Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Marka: Renault
Model: Symbol 1.5dci 90hp
Yılı: 2015
Bakıma girdiği km: 248.000

Motor-Yürüyen Mekanik:

5 Litre Motul X-Clean EFE 8100 5w30 - 580 TL
Mann Marka Yağ+Hava+Polen+Mazot Filtresi - 715 TL
Monreo marka ön sol ve sağ amortisör - 1.064 TL
Mais marka ön amortisör takozları bilyalı - 604 TL
Ön amortisör körükleri - 110 TL
Monreo marka arka sol ve sağ amortisör - 1.144 TL
Sol salıncak - 300 TL
Mais sol aks keçesi - 60 TL
Sağ rot başı - 110 TL
3 Litre şanzıman yağı - 320 TL
Şanzıman alt kulağı - 180 TL
Ön disk - 660 TL
Ön balata - 230 TL
İşçilik - 750 TL

Toplam : 6.827 TL


4 Adet Laufenn S Fit EQ+ LK01 195/55R16 87H Lastik - 4.340 TL internetten alındı. 400 TL'de takılıp rot balansına vereceğiz. 4.740 TL tuttu.

Kaporta:

Ön arka tamponlar, sağ ön çamurluk, sağ arka çamurluk lokal boyandı, sağ alt marşpiyel boyndı, 4 adet jant boyandı, sanayi usulü cila yapıldı. 3750 TL verildi.


Özetle aracı komple bir bakımdan geçirdik ve bize maliyeti 15.317 TL tuttu. Daha muayeneye gireceğiz onların ücretini yazmadım bile. Araç şirket aracımız çok kişi kullandı bu zamana kadar ondan dolayı sıfırlamak adına böyle bir bakıma girdik. İhtiyacı da vardı. Laufenn lastiği de 2 takım kullandık memnun kaldık ondan bu aracımızda da kullandık.
 
  • Wow
  • Beğeni
Tepkiler: blanc.832 ve bt
Marka: Renault
Model: Symbol 1.5dci 90hp
Yılı: 2015
Bakıma girdiği km: 248.000

Motor-Yürüyen Mekanik:

5 Litre Motul X-Clean EFE 8100 5w30 - 580 TL
Mann Marka Yağ+Hava+Polen+Mazot Filtresi - 715 TL
Monreo marka ön sol ve sağ amortisör - 1.064 TL
Mais marka ön amortisör takozları bilyalı - 604 TL
Ön amortisör körükleri - 110 TL
Monreo marka arka sol ve sağ amortisör - 1.144 TL
Sol salıncak - 300 TL
Mais sol aks keçesi - 60 TL
Sağ rot başı - 110 TL
3 Litre şanzıman yağı - 320 TL
Şanzıman alt kulağı - 180 TL
Ön disk - 660 TL
Ön balata - 230 TL
İşçilik - 750 TL

Toplam : 6.827 TL


4 Adet Laufenn S Fit EQ+ LK01 195/55R16 87H Lastik - 4.340 TL internetten alındı. 400 TL'de takılıp rot balansına vereceğiz. 4.740 TL tuttu.

Kaporta:

Ön arka tamponlar, sağ ön çamurluk, sağ arka çamurluk lokal boyandı, sağ alt marşpiyel boyndı, 4 adet jant boyandı, sanayi usulü cila yapıldı. 3750 TL verildi.


Özetle aracı komple bir bakımdan geçirdik ve bize maliyeti 15.317 TL tuttu. Daha muayeneye gireceğiz onların ücretini yazmadım bile. Araç şirket aracımız çok kişi kullandı bu zamana kadar ondan dolayı sıfırlamak adına böyle bir bakıma girdik. İhtiyacı da vardı. Laufenn lastiği de 2 takım kullandık memnun kaldık ondan bu aracımızda da kullandık.

Hayırlı olsun,bir bakımda kullanılabilecek en tap ürünler kullanılmış aynı zamanda bilinçlisiniz tebrik ederim.Ne kadar hor kullanılmışsa bile bu bakımdan sonra ciddi bir değişim geçirmiştir araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28
  • Marka: Mini
  • Model: Cooper
  • Yıl: 2021
  • Bakıma girdiği kilometre: 10500
  • Motor: 1.5 benzinli
  • Şanzıman: 7 ileri dct
  • Yapılan İşlemler: Yağ ve yağ filtresi değişimi
  • Maliyet: 2520 tl
  • İşlem yapılan servis: Bmw Öztorun Oto Yetkili Servis / Kocaeli
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Hizmet iyi fiyat kötü. Arabanın bakım aralıkları 18 ayda 1 veya 15 bin km de 1 olarak gözüküyor. Hava ve polen filtresi 2 bakımda 1 değişiyor ve 36 ay nasıl aynı filtre kullanılıyor aklım almadı açıkçası. Allah'tan araç arkadaşımın da sadece yağ değişimine 2500 tl versem kanser olurdum muhtemelen :D
 
Hayırlı olsun,bir bakımda kullanılabilecek en tap ürünler kullanılmış aynı zamanda bilinçlisiniz tebrik ederim.Ne kadar hor kullanılmışsa bile bu bakımdan sonra ciddi bir değişim geçirmiştir araç.
Teşekkürler, mecbur kullanmamız lazım. Çünkü zamanında kullanmayıp başımızı ağrıttık. Sürekli de koşturan araç olunca mecbur yapıyoruz. Fren diski de istemeden delikli gelmiş bakalım pek sevdiğim bir olay değil mantığıma yatmıyor ama sorun yaşamayız umarım :D Sevmeme sebebim bu tarz araçlarda normal diski alıp torna makinasında kendilerine göre delik açıp taktıkları için. Mühendislik çalışması vs olmayınca da sıkıntılı olacağını düşünüyorum çünkü delik açınca mukavemeti de azalıyor gibi geliyor. Deneyip göreceğiz.

9v286by.jpeg
 
  • Wow
Tepkiler: bt
Teşekkürler, mecbur kullanmamız lazım. Çünkü zamanında kullanmayıp başımızı ağrıttık. Sürekli de koşturan araç olunca mecbur yapıyoruz. Fren diski de istemeden delikli gelmiş bakalım pek sevdiğim bir olay değil mantığıma yatmıyor ama sorun yaşamayız umarım :D Sevmeme sebebim bu tarz araçlarda normal diski alıp torna makinasında kendilerine göre delik açıp taktıkları için. Mühendislik çalışması vs olmayınca da sıkıntılı olacağını düşünüyorum çünkü delik açınca mukavemeti de azalıyor gibi geliyor. Deneyip göreceğiz.

9v286by.jpeg

Çok doğru,instagramda da bazı sayfalar hiçbir mühendislik detayına girmeden böyle delikler açıp bunu yüksek performanslı diskler lanse edebiliyorlar,orijinal her zaman en iyisidir.Bir kere zaten iş arabanın şasisinde ve fren sisteminde bitiyor,fren diski değiştirmek fren mesafesini kısaltmaya yeterli bir şey değil sadece performansını arttıracak bir şey.Delikli fren diskinin avantajı çabuk soğumasıdır ancak Symbolde zaten freni ısınmaktan tutamayacak hale getirmek için epey çaba sarfetmek lazımdır herhalde,ki arkalar da kampana.Dezavantajı ise delikli olduğu için ömrü normal diske göre biraz daha azdır özellikle böyle diskler delik yerlerinden çatlama yapmaya başlar.Renault orijinalinde ne kullanıyor tam bilemiyorum muhtemelem Maistir,bunlara TRW disk-balata da tavsiye edebilirim birdahakine :) Bu arada kampana bakımını da atlamamak lazım onlarında ömrü oluyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28
Çok doğru,instagramda da bazı sayfalar hiçbir mühendislik detayına girmeden böyle delikler açıp bunu lanse edebiliyorlar,orijinal her zaman candır.Delikli fren diskinin avantajı çabuk soğumasıdır ancak Symbolde zaten freni ısınmaktan tutamayacak hale getirmek için epey çaba sarfetmek lazımdır herhalde,ki arkalar da kampana.Dezavantajı ise delikli olduğu için ömrü normal diske göre biraz daha azdır özellikle böyle diskler delik yerlerinden çatlama yapmaya başlar.Renault orijinalinde ne kullanıyor tam bilemiyorum muhtemelem Maistir,bunlara TRW disk-balata da tavsiye edebilirim birdahakine :) Bu arada kampana bakımını da atlamamak lazım onlarında ömrü oluyor.
Bir kere taktık vallahi düzgün kullanıldığı sürece çatlama yapmaz bence. Ama aşırı sıcakken en ufak soğuk suda çatlar hemen sanırım. Deneyimleyeceğiz onu ve göreceğiz. Diğer değişimde dediğiniz gibi TRW set takabilirim. Ama şuan taktığım diskin markasını bilmiyorum arkadaşımın dükkanına bıraktım işlemleri yapması için, disk değişmesi lazım dedi markayı da sormadım onun için bilmiyorum :D O da dedi istemeden geldi valla biz normal disk istedik bu geldi dedi taktık bir daha gelince.

Kampanaları yazmayı unuttum, daha evvel zamanda değişmişti. Sadece sökülüp içinin temizliği yapıldı tozlardan arındırıldı. Ayarında şuan bir sorun gözükmüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Bir kere taktık vallahi düzgün kullanıldığı sürece çatlama yapmaz bence. Ama aşırı sıcakken en ufak soğuk suda çatlar hemen sanırım. Deneyimleyeceğiz onu ve göreceğiz. Diğer değişimde dediğiniz gibi TRW set takabilirim. Ama şuan taktığım diskin markasını bilmiyorum arkadaşımın dükkanına bıraktım işlemleri yapması için, disk değişmesi lazım dedi markayı da sormadım onun için bilmiyorum :D O da dedi istemeden geldi valla biz normal disk istedik bu geldi dedi taktık bir daha gelince.

Kampanaları yazmayı unuttum, daha evvel zamanda değişmişti. Sadece sökülüp içinin temizliği yapıldı tozlardan arındırıldı. Ayarında şuan bir sorun gözükmüyor.

Diskler önemli parçalar,arkadaşınızın kalitesiz parça takacağını sanmam,ancak markasını bilmek tabii ki daha ferah olurdu.Her şey tastamam olmuş zaten,tekrardan hayırlı olsun sorunsuz keyifli kullanımlarınız olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28
Marka: Mazda
Model: 3 Skyactiv-G Power Sense
Yılı: 2015
Bakıma girdiği km: 97.100

Yapılan işlemler:
V kayışları
V kayışı gergi rulmanı
Termostat
Şanzıman yağı
Şanzıman yağı filtresi

Ücret: 11.000 ₺
İşlem yapılan servis: Mazda Haldız Kocaeli yetkili servisi
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Pahalı ama evet.
 
Marka: Mazda
Model: 3 Skyactiv-G Power Sense
Yılı: 2015
Bakıma girdiği km: 97.100

Yapılan işlemler:
V kayışları
V kayışı gergi rulmanı
Termostat
Şanzıman yağı
Şanzıman yağı filtresi

Ücret: 11.000 ₺
İşlem yapılan servis: Mazda Haldız Kocaeli yetkili servisi
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Pahalı ama evet.


Muazzam bir fiyat,gerçekten inanılır gibi değil.
 
  • Marka: Opel
  • Model: Vectra A
  • Yıl: 1994
  • Bakıma girdiği kilometre: 322xxx
  • Motor: C20NE
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Hava/yağ filtresi, LPG filtresi(2 adet) ve yağ değişimi (standart periyodik bakım)
  • Maliyet: 830 TL(İşçilik 150 TL, sadece bunu ve toplam maliyeti biliyorum).
  • İşlem yapılan servis: Özel Servis(Nerede yapıldı bilmiyorum).
 
Son düzenleme:
bu aralar balata degistireniz oldu mu?
ne kadara geliyor? (malum fiyatlar fezaya cikti)
 
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301
  • Yıl: 2018
  • Bakıma girdiği kilometre: 91.xxx
  • Motor: 1.6 BlueHDI 100 HP (BHY kodlu moturu)
  • Şanzıman: Manuel
  1. Yapılan İşlemler:
  2. LiquiMoly Top Tec 4200 5w30 4 Litre, 670 TL ( Fakat benim elimde olduğu için para vermedim, vermediğim parayla da diğer sıvırları değiştirdim.)
  3. Yağ Filtresi (Orijinal PSA) 90 TL
  4. Hava Filtresi (Eurorepar) 125 TL
  5. Polen Filtresi (Eurorepar) 180 TL
  6. Ön Balata (Eurorepar) 400 TL
  7. Fren Hidroliği (Motul DOT 4 LV, 1Litre) 180 TL
  8. Şanzıman Yağı (Motul MotylGear 75W-80 2 Litre) 330 TL
  9. Soğutma Sistemi Sıvı Değişimi (AUTO COOL CLASSIC -25°C 5L) 360 TL
  • Maliyet: 2.335 TL + İşçilik 500 = 2.835 TL
  • İşlem yapılan servis: İkitelli Nisa Oto Servis
Genel bir bakımdan geçirip kafamı rahata ermek için bu malzemeleri aldım, balatayı eurorepar istemeyerek aldım çünkü TRW bulamadım. Ama serviste sonuçta bu parçayı taktığına göre bir sorun yaşamam sanırsam. Bu arada son 3 parça dışında hepsini yetkili servisten aldım. İşçilik olarak tahminim 500 en fazla tutar, henüz yaptırmadım. Sadece malzemeleri aldım. Servis işçiliğini soracak olursanız işimizi bi şekilde görüyoruz diyelim :)
 
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301
  • Yıl: 2018
  • Bakıma girdiği kilometre: 91.xxx
  • Motor: 1.6 BlueHDI 100 HP (BHY kodlu moturu)
  • Şanzıman: Manuel
  1. Yapılan İşlemler:
  2. LiquiMoly Top Tec 4200 5w30 4 Litre, 670 TL ( Fakat benim elimde olduğu için para vermedim, vermediğim parayla da diğer sıvırları değiştirdim.)
  3. Yağ Filtresi (Orijinal PSA) 90 TL
  4. Hava Filtresi (Eurorepar) 125 TL
  5. Polen Filtresi (Eurorepar) 180 TL
  6. Ön Balata (Eurorepar) 400 TL
  7. Fren Hidroliği (Motul DOT 4 LV, 1Litre) 180 TL
  8. Şanzıman Yağı (Motul MotylGear 75W-80 2 Litre) 330 TL
  9. Soğutma Sistemi Sıvı Değişimi (AUTO COOL CLASSIC -25°C 5L) 360 TL
  • Maliyet: 2.335 TL + İşçilik 500 = 2.835 TL
  • İşlem yapılan servis: İkitelli Nisa Oto Servis
Genel bir bakımdan geçirip kafamı rahata ermek için bu malzemeleri aldım, balatayı eurorepar istemeyerek aldım çünkü TRW bulamadım. Ama serviste sonuçta bu parçayı taktığına göre bir sorun yaşamam sanırsam. Bu arada son 3 parça dışında hepsini yetkili servisten aldım. İşçilik olarak tahminim 500 en fazla tutar, henüz yaptırmadım. Sadece malzemeleri aldım. Servis işçiliğini soracak olursanız işimizi bi şekilde görüyoruz diyelim :)

Yine çok kaliteli bir bakım olmuş hayırlı olsun :D Yağ olarak birdahakine Toptec 4300 serisi deneyin doğrudan PSA onayı var,çok bir şey değişmeyecektir muhtemelen ancak onaylar önemli PSA grubunda diye biliyorum,sırf bu yüzden Puretechler için 0W30 a geçmişlerdi yanlış yağda triger aşındırıyordu.

Balatayı Eurorepar bir yere yaptırıyor mu yoksa kendi ürünleri mi ? Kendileri garantiyi bozmayan düzeyde bir özel servis oldukları için belli bir standartta ürün üretiyorlar diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28 ve Sailor
Yine çok kaliteli bir bakım olmuş hayırlı olsun :D Yağ olarak birdahakine Toptec 4300 serisi deneyin doğrudan PSA onayı var,çok bir şey değişmeyecektir muhtemelen ancak onaylar önemli PSA grubunda diye biliyorum,sırf bu yüzden Puretechler için 0W30 a geçmişlerdi yanlış yağda triger aşındırıyordu.

Balatayı Eurorepar bir yere yaptırıyor mu yoksa kendi ürünleri mi ? Kendileri garantiyi bozmayan düzeyde bir özel servis oldukları için belli bir standartta ürün üretiyorlar diye düşünüyorum.
Bu garantiyi bozmayan ozel servis mottosuna gram inanasim gelmiyor benim.
 
Yine çok kaliteli bir bakım olmuş hayırlı olsun :D Yağ olarak birdahakine Toptec 4300 serisi deneyin doğrudan PSA onayı var,çok bir şey değişmeyecektir muhtemelen ancak onaylar önemli PSA grubunda diye biliyorum,sırf bu yüzden Puretechler için 0W30 a geçmişlerdi yanlış yağda triger aşındırıyordu.

Balatayı Eurorepar bir yere yaptırıyor mu yoksa kendi ürünleri mi ? Kendileri garantiyi bozmayan düzeyde bir özel servis oldukları için belli bir standartta ürün üretiyorlar diye düşünüyorum.
Teşekkür ederim, elimizden geldikçe yapıyoruz bir şeyler :D :D Bazı arkadaşlarım biraz abartıyorsun dese de kafam rahat en azından :D

Yağ olayı elimde olan yağ olduğu için kullandım, son yağım zaten :D Bundan sonra 4300 geçeceğim

Balata olayı da Eurorepar'ın sahibi PSA. Hatta PSA grubu olan araçların sitesine girdiğinizde Eurorepar bölümünü de görebilirsiniz. Peugeot için şunu yazmışlar; "EUROREPAR yedek parçaları, Peugeot’nun 3 yaş ve üzeri araçlarında bakım ve servis işlemleri için sunduğu çözümdür. "

Biraz araştırma yaptım ama neticeye varamadım, anladığım kadarıyla kendileri üretiyor. Yetkili serviste de kullanıldığına göre bir problem olmayacaktır diye düşünüyorum. Ama balatayı henüz almadım, tek almadığım o kaldı. Müsait bir zamanımı ayırıp TRW arayacağım eğer bulamazsam Eurorepar takacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Bu garantiyi bozmayan ozel servis mottosuna gram inanasim gelmiyor benim.
Tabi sizde haklısınız bende inanmıyorum ama şöyle bir durum var. PSA grubu araçların sitesine girdiğinizde Eurorepar bölümünü göreceksiniz. Fakat şu şekilde yapıyorlar, yetkili serviste ister orijinal takalım isterseniz Eurorepar takalım diye seçenek sunuyorlar. Ama ikisinin de işçiliğini yetkili servis yapıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor