KAPALI Aklıma takılan 3 Marka ve 3 Model Tavsiye

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkay1995

Berkay Akkaya
Taklacı Güvercin
81
29
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.
 
Golf tarafına baktığımız zaman çok sorun çıkartır mı şanzıman olayları haricinde ? ve bildiğim kadarıyla uzatılmış olarak toplamda 5 yıl garantim yok mu mesela ? Toyota da beni çeken donanım zenginliği oluyor.
Forumda bir çok yazısı mevcut araştırırsanız denk gelirsiniz
Bu videoda doyurucu olur
 
Son düzenleme:
hem kasası hem moturu yeni bir corollaya yalıtım uygulaması yaparsınız, yıllarca başınız ağrımadan keyifle binersiniz.

Bence de HB çok daha yakışıklı ve mutlaka canlı canlı deneyimleyip karar vermeniz gerektiği. Golf elbet düşünülebilir ama A3 eski ve çirkin artık.
 
Evet donanım olarak gerçekten çok fark oluyor Corolla önde o konuda hem de baya ama diğer tarafta da anlattığınız gibi Golf'ü öne çıkarıcak özellikler de var. Highline donanım 2018 2.el Aynı fiyat bantlarında Golf alınsa mantıklı mıdır sizce garantisi devam eden ve bakımları sadece yetkili serviste yapılan bir araç bulunduğunda yoksa Highline da olsa Corolla donanım olarak yine mi önde olur. Yıllık bakım masrafları olarak da çok fark olacağını sanmıyorum ben 1 yıl boyunca 20 bin KM'ye yakın yol yaparım büyük ihtimalle yakıt olarak bence 1.6 motora göre 1.0 veya 1.2 baya avantajlı olur gibime geliyor sanki. Dizellere kesinlikle bulaşmam.

Donanım olarak hala Corolla önde duruyor çünkü Golf'ün Highline'ında dahi Adaptif Hız Sabitleme ve Adaptif Uzun Far yok. Bunlar uzun yolda mükemmel asistanlar bence. Yalnız yine de Golf'ün Highline donanımlısı Toyota'dan işçilik, malzeme, yalıtım ve yolcu konforu olarak daha iyidir. Bu tamamen size kalmış gerçekten. Hangisinin içinde kendinizi iyi hissederseniz gidin deneyin onu alın bence. Bana kalırsa 2. el alınacaksa Premium almak daha mantıklı ancak onların da yürütme maliyetleri (vergi, bakım, yedek parça, yakıt tüketimi vs.) tabii ki daha pahalıdır. Ben ikinci elde az km'deyse araba aslında sıfırdan daha iyi buluyorum. Çünkü araç alınmış, 30-40bin km yapılmış ve kronik sorunlar başa gelmiş mi gelmemiş mi denenmiş artık. Az km yapıldığından araç yıpranmamış da. O nedenle daha garanti olabiliyor bazen. Ancak tabii nasıl kullanılmış, lastik maliyeti olacak mı, baskı balatası ne alemde, balatadır disktir ne alemde, ön takımlara nasıl davranmış gibi bir sürü konudan emin olunuyor ise. Bu konular iyiyse gayet mantıklı olabiliyor.
 
hem kasası hem moturu yeni bir corollaya yalıtım uygulaması yaparsınız, yıllarca başınız ağrımadan keyifle binersiniz.

Bence de HB çok daha yakışıklı ve mutlaka canlı canlı deneyimleyip karar vermeniz gerektiği. Golf elbet düşünülebilir ama A3 eski ve çirkin artık.
Şu an kafamda artık %50 Toyota %30 golf %20 audi oldu önceliğim tabi Toyota olacak gibi ama ne olur bilemiyorum tabi yalıtımdan çok rahatsız olursam belki yaptırabilirim doğru çözümü var sonuçta.
 
Donanım olarak hala Corolla önde duruyor çünkü Golf'ün Highline'ında dahi Adaptif Hız Sabitleme ve Adaptif Uzun Far yok. Bunlar uzun yolda mükemmel asistanlar bence. Yalnız yine de Golf'ün Highline donanımlısı Toyota'dan işçilik, malzeme, yalıtım ve yolcu konforu olarak daha iyidir. Bu tamamen size kalmış gerçekten. Hangisinin içinde kendinizi iyi hissederseniz gidin deneyin onu alın bence. Bana kalırsa 2. el alınacaksa Premium almak daha mantıklı ancak onların da yürütme maliyetleri (vergi, bakım, yedek parça, yakıt tüketimi vs.) tabii ki daha pahalıdır. Ben ikinci elde az km'deyse araba aslında sıfırdan daha iyi buluyorum. Çünkü araç alınmış, 30-40bin km yapılmış ve kronik sorunlar başa gelmiş mi gelmemiş mi denenmiş artık. Az km yapıldığından araç yıpranmamış da. O nedenle daha garanti olabiliyor bazen. Ancak tabii nasıl kullanılmış, lastik maliyeti olacak mı, baskı balatası ne alemde, balatadır disktir ne alemde, ön takımlara nasıl davranmış gibi bir sürü konudan emin olunuyor ise. Bu konular iyiyse gayet mantıklı olabiliyor.
2.elde son yazdıklarınızdan emin olmak lazım alırken arabayı çünkü DSG’ye nasıl davranılması gerektiğini bilmeyen bir çok insan var gerçi garantisi varken çok da sorun değil ama neden servisle uğraşayım o kadar para verip. Mesela 2018 highline golf var 30 bin küsür kilometrelerde dsg şanzımanlı 180 bin lira civarında araba alabileceğim sıralarda da buna benzer bulabilirsem eğer emin olursam alabilirim yani anladığım kadarıyla beğenirsem falan. Gönlümde donanım olarak teknoloji olarak Toyota bi adım önde ama konfor ve rahatlık olarak VW önde dediğiniz gibi ancak alıcağımız zaman gidip birebir denemek lazım test sürüşleri yapmak lazım.
 
Şu piyasada bütçem yettiği sürece en uygun sıfır f/p aracını alır geçerim. İkinci el piyasası kendinden geçmiş durumda...
 
2.elde son yazdıklarınızdan emin olmak lazım alırken arabayı çünkü DSG’ye nasıl davranılması gerektiğini bilmeyen bir çok insan var gerçi garantisi varken çok da sorun değil ama neden servisle uğraşayım o kadar para verip. Mesela 2018 highline golf var 30 bin küsür kilometrelerde dsg şanzımanlı 180 bin lira civarında araba alabileceğim sıralarda da buna benzer bulabilirsem eğer emin olursam alabilirim yani anladığım kadarıyla beğenirsem falan. Gönlümde donanım olarak teknoloji olarak Toyota bi adım önde ama konfor ve rahatlık olarak VW önde dediğiniz gibi ancak alıcağımız zaman gidip birebir denemek lazım test sürüşleri yapmak lazım.

kesinlikle ikisini de deneyin ona göre karar verin. DSG maalesef bazen nasıl davranırsan davran sorun yaratabiliyor. Sıfır alınan Audi Q2'nin 12bin km'de şanzımanı değişti mesela çok yakınımın başına geldi. O günden beri sürekli tedirgin. O kadar para verince böyle şeyler yaşamak üzüyor insanı. Ancak senelerce kullanıp en ufak şikayet almayan da var. Sonuçta cihaz bu, şanssızlık da olabilir şans da. Ancak korkularınız varsa daha garanti seçimlere yönelmek rahatlatabilir sizi kafa olarak. Önemli olan kullanırken keyif almak neticede.
 
Corolla hb in geleceğine memnun oldum ve bu konuya o sebeple teşekkür ederim. Fiyat olarak sedandan daha yukarda konumlanma ihtimali var ingiltere üretimi olduğu için. Eğer sizin içinde makul fiyatlarla gelirse hb corollayi bir düşünün derim. 2013 Auris ve 2017 golfümüz var. İkisininde birbirine üstün olduğu taraflar var.
 
kesinlikle ikisini de deneyin ona göre karar verin. DSG maalesef bazen nasıl davranırsan davran sorun yaratabiliyor. Sıfır alınan Audi Q2'nin 12bin km'de şanzımanı değişti mesela çok yakınımın başına geldi. O günden beri sürekli tedirgin. O kadar para verince böyle şeyler yaşamak üzüyor insanı. Ancak senelerce kullanıp en ufak şikayet almayan da var. Sonuçta cihaz bu, şanssızlık da olabilir şans da. Ancak korkularınız varsa daha garanti seçimlere yönelmek rahatlatabilir sizi kafa olarak. Önemli olan kullanırken keyif almak neticede.
Bizim de bir arkadaş var scoda superb sonrasında golf ve şu anda a3 kullanıyo hepsini de dsg şanzımanla kullandı ve işin garip tarafı hiçbir sorun yaşamadım diyor sanırım gerçekten şans da olması lazım. Aslında işi garantiye alıp sorunsuzluğu ortada olan ve riske girmeden 0 Corolla almak sanki mantıklı gibi.
 
Corolla hb in geleceğine memnun oldum ve bu konuya o sebeple teşekkür ederim. Fiyat olarak sedandan daha yukarda konumlanma ihtimali var ingiltere üretimi olduğu için. Eğer sizin içinde makul fiyatlarla gelirse hb corollayi bir düşünün derim. 2013 Auris ve 2017 golfümüz var. İkisininde birbirine üstün olduğu taraflar var.
Üretim yeri neresi olursa olsun bence HB modeller Sedan modellerden yüksek fiyatta olmaz diye düşünüyorum yakın olur ama geçmez ve sedandaki bulduğum genişliği ve kabin rahatlığını HB’de bulursam ve fiyat iyi olursa onu kesinlikle düşünürüm
 
Corolla ve Golf kullandım ondan onları kıyaslayabilirim. A3 hakkında yorum yapamam.

Golf konforlu diyebilmek için kullanılan motorun önemli olduğunu düşünüyorum. Ben 1.2 tsi dsg-1.4 tsi dsg ve 1.6 tdi dsg olmak üzere 3 farklı golf kullandım. 3 ününde süspansiyon ayarı çok farklı. Gerçek konforlu golf 1.6 tdi kombinasyonlu olan. Yalıtım-koltukların rahatlığı ile de birleşince gerçekten övgüleri hak eden konfora sahip oluyor.

Dsg konusuna gelirsek daha önce 1.6 tdi jetta mız oldu ve biz mekatronik sorunu yaşadık. Araba şirket aracı olduğu için cebimizden bir şey çıkmadı servisle de ilgilenmedik. Ama başka bir arkadaşım 2009 model Audi A3 1.4 tsi ile 145k km de sadece baskı balatayı değiştirdi. Yani şans işi diyebiliriz. Servis bakımlı olursa her türlü işinize gelir.

Corolla nın da 0 olması,donanımlı olması ve sedan kullanışlılığı ciddi avantaj benim tercihim Corolla olurdu. Bir önceki Corolla gerçekten çok kötüydü. Bu arabanın yakından uzaktan alakası yok.

Corolla Hb konusu da geçmiş. Ben Kıbrıs ta olduğumu için burada inceleme şansı buldum. Arabanın diz mesafesi iyi ama omuz mesafesi biraz dar ve tavan (arkadan da bakınca fark ediliyor) erken daralıyor ve Toyota ların arka tasarımdaki en büyük mühendislik hatası (Aynı sorun rav4 ve auris de de var) arka tutamaçlar çok geri kalıyor ve arka da 3 kişi binince en ufak sallantı da kafanızı oraya vurabiliyorsunuz. Arkayı kullanacaksanız boyunuzun 190 cm olduğundan bahsetmişsiniz ondan arkası birazcık sorun olabilir.

1582057800199.png
 
Corolla ve Golf kullandım ondan onları kıyaslayabilirim. A3 hakkında yorum yapamam.

Golf konforlu diyebilmek için kullanılan motorun önemli olduğunu düşünüyorum. Ben 1.2 tsi dsg-1.4 tsi dsg ve 1.6 tdi dsg olmak üzere 3 farklı golf kullandım. 3 ününde süspansiyon ayarı çok farklı. Gerçek konforlu golf 1.6 tdi kombinasyonlu olan. Yalıtım-koltukların rahatlığı ile de birleşince gerçekten övgüleri hak eden konfora sahip oluyor.

Dsg konusuna gelirsek daha önce 1.6 tdi jetta mız oldu ve biz mekatronik sorunu yaşadık. Araba şirket aracı olduğu için cebimizden bir şey çıkmadı servisle de ilgilenmedik. Ama başka bir arkadaşım 2009 model Audi A3 1.4 tsi ile 145k km de sadece baskı balatayı değiştirdi. Yani şans işi diyebiliriz. Servis bakımlı olursa her türlü işinize gelir.

Corolla nın da 0 olması,donanımlı olması ve sedan kullanışlılığı ciddi avantaj benim tercihim Corolla olurdu. Bir önceki Corolla gerçekten çok kötüydü. Bu arabanın yakından uzaktan alakası yok.

Corolla Hb konusu da geçmiş. Ben Kıbrıs ta olduğumu için burada inceleme şansı buldum. Arabanın diz mesafesi iyi ama omuz mesafesi biraz dar ve tavan (arkadan da bakınca fark ediliyor) erken daralıyor ve Toyota ların arka tasarımdaki en büyük mühendislik hatası (Aynı sorun rav4 ve auris de de var) arka tutamaçlar çok geri kalıyor ve arka da 3 kişi binince en ufak sallantı da kafanızı oraya vurabiliyorsunuz. Arkayı kullanacaksanız boyunuzun 190 cm olduğundan bahsetmişsiniz ondan arkası birazcık sorun olabilir.

Ekli dosyayı görüntüle 23949
Golf kullanan tecrübe sahibi olarak yaptığınız yorumlar için teşekkür ederim. Mekatronik sorunları artık aşıldı diye biliyorum yazılımsal güncellemelerden sonra. Tek sıkıntısı yanlış kullanımdan dolayı kavrama olabilir artık. Onun dışında Corolla HB yapısı itibarıyla çok hoş ama iç mekanı bana izlediğim videolarda bana göre dar geldi o yüzden sanırım en yüksek tercihim Corolla’dan yana olacak.
 
Golf kullanan tecrübe sahibi olarak yaptığınız yorumlar için teşekkür ederim. Mekatronik sorunları artık aşıldı diye biliyorum yazılımsal güncellemelerden sonra. Tek sıkıntısı yanlış kullanımdan dolayı kavrama olabilir artık. Onun dışında Corolla HB yapısı itibarıyla çok hoş ama iç mekanı bana izlediğim videolarda bana göre dar geldi o yüzden sanırım en yüksek tercihim Corolla’dan yana olacak.
Yazılımsal güncelleme ile değil, yağının değişmesi gerekiyor. Özel yağ tasarladılar. Sanırım o da tamamen kurtarmıyor. Servis bakımlı dsg tdi golf kullanan tanıdığım da var. Geçen gün arabasına bindik, yolda giderken arada "aracı p konumunda terk ediniz" uyarısı gelip gelip gidiyor. Öyle kullanıyor arabayı.

VW, Dsg sorunlarını bir şekilde aşabilir: Yağlı çift kavrama veya modernize tork konvertörü. Fakat pek işlerine gelmiyor. Arabayı sıfır alırken zaten garanti fonu diye bir olay olabiliyor. Her arabanın üstüne belirli bir fiyat yüzdesi konabiliyor. O paralar fonda birikiyor, garantiden parça değiştirirken onu kullanıyorlar. Bazı firmalar bunu uyguluyor. Yani aslında siz DSG nin parasını, arabayı alırken peşinen ödemiş oluyorsunuz :)

Üstüne bir de DSG korkusuyla insanları yetkili servise yönlendirip orada yerleştiriyorlar bakımda. Bahsedilen iyimser 120-140 bin km senaryolarında kavrama değişse, zaten o zamana kadar servise bırakılan ekstra parayla kavrama karşılanır.

İnsanları servise çekiyor. Ona rağmen DSG hala tercih ediliyor. Siz VW olsanız, bu şanzımanın korku unsurunu ortadan kaldırmaya samimi şekilde uğraşır mısınız ? Ben uğraşmam
 
Son düzenleme:
Yazılımsal güncelleme ile değil, yağının değişmesi gerekiyor. Özel yağ tasarladılar. Sanırım o da tamamen kurtarmıyor. Servis bakımlı dsg tdi golf kullanan tanıdığım da var. Geçen gün arabasına bindik, yolda giderken arada "aracı p konumunda terk ediniz" uyarısı gelip gelip gidiyor. Öyle kullanıyor arabayı.

VW, Dsg sorunlarını bir şekilde aşabilir: Yağlı çift kavrama veya modernize tork konvertörü. Fakat pek işlerine gelmiyor. Arabayı sıfır alırken zaten garanti fonu diye bir olay olabiliyor. Her arabanın üstüne belirli bir fiyat yüzdesi konabiliyor. O paralar fonda birikiyor, garantiden parça değiştirirken onu kullanıyorlar. Bazı firmalar bunu uyguluyor. Yani aslında siz DSG nin parasını, arabayı alırken peşinen ödemiş oluyorsunuz :)

Üstüne bir de DSG korkusuyla insanları yetkili servise yönlendirip orada yerleştiriyorlar bakımda. Bahsedilen iyimser 120-140 bin km senaryolarında kavrama değişse, zaten o zamana kadar servise bırakılan ekstra parayla kavrama karşılanır.

İnsanları servise çekiyor. Ona rağmen DSG hala tercih ediliyor. Siz VW olsanız, bu şanzımanın korku unsurunu ortadan kaldırmaya samimi şekilde uğraşır mısınız ? Ben uğraşmam
Yani haklısınız tabi ama 0 veya 1-2 yaşında dsg’li araç alsam nolursa olsun 3-4 yıl rahatım diye düşünüyorum ama gönlüm Toyota’ya daha da yaklaştı açıkçası artık. F/P olarak, sorunsuzluk olarak Corolla tercih edilmeli diye düşünüyorum.
 
Corolla heçbek konusu geçtiği için yazıyorum. İlk etapta yalnızca 1.8 hibritinin gelmesini bekliyorum, eğer öyle olursa da fiyat tahminime göre ayırdığınız bütçeyle başlangıç paketini alabilirsiniz.

1.2 turbo Toyota Türkiye tarafından muhtemelen getirilmeyecek. 1.5 motor hakkında bilgim yok, heçbeği 1.6 motorla hiç bir ülkede satılmıyor, İngiltere üretimi olan bu aracın 1.6 ile geleceğini düşünmüyorum.

Heçbek ve steyşın versiyonları 1.8 hibrit ve 2.0 hibrit ile satılıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...