Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Garaj konusunu açmadığım ancak çok uğraştıran hikayeyi paylaşayım öyleyse bende :) ,Memnuniyet puanını kendi notum olarak sayabilirsiniz. Kalorifer peteğinde büyük öpüldüğümü düşünüyorum da çok ilgilenemedim o konuda farklı tatsızlıklar yaşandı. Kaporta işleri(aslında bakınca yaptırdığım tüm işler) eski sahibinden kalma ufak tefek kusurların toplanmasıydı. Maşallah diyeyim bir kazamız olmadı. Motor onarımı sonuçlanınca detay verebilirim.

1709621143118.png
 
İşçilik fiyatı ve tavırlar malzemeleri kendiniz götürmeniz kaynaklı olabilir. Bence götürmenizde bir sakınca yok ancak dükkanlar parçadan da para kazanıyor. Birde ne pahalı ne ucuz şaşırdık artık 400 TL bana normal geliyor. İzmit sanayiye alıştığımdan da olabilir ama baktığınız zaman 2 tabak tavuk dünyası fiyatı. İzmit sanayide OBD bağlayıp arıza tespiti yapmaya 200-300 TL alıyorlar.
İlden ile hayat pahalılığı ciddi fark ediyor. Erzurum gibi bir yerde 400-TL bence hala yapılan işin ederi değil.
Dediğiniz gibi muhtemelen parça ücreti adı altında giydiremediği için yapmış olabilir veya plakayı yabancı gördüğü için olabilir.
Ben parçaları titizlikle seçtiğim için ve sahte parçalara denk gelmemek için özellikle işi ustalara bırakmıyorum. Kaldı ki adamın elinde kullanılması gereken psa 2296 onaylı yağ da yoktu. Ne varsa onu kullanacaktı. Hal böyle olunca ben de kendi malzememi kendim götürmek zorunda kalıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
İlden ile hayat pahalılığı ciddi fark ediyor. Erzurum gibi bir yerde 400-TL bence hala yapılan işin ederi değil.
Dediğiniz gibi muhtemelen parça ücreti adı altında giydiremediği için yapmış olabilir veya plakayı yabancı gördüğü için olabilir.
Ben parçaları titizlikle seçtiğim için ve sahte parçalara denk gelmemek için özellikle işi ustalara bırakmıyorum. Kaldı ki adamın elinde kullanılması gereken psa 2296 onaylı yağ da yoktu. Ne varsa onu kullanacaktı. Hal böyle olunca ben de kendi malzememi kendim götürmek zorunda kalıyorum.
Yorumunuz içerisinde o kadar insanı üzen noktalar var ki;mesela "plakayı yabancı gördüğü için" söyleminiz veya "elinde ne varsa onu kullanacaktı... götürmek zorundaydı kalıyorum."Bu yorumları bize iş ahlakı olmayan esnaflar yaptırıyor ne yazık ki.Gerçekten insan karşısındaki insana güvenmek istiyor.
 
Ustalara iş beğendirsek bir tane de biz yazacağız ama beyefendilerin istedikleri türden iş bulamıyoruz.
Yorumunuz içerisinde o kadar insanı üzen noktalar var ki;mesela "plakayı yabancı gördüğü için" söyleminiz veya "elinde ne varsa onu kullanacaktı... götürmek zorundaydı kalıyorum."Bu yorumları bize iş ahlakı olmayan esnaflar yaptırıyor ne yazık ki.Gerçekten insan karşısındaki insana güvenmek istiyor.
Valla imkanım olsa bir dükkan açıp işletmeyi çok isterdim. Bazen cehaletten bazen kötü niyetten, olan milletin cebine ve milli servete oluyor. Ustalar genellikle kolay yoldan para kazanmanın derdinde. İnsanların işini çözeyim, iyi tanınayım gibi derdi olan azınlıkta.
 
Valla imkanım olsa bir dükkan açıp işletmeyi çok isterdim. Bazen cehaletten bazen kötü niyetten, olan milletin cebine ve milli servete oluyor. Ustalar genellikle kolay yoldan para kazanmanın derdinde. İnsanların işini çözeyim, iyi tanınayım gibi derdi olan azınlıkta.
Ben çoğunun yeterli yetkinliği, bilgisi ve becerisi olmadığı için uzun vadeli müşteri kazanma derdine düşmeyip geleni yolayım sonrasına bakarız kafasında olduğunu düşünüyorum. İşini bilen, işinde iyi ve çözüm odaklı olan usta ve servislerin zaten ne uzun vadeli müşteri elde edemem korkusu oluyor ne de yolayım göndereyim niyeti oluyor. İşinde iyi adam zaten fiyatını kendi belirliyor, müşterisi de o fiyatı kabul ederek gidiyor ve hep yaptırıyor. Yani işin özü bizim sanayi çöp ustayla dolu. Adamın becerisi çok olmadığı için uzun vadeli müşteri kapamayacağını biliyor. O yüzden de geleni yoluyor.
 
Valla imkanım olsa bir dükkan açıp işletmeyi çok isterdim. Bazen cehaletten bazen kötü niyetten, olan milletin cebine ve milli servete oluyor. Ustalar genellikle kolay yoldan para kazanmanın derdinde. İnsanların işini çözeyim, iyi tanınayım gibi derdi olan azınlıkta.
Babam eski Ankara/Siteler mobilyacılarından.O el işi oyma koltuk takımı felan yapılan dönemlerde bu işi hakkıyla yapan biri.Yanında çalışan elemanlarından birisi ağacın budaklı yerini koltuğun görünmeyen yerine gizlemeye çalışırken yakalayıp işine son veren biri.Ve "yüzde doksan işletmeler budaklı, işe yaramayan kısımları göze çarpmayacak yerlerde kullanırdı,ben ise keser atardım" der.Günümüz kendini akıllı sanan esnaflarına diyeceğim bu kadar.
 
Valla imkanım olsa bir dükkan açıp işletmeyi çok isterdim. Bazen cehaletten bazen kötü niyetten, olan milletin cebine ve milli servete oluyor. Ustalar genellikle kolay yoldan para kazanmanın derdinde. İnsanların işini çözeyim, iyi tanınayım gibi derdi olan azınlıkta.
Sayıları az ya, "nasılsa bunu yapmasam başkası gelecek" kafasındalar. En sonunda bir garaj yapıp içine lift koyup takım dizicem, sonra Allaha emanet olsunlar.

Her yere zebil gibi imam hatip açacaklarına başka meslek liseleri açsalar, el mi yaman bey mi yaman görürüz.
 
  • Marka: Pejo
  • Model: 308
  • Yıl: 2016
  • Bakıma girdiği kilometre: 100.000
  • Motor: 1.6 Dizel
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: 10.000 periyodik bakımı
  • Maliyet: 1700
  • İşlem yapılan servis: Pars Oto Denizli.
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Yıllardır gittiğim yer memnunum tavsiye de ederim.
 
Marka: Opel
Model: Vectra A GT
Motor: C20XE
Yıl: 1993
İşlem Yapılan Servis: Real Oto Opel & Chevrolet Servisi

  • 5 Litre Mobil 2000 x1 10w40 motor yağı (800TL, daha önce indirim varken almıştım)
  • Bosch yağ filtresi ve Motocar hava filtresi (300TL)
  • İşçilik (500TL)
Toplam maliyet: 1600TL

4-5bin km geçtiğinde aracın bakımlarını yapmaya dikkat ediyorum. Günümüz koşullarına göre hala uygun fiyatta periyodik bakım yaptırmak yüz güldürüyor.
 
Son düzenleme:
Marka: Ford
Model: Mondeo Selective
Motor: 2.0 TDCI 163HP
Şanzıman: Powershift çift kavrama 6 ileri
Yıl: 2013
Bakıma girdiği kilometre: 217.440
Yapılan işlem: Yıllık bakım + far bakımı (mercek temizliği, uzun-kısa değişimi) (aynı zamanda bizdeki ilk bakımı)
İşlem yapılan yer: Ümraniye oto sanayi - emir oto
Toplam maliyet: 14.100 TL

Babamın 10 yıldan fazla tanıdığı ve son 4 yıldır aldığımız bütün arabaları götürdüğümüz bir yer, yapılan işçilikten memnun kalıyoruz.

Yapılan işlemler detaylıca;
Motor yağı,
Filtreler,
Şanzıman yağı değişimi (komple),

Motor suyu tesisatı kontrolü,

Far mercek temizliği ve uzun-kısa ampül değişimi (kısalar d1s photon, uzunlar h7 photon led),

Ön tampon altı koruma plastik tamiri (kasisten uçtuktan sonra oluştu :) )

IMG-20240321-WA0002.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Marka: KTM
Model: DUKE 250
Motor:250cc
Yıl:2023
İşlem Yapılan Servis: Spormoto KTM Yetkili Servis

  • Rodaj bakımı yapıldı
  • Yağ ve yağ filtresi değiştirildi
  • Zincir yağlandı
  • Bir iki ufak şikayetim vardı onlar giderildi
Toplam maliyet: 2700TL

Bir sonraki bakım 7500 km sonra. Bakımı geçen hafta yaptırsaydım 1900 liraydı. Şansıma tam zam geldiği haftaya denk gelmişim. Servisten oldukça memnun kaldım. Motoru yıkamadılar sadece ona şaşırdım. Haricinde oldukça memnunum. Fiyat hakkında yorumum ise kesinlikle kalın. Biraz daha farkla Leon'a 4 litre yağ ve 3 filtresi dahil olacak şekilde değiştireceğim
 
Henüz bakımı yaptırmadım ama senemizi doldurmuşuz parçaları toplamaya başladım. Yaza girmeden güvenilir sitelerden optimum maliyet ve kaliteli yedek parçalar ile 10.000 bakımı bu şekilde.

Marka: BMW
Model: F30 320i
Motor: N20B20
Yıl: 2012

Motor Yağı: LIQUI MOLY 5w40 Molygen New Generation 5LT (Yeni distribütöründen aldım tavsiye ederim uygun fiyat)
Yağ Filtresi: MANN
Hava Filtresi: FILTRON
Polen Filtresi: FILTRON Aktif Karbon
Buji Takımı: NGK Laser İridyum 4 adet

Motor Yağı: 1389tl filtremarketim.com
Yağ Filtresi: 330tl filtremarketim.com
Hava Filtresi: 166tl filtremarketim.com
Polen Filtresi: 420tl onlineyedekparca.com
Buji Takımı: 1695tl onlineyedekparca.com

Toplam: 4000tl
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve S.Asil
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa
  • Yıl: 2001
  • Bakıma girdiği kilometre: 259.284
  • Motor: 1.2 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: 30.000 bakımı + baskı balata + disk balata
  • Maliyet: 19.600 ₺
  • İşlem yapılan servis: Opel İkican
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet


Motor yağı + hava filtresi + benzin filtresi = 1500 ₺ Kendim alıp götürdüm.
Bujiler = 600 ₺ Bunu da daha önceden almıştım.
1713892466759.png
 
Marka: Fiat
Model: Egea
Yıl: 2019
Bakıma girdiği kilometre: 45.000 (emin değilim ama bu civarda)
Motor: 1.4 Fire
Şanzıman: Manuel
Yapılan İşlemler: 5. Periyodik bakım + Triger seti + Antifiriz + Disk + Balata
Maliyet: 17.100
İşlem yapılan servis: Fiat Ankara Oto
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Herhalde kalmıştır


Trigere sanırım devirdaim de dahil, disk balata opar ve lancia olarak iki seçenek vardı Lancia seçilmiş (opar nerdeyse yarı fiyat). Faturaya baktığımda parçalar sanayideki parçacılara göre baya uygun yazılmış, işçilik de pek pajalı değil gibi sanırım sanayide de daha ucuza çıkmazdı
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
Marka: Fiat
Model: Egea
Yıl: 2019
Bakıma girdiği kilometre: 45.000 (emin değilim ama bu civarda)
Motor: 1.4 Fire
Şanzıman: Manuel
Yapılan İşlemler: 5. Periyodik bakım + Triger seti + Antifiriz + Disk + Balata
Maliyet: 17.100
İşlem yapılan servis: Fiat Ankara Oto
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Herhalde kalmıştır


Trigere sanırım devirdaim de dahil, disk balata opar ve lancia olarak iki seçenek vardı Lancia seçilmiş (opar nerdeyse yarı fiyat). Faturaya baktığımda parçalar sanayideki parçacılara göre baya uygun yazılmış, işçilik de pek pajalı değil gibi sanırım sanayide de daha ucuza çıkmazdı

45 binde bir araca göre özellikle triger seti değişimi olmak üzere hepsi çok erken değil mi ? Sanki bir art niyet varmış gibi,o derece erken görünüyor.Örneğin antifriz ilk değişimi Hyundai'den örnek verecek olursam 210 bin km.Disk balata tabii ki dış etkenlere ve kullanıma bağlı da çok ya da az yıpranabilen şeyler,ama antifriz ve trigerin bu km'de değişimi bana açıkçası pek mantıklı gelmedi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve S.Asil
45 binde bir araca göre özellikle triger seti değişimi olmak üzere hepsi çok erken değil mi ? Sanki bir art niyet varmış gibi,o derece erken görünüyor.Örneğin antifriz ilk değişimi Hyundai'den örnek verecek olursam 210 bin km.Disk balata tabii ki dış etkenlere ve kullanıma bağlı da çok ya da az yıpranabilen şeyler,ama antifriz ve trigerin bu km'de değişimi bana açıkçası pek mantıklı gelmedi.
Km değil de yıldan dolayı değişmiş gibi geldi bana, 5 yıl veya 120.000 km olması lazım 1.4 fire motorların triger değişim aralığı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve S.Asil
45 binde bir araca göre özellikle triger seti değişimi olmak üzere hepsi çok erken değil mi ? Sanki bir art niyet varmış gibi,o derece erken görünüyor.Örneğin antifriz ilk değişimi Hyundai'den örnek verecek olursam 210 bin km.Disk balata tabii ki dış etkenlere ve kullanıma bağlı da çok ya da az yıpranabilen şeyler,ama antifriz ve trigerin bu km'de değişimi bana açıkçası pek mantıklı gelmedi.
diğer markalarda nasıl bilmiyorum ama fiatta bakım tablosunda her 10bin km 1 yıla denk geliyor.(aynı zamanda tam tersi) bir de 2020 öncesi egealarda bu bakım aralığı 20bin km - 1 yıl olarak belirlenmiş. Yani tabloya göre 100bin km veya 5 yılda değişim istiyor servis. Garantisi de sona erdi aslında değiştirmeme şansımız vardı fakat risk almadık. Antifirizin de bu 2. değişimi oldu, normalde 3 yılda bir diyor tablo ama triger değişiminde yine değiştiriyorlar devirdaim değiştiği için

Diskler de abimin kullanım tarzı pek makul olmadığı için bitmişti, 20küsür binlerde fren balatası bitirip değiştirmişti bu sefer diskler de gerekti.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve M.Shadows