fazla harcaman olur yıllık. Bakım olarak da 500TL az bakım yapsan yıllık Toyota'ya yılda 2500TL gibi bir rakam fark ediyor. Bunun yanında arabayı 14bin TL ucuza alacaksın yani 5-6 yılda ancak amorti edecek Golf. Bir de üzerine Toyota'da geri görüş kamerasından adaptif hız sabitleyiciye kadar birçok artı donanım var ve güncel model. Golf'ün yeni modeli ise çıktı bile ancak Türkiye'de hala Golf 7 indirimsiz iteleniyor. Yani satarken de elin bir tık daha güçlü olacaktır kasa farkından dolayı.

Ancak yolcu konforu konusunda Golf bence Toyota'dan daha konforlu araba. Daha az yol sesi alıyor, daha iyi malzemeler kullanılmış bir iç mekan sunuyor. Motor sesi Toyota'da çok olmasa da Toyota her zaman rakiplerinin ses yalıtımı olarak gerisinde bir marka. Bu her modelinde böyle. Japonlar maalesef buna hiç önem vermiyor. Araç seni yoldan koparamıyor tam anlamıyla. Bir de tabii sunroof'dan ötürü rüzgar sesi de belli hızlardan sonra gelecektir. Ancak bu fark da eskisi kadar büyük değil. Çok dert etmiyorsan sorun teşkil etmeyecektir. Konfor demişken tabii bir de donanımdan da bahsetmek lazım. Mesela Toyota'da otomatik vites, adaptif uzun farlar ve adaptif hız sabitleme uzun yolda konforu çok artıran şeyler. Konforu sadece ses yalıtımı ve koltuk olarak düşünmemek lazım bu anlamda. Sürücü ve yolcu konforu farklı şeyler.

Lafın kısası Toyota (tamamen kişisel zevk olmakla beraber) şıklık, donanım, kasa güncelliği, sorunsuzluk, yolcu konforu ve satın alım maliyeti olarak,
Golf iç mekan konforu, yalıtım, yakıt tüketimi, vergi avantajı olarak birer adım öndeler.

Burada hangisini istediğin önemli. Ben olsam adaptif hız sabitleyici, adaptif far ve otomatik vites ve bunun yanında daha şık olması daha önemli olurdu. Ancak dizayn ve konfora önem verdiğimden ben temiz bir premiuma da yönelebilirdim. Sorun yaşamak istemediğinizden ve sıfır almak istediğinizden bu seçenekler arasında Corolla daha tatminkar duruyor. Hele bir de HB kasa 1.2 motorla gelir ve fiyatı artmazsa tadından yenmez.

Evet donanım olarak gerçekten çok fark oluyor Corolla önde o konuda hem de baya ama diğer tarafta da anlattığınız gibi Golf'ü öne çıkarıcak özellikler de var. Highline donanım 2018 2.el Aynı fiyat bantlarında Golf alınsa mantıklı mıdır sizce garantisi devam eden ve bakımları sadece yetkili serviste yapılan bir araç bulunduğunda yoksa Highline da olsa Corolla donanım olarak yine mi önde olur. Yıllık bakım masrafları olarak da çok fark olacağını sanmıyorum ben 1 yıl boyunca 20 bin KM'ye yakın yol yaparım büyük ihtimalle yakıt olarak bence 1.6 motora göre 1.0 veya 1.2 baya avantajlı olur gibime geliyor sanki. Dizellere kesinlikle bulaşmam.
 
Toyota genelde HB araçlara (örn. Auris) Corolla da ne motor seçenekleri koyduysa onu koymaya devam ediyor Yaris hariç. Bence 1.5 motor Corolla HB'e gelmez. 1.2 Turbo motor gelir diyorlar o mantıklı olabilir açıkçası.
1.2 turbo motor gelmeyecek 1.6 valvematic tamamen kalkıyor 1.33 Dual VVTİ Gibi,
gonul isterdi ki corolla sedan dahil 1.2 T ve 2.0 Hybrid olsun ama gelmeyecek 1.5 Direk enjeksiyonlu motor geliyor 2.0 D4 gibi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...