ERAcanın üst kapak contası yakması sonucu, kapak taşlama işlemi yapıldı (Ankara Başkent Sanayi Ertaş Kapak Taşlama-Kapakçı Ümit usta-1500 tl+ orjinal Hyundai subap lastiği takımı 450 tl), olmuşken ben de bütün ağır bakımı çıkarayım dedim. İlk iki gözdeki kompresyon düşüklüğü sebebiyle üst kapak söküldü, benden önceki sahibinde bir kez hararet görmüş sanırım bir kere taşlanmış kapak glink conta takılmış, ben 4 senedir lpg ile 50.000 km sorunsuz bindim. İki gün önce evime dönerken rölanti dalgalanması ve motorda bir anda gürültülü çalışma başladı peşi sıra arıza ışığı yandı, hemen soluğu sanayide aldım, cihazda ateşleme arızası verdi ve bobin buji takımı değiştirerek işe başladık (mando bobin takımı 3600 tl, ngk buji takımı 400 tl) sonrasında marşı geç aldı araç ve kompresyon ölçüldü, ilk iki gözde 80 de kalan değer son iki gözde 140-150 gördü, ve başımıza bir iş geldiği belli oldu
Şükür gerçekten sağlam motoru var bu aracın, buna rağmen ne alt pistonda, gömlekte yuvalarda ne de üst kapakta egzantriklerde yuvalarında subaplarda hiçbir aşınma yoktu, yağı 7500-800 km de bir değiştirmenin faydası da olmuştur diye düşünüyorum. Gelelim maliyetlere devirdaim orjinal Hyundai 750 tl, triger seti gmb 600 tl, conta seti Mando 1350 tl, yağ filtresi Bosch 150 tl, yağ mobil 5w30 tam sentetik 4 lt 600 tl, antifriz shell 200 tl, sıvı conta würth 200 tl, v kayışı bando 150 tl. Bunların hepsinin tespit, montaj işçiliği 7500 tl Emre Orak- Ankara Şaşmaz sanayi Auto Japon Hyundai-Kia özel servisi. Umarım kapak bir daha sorun çıkarmaz da orjinal çıkma kapak aramak zorunda kalmam. Arabama severek biniyorum, bakalım günler ne gösterecek.
Araç Accent Era 1.6 expo platinum otomatik benzin/lpg
Km:200500
Toplam Maliyet: 17450 tl